Er du curlingbarn eller curler du?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
admin
Admin
Indlæg: 116
Tilmeldt: 1. dec 2014, 12:41
Kort karma: 0
Likede indlæg: 134

Er du curlingbarn eller curler du?

Indlægaf admin » 31. maj 2017, 14:18

(Tråd overtaget af admin, da bruger er slettet)

http://zulu.tv2.dk/2017-05-17-test-dig- ... urlingbarn

Jeg er på ingen måde curlingbarn - men det var jo også en helt anden tid.

Mine børn er heller ikke - de er bare højt elskede og måske en lille smule forkælede.
0
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Er du curlingbarn eller curler du?

Indlægaf Akehurst2 » 31. maj 2017, 14:29

Testen kom frem til at jeg ikke var et curlingbarn.

Havde ellers regnet med, at den ville udnævne mig til curlingbarn fluks jeg klikkede på, at mine forældre finansierede det, da jeg flyttede hjemmefra. Til gengæld var det ikke relevant for mig at trykke ja til at mine forældre tog sig af alle de andre punkter, så på den måde er det vel også rigtigt, at jeg ikke er et curlingbarn, selvom jeg på nogle enkelte punkter var (meget) forkælet.
Senest rettet af Akehurst2 31. maj 2017, 14:48, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Er du curlingbarn eller curler du?

Indlægaf billiebean » 31. maj 2017, 14:42

Kunne kun klikke ja til at min mor har hjulpet mig med reklamer når der var uvejr. Jeg tror virkelig gerne, de ville have kunnet hjælpe os mere med boligsituationen efter vi flyttede hjemmefra, men det kunne de ikke økonomisk. Og det med diverse forbrugsgoder, vasketøj, jobs osv. har jeg selv styret.
0
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Er du curlingbarn eller curler du?

Indlægaf lulu-p » 31. maj 2017, 14:42

Jeg er ikke curlingbarn, men det vidste jeg nu godt. Og tiden bar en helt anden dengang.

Jeg synes ikke selv jeg curler, men det må eftertiden bedømme for mig.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Er du curlingbarn eller curler du?

Indlægaf LadyFox » 31. maj 2017, 14:46

Jeg er ikke noget curlingbarn.

Men hvad sker der for at servere svares i hvad, på en lys bagrund?
1
...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er du curlingbarn eller curler du?

Indlægaf kidkomb » 31. maj 2017, 14:48

LadyFox skrev:Jeg er ikke noget curlingbarn.

Men hvad sker der for at servere svares i hvad, på en lys bagrund?

Hva'?
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Er du curlingbarn eller curler du?

Indlægaf Akehurst2 » 31. maj 2017, 14:51

Synes ikke det er så relevant, hvor gammel man er.

Det er rigtigt, at det materielle forbrug er højere i dag end for 10 og 20 og flere år siden, men som vi kunne konstatere i Matador-tråden var der også dengang curling, hvor grisehandleren søger job for sin datter og fru Violet lønforhandler for sin søn. Og Ulrik skal jo i øvrigt som det mest selvfølgelige arbejde i fars bank, når han får taget sin eksamen, ligesom hans knocked up kæreste helt naturligt kan bo hos svigerforældrene.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Er du curlingbarn eller curler du?

Indlægaf LadyFox » 31. maj 2017, 14:52

kidkomb skrev:
LadyFox skrev:Jeg er ikke noget curlingbarn.

Men hvad sker der for at servere svares i hvad, på en lys bagrund?

Hva'?

Ja, det giver ikke mening :P
Svaret på testen kom i en hvid skrift, på en lys bagrund.
0
...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er du curlingbarn eller curler du?

Indlægaf kidkomb » 31. maj 2017, 14:55

LadyFox skrev:
kidkomb skrev:
LadyFox skrev:Jeg er ikke noget curlingbarn.

Men hvad sker der for at servere svares i hvad, på en lys bagrund?

Hva'?

Ja, det giver ikke mening :P
Svaret på testen kom i en hvid skrift, på en lys bagrund.

Ah :D
Jeg sad helt forstenet og stirrede på dit indlæg, indtil jeg måtte overgive mig til at spørge :lol:

Nå, men jeg er ikke curlingbarn.
Men det vidste jeg absolut godt i forvejen.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Er du curlingbarn eller curler du?

Indlægaf TomKah » 31. maj 2017, 15:56

Jeg er curlingbarn hvis man ser på det økonomiske. Eller på papiret har jeg selv finansieret men jeg har arvet ikke arbejdet for pengene. Har aldrig haft et fritidsjob i min skoletid.

Men at blive decideret curlet ift skole og sådan synes jeg ikke jeg blev. Overtalte dog meget tit min mor til at køre mig i skole da jeg gik i gymnasiet. Men jeg har altid været meget selvstændig og truffet mine egne valg.
Eller min mor søgte vidst engang job for mig.

Jeg er nok bare curlingbarn.
0
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Er du curlingbarn eller curler du?

Indlægaf Lykke » 31. maj 2017, 16:54

Jeg hader det lortebegreb. Det er helt udvandet og hvis man gør det mindste for sine børn får man efterhånden stemplet curlingforældre.

Jeg synes meget mere jeg oplever gamle mennesker som tror de skal have særbehandling, og at hele verden drejer sig om dem. Gamle mennesker som i over 60 år. Hvad er det så? Er de også blevet curlet? Eller hvad foregår der?
6
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Er du curlingbarn eller curler du?

Indlægaf Studsgaard » 31. maj 2017, 16:56

Ekstrovert skrev:Testen ment jeg måske var en smule forsømt efter danske standarder :lol:

Også her, men det vidste jeg godt :)

Jeg er heller ikke curling forældre. Selvom jeg hjælper mine børn med nogle ting, lærer jeg dem også at klare sig selv. Pga mine drenge har diverse vanskeligheder hjælper vi dem med ting andre på deres alder ikke får hjælp til.
Men modsat klarer de også ting deres jævnaldrende ikke gør, fordi vi fokuserer på styrker.
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Er du curlingbarn eller curler du?

Indlægaf girl_beat » 31. maj 2017, 17:16

Ekstrovert skrev:Testen ment jeg måske var en smule forsømt efter danske standarder :lol:

Samme svar hér...

Mine klassekammerater i folkeskolen kaldte mig ofte forkælet, fordi jeg var enebarn og derfor havde mine forældres fulde opmærksomhed. Det syntes jeg altid, var en underlig diskussion. Jeg har aldrig fået kørekort, børneopsparing eller store pengebeløb - ingen curling hér. Jeg skulle selv arbejde og spare op til mine ting :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Er du curlingbarn eller curler du?

Indlægaf IrmaPigen » 31. maj 2017, 18:27

Ikke curlingbarn - og så stod der at jeg nok følte mig en smule forsømt efter danske standarder, men at mine forældre havde gjort mig en tjeneste.

Nu er jeg så ret voksen, men jeg er helt sikker ret selvstændig som følge af min opvækst. Og det er jeg sådan set ret godt tilfreds med.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Er du curlingbarn eller curler du?

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. maj 2017, 18:37

Lykke skrev:Jeg hader det lortebegreb. Det er helt udvandet og hvis man gør det mindste for sine børn får man efterhånden stemplet curlingforældre.

Jeg synes meget mere jeg oplever gamle mennesker som tror de skal have særbehandling, og at hele verden drejer sig om dem. Gamle mennesker som i over 60 år. Hvad er det så? Er de også blevet curlet? Eller hvad foregår der?


I forlængelse heraf finder jeg det tankevækkende (for nu ikke direkte at bruge et negativt ord), at måden, som testen er formuleret på, lægger op til, at det gode og rigtige er ikke at hjælpe hinanden forældre og børn imellem. Lidt ligesom i introen til tegnefilmene om jætten Quark, hvor han bliver sparket ud af barndomshjemmet. Det er så slet ikke sådan, mine forældre og jeg har indrettet os, og jeg har ind i mellem oplevet at få halvspidse bemærkninger på den konto. Bl.a. hvis jeg nævner, at jeg agter at lave mad (hjemmelavede færdigretter) til mine forældre, hvis de en dag ikke er i stand til at klare den opgave selv, og at jeg lige så i min økonomi prioriterer at have råd til evt. at gå ned i tid, hvis jeg en dag skulle stå i en situation, hvor en af mine nærmeste måtte have brug for at have mig mere omkring sig.

Jeg har fuld forståelse for, at mange ikke kan og/eller vil have den type relation til deres forældre; jeg kan bare ikke forstå, at det for nogle er forkert, at jeg godt kan og vil, og jeg blev derfor også irriteret over nogle af testens formuleringer, hvor det på mig virkede, som der blev sat lighedstegn mellem voksen/moden og aldrig at modtage nogen form for hjælp fra sine forældre.

Jeg er i øvrigt ikke curlingbarn ifg. testen og heller ikke efter min egen mening, men jeg har haft en ekstremt privilegeret opvækst.
Senest rettet af DetSorteCirkus 31. maj 2017, 18:39, rettet i alt 1 gang.
4

Tilbage til "Livets forhold"