Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Frank
Indlæg: 318
Tilmeldt: 16. jun 2017, 09:41
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Frank » 24. aug 2017, 12:30

Flora skrev:
Vil det sige, at hvis man tilstår en forbrydelse, som ikke kan bevises, så bliver man ikke dømt?
Ja og nej ;)
Afhængig af omstændighederne kan man dømmes på indicier.
1
Brugeravatar
Guru
Indlæg: 546
Tilmeldt: 5. jun 2016, 10:09
Kort karma: 19
Likede indlæg: 449

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Guru » 24. aug 2017, 12:30

Flora skrev:
Frank skrev:
Pølsemix skrev:Jeg har ikke forstand på om hypnose kan bruges sådan, men hvis det kan, så virker det uforeneligt med princippet om at det er frivilligt for en sigtet/tiltalt om vedkommende vil afgive forklaring.
Men i princippet er det jo ligegyldigt hvad du fortæller, eller ikke fortæller politiet.
Det er stadig anklagemyndigheden som skal løfte bevisbyrden.


Vil det sige, at hvis man tilstår en forbrydelse, som ikke kan bevises, så bliver man ikke dømt?


Faktisk ja. Selvom du påstod at det var dig som slog journalisten ihjel, så skulle det bevises før du kunne blive dømt.
En tilståelse er ikke nok til at blive dømt, ligesom det ikke redder en fra at blive dømt, selvom man nægter sig skyldig.
2
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf icelady » 24. aug 2017, 12:39

Olrik-manden har lagt en video op på sin FB, som en opfølgning på hans tidligere status.


Dog handler den mere om BDSM/fetich-miljøet, end om det han rent faktisk skrev.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 24. aug 2017, 12:43

icelady skrev:Olrik-manden har lagt en video op på sin FB, som en opfølgning på hans tidligere status.


Dog handler den mere om BDSM/fetich-miljøet, end om det han rent faktisk skrev.


What a surprise, at han bruger en her sag til selvpromovering. Det skulle man da aldrig have troet om Olrik.
6
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 24. aug 2017, 12:44

Anklagemyndigheden vil have sigtelsen ændret til drab samt vil have ham mentalundersøgt, så det er jo sådan ca hvad de sidste 10-15 sider i tråden har peget imod.
0
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf mulledit » 24. aug 2017, 12:45

Ekliptika skrev:Har lige læst følgende udtalelse i BT fra PMs forsvarer under overskriften "Raket-Madsens forsvarer: Derfor er han lettet over fundet af Kim Walls lig":
http://www.bt.dk/krimi/raket-madsens-fo ... -walls-lig

"Hun forklarer, at bekræftelsen af, at det ER Kim Wall, der blev fundet død, vil hjælpe hendes klients sag i retten, da liget kan være med til at få klarhed over, at der var tale om en ulykke, da Kim Wall døde i ubåden, lyder det.
»Min klient er ikke lettet over det, der er sket, men over at liget nu er fundet. Det er begrænset, hvad jeg kan udtale mig om, men helt generelt kan jeg sige, at det kan være afgørende for at finde ud af, hvad der er sket, at liget er identificeret. Min klient nægter sig skyldig i drab, og på den måde er han lettet over, at politiet nu har mulighed for at komme til bunds i sagen,« siger Betina Hald Engmark."

Det giver ingen mening for mig. Hvis han er lettet over, at liget er fundet, fordi liget vil kunne vise, at der er sket et uheld, hvorfor så i første omgang partere liget og smide det i havet? Hvis liget tydeligt vil bevise, at der er sket et uheld, hvorfor kontaktede han så ikke politi etc med det samme og sejlede i land med ubåden? Så havde der da ikke været noget at frygte?

Hvis jeg var pårørende her, ville det at læse ovenstående være som at gnide salt i såret. En person er sammen med min datter, da hun omkommer. Af uransagelige årsager vælger personen at skære min datters lig i stykker og smide det overbord fra en ubåd. Og oven i købet foretage sig handlinger, der ser ud til at, at personen ikke ville have, at delene fra min datters lig skulle kunne findes igen. Efterfølgende udtaler personen så, at han er lettet over, at dele af min parterede datters lig alligevel er blevet fundet, fordi liget kan være med til at vise, at der var tale om et uheld :stoned:
Og jeg ville aldrig tilgive den person, som var sammen med min datter da hun døde (uheld eller ej), at personen ikke gav mig muligheden for at sige et ordentlig farvel til min datter, men at hun istedet nu optræder som hovedperson i et absurd drama, der går hele verden rundt.


Han er en meget løsningsorienteret mand. Han har ikke kunnet få problemet ud af ubåden uden at skære det i stykker. Problem solved.Men hov, blod over det hele. Jeg synker lortet... Det er blot mit bud, men jeg synes det passer meget godt til den mand vi har set beskrevet, selv om det er sygt.
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 24. aug 2017, 12:51

Aima skrev:Og for god ordens skyld, så er det her ikke en anke mod befolkningens engagement i sagen, det ville være ironisk. Når nu det skulle være sådan, er det i mine øjne fint nok, sagen er så tilpas sindssyg, at den potentiel genererer noget fokus på det der problem, vi, i mine øjne, ikke taler nok om: Mænd der slår kvinder ihjel. Fordi de kan.

For what it's worth...


Mænd slår vist endnu oftere mænd ihjel, så det er ikke fordi de kønsdiskriminerer i lige den henseende. Equal opportunity killers.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf dgd2007 » 24. aug 2017, 13:02

Flora skrev:Vil det sige, at hvis man tilstår en forbrydelse, som ikke kan bevises, så bliver man ikke dømt?

Ja, det kan sagtens ske. Jeg vil faktisk tro, at en del tosser tilstår de der sager, som er kendte fra formiddagsbladene ;)
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 24. aug 2017, 13:05

Flora skrev:
Frank skrev:
Pølsemix skrev:Jeg har ikke forstand på om hypnose kan bruges sådan, men hvis det kan, så virker det uforeneligt med princippet om at det er frivilligt for en sigtet/tiltalt om vedkommende vil afgive forklaring.
Men i princippet er det jo ligegyldigt hvad du fortæller, eller ikke fortæller politiet.
Det er stadig anklagemyndigheden som skal løfte bevisbyrden.


Vil det sige, at hvis man tilstår en forbrydelse, som ikke kan bevises, så bliver man ikke dømt?


Sært nok findes der mange falske tilståelser.

Det kan bare være tilfældig fyr der går forbi et sted hvor der har været en forbrydelse og ligner forbryderen fordi de har samme tøj på. Så tilstår den tilfældige fyr forbryelsen pga nogen psykologiske processer - slippe for forhøret, få en afklaring på det, måske fordi de har en basal skyldfornemmelse over hele deres liv, whatever.

Og så har man så med DNA analyser nogen gange fundet ud af at en fyr der har tilstået say en voldtægt og siddet i fængsel i 5 år for den slet ikke begik den, fordi det ikke var hans sæd og blod.
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Akehurst2 » 24. aug 2017, 13:07

dgd2007 skrev:
Flora skrev:Vil det sige, at hvis man tilstår en forbrydelse, som ikke kan bevises, så bliver man ikke dømt?

Ja, det kan sagtens ske. Jeg vil faktisk tro, at en del tosser tilstår de der sager, som er kendte fra formiddagsbladene ;)


Og retsplejeloven tager selvfølgelig højde for dette, og kræver for at en sag kan fremmes som tilståelsessag, at "tilståelsens rigtighed bestyrkes ved de i øvrigt foreliggende oplysninger".

Så en tilståelse kan aldrig stå alene.
2
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Flora » 24. aug 2017, 13:12

^Det giver jo egentlig også god mening, at en tilståelse ikke kan stå alene. Ellers kunne forbryderne jo bare true nogen andre til at tilstå deres forbrydelser. Det går jo ikke :)
3
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 24. aug 2017, 13:14

Maanii skrev:Har ikke lige læst helt tråden, så ved ikke hvor meget der er skrevet, men word around town er at de begge var del af fetich miljøet, havde samme preferencer og kendte hinanden i forvejen.

Ved ikke hvad hold der er i det dog.


Haj jeg har lige tænkt om de ikke kendte hinanden derfra, fordi jeg synes det hele ville passe bedre hvis de allerede kendte hinanden.

Kim Walls liv er ret dårligt belyst af medierne fordi hun er svensker, det eneste de svenske medier skriver er ting om hvor vidunderlig hun var på forskellige måder.

Egl har Wall og Madsen meget tilfælles, de lever begge uden fast job, de forfølger deres drømme uden at tænke på konsekvenser eller mulighed for fiasko, de finansierer sig selv.

Læste en veninde der var tilstede da Wall søgte om at komme ind på Columbia University, det koster så en giganorm bondegård, og Walls eneste kommentar var "ja det må jeg jo finde ud af at fixe!"

Det er jo meget Madsen-mentalitet, så de må have haft meget at snakke om.

Jeg ved fra anden side at mange af top-of-the-pop menneskerne er til hardcore sex hvor de bliver ydmyget og sådan noget, fordi de har et behov for helt at slippe tøjlerne og kontrollen. (Kilde: trækkerdrenge på Hong Kong, og just for the record sagde jeg nej tak til de gratis blowjos)

Så nu hælder jeg mere til en teori om at de kendte hinanden, og ubådsturen var en kombineret journalisthistorie/ S/M date, hvor det ender med at Wall dør af kvælersex, evt fordi at Raket Madsen mistede kontrollen over sig selv og ikke overholdt det med safeword.

Det forklarer at Madsen kalder det en ulykke samtidigt med at han gør alt for at skjule det.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf ManicNinja » 24. aug 2017, 13:25

Maanii skrev:
eks-Maupassant skrev:
Maanii skrev:Har ikke lige læst helt tråden, så ved ikke hvor meget der er skrevet, men word around town er at de begge var del af fetich miljøet, havde samme preferencer og kendte hinanden i forvejen.

Ved ikke hvad hold der er i det dog.


Haj jeg har lige tænkt om de ikke kendte hinanden derfra, fordi jeg synes det hele ville passe bedre hvis de allerede kendte hinanden.

Kim Walls liv er ret dårligt belyst af medierne fordi hun er svensker, det eneste de svenske medier skriver er ting om hvor vidunderlig hun var på forskellige måder.

Egl har Wall og Madsen meget tilfælles, de lever begge uden fast job, de forfølger deres drømme uden at tænke på konsekvenser eller mulighed for fiasko, de finansierer sig selv.

Læste en veninde der var tilstede da Wall søgte om at komme ind på Columbia University, det koster så en giganorm bondegård, og Walls eneste kommentar var "ja det må jeg jo finde ud af at fixe!"

Det er jo meget Madsen-mentalitet, så de må have haft meget at snakke om.

Jeg ved fra anden side at mange af top-of-the-pop menneskerne er til hardcore sex hvor de bliver ydmyget og sådan noget, fordi de har et behov for helt at slippe tøjlerne og kontrollen. (Kilde: trækkerdrenge på Hong Kong, og just for the record sagde jeg nej tak til de gratis blowjos)

Så nu hælder jeg mere til en teori om at de kendte hinanden, og ubådsturen var en kombineret journalisthistorie/ S/M date, hvor det ender med at Wall dør af kvælersex, evt fordi at Raket Madsen mistede kontrollen over sig selv og ikke overholdt det med safeword.

Det forklarer at Madsen kalder det en ulykke samtidigt med at han gør alt for at skjule det.


Jeg har hørt rygter om at det netop er kvælningsfetich de har har tilfælles, og at der har været en forudgående affære mellem dem.


Undskyld, men hvor er det, du har de her rygter fra? Har end ikke læst noget sådant i den tabloide del af pressen ... Jeg antager, de ellers nok skulle få opsnuset noget så kulørt og sensationsagtigt ...

EDIT: Har åbenbart ikke læst nok om denne sag. Kan godt se, at fx BT nævner et scenarie, som handler om kvælningslege, der går galt ...
Senest rettet af ManicNinja 24. aug 2017, 13:28, rettet i alt 1 gang.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Pølsemix » 24. aug 2017, 13:28

Frank skrev:
Pølsemix skrev:Jeg har ikke forstand på om hypnose kan bruges sådan, men hvis det kan, så virker det uforeneligt med princippet om at det er frivilligt for en sigtet/tiltalt om vedkommende vil afgive forklaring.
Men i princippet er det jo ligegyldigt hvad du fortæller, eller ikke fortæller politiet.
Det er stadig anklagemyndigheden som skal løfte bevisbyrden.

Men det er jo en selvfølge, som ikke er relevant i problemematikken. Det handler jo om det er ok, at mistænkte ubevidst afgiver forklaring/oplysninger.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 24. aug 2017, 13:36

Lisma skrev:Altså, er det ikke bare noget fis ham Olrik fyren har sat i hovedet på folk- som så brygger videre på historien...


Næh! Jeg nævnte selv kvælersex på side 2, der er mange andre der har nævnt det, og for en 10-15 sider siden skrev jeg min observation, at jeg synes at de billeder der er taget af dem sammen på ubåden rent visuelt og indtryksmæssigt mere ligner et par på date end et rent professionelt arrangement.

Der er også flere andre der har været inde på om de mon kendte hinanden allerede.

Det første retsmøde blev lukket "af hensyn til familien og nogen detaljer der ikke skulle ud", jeg kan ikke huske formuleringen præcist, det passer perfekt med at Madsen snakker om S/M og at man helst ikke vil have det ud offentligt for at sværte hende til, på det tidspunkt var man jo ikke 100% sikker på om hun rent faktisk var død ejheller have man nogen som helst bevis for Madsens historie, så jeg kan sagtens forstå man ikke ville have de ud.

It all fits together!
0

Tilbage til "Livets forhold"