Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1651
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2771

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf KIM K » 8. mar 2018, 20:49

Zombie skrev:De har fundet sæd i hans underbukser. Så forklaringen er det enkel: Han fik muligheden, var liderlig efter den og tænkte ikke med det rigtige hoved.


Impulsiv handling tror jeg ikke på, dertil er der for meget der peger i retning af planlæggelse.
Her er tale en koldblodig morder efter min mening. Jeg troede også den første måneds tid drabet var begået i affekt, det holdt jeg op med at tro på for længe siden.
4
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 9. mar 2018, 06:32

paint skrev:Der er bare en mindre detalje, som spænder ben for projektet, i dén strategi; han kommer ikke ud af det. Men stadigvæk, at han overhovedet selv tror på, at han kan slippe afsted med en så 'stinkende' forklaring, siger vel lidt om hans sygelige tiltro til egne evner.


Tjoh:

"Det kan vise sig at blive svært at få Peter Madsen dømt for drabet på Kim Wall, når dødsårsagen ikke er specifikt fastslået."

"»Hvis han påstår, at det er en ulykke, og at han gik i panik, så kan det være svært for en domstol at se bort fra det,« siger Peter Althin til Sydsvenskan."

https://www.bt.dk/krimi/svensk-topadvok ... baadssagen
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 9. mar 2018, 06:34

Zombie skrev:De har fundet sæd i hans underbukser. Så forklaringen er det enkel: Han fik muligheden, var liderlig efter den og tænkte ikke med det rigtige hoved.


Det kan han bortforklare med at han onanerede inden han tog hjemmefra, så det bevis er vist ingenting værd. Det var noget andet hvis sæden var på Kim Wall.
2
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Code71 » 9. mar 2018, 06:35

abcd skrev:
Zombie skrev:De har fundet sæd i hans underbukser. Så forklaringen er det enkel: Han fik muligheden, var liderlig efter den og tænkte ikke med det rigtige hoved.


Det kan han bortforklare med at han onanerede inden han tog hjemmefra, så det bevis er vist ingenting værd. Det var noget andet hvis sæden var på Kim Wall.


Uanset hvad der sker herfra. Hvad han dømmes for og hvor længe, så er hans liv slut. Aldrig resten af hans liv, vil han slippe for det her. Han er allerede idømt livstid. Reel livstig. Med rette
2
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Akehurst2
Indlæg: 14239
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1272
Likede indlæg: 41075

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Akehurst2 » 9. mar 2018, 06:38

abcd skrev:
paint skrev:Der er bare en mindre detalje, som spænder ben for projektet, i dén strategi; han kommer ikke ud af det. Men stadigvæk, at han overhovedet selv tror på, at han kan slippe afsted med en så 'stinkende' forklaring, siger vel lidt om hans sygelige tiltro til egne evner.


Tjoh:

"Det kan vise sig at blive svært at få Peter Madsen dømt for drabet på Kim Wall, når dødsårsagen ikke er specifikt fastslået."

"»Hvis han påstår, at det er en ulykke, og at han gik i panik, så kan det være svært for en domstol at se bort fra det,« siger Peter Althin til Sydsvenskan."

https://www.bt.dk/krimi/svensk-topadvok ... baadssagen


Men er det en mand i panik, der også skærer hovedet af, hvad er helt unødvendigt og kun gør det sværere at få torsoen op, der har medbragt en sav, og som omhyggeligt binder metalrør fast for at tynge liget ned? Og alle de tekniske beviser vedrørende skader og tegn på vold forklares jo ikke ved en uheld. Jeg synes de omstændigheder gør det meget vanskeligt at fastholde ulykke og panik.
3
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 9. mar 2018, 06:42

Akehurst2 skrev:Men er det en mand i panik, der også skærer hovedet af, hvad er helt unødvendigt og kun gør det sværere at få torsoen op, der har medbragt en sav, og som omhyggeligt binder metalrør fast for at tynge liget ned? Og alle de tekniske beviser vedrørende skader og tegn på vold forklares jo ikke ved en uheld. Jeg synes de omstændigheder gør det meget vanskeligt at fastholde ulykke og panik.


Jeg tror også han slog hende ihjel, det var bare for at underbygge at der er en chance for at han kan lyve sig ud af det.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 9. mar 2018, 07:28

Code71 skrev:
abcd skrev:
Zombie skrev:De har fundet sæd i hans underbukser. Så forklaringen er det enkel: Han fik muligheden, var liderlig efter den og tænkte ikke med det rigtige hoved.


Det kan han bortforklare med at han onanerede inden han tog hjemmefra, så det bevis er vist ingenting værd. Det var noget andet hvis sæden var på Kim Wall.


Uanset hvad der sker herfra. Hvad han dømmes for og hvor længe, så er hans liv slut. Aldrig resten af hans liv, vil han slippe for det her. Han er allerede idømt livstid. Reel livstig. Med rette


Hvis han slipper let, flytter han vel til udlandet når han kommer ud af fængslet. Hvis han bosætter sig i f.eks. Spanien, er det nok begrænset hvor mange der lige kender ham på gaden.
1
fisken80
Indlæg: 22575
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 53100

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf fisken80 » 9. mar 2018, 07:51

abcd skrev:
Akehurst2 skrev:Men er det en mand i panik, der også skærer hovedet af, hvad er helt unødvendigt og kun gør det sværere at få torsoen op, der har medbragt en sav, og som omhyggeligt binder metalrør fast for at tynge liget ned? Og alle de tekniske beviser vedrørende skader og tegn på vold forklares jo ikke ved en uheld. Jeg synes de omstændigheder gør det meget vanskeligt at fastholde ulykke og panik.


Jeg tror også han slog hende ihjel, det var bare for at underbygge at der er en chance for at han kan lyve sig ud af det.


Hvordan skulle han kunne lyve sig fra skaderne i underlivet?
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 9. mar 2018, 08:06

fisken80 skrev:
abcd skrev:
Akehurst2 skrev:Men er det en mand i panik, der også skærer hovedet af, hvad er helt unødvendigt og kun gør det sværere at få torsoen op, der har medbragt en sav, og som omhyggeligt binder metalrør fast for at tynge liget ned? Og alle de tekniske beviser vedrørende skader og tegn på vold forklares jo ikke ved en uheld. Jeg synes de omstændigheder gør det meget vanskeligt at fastholde ulykke og panik.


Jeg tror også han slog hende ihjel, det var bare for at underbygge at der er en chance for at han kan lyve sig ud af det.


Hvordan skulle han kunne lyve sig fra skaderne i underlivet?


Det ved jeg ikke, jeg citerede bare en svensk topadvokat som jeg antager har begreb om hvad der skal til for at få nogen dømt for mord. Han påpegede at det er et væsentligt problem at de ikke har fastlagt dødsårsagen.
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Code71 » 9. mar 2018, 08:08

abcd skrev:
Code71 skrev:
abcd skrev:
Zombie skrev:De har fundet sæd i hans underbukser. Så forklaringen er det enkel: Han fik muligheden, var liderlig efter den og tænkte ikke med det rigtige hoved.


Det kan han bortforklare med at han onanerede inden han tog hjemmefra, så det bevis er vist ingenting værd. Det var noget andet hvis sæden var på Kim Wall.


Uanset hvad der sker herfra. Hvad han dømmes for og hvor længe, så er hans liv slut. Aldrig resten af hans liv, vil han slippe for det her. Han er allerede idømt livstid. Reel livstig. Med rette


Hvis han slipper let, flytter han vel til udlandet når han kommer ud af fængslet. Hvis han bosætter sig i f.eks. Spanien, er det nok begrænset hvor mange der lige kender ham på gaden.


Tror du ikke selv at de danske medier skal sørge for at han aldrig får lov at gemme sig fra det her? Hvis man så også tager hans personlighed med i ligningen, med hans meget høje tanker om sig selv. Så tror jeg ikke på at han nogensinde kan få en normal hverdag igen. Skulle han en dag komme ud af fængslet. (som jeg dog ikke håber han nogensinde gør)
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 9. mar 2018, 08:11

Code71 skrev:Tror du ikke selv at de danske medier skal sørge for at han aldrig får lov at gemme sig fra det her? Hvis man så også tager hans personlighed med i ligningen, med hans meget høje tanker om sig selv. Så tror jeg ikke på at han nogensinde kan få en normal hverdag igen. Skulle han en dag komme ud af fængslet. (som jeg dog ikke håber han nogensinde gør)


Hvis han f.eks. kommer ud om 5 år og flytter til Spanien, så tror jeg fint han kan have en normal hverdag dernede. Dels er historien så kommet noget på afstand, og dels er der grænser for hvor længe det kan være interessant for medierne at følge Peter Madsen hvis han lever et almindeligt, kedeligt liv et eller andet sted.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20601
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 44155

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf paint » 9. mar 2018, 08:19

abcd skrev:
Code71 skrev:Tror du ikke selv at de danske medier skal sørge for at han aldrig får lov at gemme sig fra det her? Hvis man så også tager hans personlighed med i ligningen, med hans meget høje tanker om sig selv. Så tror jeg ikke på at han nogensinde kan få en normal hverdag igen. Skulle han en dag komme ud af fængslet. (som jeg dog ikke håber han nogensinde gør)


Hvis han f.eks. kommer ud om 5 år og flytter til Spanien, så tror jeg fint han kan have en normal hverdag dernede. Dels er historien så kommet noget på afstand, og dels er der grænser for hvor længe det kan være interessant for medierne at følge Peter Madsen hvis han lever et almindeligt, kedeligt liv et eller andet sted.


https://elpais.com/internacional/2018/0 ... 33800.html

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf billiebean » 9. mar 2018, 08:31

Har PM forholdt sig til stiksårene endnu?
Og kan slet ikke forstå han kan sidde og være kæk i retten. Hverken som uskyldig eller skyldig. Foran afdødes forældre. Efter han bruger hensynet til dem som forklaring på hvorfor han ikke reagerede prompte og logisk.
2
Brugeravatar
PepsiMagt
Indlæg: 89
Tilmeldt: 2. nov 2017, 22:45
Kort karma: 26
Likede indlæg: 220

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf PepsiMagt » 9. mar 2018, 08:32

Han kommer IKKE ud om fem år, og det bliver heller ikke spor svært at få ham dømt. Der er en enorm mængde af beviser, og han har verdens dårligste alibi. Det er svært at forestille sig et scenarie, hvor han kunne være sluppet afsted med det.
3
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 9. mar 2018, 08:36

paint skrev:
abcd skrev:
Code71 skrev:Tror du ikke selv at de danske medier skal sørge for at han aldrig får lov at gemme sig fra det her? Hvis man så også tager hans personlighed med i ligningen, med hans meget høje tanker om sig selv. Så tror jeg ikke på at han nogensinde kan få en normal hverdag igen. Skulle han en dag komme ud af fængslet. (som jeg dog ikke håber han nogensinde gør)


Hvis han f.eks. kommer ud om 5 år og flytter til Spanien, så tror jeg fint han kan have en normal hverdag dernede. Dels er historien så kommet noget på afstand, og dels er der grænser for hvor længe det kan være interessant for medierne at følge Peter Madsen hvis han lever et almindeligt, kedeligt liv et eller andet sted.


https://elpais.com/internacional/2018/0 ... 33800.html


Jeg ved godt sagen er i medierne i hele verden nu, men derfra og til at Peter Madsen bliver genkendt på gaden i Spanien om 5 år, synes jeg der er langt. Hvor mange spanske mordere ville du kunne genkende på gaden?
0

Tilbage til "Livets forhold"