Har du oplevet at have en sjette sans?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Har du oplevet at have en sjette sans?

Indlægaf OberstNasig » 16. jun 2017, 19:54

Jeg har lyst til en lidt spooky tråd med eksempler på, hvordan almindelig mennesker kan "Forudsige" hændelser, før de overhovedet er sket.

Jeg har prøvet det et par gange.

Jeg drømte engang at min chef skulle skilles. Jeg mødte hende måske max 4 timer om måneden, fordi hun sad i toppen. Dagen efter min drøm, meddelte hun at hun var fraværende i et par dage pga. skilsmisse.

Den anden gang drømte jeg, at der ville være indbrud i mit hjem. Samme nat var der indbrud i en meget tæt vens hjem.

Det synes selv jeg er underligt, selvom jeg er så naturvidenskabeligt anlagt, som man nærmest kan blive.
0
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Har du oplevet at have en sjette sans?

Indlægaf Buller » 17. jun 2017, 07:54

ja, jeg havde en meget dårlig fornemmelse en dag jeg skulle af sted med min hund, og ville egentlig helst lade hende blive hjemme. Jeg overvejede det seriøst 2 gange at vende om og efterlade hende hjemme, men det gjorde jeg ikke fordi aftalen var at hun skulle med.

Hun døde af den tur.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Har du oplevet at have en sjette sans?

Indlægaf HappyPaww » 17. jun 2017, 08:29

Nej men min kollega har vist. Hun nævnte for mig tilfældigvis at hun havde drømt at jeg skulle på barsel samme dag og aldrig kom igen. Jeg kunne så fortælle hende, at jeg var gravid - og samme eftermiddag blev en kollega fra mit team fyret. Så udover at juni at blandede os to sammen, var der noget sandhed i hendes drøm!
0
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: Har du oplevet at have en sjette sans?

Indlægaf Suzan » 17. jun 2017, 09:46

Ja, jeg drømmer ofte noget der så efterfølgende sker.

Desuden bilder jeg mig ind at jeg er hurtig til at aflæse folk.
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Har du oplevet at have en sjette sans?

Indlægaf Myresluger » 17. jun 2017, 17:44

Ja. Særlig udpræget da jeg var teenager. Jeg har til samtlige mundtlige eksaminer i både folkeskole og gymnasium læst en tekst om morgenen inden eksamen - og kun en enkelt gang er jeg kommet op i noget andet.

Derudover har jeg meget detaljeret drømt ting der kom til at passe meget præcist. Min 6. sans var så veludviklet at mine gymnasieveninder spurgte hvilke fag vi ville komme op i til studentereksamen. Problemet var bare at min forudsigelse kun galt mig selv.

Nogle af de ting jeg "forudset" ville jeg ikke tro på hvis andre fortalte det. Det kan være temmelig skræmmende. Jeg er holdt op med at have forudsigelsesdrømme - og det er jeg glad for. Jeg er altid vågnet grædende fra disse drømme - så temmelig rart at være fri for.
0
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Har du oplevet at have en sjette sans?

Indlægaf Buller » 18. jun 2017, 08:09

Emma The Mermaid skrev:
Buller skrev:ja, jeg havde en meget dårlig fornemmelse en dag jeg skulle af sted med min hund, og ville egentlig helst lade hende blive hjemme. Jeg overvejede det seriøst 2 gange at vende om og efterlade hende hjemme, men det gjorde jeg ikke fordi aftalen var at hun skulle med.

Hun døde af den tur.

Hvad skete der? :(


Hun fik et anfald hvor hun fik svært ved at få luft, da vi kom til dyrlægen var hun så stresset at hun døde af hjertestop 10 min efter hun var blevet indlagt og vi var kørt hjem uden hende. Hun blev kun 2,5 år.
0

Tilbage til "Livets forhold"