Bør man være på Facebook?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21828

Re: Bør man være på Facebook?

Indlægaf Purple Haze » 6. jul 2017, 05:43

Emma The Mermaid skrev:I glemmer åbenbart at man også kan sende sms til flere på en gang.
Det virker ligeså fint og er ligeså nemt.


Nej. Det gør det ikke og det er det ikke.

FB har ændret den måde jeg er social på - til det bedre.

Det er fair nok at andre ikke har det på den måde, jeg synes de går glip af noget - men det må de selv om.

Har vist nok ca 350 venner, bekendte og løse forbindelser på FB. Allesammen nogen jeg vil have det fint med at se, det er mit kriterie for at have dem på FB.

Jævnligt tænker jeg, jeg gad egentlig godt i biografen/til jazz festival/i teateret eller whatnot - så smider jeg et opslag på min væg og siger "d. xx kl xx tager jeg i xxxxx, nogen der vil med?" Og så er der som regel nogen der er med på den. Også nogen jeg ikke lige selv måske tænkte på.
Det er ikke en mulighed på SMS. Og jeg invitere sjældent de par stykker jeg kender uden FB til de ting, fordi det er jo ikke nødvendigvis DEM jeg vil se, men det jeg nu "invitere" til.

Derudover er der et hav af events på FB man kan melde sig til/vise interesse for. Alternativet her er at holde sig opdateret i aviser og på div hjemmesider, hvilket tilsvarende ville være utrolig tidskrævende + her kan du opdage arrangementer du aldrig ville opdage ellers.
Her ser man noget der er interessant, viser interesse og sender det måske til en ven og spørger om det er noget. "Se min 23. Mest nørdede ven, Jacob Stegelman holder foredrag om filmen Valhalla i Cinemateket og så viser de filmen, skal vi ikke derind?" (Der er udsolgt i øvrigt, hvis nogen blev glade et øjeblik).

Derudover er jeg med i div grupper, hvor jeg kender folk i større eller mindre grad, der er tit fester mv. specielt for medlemmerne - det er en fin møde at møde nye mennesker på og få nye venner - her er det ikke muligt for arrangøren lige at sende en besked til fx 1000+ mennesker om at h*n atrangere fest på lørdag.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8486

Re: Bør man være på Facebook?

Indlægaf Raenil » 6. jul 2017, 06:17

Code71 skrev:
Aspargsen skrev:
Akehurst2 skrev:
abcd skrev:
Emma The Mermaid skrev:Ikke på min mobil. Jeg kan vælge flere modtagere på en gang. Så får de altså alle den samme besked ;)


Det er ikke alle til alle, det er 1 til alle.


Alle kan da stadig svare alle.


Hvordan ?
Hvis du besvarer em SMS er det kun afsender der modtager den
Altså 1 til 1


Hvis du forfatter en SMS og vælger at sende den til feks 10 personer. Så ville alle 11 (inkl dig selv) kunne se svar og samtaler :) Det er en gruppe SMS"chat"


Nej. Ikke hvis det er sendt som en SMS.

Hvis du sender en gruppesms til 10 personer, så vil de alle sammen kunne se at de har fået en SMS fra dig. Hvis de svarer, så får du et svar, ikke de andre i gruppen.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Bør man være på Facebook?

Indlægaf Slettet bruger » 6. jul 2017, 06:50

Raenil skrev:
Code71 skrev:
Aspargsen skrev:
Akehurst2 skrev:
abcd skrev:
Emma The Mermaid skrev:Ikke på min mobil. Jeg kan vælge flere modtagere på en gang. Så får de altså alle den samme besked ;)


Det er ikke alle til alle, det er 1 til alle.


Alle kan da stadig svare alle.


Hvordan ?
Hvis du besvarer em SMS er det kun afsender der modtager den
Altså 1 til 1


Hvis du forfatter en SMS og vælger at sende den til feks 10 personer. Så ville alle 11 (inkl dig selv) kunne se svar og samtaler :) Det er en gruppe SMS"chat"


Nej. Ikke hvis det er sendt som en SMS.

Hvis du sender en gruppesms til 10 personer, så vil de alle sammen kunne se at de har fået en SMS fra dig. Hvis de svarer, så får du et svar, ikke de andre i gruppen.


For måske at opklare lidt forvirring omkring gruppebeskeder er nedenstående sakset fra Apple's hjemmeside (https://support.apple.com/en-us/HT202724). Så dem der tror de erstatter Facebook med gruppe-SMS'er, må erstatte det med noget andet - en eller anden app, iMessage måske...

"Types of group messages

The 3 types of group messages that you might see are group iMessage, group MMS, and group SMS. The Messages app automatically chooses the type of group message to send based on you and your recipients' settings, network connection, and carrier plan. For example:
If you and your recipients are using Apple devices and iMessage is turned on, then the group message is sent as an iMessage.
If you send a group message to people who aren't using iMessage, then the message is sent as an MMS or SMS message."

"Group SMS
These messages also appear in green text bubbles and go through your carrier. Group SMS messages don’t support multimedia attachments, like photos or videos. All responses in a Group SMS are sent as individual text messages and the recipients can’t see the other responses from the group."
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Bør man være på Facebook?

Indlægaf Slettet bruger » 6. jul 2017, 09:57

...
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Bør man være på Facebook?

Indlægaf LadyFox » 6. jul 2017, 09:57

Emma The Mermaid skrev:
Purple Haze skrev:
Emma The Mermaid skrev:I glemmer åbenbart at man også kan sende sms til flere på en gang.
Det virker ligeså fint og er ligeså nemt.


Nej. Det gør det ikke og det er det ikke.

FB har ændret den måde jeg er social på - til det bedre.

Det er fair nok at andre ikke har det på den måde, jeg synes de går glip af noget - men det må de selv om.

Har vist nok ca 350 venner, bekendte og løse forbindelser på FB. Allesammen nogen jeg vil have det fint med at se, det er mit kriterie for at have dem på FB.

Jævnligt tænker jeg, jeg gad egentlig godt i biografen/til jazz festival/i teateret eller whatnot - så smider jeg et opslag på min væg og siger "d. xx kl xx tager jeg i xxxxx, nogen der vil med?" Og så er der som regel nogen der er med på den. Også nogen jeg ikke lige selv måske tænkte på.
Det er ikke en mulighed på SMS. Og jeg invitere sjældent de par stykker jeg kender uden FB til de ting, fordi det er jo ikke nødvendigvis DEM jeg vil se, men det jeg nu "invitere" til.

Derudover er der et hav af events på FB man kan melde sig til/vise interesse for. Alternativet her er at holde sig opdateret i aviser og på div hjemmesider, hvilket tilsvarende ville være utrolig tidskrævende + her kan du opdage arrangementer du aldrig ville opdage ellers.
Her ser man noget der er interessant, viser interesse og sender det måske til en ven og spørger om det er noget. "Se min 23. Mest nørdede ven, Jacob Stegelman holder foredrag om filmen Valhalla i Cinemateket og så viser de filmen, skal vi ikke derind?" (Der er udsolgt i øvrigt, hvis nogen blev glade et øjeblik).

Derudover er jeg med i div grupper, hvor jeg kender folk i større eller mindre grad, der er tit fester mv. specielt for medlemmerne - det er en fin møde at møde nye mennesker på og få nye venner - her er det ikke muligt for arrangøren lige at sende en besked til fx 1000+ mennesker om at h*n atrangere fest på lørdag.

Selvfølgelig er det nemt på den måde, men så er det jeg tænker.
Hvis man ikke gider sende en sms til en man ved ikke er på Facebook så er det jo fordi man ikke gider at have vedkommende med. Hvorfor er det så sådan et kæmpe problem for nogle af jer at vedkommende ikke har eller bruger Facebook?

Jeg kan vitterligt ikke se de problemer i andre ser.


Det er det nu ikke nødvendigvis, ikke for mig i hvert fald. Hvis vi snakker mine tætteste relationer ville jeg selvfølgelig inviterer dem med til begivenheder selvom de ikke er på facebook, men når jeg inviterer til et-eller-andet har jeg det med også at inviterer nogle hvor kontakten er løbet ud i sandet for længe siden, eller en helt ny bekendt, men ikke hvis jeg ikke lige falder over dem på facebook - det er altså ikke fordi jeg pludselig tænker "Josefine min gamle nabo hun var i bund og grund skide fin, hende vil jeg da gerne have med til sommerfest, jeg må hellere hive i en masse tråde for at få fat på hende" men er hun på facebook så er hun da velkommen.
Så kan man sige at det ikke er det store tab for Josefine at hun går glip af min sommerfest, men det er stadig ikke det samme som jeg alligevel ikke gider at have hende med.
1
...
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Bør man være på Facebook?

Indlægaf Aspargsen » 6. jul 2017, 10:00

Emma The Mermaid skrev:
Purple Haze skrev:
Emma The Mermaid skrev:I glemmer åbenbart at man også kan sende sms til flere på en gang.
Det virker ligeså fint og er ligeså nemt.


Nej. Det gør det ikke og det er det ikke.

FB har ændret den måde jeg er social på - til det bedre.

Det er fair nok at andre ikke har det på den måde, jeg synes de går glip af noget - men det må de selv om.

Har vist nok ca 350 venner, bekendte og løse forbindelser på FB. Allesammen nogen jeg vil have det fint med at se, det er mit kriterie for at have dem på FB.

Jævnligt tænker jeg, jeg gad egentlig godt i biografen/til jazz festival/i teateret eller whatnot - så smider jeg et opslag på min væg og siger "d. xx kl xx tager jeg i xxxxx, nogen der vil med?" Og så er der som regel nogen der er med på den. Også nogen jeg ikke lige selv måske tænkte på.
Det er ikke en mulighed på SMS. Og jeg invitere sjældent de par stykker jeg kender uden FB til de ting, fordi det er jo ikke nødvendigvis DEM jeg vil se, men det jeg nu "invitere" til.

Derudover er der et hav af events på FB man kan melde sig til/vise interesse for. Alternativet her er at holde sig opdateret i aviser og på div hjemmesider, hvilket tilsvarende ville være utrolig tidskrævende + her kan du opdage arrangementer du aldrig ville opdage ellers.
Her ser man noget der er interessant, viser interesse og sender det måske til en ven og spørger om det er noget. "Se min 23. Mest nørdede ven, Jacob Stegelman holder foredrag om filmen Valhalla i Cinemateket og så viser de filmen, skal vi ikke derind?" (Der er udsolgt i øvrigt, hvis nogen blev glade et øjeblik).

Derudover er jeg med i div grupper, hvor jeg kender folk i større eller mindre grad, der er tit fester mv. specielt for medlemmerne - det er en fin møde at møde nye mennesker på og få nye venner - her er det ikke muligt for arrangøren lige at sende en besked til fx 1000+ mennesker om at h*n atrangere fest på lørdag.

Selvfølgelig er det nemt på den måde, men så er det jeg tænker.
Hvis man ikke gider sende en sms til en man ved ikke er på Facebook så er det jo fordi man ikke gider at have vedkommende med. Hvorfor er det så sådan et kæmpe problem for nogle af jer at vedkommende ikke har eller bruger Facebook?

Jeg kan vitterligt ikke se de problemer i andre ser.


Som nævnt tidligerer

Jeg syntes at den der har den forkælet holdning til andre menneske er dig
Hvis 19 ud at 20 venner har Facebook så er det altså meget nemt og dejligt at lave en begivenhed derinde
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Bør man være på Facebook?

Indlægaf Badesandalen » 6. jul 2017, 10:34

Jeg kan stadig ikke se at det er et problem at nogle ikke er på Facebook. Jeg kræver ikke særbehandling eller føler at jeg går glip af noget, eller jeg går måske nok glip af noget, men det er jeg okay med. Jeg har besluttet mig for ikke at lave en bruger, så jeg har også besluttet mig for ikke at være social lige præcis der eller på den måde. Hvis nogen jeg kender vil holde en spontan havefest men ikke gider at invitere på anden facon så er det okay. Hvis de derimod ikke gider at have mig med fordi de mener jeg er en forkælet primadonna der forventer at få særbehandling fordi jeg er et lille snefnug, og hvad I nu end kalder det, så er det også okay. Så er det nok heller ikke nogen jeg gider at til fest med alligevel, så dramatisk er jeg slet ikke. :lol:

Det er I nok ikke enige i, for jeg er heller ikke på Twitter, Snapchat, Instagram eller Pinterest. :slem:
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Bør man være på Facebook?

Indlægaf LaScrooge » 6. jul 2017, 10:47

Jeg kunne ikke drømme om at blive sur eller irriteret på en ven fordi han eller hun ikke var på facebook. Sandsynligvis ville det være sådan fordi de havde taget stilling til hvad facebook er og på det grundlag havde truffet en beslutning om ikke at have en profil. Jeg ville opfatte mig selv som vildt nederen hvis jeg ikke respekterede den beslutning. For mig vil det derfor mest være et spørgsmål om at huske, at de ikke var på facebook, så jeg også kunne huske at invitere dem, når jeg arrangerede eller kommunikerede med andre om at lave noget.

Jeg synes virkelig ikke man bør noget i denne verden. Jeg ser på det på den måde, at man træffer nogle beslutninger om hvordan man vil indrette sig og derefter er der fordele og ulemper og vilkår der følger af det, og dem indretter man sig så efter. Hvis jeg ikke havde facebook ville jeg så måske i stedet installere messenger, så jeg kom med i trådene, eller i det mindste sørge for at være opsøgende i forhold til aktiviteter - altså forhøre mig om der var noget planlagt, som jeg ikke havde hørt om, og selv huske at foreslå ting. Altså påtage mig ansvaret for mig selv, mine egne ønsker og behov i situationen.

Jeg har mange venner der bruger facebook meget forskelligt. En af dem er på meget sporadisk, ham husker jeg at skrive beskeder til i stedet for at skrive på messenger. Selvom det hele foregår på den samme smartphone svarer han bare oftere på en sms end på en messengerbesked. Andre ved jeg ikke er på særlig ofte, så der ved jeg, at de enten skal have en sms eller at de svarer forsinket i forhold til andre og måske skal gøres opmærksom på, at der er gang i planlægningen af noget. Værre eller mere kompliceret er det virkelig ikke for mig. Lige nu kender jeg måske 3 personer, der ikke er på facebook (så vidt jeg ved), så det er alligevel ret overskueligt, og det er heller ikke sådan, at de af princip hun kan kontaktes via fastnettelefon, et håndskrevet brev eller på henvendelser der foregår ansigt til ansigt. De bruger fx mail og derfor har vi bl.a. en megalang mailtråd om hvornår vi skal spille badminton, selvom kun én ud af de 10 på listen ikke har facebook. Det er på ingen måde mere besværligt end at bruge facebook.
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Bør man være på Facebook?

Indlægaf LaScrooge » 6. jul 2017, 11:00

Badesandalen skrev:Jeg kan stadig ikke se at det er et problem at nogle ikke er på Facebook. Jeg kræver ikke særbehandling eller føler at jeg går glip af noget, eller jeg går måske nok glip af noget, men det er jeg okay med. Jeg har besluttet mig for ikke at lave en bruger, så jeg har også besluttet mig for ikke at være social lige præcis der eller på den måde. Hvis nogen jeg kender vil holde en spontan havefest men ikke gider at invitere på anden facon så er det okay. Hvis de derimod ikke gider at have mig med fordi de mener jeg er en forkælet primadonna der forventer at få særbehandling fordi jeg er et lille snefnug, og hvad I nu end kalder det, så er det også okay. Så er det nok heller ikke nogen jeg gider at til fest med alligevel, så dramatisk er jeg slet ikke. :lol:

Det er I nok ikke enige i, for jeg er heller ikke på Twitter, Snapchat, Instagram eller Pinterest. :slem:


Jeg spekulerer indimellem over, om der mon er noget, jeg ikke har forstået, når jeg ikke er på twitter, men omvendt så synes jeg stort set aldrig at det er spændende eller vigtigt det der foregår der. Jeg ved godt, at der er mange, der synes, at det er en vigtig kanal og at der sker vigtige ting der, men jeg vil ikke acceptere, at verden skal forandres, fordi nogen skriver en serie korte sætninger om et eller andet, og jeg kan ikke tage det alvorligt, når vores statsminister kommunikerer til befolkningen via twitter, fx. Jeg holder fast i, at de vigtige udvekslinger må ske i fora hvor man fordyber sig, udveksler direkte og reflekterer grundigt, og ligesom jeg ikke tager noget seriøst som nogen råber ud i luften på gaden, forholder jeg mig heller ikke til Twitter-udsagn som noget, jeg skal tage alvorligt. Hvis nogen vil mig noget seriøst eller vil have, at jeg lytter eller tager stilling, må de henvende sig på en måde, der er til at tage seriøst. Det andet opfatter jeg faktisk mest som trollbait.
0
And we both know: I will be delicious
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40582

Re: Bør man være på Facebook?

Indlægaf Akehurst2 » 6. jul 2017, 11:01

LaScrooge skrev: (...), og det er heller ikke sådan, at de af princip hun kan kontaktes via fastnettelefon, et håndskrevet brev eller på henvendelser der foregår ansigt til ansigt.


Man kunne begynde at køre sådan noget Paradise-drama-trip og insistere på kun at modtage håndskrevne breve overrakt på sølvbakker :gruble:
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Bør man være på Facebook?

Indlægaf LaScrooge » 6. jul 2017, 11:06

Akehurst2 skrev:
LaScrooge skrev: (...), og det er heller ikke sådan, at de af princip hun kan kontaktes via fastnettelefon, et håndskrevet brev eller på henvendelser der foregår ansigt til ansigt.


Man kunne begynde at køre sådan noget Paradise-drama-trip og insistere på kun at modtage håndskrevne breve overrakt på sølvbakker :gruble:


Ja. Sådan noget a la "Hva? Hva? Min nummerviser på fastnettelefonen viser, at du ringer fra din mobil. Jeg vil gerne have, at du lægger på, og kommer herover i stedet og taler til mig ansigt til ansigt, som et ordentligt menneske med pli. Det andet er simpelthen for overfladisk. DU er overfladisk."
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Bør man være på Facebook?

Indlægaf Aspargsen » 6. jul 2017, 11:26

LaScrooge skrev: Hvis jeg ikke havde facebook ville jeg så måske i stedet installere messenger,


Nu skriver du ikke hvilken messenger du mener
men eftersom du starter med af sige " Hvis jeg ikke havde facebook "
går jeg ud fra af du ikke mener facebooks Messenger, og den eneste anden Messenger jeg kender er MSN Messenger og der blevet lagt sammen med Skype for lang tid siden

så hvilken Messenger er det du omtaler ?
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Bør man være på Facebook?

Indlægaf Aspargsen » 6. jul 2017, 11:51

Emma The Mermaid skrev:
Aspargsen skrev:
Emma The Mermaid skrev:
Purple Haze skrev:
Emma The Mermaid skrev:I glemmer åbenbart at man også kan sende sms til flere på en gang.
Det virker ligeså fint og er ligeså nemt.


Nej. Det gør det ikke og det er det ikke.

FB har ændret den måde jeg er social på - til det bedre.

Det er fair nok at andre ikke har det på den måde, jeg synes de går glip af noget - men det må de selv om.

Har vist nok ca 350 venner, bekendte og løse forbindelser på FB. Allesammen nogen jeg vil have det fint med at se, det er mit kriterie for at have dem på FB.

Jævnligt tænker jeg, jeg gad egentlig godt i biografen/til jazz festival/i teateret eller whatnot - så smider jeg et opslag på min væg og siger "d. xx kl xx tager jeg i xxxxx, nogen der vil med?" Og så er der som regel nogen der er med på den. Også nogen jeg ikke lige selv måske tænkte på.
Det er ikke en mulighed på SMS. Og jeg invitere sjældent de par stykker jeg kender uden FB til de ting, fordi det er jo ikke nødvendigvis DEM jeg vil se, men det jeg nu "invitere" til.

Derudover er der et hav af events på FB man kan melde sig til/vise interesse for. Alternativet her er at holde sig opdateret i aviser og på div hjemmesider, hvilket tilsvarende ville være utrolig tidskrævende + her kan du opdage arrangementer du aldrig ville opdage ellers.
Her ser man noget der er interessant, viser interesse og sender det måske til en ven og spørger om det er noget. "Se min 23. Mest nørdede ven, Jacob Stegelman holder foredrag om filmen Valhalla i Cinemateket og så viser de filmen, skal vi ikke derind?" (Der er udsolgt i øvrigt, hvis nogen blev glade et øjeblik).

Derudover er jeg med i div grupper, hvor jeg kender folk i større eller mindre grad, der er tit fester mv. specielt for medlemmerne - det er en fin møde at møde nye mennesker på og få nye venner - her er det ikke muligt for arrangøren lige at sende en besked til fx 1000+ mennesker om at h*n atrangere fest på lørdag.

Selvfølgelig er det nemt på den måde, men så er det jeg tænker.
Hvis man ikke gider sende en sms til en man ved ikke er på Facebook så er det jo fordi man ikke gider at have vedkommende med. Hvorfor er det så sådan et kæmpe problem for nogle af jer at vedkommende ikke har eller bruger Facebook?

Jeg kan vitterligt ikke se de problemer i andre ser.


Som nævnt tidligerer

Jeg syntes at den der har den forkælet holdning til andre menneske er dig
Hvis 19 ud at 20 venner har Facebook så er det altså meget nemt og dejligt at lave en begivenhed derinde

Du har lov til at mene lige hvad du vil.

Det ændrer bare ikke noget som helst ved min holdning til Facebook og at jeg kan ikke forstår hvorfor man skal have en profil et sted på nettet... bare fordi andre mener man burde fordi det gør deres liv lettere.
Omvendt kunne vi der ikke har interesse i Facebook mene at disse mennesker burde få en Instagram profil fordi det er der vi/jeg bruger min social-medie-tid.

Sådan kan man jo blive ved med at ville bestemme over andes valg af social medie... Fordi man ikke mener de er en sms værd.
Men igen... Hvis de ikke er det. Hvorfor så overhovedet bruge tid på at irritere sig over om de er på Facebook eller ej.
Find nogle vigtigere ting at blive irriteret over.


Du behøver på ingen måde af have nogen som helst konto
Men så må du indstille dig på af det er dig der har valgt ikke af ville være med til det der sker, ikke omvendt
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Bør man være på Facebook?

Indlægaf LaScrooge » 6. jul 2017, 11:53

Emma The Mermaid skrev:Du har lov til at mene lige hvad du vil.

Det ændrer bare ikke noget som helst ved min holdning til Facebook og at jeg kan ikke forstår hvorfor man skal have en profil et sted på nettet... bare fordi andre mener man burde fordi det gør deres liv lettere.
Omvendt kunne vi der ikke har interesse i Facebook mene at disse mennesker burde få en Instagram profil fordi det er der vi/jeg bruger min social-medie-tid.

Sådan kan man jo blive ved med at ville bestemme over andes valg af social medie... Fordi man ikke mener de er en sms værd.
Men igen... Hvis de ikke er det. Hvorfor så overhovedet bruge tid på at irritere sig over om de er på Facebook eller ej.
Find nogle vigtigere ting at blive irriteret over.


Jeg tænker at det er den markerede tanke der gør det problematisk for dig, det her. Hvis du tænker, at andre ikke mener at du er besværet værd, kan jeg godt forstå, at du modsætter dig det omfang, facebook bruges til at arrangere ting på. For så føler du måske meget ofte, at folk ikke synes du er noget værd?

Tager jeg udgangspunkt i hvordan det fungerer for mig, det med at bruge facebook, så handler det allermest om, at min aktive omgangskreds - med facebook - er blevet meget, meget større, og jeg har svært ved at huske +30 mennesker i hovedet. Når jeg inviterer går jeg listen af venner igennem og kommer i tanker om folk som de dukker op. Og jeg ville helt sikkert engang imellem glemme dem der ikke var på listen. Det har altså intet at gøre med at jeg aktivt tænker, "Ej, Mermaid er ikke på facebook, den træls dramaqueen. Jeg gider fandeme ikke skrive til hende når hun er så demonstrativt nederen og ikke gider at gøre det nemt for mig at invitere hende. Hun må fandeme selv om at hun ikke får en invitation, når hun skal være så besværlig!", eller bare "Åh, jeg skal huske Mermaid. Ih altså, jeg orker da virkelige ikke at taste en besked til hende med mine fingre, som jeg i øvrigt taster beskeden til dem jeg inviterer over facebook. Det har jeg ikke tid til."
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Bør man være på Facebook?

Indlægaf LaScrooge » 6. jul 2017, 11:55

Aspargsen skrev:
LaScrooge skrev: Hvis jeg ikke havde facebook ville jeg så måske i stedet installere messenger,


Nu skriver du ikke hvilken messenger du mener
men eftersom du starter med af sige " Hvis jeg ikke havde facebook "
går jeg ud fra af du ikke mener facebooks Messenger, og den eneste anden Messenger jeg kender er MSN Messenger og der blevet lagt sammen med Skype for lang tid siden

så hvilken Messenger er det du omtaler ?


Det er facebooks messenger. Den kan man godt bruge uden at have en facebookprofil.
0
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Livets forhold"