Hvorfor har du/har du ikke børn?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
admin
Admin
Indlæg: 116
Tilmeldt: 1. dec 2014, 12:41
Kort karma: 0
Likede indlæg: 134

Hvorfor har du/har du ikke børn?

Indlægaf admin » 29. apr 2017, 17:35

Nu er der så rimelig lang tid til at det med børn bliver en aktuel ting for mig, men jeg er egentlig nysgerrig.

Hvorfor har du fået børn? Hvorfor har du ikke fået børn? Var dit valg et resultat af nøje overvejelser?

Jeg ved det ikke selv endnu :gruble:

Overtaget af admin
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvorfor har du/har du ikke børn?

Indlægaf Slettet bruger » 29. apr 2017, 17:41

Der er to primære grunde:

1) Jeg synes tanken om at være evolutionær blindgyde er deprimerende, jeg vil gerne leve videre igennem mine børn.
2) Jeg synes det er sjovt følge deres liv og se hvilken slags mennesker de bliver.

Jeg har ikke overvejet det nøje overhovedet.
0
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvorfor har du/har du ikke børn?

Indlægaf Pityt » 29. apr 2017, 17:55

Min eksmand og jeg var gennem rigtig mange forsøg med fertilitetsbehandling...det lykkedes ikke og da vi var færdige (på alle måder) var det ved at være for sent at adoptere.
0
What's done in the dark will be brought to the light
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvorfor har du/har du ikke børn?

Indlægaf Lykke » 29. apr 2017, 17:57

Det var en indre lyst til at reproducere. Manden og jeg var gift - så hvorfor ikke få børn. Sådan gik det til.
Der gik fire måneder fra jeg sagde til manden, at jeg overvejede at stoppe på p-piller - til jeg var gravid.
Mit billede af at få børn har jeg måtte justere en del efterfølgende. Det er så en løbende proces.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Hvorfor har du/har du ikke børn?

Indlægaf Daine » 29. apr 2017, 18:02

Jeg har aldrig haft lyst til hverken at være gravid eller få børn. Så det har jeg ikke fået.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvorfor har du/har du ikke børn?

Indlægaf Wizzze » 29. apr 2017, 18:06

Af uforklarlige årsager, og tro mig, vi har spurgt mange om en forklaring.
Men nok mest fordi vi kom for sent i gang :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Hvorfor har du/har du ikke børn?

Indlægaf achillaxedprune » 29. apr 2017, 18:09

Til at starte med var den primære årsag, at jeg slet ikke kunne forestille mig at være 60 år og ikke have børn. Det tog så markant længere tid end forventet og blev noget anderledes end først antaget, og til sidst var det ikke længere en mulighed ikke at få et barn.

Det er svært at beskrive, men det var ikke længere en option for mig ikke at blive mor - vi kom så at sige forbi point of no return. Om jeg så skulle igennem adoption, så ville jeg have et barn. Tror det var nogle biologiske drifter, der kom ind og tog over til sidst i processen.

Det lykkedes heldigvis også og vores søn bliver snart et halvt år... og han er vildt belastende, irriterende og det absolut mest vidunderlige i hele verden. Kæft, jeg elsker ham... sådan helt åndssvagt meget. :love2:
4
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Hvorfor har du/har du ikke børn?

Indlægaf Sangius » 29. apr 2017, 18:10

Jeg fik børn fordi jeg havde lyst. Har aldrig overvejet det nærmere.

Når jeg tænkte på min fremtid, så jeg den med børn i. Jeg kunne ikke forestille mig hvor jeg skulle holde jul, når jeg var voksen og forældreløs, hvis jeg ikke havde børn. Har så senere fået at vide at det ikke er en god nok grund til at få børn, at man gerne vil have nogen at holde jul med. Synes det er en lige så god grund som så mange andre... :D
6
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvorfor har du/har du ikke børn?

Indlægaf kidkomb » 29. apr 2017, 18:13

Jeg har inderst inde aldrig kunne se mig selv med børn, selvom jeg i perioder har tænkt at selvfølgelig skulle jeg det. -Det skal man jo. Og "jeg møder nok en mand som ønsker at få børn og så får vi dem." Jeg forstår til fulde at det for mange mennesker er et nærmest instinktivt behov og ikke et valg.
Jeg tror det er en blanding af at jeg altid har vidst at min mor er psykisk syg. Og at det senere gik op for mig hvor psykisk syg min søster er. Og at jeg anerkender min egen skrøbelighed.
Senere hen har jeg tænkt, og tænker stadig ofte, at jeg er glad for at jeg ikke har sat børn i verden.
Der er for meget shit derude. Og menneskeheden er på seriøs deroute tror jeg. Det ville forpeste mit liv at bekymre mig om hvilken verden de og børnebørn osv ville leve i.
Når jeg ser på mine søsters børn er jeg utrolig taknemmelig for mit valg. Og for at det ikke har været en nagende tvivl eller et åg at bære.
Jeg hviler i mit valg.
Senest rettet af kidkomb 30. apr 2017, 09:23, rettet i alt 2 gange.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvorfor har du/har du ikke børn?

Indlægaf Planten » 29. apr 2017, 18:16

Jeg har ikke fået - og har accepteret ikke at få - børn. Jeg har altid gerne ville have mange børn. Men livet har nu engang været sådan, at jeg ikke har fundet en at få dem med, og nu synes jeg, det er for sent at få dem. I hvert fald skal jeg have alt for travlt, hvis jeg skulle være så heldig at finde en kæreste lige om lidt. Og jeg vil ikke have børn selv.
Jeg ville elske at finde en mand med store børn/unge teenagere. For jeg har masser af kærlighed at give af.
2
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19607

Re: Hvorfor har du/har du ikke børn?

Indlægaf Animi » 29. apr 2017, 18:18

Jeg har ikke børn lige nu, fordi jeg 1) ikke har en kæreste, 2) føler mig for ung til at få børn lige nu :D

Men jeg skal have børn på et tidspunkt det er helt sikkert - fordi jeg elsker børn og gerne vil have min egen familie
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Hvorfor har du/har du ikke børn?

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. apr 2017, 18:20

Jeg ligger nok midt imellem.
Jeg vil gerne have et barn (med streg under ET), men jeg har ikke lyst til at være gravid. Jeg kan godt gøre det, fordi det er nødvendigt for at få et barn, men det er en oplevelse, jeg forholder mig neutralt grænsende til negativt til.

At jeg kun vil have et barn skyldes ikke barnet, eller børn generelt, for jeg vil virkelig gerne have et, ellers holdt jeg mig bare helt fra det; det handler om at jeg af erfaring ved, at jeg er nødt til at kunne have et betydeligt fokus på mig selv og er bange for at drukne i forælderskabet, hvis jeg skal have en større familie. Det er lidt svært at forklare, for jeg er ikke egoistisk anlagt og kan sagtens sætte mig selv i anden række for andres skyld, også i længere tid.

Jeg tror i det hele taget, at min ambivalens bunder i selve moderskabet, hvorfor jeg her også har brugt "forælderskabet" i stedet. Jeg føler, at rollen som mor fylder utrolig meget i den traditionelle kvinderolle og omvendt, og da mit biologiske køn aldrig har betydet noget for mig; jeg kan ikke rigtig føle noget køn overhovedet, frygter jeg at blive defineret rigtig meget som kvinde, når jeg bliver mor, hvilket jeg ikke bryder mig om. Jeg har valgt at blive tilknyttet StorkKlinik, når jeg senere på året forhåbentlig skal være gravid, og det skyldes ikke mindst, at jeg ønsker, at jeg (og lidt senere barnet) fra starten bliver en del af et netværk og fællesskab af anderledes familier.
Senest rettet af DetSorteCirkus 29. apr 2017, 18:27, rettet i alt 2 gange.
1
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Hvorfor har du/har du ikke børn?

Indlægaf Lys » 29. apr 2017, 18:22

Fordi jeg endnu ikke har fundet en at få dem med. Eller dvs måske har jeg lige fundet ham, men det er endnu for nyt til at jeg ved det (med sikkerhed).

Min plan B er at gå i gang alene/i regnbuefamilie efter sommerferien.
1
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Hvorfor har du/har du ikke børn?

Indlægaf Lisva » 29. apr 2017, 18:35

Jeg har aldrig haft et ønske om at blive mor. Da jeg så blev utilsigtet gravid i 2015, ville jeg alligevel hellere have et barn end en abort. Det har været afsindigt hårdt at blive mor, men for det meste synes jeg også, at det er det hele værd. :)
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvorfor har du/har du ikke børn?

Indlægaf Vixen » 29. apr 2017, 18:47

Fordi jeg ikke kan forestille mig ikke at få børn, og fordi jeg er så kæmpefan af min kæreste. Vi skal være en familie, og det glæder jeg mig så meget til.

Det lyder simpelt, og det er det nok også, men den er vidst bare ikke længere.
2
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?

Tilbage til "Livets forhold"