Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1628
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2697

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf KIM K » 8. mar 2018, 13:18

Det er svært at sætte sig ind i den fyrs tankegang. Mon ikke han mener ulykken skete så hurtigt at han ikke kunne nå at forhindre den.

- Jeg tænkte kun på Kim Walls pårørende. Det er en meget meget forfærdelig fortælling. Jeg vidste, at hun var død, og at hun ikke kom tilbage. Jeg havde kun et formål og det var at skåne pårørende så meget som muligt.
- Det sagde en, to, tre bang og så var hun der ikke mere, siger Peter Madsen.
Senest rettet af KIM K 8. mar 2018, 13:19, rettet i alt 2 gange.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Mi55y » 8. mar 2018, 13:18

ina skrev:
Mi55y skrev:
Lalana skrev:Jeg forstår ikke helt hvad han refererer til, når han bliver ved med at sige at hun omkom på en meget forfærdelig måde som han gerne ville skåne familien for at få kendskab til. Har han tænkt sig at komme med en ny forklaring på hvad der er sket, eller refererer han stadig til det med at få lugen i hovedet eller hvad er det for en meget forfærdelig måde?


Han har jo skiftet forklaring til kulilteforgiftning, men mon ikke han hentyder til, at han derefter parterede hende?

Edit: Medmindre han direkte siger måden hun omkom på - så har det selvfølgelig ikke noget med parteringen at gøre. Jeg ved ikke, om det er specielt forfærdeligt at dø af kulilteforgiftning.


Han har løjet om måden hun omkom på for at skåne de pårørende. Det var så forfærdeligt, at han selv vil glemme det. Siger han.


Ja OK. Jeg troede egentlig, at han mente måden det hele var sket på og ikke specifikt måden, hun omkom på. Så afslører han vel sig selv lidt? Medmindre det er meget mere grusomt at dø af kulilteforgiftning fremfor en luge i hovedet, det aner jeg som sagt ikke noget om.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1628
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2697

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf KIM K » 8. mar 2018, 13:22

kulilte forgiftning er normalt en blid måde at dø på, derfor den er en af de foretrukne blandt selvmordere.
Der er som regel nogle der dør hvert år af kulilte forgiftning ved at grille indendørs, eller et delvist lukket miljø.
De mister bevidstheden inden de når at opdage forgiftningen, andre reddes fordi de når at få kvalme.
Senest rettet af KIM K 8. mar 2018, 13:25, rettet i alt 1 gang.
5
Brugeravatar
Flix
Indlæg: 140
Tilmeldt: 22. aug 2016, 19:48
Kort karma: 19
Likede indlæg: 250

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Flix » 8. mar 2018, 13:24

"Jeg holder fast i den forklaring indtil jeres beviser gør, at jeg er nødt til at fortælle hvilken død hun har lidt. Hvordan hun er død. Der gøres fund som betyder, at sandheden er nødt til at komme frem".

"Det er forfærdeligt, det der skete. I hører det om lidt. Jeg vil ikke have, at verden hører, hvad der skete med hende"

Det her lyder da som om, der kommer en ny - eller i hvert fald uddybende - forklaring?
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Mi55y » 8. mar 2018, 13:25

Flix skrev:"Jeg holder fast i den forklaring indtil jeres beviser gør, at jeg er nødt til at fortælle hvilken død hun har lidt. Hvordan hun er død. Der gøres fund som betyder, at sandheden er nødt til at komme frem".

"Det er forfærdeligt, det der skete. I hører det om lidt. Jeg vil ikke have, at verden hører, hvad der skete med hende"

Det her lyder da som om, der kommer en ny - eller i hvert fald uddybende - forklaring?


Eller også så hentyder han til dengang, hvor han først holdt fast i, at han havde sat hende af i live og derefter bliver nødt til at fortælle, hvad der er sket. For det giver jo ingen mening, at en luge i hovedet skulle være mere skånsomt end en kulilteforgiftning.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Klummerlig
Indlæg: 291
Tilmeldt: 2. apr 2017, 16:19
Kort karma: 97
Likede indlæg: 581

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Klummerlig » 8. mar 2018, 13:26

Hvordan vil han forklare kradsemærker på armene når hun døde i et andet rum?
4
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Lalana » 8. mar 2018, 13:26

Flix skrev:"Jeg holder fast i den forklaring indtil jeres beviser gør, at jeg er nødt til at fortælle hvilken død hun har lidt. Hvordan hun er død. Der gøres fund som betyder, at sandheden er nødt til at komme frem".

"Det er forfærdeligt, det der skete. I hører det om lidt. Jeg vil ikke have, at verden hører, hvad der skete med hende"

Det her lyder da som om, der kommer en ny - eller i hvert fald uddybende - forklaring?



Ja det var også det jeg tænkte, men det er jo tydeligvis det her med at hun blev lukket inde og kulilten
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf paint » 8. mar 2018, 13:27

KIM K skrev:kulilte forgiftning er normalt en blid måde at dø på, derfor den er en af de foretrukne blandt selvmordere.


Præcis. Derfor giver det heller ingen mening at familien skulle skånes for detaljer, i dén anledning. Det er jo ingenting, i forhold til hvad han selv har haft gang i.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32473

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf icelady » 8. mar 2018, 13:29

Jeg følger dækingen på EB og jeg forstå ikke, at manden kan gå op, lukke lugen, velvidende at der forinden har været et problem med undertryk i ubåden?

Og at han så råber til Kim om at slukke motorerne. :gruble:

Det hænger sgu ikke rigtig sammen, synes jeg. Det virker mest som en bortforklaring.


Edit: Han forklarede tidligere at han lukkede lugen pga "good seamanship" (noget i den stil).. men hvorfor dælen lukke den, når han åbenbart ved at der har været problemer med undertryk når lugen er lukket???
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Lalana » 8. mar 2018, 13:30

paint skrev:
KIM K skrev:kulilte forgiftning er normalt en blid måde at dø på, derfor den er en af de foretrukne blandt selvmordere.


Præcis. Derfor giver det heller ingen mening at familien skulle skånes for detaljer, i dén anledning. Det er jo ingenting, i forhold til hvad han selv har haft gang i.


Nej hvis den "blidere" forklaring var at hun fik en meget tung låge i hovedet, fik kraniebrud og forblødte - så virker den her forklaring på ingen måde værre.
Hvor er det dog irriterende med alle hans løgne
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf ina » 8. mar 2018, 13:31

Jeg følger med på b.dk og DR.dk og jeg synes altså de skriver lidt forskellige ting. :gruble:
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf paint » 8. mar 2018, 13:39

Lalana skrev:
paint skrev:
KIM K skrev:kulilte forgiftning er normalt en blid måde at dø på, derfor den er en af de foretrukne blandt selvmordere.


Præcis. Derfor giver det heller ingen mening at familien skulle skånes for detaljer, i dén anledning. Det er jo ingenting, i forhold til hvad han selv har haft gang i.


Nej hvis den "blidere" forklaring var at hun fik en meget tung låge i hovedet, fik kraniebrud og forblødte - så virker den her forklaring på ingen måde værre.
Hvor er det dog irriterende med alle hans løgne


Han har indtil videre ikke sagt andet end løgne. Først var hun sat af ved kajen på Refshaleøen. Så var hun omkommet af en luge i hovedet og begravet til søs. Så måtte han desværre skære hende i stykker, med en sav som han heldigvis havde taget med i båden, sammen med plasticstrips, rørstumper og andet tungt, som kunne bindes til de ligdele (som han ikke vidste han ville skulle håndteres da han sejlede hjemmefra med hende)
Da hendes hoved så blev fundet uden skader efter slag. var hun nu død af kulilteforgiftning......og hvis I heller ikke tror på det, finder jeg bare på noget andet. :stoned:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf fisken80 » 8. mar 2018, 13:41

Men altså uanset hans forskellige forklaringer om, hvad hun døde af, så er der jo ingen af dem der forklarer stikkemærkerne i underlivet og de øvrige tekniske beviser for kønslig omgang med hende. Ej heller kradsemærkerne.

Men at han bliver ved med at lyve passer jo fint med mentalundersøgelsens resultat.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Studsgaard » 8. mar 2018, 13:44

Lalana skrev:
paint skrev:
KIM K skrev:kulilte forgiftning er normalt en blid måde at dø på, derfor den er en af de foretrukne blandt selvmordere.


Præcis. Derfor giver det heller ingen mening at familien skulle skånes for detaljer, i dén anledning. Det er jo ingenting, i forhold til hvad han selv har haft gang i.


Nej hvis den "blidere" forklaring var at hun fik en meget tung låge i hovedet, fik kraniebrud og forblødte - så virker den her forklaring på ingen måde værre.
Hvor er det dog irriterende med alle hans løgne

Som jeg forstår det, så mener han blidere for ham selv, da der skulle have foregået et tilsvarende undertryk i ubåden før da den lagde ved kaj.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7410
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23374

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Aragorn » 8. mar 2018, 13:50

Studsgaard skrev:
Lalana skrev:
paint skrev:
KIM K skrev:kulilte forgiftning er normalt en blid måde at dø på, derfor den er en af de foretrukne blandt selvmordere.


Præcis. Derfor giver det heller ingen mening at familien skulle skånes for detaljer, i dén anledning. Det er jo ingenting, i forhold til hvad han selv har haft gang i.


Nej hvis den "blidere" forklaring var at hun fik en meget tung låge i hovedet, fik kraniebrud og forblødte - så virker den her forklaring på ingen måde værre.
Hvor er det dog irriterende med alle hans løgne

Som jeg forstår det, så mener han blidere for ham selv, da der skulle have foregået et tilsvarende undertryk i ubåden før da den lagde ved kaj.


Er det ikke parteringen han siger, han holdt skjult, fordi det var så forfærdeligt at hendes familie ikke skulle vide det?

Sådan opfattede jeg i hvert fald noget jeg læste tidligere, men givet at jeg nærmest ikke har sovet i en uge, så smutter der noget her og der.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Livets forhold"