At flytte til et andet land

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: At flytte til et andet land

Indlægaf FormerlyKnownAs » 5. sep 2018, 01:12

De vil lave det om så bolig også gælder sommerhuse og at reglen er 90. Har man bolig, inkl sommerhus, er det fra dag 1. Desuden gælder det også ens partner. Og bor man i er land uden skattepligt er der skattepligt i Dk- :wave: Dubai

Lovforslaget blev dog trukket tilbage, men bliver fremsat i en revideret udgave senere.

Det bliver vanvittig dyrt for danske virksomheder at udstationere hvis de skal tage hensyn til at der også skal betales skat.

Min mand er ved en fejl ikke blevet skattefri herude, den skat betaler firmaet heldigvis. Var han skattefri herude og dermed skattepligtig i Dk jvf forslaget, så ville det være alt for dyrt for firmaet at sende ham ud.
0
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2922

Re: At flytte til et andet land

Indlægaf Kilix » 5. sep 2018, 21:50

Vi overvejer at koebe et hus i Danmark og saa leje det ud til min mor - der hvor vi vil koebe huset vil det helt sikkert koste under en million danske kroner. Men jeg aner ikke noget om skat i Danmark som udlandsdansker, og nu hvor jeg har boet ude i mere end 10 aar, ser det ud til at der er nogen andre regler... Det er ret traels, da jeg virkeligt godt kunne taenke mig at give min mor en base, uden at hun skal taenke for meget over det. Og saa vil vi jo ogsaa have et sted at have base, naar vi besoeger familien i .dk
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: At flytte til et andet land

Indlægaf FormerlyKnownAs » 5. sep 2018, 23:59

Lovforslaget blev trukket tilbage i maj, men kommer tilbage i en revideret udgave. Hvornår ved jeg ikke, de ville have 90 dages reglen med start 1.1.19.

Danes World Wide følger naturligvis sagen og ellers er det bare at søge på “90 dages regel”.
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: At flytte til et andet land

Indlægaf Akehurst2 » 10. sep 2018, 09:30

FormerlyKnownAs skrev:Lovforslaget blev trukket tilbage i maj, men kommer tilbage i en revideret udgave. Hvornår ved jeg ikke, de ville have 90 dages reglen med start 1.1.19.

Danes World Wide følger naturligvis sagen og ellers er det bare at søge på “90 dages regel”.


Jeg kiggede lige på de 90 dage - det er jo helt vildt. Så er det i hvert fald slut med pendlerægteskaber, hvor den ene er ude og den anden stadig bor i parrets bolig.

Det vil ramme en del, jeg kender, det ville have ramt mine forældre, og det ville også ramme mig. Hvor er det gennemført småligt og indskrænket.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: At flytte til et andet land

Indlægaf FormerlyKnownAs » 10. sep 2018, 10:03

Akehurst2 skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Lovforslaget blev trukket tilbage i maj, men kommer tilbage i en revideret udgave. Hvornår ved jeg ikke, de ville have 90 dages reglen med start 1.1.19.

Danes World Wide følger naturligvis sagen og ellers er det bare at søge på “90 dages regel”.


Jeg kiggede lige på de 90 dage - det er jo helt vildt. Så er det i hvert fald slut med pendlerægteskaber, hvor den ene er ude og den anden stadig bor i parrets bolig.

Det vil ramme en del, jeg kender, det ville have ramt mine forældre, og det ville også ramme mig. Hvor er det gennemført småligt og indskrænket.


Ja det er virkelig skørt. Og altså, at sommerhus også tæller for bolig :stoned:

Der var også noget med at de 90 dage skulle gælde for ægtefæller selvom denne ikke arbejdede. Det er jo virkelig mange, jeg selv inklusive, som tager hele sommeren i Dk og gerne jul også, for at beholde et tæt forhold mellem børn og bedsteforældre, ja og venner og familie generelt.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: At flytte til et andet land

Indlægaf Kattefjæs » 21. jul 2021, 20:50

Nå men jeg blev lige mindet om eksistensen af denne tråd og så gik det lige op for mig at jeg om meget kort tid har været i Storbritannien i... Hold nu fast.... Fem år! :O

Det er jo helt vildt. Hvor blev tiden af?
0
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: At flytte til et andet land

Indlægaf avdotja » 21. jul 2021, 21:55

Ja altså helt ærligt - vi andre er vist efterhånden allesammen kommet hjem igen :D
2
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: At flytte til et andet land

Indlægaf Kattefjæs » 22. jul 2021, 09:52

avdotja skrev:Ja altså helt ærligt - vi andre er vist efterhånden allesammen kommet hjem igen :D


Haha!

Ej, jeg er vist ikke den eneste som stadig er ude i verden.
0
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2922

Re: At flytte til et andet land

Indlægaf Kilix » 6. aug 2021, 19:00

Jeg er ogsaa stadig i Holland, og bliver her laengere endnu! :)
Men jeg maa indroemme at den nye verden med hjemmearbejde lige giver nogen nyk i retning af et sommerhus i Danmark som vi kan opholde os i. Den droem har jeg dog haft laenge, men nu skal der altsaa ske noget!

Og saa har jeg lige vaeret hjemme i 3 uger pga min fars alt, alt, alt for tidlige, og pludselige doed, trods sygdom. Hold nu kaeft det traekker taender ud at tage vaek fra min familie igen. Puuuuha.
0
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4634
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 676
Likede indlæg: 21200

Re: At flytte til et andet land

Indlægaf catnip » 6. aug 2021, 20:17

Jeg er også stadig ude, og er det nok permanent. Jeg har endda været ude-ude, og været omkring et andet land, men er netop flyttet hjem til mit oprindelige expat-land igen :)
0
- Nevertheless she persisted -
Fledermäuslein
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6844

Re: At flytte til et andet land

Indlægaf Fledermäuslein » 6. aug 2021, 21:17

Jeg har været ude i en 11 års tid efterhånden, først Luxembourg, nu Tyskland. Og tidligere også lavet frivilligt arbejde, læst og været i praktik i forskellige lande.

Jeg regner ikke med at flytte tilbage, medmindre mine børn feks skulle vælge at flytte til DK.
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4083
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 109
Likede indlæg: 3690

Re: At flytte til et andet land

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 7. aug 2021, 00:58

Kattefjæs skrev:
avdotja skrev:Ja altså helt ærligt - vi andre er vist efterhånden allesammen kommet hjem igen :D


Haha!

Ej, jeg er vist ikke den eneste som stadig er ude i verden.
Er stadig i Asien. Regner ikke med at flytte til Europa igen, men hvem ved. Før Asien boede jeg flere år i Spanien, Ukraine, Rusland, Egypten - så har været væk 10-15 år. Min far der var flyttet fra Færøerne til Danmark, mødte engang en færing der sagde han talte som i en Morten Korch film. Jeg tænker lidt om mit dansk er blevet forældet på samme måde.
1
Grab them by the pussy

Tilbage til "Livets forhold"