Så er Ninka single igen...

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Dirtylittledevil » 12. jun 2017, 10:45

Fra http://pov.international/kernesund-autisme/

”Jeg er den ubehagelige sandhed, som mange ikke vil høre,” skrev hun bl.a. Og fortsatte: ”Og de internationale eksperter bakker mig op”.

Nej – eksperterne bakker ikke op

Hun henviste derefter til to non-profit organisationer, der ”igennem 50 år har hjulpet tusinder af børn med reversal of autism. Gå ind og læs, hør og lyt til, hvordan tusindvis af mødre gør det samme, som jeg har gjort for mit barn. Hjulpet af læger, der ikke er så bagud på viden som herhjemme.”

De to organisationer er bare ikke ”internationale eksperter”.

Den ene er Walsh research Institute, der består af lægen William Walsh selv og muligvis en sekretær (og altså ikke nogen ”organisation”). Han har udgivet én enkelt bog Nutrient Power, han har ikke publiceret noget som helst peer-reviewed om sin ”forskning”, og der er stort set ikke andre, der bruger hans metode. På sin hjemmeside har han et verdenskort med knappenåle de steder, hvor der er practitioners, som han henviser til. Der er tre i Norge og nogle enkelte i USA. Det er alt.

Heller ikke Autism Research Institute, som hun henviser til, kan fremvise peer-reviewed forskning.
5
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Dirtylittledevil » 12. jun 2017, 10:54

Der var for øvrigt også et længere indslag om hele Kernesund polemikken i morges i Radio27/7 Morgen. Ninka var inviteret til at give sin version men takkede nej da hun ikke havde tid.
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Pityt » 12. jun 2017, 12:22

Dirtylittledevil skrev:Der var for øvrigt også et længere indslag om hele Kernesund polemikken i morges i Radio27/7 Morgen. Ninka var inviteret til at give sin version men takkede nej da hun ikke havde tid.

Hun har sikkert travlt med at finde sin klit! Den har nok gemt sig for hendes kæreste... :devil:
6
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Dirtylittledevil » 15. jun 2017, 21:58

2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Aspargsen » 17. jun 2017, 15:25

Dirtylittledevil skrev:Hvad fanden har de gang i... var min første tanke. Så opdagede jeg at det var fra 2008 :lol: Men jeg kan ved Gud ikke huske at jeg nogensinde har set det program. Blev det mon til noget?

Folkene bag 'Kernesund'-diæten søger familier med barn med autisme eller ADHD til 'tv-forvandling'. Fagfolk ryster på hovedet.
»Vi reddede vores søn fra et liv på medicin, døgninstitution og specialskole og gav samtidig hele vores familie et nyt liv. Nu vil vi give den gave videre«.
Sådan skriver forfatter og journalist Ninka-Bernadette Mauritson på sin hjemmeside kernesundfamilie.dk, hvor hun efterlyser familier med børn med autisme eller ADHD - tidligere kendt som DAMP - til en 'tv-forvandling' på TV 2.

Men tv-eksperimentet er »etisk kompliceret«, mener børnepsykiater Torben Isager, overlæge på Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center i Glostrup.

»Jeg er blevet opfordret til at være konsulent på projektet, men har takket nej. Jeg opfatter det som meget løst funderet, at man ved en kostomlægning skulle kunne ændre væsentligt ved autisme . Det er et stort indgreb i børnenes hverdag. Hvis forældrene bruger kræfterne på det, så har de næppe overskud til det, som vi ved virker for børn med autisme. Det er først og fremmest specialpædagogisk behandling med social træning, vejledning i dagligdagen og forudsigelighed«


http://politiken.dk/forbrugogliv/livsst ... autisme-tv


Det både blev til noget og blev sendt
http://tvtid.tv2.dk/nytomtv/article.php ... 04579.html
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Knirkemis » 17. jun 2017, 17:18

Det var en der kommenterede i en tråd på fb, at man burde kunne straffes for kvaksalveri. Jeg er helt enig.
7
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Dirtylittledevil » 4. jul 2017, 00:09

Nogen burde lære den dame at tage helt almindelige screenshots. Det er da simpelthen det mest tåbelige jeg længe har set, at hun står med sin telefon og tager billeder af sin computerskærm, for at vise et eller andet til sine læsere, og så kan man se hendes spejlbillede i skærmen, stående med sin telefon... Christ altså :nej:

ninka.jpg


Fundet her: http://www.ninkasdetox.dk/bloggen/artic ... g-autisme/
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Miss_no_More » 4. jul 2017, 05:17

Dirtylittledevil skrev:Nogen burde lære den dame at tage helt almindelige screenshots. Det er da simpelthen det mest tåbelige jeg længe har set, at hun står med sin telefon og tager billeder af sin computerskærm, for at vise et eller andet til sine læsere, og så kan man se hendes spejlbillede i skærmen, stående med sin telefon... Christ altså :nej:

ninka.jpg


Fundet her: http://www.ninkasdetox.dk/bloggen/artic ... g-autisme/


Mon hun sletter de negative kommentarer eller er alle hendes følgere uvidende rygklappere? :gruble:
0
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf computermus » 4. jul 2017, 06:03

Hun er da fuldstændig udenfor rækkevidde. Hun burde da vide at autisme er en form for hjerneskade,og en hjerneskade kan ikke helbredes.
Det du kan ændre på, er reaktionsmønsteret og symptomerne.
Eksempelvis har jeg selv en hjerneskade og den gør at jeg har svært ved at tåle stress og pressede situationer. Derfor forsøger jeg at undgå disse situationer. Hvis man sagde at jeg bare skulle gøre bestemte ting ,og så ville min hjerneskade være væk, ville jeg falde om skrigende af grin.
For mig at se bliver hun mere og mere bimlende . Hvis det er den virkning den engelske mand med egen helikopter ,har på hende, så siger jeg bare " Tak for kaffe ".
1
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Aspargsen » 4. jul 2017, 07:11

computermus skrev:Hvis man sagde at jeg bare skulle gøre bestemte ting ,og så ville min hjerneskade være væk


Har du prøvet SoyaYoughurt :fløjt:
3
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf fisken80 » 4. jul 2017, 07:33

computermus skrev:Hun er da fuldstændig udenfor rækkevidde. Hun burde da vide at autisme er en form for hjerneskade,og en hjerneskade kan ikke helbredes.
Det du kan ændre på, er reaktionsmønsteret og symptomerne.
Eksempelvis har jeg selv en hjerneskade og den gør at jeg har svært ved at tåle stress og pressede situationer. Derfor forsøger jeg at undgå disse situationer. Hvis man sagde at jeg bare skulle gøre bestemte ting ,og så ville min hjerneskade være væk, ville jeg falde om skrigende af grin.
For mig at se bliver hun mere og mere bimlende . Hvis det er den virkning den engelske mand med egen helikopter ,har på hende, så siger jeg bare " Tak for kaffe ".


Han er jo præcis ligesom hende, så de forstærker hinandens ideer. Virkelig ikke noget sundt match.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf computermus » 4. jul 2017, 07:51

Aspargsen skrev:
computermus skrev:Hvis man sagde at jeg bare skulle gøre bestemte ting ,og så ville min hjerneskade være væk


Har du prøvet SoyaYoughurt :fløjt:

:lol: Hvis ikke det var for en øm skulder og flere blå og ømme mærker, så havde du nær fået mig til at rulle rundt på gulvet og skrige af grin. Men det bliver ikke lige i dag. :D
2
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Dirtylittledevil » 4. jul 2017, 07:56

fisken80 skrev:
computermus skrev:Hun er da fuldstændig udenfor rækkevidde. Hun burde da vide at autisme er en form for hjerneskade,og en hjerneskade kan ikke helbredes.
Det du kan ændre på, er reaktionsmønsteret og symptomerne.
Eksempelvis har jeg selv en hjerneskade og den gør at jeg har svært ved at tåle stress og pressede situationer. Derfor forsøger jeg at undgå disse situationer. Hvis man sagde at jeg bare skulle gøre bestemte ting ,og så ville min hjerneskade være væk, ville jeg falde om skrigende af grin.
For mig at se bliver hun mere og mere bimlende . Hvis det er den virkning den engelske mand med egen helikopter ,har på hende, så siger jeg bare " Tak for kaffe ".


Han er jo præcis ligesom hende, så de forstærker hinandens ideer. Virkelig ikke noget sundt match.


Ja, de har sikker mere end én gang siddet sammen, kigget hinanden dybt i øjnene og sagt noget a la "Det er os to imod hele verden" og følt sig som nogle virkelige frontkæmpere :lol:
7
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40718

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Akehurst2 » 4. jul 2017, 07:57

Dirtylittledevil skrev:
fisken80 skrev:
computermus skrev:Hun er da fuldstændig udenfor rækkevidde. Hun burde da vide at autisme er en form for hjerneskade,og en hjerneskade kan ikke helbredes.
Det du kan ændre på, er reaktionsmønsteret og symptomerne.
Eksempelvis har jeg selv en hjerneskade og den gør at jeg har svært ved at tåle stress og pressede situationer. Derfor forsøger jeg at undgå disse situationer. Hvis man sagde at jeg bare skulle gøre bestemte ting ,og så ville min hjerneskade være væk, ville jeg falde om skrigende af grin.
For mig at se bliver hun mere og mere bimlende . Hvis det er den virkning den engelske mand med egen helikopter ,har på hende, så siger jeg bare " Tak for kaffe ".


Han er jo præcis ligesom hende, så de forstærker hinandens ideer. Virkelig ikke noget sundt match.


Ja, de har sikker mere end én gang siddet sammen, kigget hinanden dybt i øjnene og sagt noget a la "Det er os to imod hele verden" og følt sig som nogle virkelige frontkæmpere :lol:


Twin flames fornægter sig ikke.
2
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Dirtylittledevil » 4. jul 2017, 08:15

Akehurst2 skrev:
Twin flames fornægter sig ikke.


Åååh ja, det udtryk havde jeg lige fortrængt tror jeg :nej:
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn

Tilbage til "Livets forhold"