Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. feb 2022, 16:34

Jeg kom lige til at tænke på denne tråd, da jeg læste dette:

"Nu er det slut for livstidsdømte at date på nettet
Tirsdag træder en ny lov i kraft, som skal forhindre livstidsdømte i at skabe nye relationer uden for fængslet i de første ti år af deres afsoning. Fremover må de ikke logge på datingfora og indlede nye relationer. Eller udveksle breve med personer, de ikke kendte før deres dom."
(TV2)
15
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf godtnavn » 1. feb 2022, 19:23

Tænker det bliver svært hvordan de vil håndhæve det? Skal man så udleverer en liste med alle dem man har kendt i sit liv når man bliver indsat eller?
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf godtnavn » 1. feb 2022, 19:43

HeldigeHelge skrev:
godtnavn skrev:Tænker det bliver svært hvordan de vil håndhæve det? Skal man så udleverer en liste med alle dem man har kendt i sit liv når man bliver indsat eller?



Mon ikke de hver især skal forklare hvor de kender hinanden fra og så kan de se om det matcher


Kan godt være, jeg tænker bare det ikke er svært at sende en dækhistorie ud med en anden hvis man får besøg, men de kan selvfølgelig stille nogle mærkelige spørgsmål man ikke lige tænker på at få besvaret :)
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf avdotja » 1. feb 2022, 23:14

DetSorteCirkus skrev:Jeg kom lige til at tænke på denne tråd, da jeg læste dette:

"Nu er det slut for livstidsdømte at date på nettet
Tirsdag træder en ny lov i kraft, som skal forhindre livstidsdømte i at skabe nye relationer uden for fængslet i de første ti år af deres afsoning. Fremover må de ikke logge på datingfora og indlede nye relationer. Eller udveksle breve med personer, de ikke kendte før deres dom."
(TV2)

Jeg så det også og jeg er ikke ovenud begejstret. Det bliver ikke ligefrem bedre af at den nye lov også forbyder den dømte, at skrive om forbrydelsen offentlig.
1
sctrikke
Indlæg: 7
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:46
Kort karma: 1
Likede indlæg: 29

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf sctrikke » 10. feb 2022, 20:18

HeldigeHelge skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg kom lige til at tænke på denne tråd, da jeg læste dette:

"Nu er det slut for livstidsdømte at date på nettet
Tirsdag træder en ny lov i kraft, som skal forhindre livstidsdømte i at skabe nye relationer uden for fængslet i de første ti år af deres afsoning. Fremover må de ikke logge på datingfora og indlede nye relationer. Eller udveksle breve med personer, de ikke kendte før deres dom."
(TV2)



Logge på datingfora? Jeg vidste slet ikke at den type fanger havde adgang til internettet :nerve:


Det har de heller ikke. Men de indsatte, der får tilladelse til udgang til at besøge deres familier, vil på udgang som regel have lov til at gå på internettet. Men nu får de jo så heller ikke lov til at komme på udgang før tidligst efter 10 år.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf icelady » 10. aug 2022, 12:14

Relateret til sagen på den måde at hendes kæreste deltager i en podcast om hvordan han oplevede mediernes behandling af sagen


https://www.dr.dk/nyheder/indland/fem-a ... xY0D5FJX8Y
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Livets forhold"