Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 491
Likede indlæg: 10682

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Flora » 25. apr 2018, 11:45

Hvad gør man egentlig, hvis han ikke har de penge, han skal betale for sagsomkostningerne? Han har vel ingen nævneværdig indtægt, mens han sidder i fængsel.
1
fisken80
Kort karma: 226
Likede indlæg: 7223

Indlægaf fisken80 » 25. apr 2018, 11:48

catnip skrev:
PaleSeptember skrev:Han anker.

Dumme svin...han skal lige trække de pårørte gennem lidt mere, bare fordi han kan.

Det kan nu ikke hidse mig op. Det er nu engang sådan vores retssystem fungerer, og det ville være kommet voldsomt bag på mig, hvis han ikke havde anket dommen.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1374

Indlægaf catnip » 25. apr 2018, 11:48

Gad vide om Betina Hald oprigtigt har troet på at hun kunne, om ikke få ham frikendt, så få hans straf ned fra livstid?
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 17
Likede indlæg: 577

Indlægaf DenBruneMunk » 25. apr 2018, 11:48

Flora skrev:Hvad gør man egentlig, hvis han ikke har de penge, han skal betale for sagsomkostningerne? Han har vel ingen nævneværdig indtægt, mens han sidder i fængsel.

Det er noget formelt BS , han afdrager på det igennem de næste 50 år i spjældet, han kan og måske ligefrem, skal arbejde derinde, og mon ikke skattefar kan opkræve penge derigennem.
2
fisken80
Kort karma: 226
Likede indlæg: 7223

Indlægaf fisken80 » 25. apr 2018, 11:50

Flora skrev:Hvad gør man egentlig, hvis han ikke har de penge, han skal betale for sagsomkostningerne? Han har vel ingen nævneværdig indtægt, mens han sidder i fængsel.

Staten betaler og indkræver dem så hos ham når eller hvis det bliver muligt. Ejer han noget som helst af værdi konfiskeres det (mener jeg bestemt) og bruges til at dække omkostningerne.
Men det er da bestemt sandsynligt, at han aldrig får betalt sagens omkostninger af, nu hvor han skal sidde i spjældet resten af sit liv (for jeg tror helt ærligt ikke på, at han nogensinde bliver lukket ud igen. Måske som en meget gammel mand.)
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
Pax Romana
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1111

Indlægaf Pax Romana » 25. apr 2018, 11:53

4
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.

I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 17
Likede indlæg: 577

Indlægaf DenBruneMunk » 25. apr 2018, 11:55

fisken80 skrev:

Staten betaler og indkræver dem så hos ham når eller hvis det bliver muligt. Ejer han noget som helst af værdi konfiskeres det (mener jeg bestemt) og bruges til at dække omkostningerne.
Men det er da bestemt sandsynligt, at han aldrig får betalt sagens omkostninger af, nu hvor han skal sidde i spjældet resten af sit liv (for jeg tror helt ærligt ikke på, at han nogensinde bliver lukket ud igen. Måske som en meget gammel mand.)

1. De indsatte får penge til kost og daglige fornødenheder. Desuden får de løn for det arbejde, de udfører. Lønnen er 9,58 kroner i timen (2012), og dertil kan man få forskellige tillæg. Hvis man uddanner sig i stedet for at arbejde, får man løn for det. Der er samme løn for uddannelse og arbejde.

2. her er lidt læsning om gæld de har opbygget pga omkostninger, og hvor vidt de får gældssanering (Bullshit) når de kommer ud.
http://www.kriminalforsorgen.dk/Nyheder ... ewsID=1219
0
Jammerdalen
Kort karma: 20
Likede indlæg: 219

Indlægaf Jammerdalen » 25. apr 2018, 11:56

Det er mærkeligt at se disse klip her efter hele ubådsdramaet. Er her nogle psykologer, der kan give deres vurdering af hans adfærd og fremtoning? :)

https://www.youtube.com/watch?v=q_09UoL3Rss

https://www.youtube.com/watch?v=nu6WzXHtaTs
Senest rettet af Jammerdalen 25. apr 2018, 11:59, rettet i alt 1 gang.
0
Akehurst2
Kort karma: 555
Likede indlæg: 11630

Indlægaf Akehurst2 » 25. apr 2018, 11:59

fisken80 skrev:
catnip skrev:

Dumme svin...han skal lige trække de pårørte gennem lidt mere, bare fordi han kan.

Det kan nu ikke hidse mig op. Det er nu engang sådan vores retssystem fungerer, og det ville være kommet voldsomt bag på mig, hvis han ikke havde anket dommen.

Ja, retten til prøvelse i to instanser er jo en ganske grundlæggende rettighed, så det er helt rimeligt at bruge den.
4
OberstNasig
Kort karma: 68
Likede indlæg: 748

Indlægaf OberstNasig » 25. apr 2018, 12:03

Pax Romana skrev:Rettens begrundelse for dommen.

http://www.domstol.dk/KobenhavnsByret/n ... dssag.aspx

Åh, hvor er det godt, at de fuldstændig gennemhuller hans elendige forsvar!
Men hvor er det dog også grusom læsning.
Jeg ved, at det er store ord at bruge, men han er jo så tæt på ondskabsfuld, som man kan forestille sig.
5
Modesty Blame
Kort karma: 146
Likede indlæg: 2046

Indlægaf Modesty Blame » 25. apr 2018, 12:09

Den første måned eller sådan noget, måske mere...tænkte jeg jo (som bekendt), at det godt kunne være en ulykke, men det er længe siden, at jeg blev overbevist. Men jeg må indrømme, at da jeg læste forsvarerens procedure, blev jeg bekymret. Og det er måske konditionering fra mange, mange amerikanske tv-serier, der gør, at jeg godt kunne se hendes pointer om, at det ikke var bevist. Men det er jo heldigvis derfor vi har juridiske dommere, der ikke "glemmer" alt det, der er gået forud i retssagen.

En bekendt vidnede i mod ham, og jeg ved, at pågældende var meget berørt af sagen. Jeg håber at h*n nu trækker vejret lidt mere frit.
4
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1374

Indlægaf catnip » 25. apr 2018, 12:31

Akehurst2 skrev:
fisken80 skrev:
catnip skrev:

Ja, retten til prøvelse i to instanser er jo en ganske grundlæggende rettighed, så det er helt rimeligt at bruge den.

Den er jeg helt med på. Jeg stiller heller ikke spørgsmålstegn ved retssystemet og de grundlæggende rettigheder.

Jeg mener han personligt er et dumt svin at anke, fordi han gennem hele forløbet har løjet og trukket de pårørende gennem sølet. Midt i alt deres ubegribelige sorg. Han har bevidst vildledt politiet og retten, og har stadig hævdet at han prøvede at tage hensyn til de pårørende. Nej, ved I hvad? Jeg synes det havde klædt ham at tage sin straf som en mand, og erkende hvad han har gjort, netop af hensyn til de efterladte. At hans forvredne, narcissistiske sind så vælger noget andet er jo hvad det er. Det ændrer bare ikke på at jeg synes han er det rene afskum.
2
Brugeravatar
KIM K
Kort karma: 4
Likede indlæg: 316

Indlægaf KIM K » 25. apr 2018, 12:33

Flora skrev:Nu vil de have ophævet hans besøgs- og brevkontrol. Tænk at der overhovedet er nogen, der gider at besøge ham/skrive til ham.

Der skal nok være nogle skøre kvinder der vil giftes med ham, og endnu flere der vil være pennevenner med ham.

Peter Lundin blev vist gift med en af de kvinder der skrev til ham, efter han havde slået to små børn ihjel foruden sin kæreste. Hans egen mor havde han i øvrigt slået ihjel tidligere.

I USA er der mange eksempler på det samme. Tror også det er udbredt herhjemme for drabsmænd der har været eksponeret i medierne.
5
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 471
Likede indlæg: 7994

Indlægaf Rosa Espinosa » 25. apr 2018, 12:34

Det er vildt så mange på nettet der ikke ved hvad en livstidsdom dækker over. Og alle der udtaler er selvfølgelig eksperter :stoned:
0
Tak for tippet, du er bare alletiders, hej hej
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 153
Likede indlæg: 2643

Indlægaf Velvet-Goldmine » 25. apr 2018, 12:35

Jeg var, som både retten og så mange andre, slet ikke i tvivl om at han havde begået denne forfærdelige forbrydelse, og er glad for den foreløbige dom og at de opretholder besøgs- og brevkontrol indtil anken.

Der var en helt anden ting der slog mig i dommen:
"Tiltalte skal betale sagens omkostninger, herunder 247.072,- kr. plus moms i salær til den beskikkede forsvarer, advokat Betina Hald Engmark, samt et tidligere udlagt a conto salær 97.920 kr. plus moms til samme"

Hun har salær på 431.240 kr. incl. moms for denne sag (indtil videre). Lidt wow.

Men ok, jeg er ikke engang sikker på at jeg ville kunne være forsvarer her overhovedet.
1

Tilbage til "Livets forhold"