Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. sep 2017, 08:49

Hunkat skrev:Jeg ved ikke helt.... jo mere jeg tænker over det jo mere synes jeg den der med at han gerne ville se sin kone og sine katte for sidste gange og derfor løj han om at have sat hende af... Jo mere virker det som sådan noget en psykopat ville tænke at almindelige mennesker nok godt kunne finde på at tænke. Altså sådan sært og konstrueret. Se dem en sidste gang... altså, det er jo ikke en amerikansk film hvor folk bliver smidt i et hul og nøglen smidt væk, han kan formentlig få besøg eller ringe til hende (overvåget selvfølgelig). Og hvis han er uskyldig så bliver han jo selvfølgelig ikke dømt for forbrydelsen og så ses de jo der.


Det kan også være et autistisk træk.
Jeg vil ikke udelukke, at det på nuværende tidspunkt med de oplysninger, vi har, faktisk kan handle om en ulykke, der kunne have været klaret med et opkald til 112 og nogle afhøringer, men som i stedet er kommet til at fremstå som et mord, fordi PMs virkelighedsopfattelse og fornuft er begrænset, og han traf de helt forkerte valg.

Din mulighed er også sandsynlig.
Det er de seksuelle motiver også.
1
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf MOGA » 6. sep 2017, 08:59

Men hvis parteringen er foretaget inde i ubåden, så ville der vel være spor, ikke? Små knoglefragmenter, vævsrester?
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Hunkat » 6. sep 2017, 09:01

DetSorteCirkus skrev:
Hunkat skrev:Jeg ved ikke helt.... jo mere jeg tænker over det jo mere synes jeg den der med at han gerne ville se sin kone og sine katte for sidste gange og derfor løj han om at have sat hende af... Jo mere virker det som sådan noget en psykopat ville tænke at almindelige mennesker nok godt kunne finde på at tænke. Altså sådan sært og konstrueret. Se dem en sidste gang... altså, det er jo ikke en amerikansk film hvor folk bliver smidt i et hul og nøglen smidt væk, han kan formentlig få besøg eller ringe til hende (overvåget selvfølgelig). Og hvis han er uskyldig så bliver han jo selvfølgelig ikke dømt for forbrydelsen og så ses de jo der.


Det kan også være et autistisk træk.
Jeg vil ikke udelukke, at det på nuværende tidspunkt med de oplysninger, vi har, faktisk kan handle om en ulykke, der kunne have været klaret med et opkald til 112 og nogle afhøringer, men som i stedet er kommet til at fremstå som et mord, fordi PMs virkelighedsopfattelse og fornuft er begrænset, og han traf de helt forkerte valg.

Din mulighed er også sandsynlig.
Det er de seksuelle motiver også.


Ja det kan være mange ting der spiller ind, både bevidst og ubevidst. Men normalt, det er det i hvert fald ikke. Nu må vi se hvilken diagnose retspsykiaterne sætter på ham.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf paint » 6. sep 2017, 09:13

Som jeg ser det, er parteringen, kardinalpunktet i hele hans forklaring. Det er det eneste punkt han nægter at kende til. Alt andet, har han fremstillet en forklaring på, som omhyggeligt er tænkt sådan, at der kan være tvivl, og at det skal bevises at han lyver – punkt for punkt.

Liget, har været i en tilstand som ville gøre det tydeligt, hvad der var sket. Og derfor skulle det skaffes af vejen og ikke findes igen. En tilstand, som sikkert ville betyde 'døden' for både hans ubåd og hans fremtid.
Det er endda muligt, at han har sejlet rundt og overvejet at begå selvmord. (jeg var suicidal, forklarede han i retten) Men ikke pga af en ulykke, men på grund af måden Wall døde på.

Han har valgt at tage chancen og se om forklaringen holder vand i retten. Eller at man i det mindste ikke kunne bevise det hele, og at et punkt eller to, ville falde fra anklagen, og dermed nedsætte straffen tilsvarende.

Desværre for ham, tror de hverken på ondskabsfulde trolde eller nisser i retten – især ikke hav-nisser, eller usandsynlige body snatchers, der lever på havbunden i Øresund. Og dermed 'vælter' hele hans forklaring.
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 6. sep 2017, 10:15

mulledit skrev:Jeg tænker at det er muligt at det er Nautilus det hele handler om. Hun er ihvertfald død, ved ulykke eller mord. Han siger at Nautilus for evigt er død den dag og det var ud fra PMs verden, Nautilus der skulle begraves og hun skulle ikke være deri. Så træder problemløseren i værk, ud skal hun - tydeligvis ud med vold og magt. Så han kan sige farvel til sin elskede Nautilus.

Politiet har kortlagt Nautilus færden, hvorfor han bliver nødt til at forklare andet dyk, hvor han var længe under. Jeg tror at han har brugt tiden på at partere, ikke sove. Men det kunne han jo ligesom ikke sige i retten. Løsningen blev, jeg sov.

I princippet kunne det være at de nylonstrømper skulle af pga. parteringen. Tænker at det er noget møg at save i noget iført strømpebukser :gruble:


Lyder rimeligt, god pointe med savning i nylon
0
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf mulledit » 6. sep 2017, 10:40

paint skrev:Som jeg ser det, er parteringen, kardinalpunktet i hele hans forklaring. Det er det eneste punkt han nægter at kende til. Alt andet, har han fremstillet en forklaring på, som omhyggeligt er tænkt sådan, at der kan være tvivl, og at det skal bevises at han lyver – punkt for punkt.

Liget, har været i en tilstand som ville gøre det tydeligt, hvad der var sket. Og derfor skulle det skaffes af vejen og ikke findes igen. En tilstand, som sikkert ville betyde 'døden' for både hans ubåd og hans fremtid.
Det er endda muligt, at han har sejlet rundt og overvejet at begå selvmord. (jeg var suicidal, forklarede han i retten) Men ikke pga af en ulykke, men på grund af måden Wall døde på.

Han har valgt at tage chancen og se om forklaringen holder vand i retten. Eller at man i det mindste ikke kunne bevise det hele, og at et punkt eller to, ville falde fra anklagen, og dermed nedsætte straffen tilsvarende.

Desværre for ham, tror de hverken på ondskabsfulde trolde eller nisser i retten – især ikke hav-nisser, eller usandsynlige body snatchers, der lever på havbunden i Øresund. Og dermed 'vælter' hele hans forklaring.


Til det markerede, jeg tror på ingen måde det handler om hende - men udelukkende om Nautilus. Der er pt. ingen Peter Madsen uden en Nautilus.
2
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 6. sep 2017, 11:20

No1 skrev:Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår, hvorfor han har afskåret hovedet fra torsoen. Det tyder på, at han har villet sløre det reelle forløb/dødsårsagen. Hvis hun har fået en luge i hovedet, så ville det nemt ses, men hvis hun derimod er blevet kvalt/på anden måde slået ihjel, så er det da noget nær umuligt at konstatere uden den del af kroppen. :gruble:

Jeg synes hele forløbet er dybt bizart. Selv hvis man har en panikreaktion, så må der virkelig skulle meget til for at begynde at save i et lig. Dét sammenlagt med han kasserer deres telefoner. Alle vidste jo, at hun var ombord. Hvad er det han ville have ud af lige præcis det der?


Der var nogen der nævnte der var hårtotter spredt rundt i ubåden så en anden mulighed er, at hovedet har været beskadiget som følge af villigt påførte læsioner og anden skade, og at han vil dække over det.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Mi55y » 6. sep 2017, 11:29

Jeg tænker også, at det afskårne hoved virker afslørende. Han burde kunne få kroppen op uden lemmer men med hoved.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf paint » 6. sep 2017, 11:58

Fyrst Eberhard skrev:Skal det stadig bevises, at det var drab og ikke et uheld?

Eller er PM's løgne, skiftende/usandsynlige forklaringer, partering og efterfølgende forsøg på bortskaffelse af liget nok til, at det nu er op til hans forsvarer at få vendt det hele på hovedet?

Retsmødet i går, var kun et møde hvor anklageren ville sikre sig, at den anklagede fortsat skulle være varetægtsfængslet. Derfor behøver anklageren ikke at lægge alle evt. beviser som politiet er i besiddelse af frem - kun nok til at forlænge varetægtsfængslingen.

Politiet, kan sagtens være i besiddelse af flere beviser, som de bare ikke afslører endnu, og derved giver PM og hans forsvarer tid til (som hidtil) at finde på en påstand, som er svær at modbevise eller kan skabe tvivl.
Det er anklageren, der skal bevise hans skyld og ikke PM, der skal bevise at han er uskyldig. Og eftersom det ikke er en tilståelsessag, skal sagen til sin tid, for et nævningeting (domsmænd) og de skal så tage stilling til de beviser og indicier som bliver fremlagt. Kan anklageren lægge tilstrækkeligt mange indicier frem, som sandsynliggør over enhver rimelig tvivl, at PM er skyldig, så bliver han dømt (hvis dommerne også finder det juridiske grundlag i orden)

En tidligere efterforsker og leder af 'Rejseholdet', sagde i går, at politiet for den sags skyld kan have fundet biologiske spor i kroppen (torsoen) (f.eks nogle med sexuel relevans). Men dem vil de først fremlægge ved den endelige retssag. (hvis de findes)

Anklageren fremførte i går, flere vidner der vidnede om hans lettere alternative sexliv. Noget kunne måske pege i retning af, at de har noget dér (måske beviser) og vil 'angribe' ham fra dén vinkel.
Senest rettet af paint 6. sep 2017, 12:00, rettet i alt 1 gang.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf vibbsen » 6. sep 2017, 11:59

Mi55y skrev:Jeg tænker også, at det afskårne hoved virker afslørende. Han burde kunne få kroppen op uden lemmer men med hoved.


Faktisk påstår han jo at det har været muligt at få kroppen op MED alle lemmer incl hoved...Det er det forklaringen lyder på. PM smed et helt lig med samtlige lemmer i vandet...Det eneste det manglede var trusser og nylonstrømer. Som faldt af da han trak liget op gennem lugen i en rem....

Hvad der derefter skete kan han desværre ikke påtage sig noget ansvar for.

Manden er jo endnu mere tovlig i hovedet end Peter Lundin var. Sidstnævnte erkendte i det mindste at han havde dræbt og hakket Marianne og ungerne i småstykker men nægtede at sige hvor han havde gjort af delene.
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf paint » 6. sep 2017, 12:03

vibbsen skrev:
Mi55y skrev:Jeg tænker også, at det afskårne hoved virker afslørende. Han burde kunne få kroppen op uden lemmer men med hoved.


Faktisk påstår han jo at det har været muligt at få kroppen op MED alle lemmer incl hoved...Det er det forklaringen lyder på. PM smed et helt lig med samtlige lemmer i vandet...Det eneste det manglede var trusser og nylonstrømer. Som faldt af da han trak liget op gennem lugen i en rem....

Hvad der derefter skete kan han desværre ikke påtage sig noget ansvar for.

Manden er jo endnu mere tovlig i hovedet end Peter Lundin var. Sidstnævnte erkendte i det mindste at han havde dræbt og hakket Marianne og ungerne i småstykker men nægtede at sige hvor han havde gjort af delene.


Og så var der lige en detalje, som virker en anelse besynderlig (mildest talt). Han forklarede at han havde spændt plasticstrips om hendes fødder/ankler - men hvordan kan trusserne og strømpebukserne så falde af? De skulle jo så, i givet fald hænge nede om anklerne ved plasticstrippen. :gruble:

ps. Det skal dog lige siges, at jeg ikke ved om de har bevist at trusserne var hendes
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf vibbsen » 6. sep 2017, 12:19

paint skrev:
vibbsen skrev:
Mi55y skrev:Jeg tænker også, at det afskårne hoved virker afslørende. Han burde kunne få kroppen op uden lemmer men med hoved.


Faktisk påstår han jo at det har været muligt at få kroppen op MED alle lemmer incl hoved...Det er det forklaringen lyder på. PM smed et helt lig med samtlige lemmer i vandet...Det eneste det manglede var trusser og nylonstrømer. Som faldt af da han trak liget op gennem lugen i en rem....

Hvad der derefter skete kan han desværre ikke påtage sig noget ansvar for.

Manden er jo endnu mere tovlig i hovedet end Peter Lundin var. Sidstnævnte erkendte i det mindste at han havde dræbt og hakket Marianne og ungerne i småstykker men nægtede at sige hvor han havde gjort af delene.


Og så var der lige en detalje, som virker en anelse besynderlig (mildest talt). Han forklarede at han havde spændt plasticstrips om hendes fødder/ankler - men hvordan kan trusserne og strømpebukserne så falde af? De skulle jo så, i givet fald hænge nede om anklerne ved plasticstrippen. :gruble:

ps. Det skal dog lige siges, at jeg ikke ved om de har bevist at trusserne var hendes


Det ved PM ikke noget om....Ligesom han ikke ved noget om hvordan liget blev parteret. Måske det er polakkerne/savfisken/bodysnatchers/havtrolde/*indsæt selv flere mulige gerningsmænd* der har været på spil....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf dgd2007 » 6. sep 2017, 12:25

paint skrev:[...]
Og eftersom det ikke er en tilståelsessag, skal sagen til sin tid, for et nævningeting (domsmænd) og de skal så tage stilling til de beviser og indicier som bliver fremlagt.
[...]

Selvfølgelig helst bestående af nævninge, der aldrig har hørt om sagen før eller dannet sig nogen mening om den ...

:engel: :engel: :engel: :engel: :engel: :engel: :engel: :engel: :engel: :engel: :engel: :engel:
1
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Code71 » 6. sep 2017, 12:44

Fyrst Eberhard skrev:Skal det stadig bevises, at det var drab og ikke et uheld?

Eller er PM's løgne, skiftende/usandsynlige forklaringer, partering og efterfølgende forsøg på bortskaffelse af liget nok til, at det nu er op til hans forsvarer at få vendt det hele på hovedet?


Som udgangspunkt skal alt vel altid bevises. Medmindre det er en tilståelsessag?
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Frank
Indlæg: 318
Tilmeldt: 16. jun 2017, 09:41
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Frank » 6. sep 2017, 13:15

Code71 skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Skal det stadig bevises, at det var drab og ikke et uheld?

Eller er PM's løgne, skiftende/usandsynlige forklaringer, partering og efterfølgende forsøg på bortskaffelse af liget nok til, at det nu er op til hans forsvarer at få vendt det hele på hovedet?


Som udgangspunkt skal alt vel altid bevises. Medmindre det er en tilståelsessag?
Selv om man tilstår, skal anklageren stadig bevise at det er foregået som man har indrømmet.
5

Tilbage til "Livets forhold"