Dig og Tordenvejr

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
lifeofgreen
Indlæg: 42
Tilmeldt: 22. mar 2017, 21:24
Kort karma: 3
Likede indlæg: 59

Re: Dig og Tordenvejr

Indlægaf lifeofgreen » 4. jun 2017, 21:36

Jeg har det fint nok med torden. Det er lyn, jeg har et problem med. Torden er en hyggelig baggrundslyd. Indtil det er akkompagneret af lyn, og at man kan høre, det kommer tæt på. Jeg er i forvejen panisk angst for, at mit hjem skal bryde i brand af den ene eller anden grund. Det er kun endnu værre, når det lyner. Der var en nat for nogle måneder tilbage, hvor det tordnede og lynede helt sindssygt. Hver 20. sekund kom der et kæmpe brag og lysglimt. Det var ikke en sjov nat. Til at starte med var det udelukkende lyn, så vi havde lidt svært ved at finde ud af, hvad pokker der foregik i det fjerne, fordi vi udelukkende så lynene. Derfor var det lidt svært at finde ud af, om det var lyn eller ej, indtil tordenen også indfandt sig. Jeg har aldrig rigtigt oplevet noget skræmmende som sådan. Men jeg har tit hørt om huse, der er brændt ned i nærheden af, hvor jeg boede, efter en kraftig torden- og lynstorm. Så når det er uvejr, kan jeg aldrig lade være med at tænke på, at hvis det kunne ske for de andre huse, kan det også ske, hvor jeg bor. Par det med min angst, så er det ikke altid lige sjovt.
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Dig og Tordenvejr

Indlægaf Tanten » 4. jun 2017, 23:19

Jeg synes, det er fascinerende.

Som barn blev min bror og jeg, der begge sov i overetagen af huset, vækket og taget op, når det virkelig tordnede. Vi boede tæt på en bakke, hvor lynet jævnligt slog ned og flækkede træer.

Jeg husker det egentlig ikke som noget uhyggeligt, nærmest tvært imod.

Min far lagde vættelys på hanebjælkerne på loftet for at beskytte mod torden http://www.blaeksprutte.dk/vaettelys.htm
0

Tilbage til "Livets forhold"