Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Ficus » 26. mar 2018, 13:18

Hun irriterer mig lidt, hende her. Hun virker sådan lidt sensationslystne, det med at “springe ud” som elskerinden i BT/EB og helt forblændet.

TV2 liveblog skrev:

Næste vidne kaldes ind. Det er en lyshåret kvinde, der tidligere har udtalt sig i medierne.
Hun bliver vejledt om, at hun har pligt til at tale sandt. Hun har ikke noget ønske om navneforbud. Vidnet heddet Deidre King.
- Vi er ret tæt på hinanden. 12-14 år har jeg kendt Peter, siger hun.

Har I haft sex i ubåden? spørger anklageren.
- Ja, den har ligget til kaj i Sydhavnen, hvor der er foregået noget dirty, siger vidnet med antydningen af latter i stemmen.
Hun har ikke oplevet Peter Madsen voldelig. Tværtimod.
- Som et helt igennem kærligt, venskabeligt, oprigtigt og rigtig godt menneske, siger hun.

Vidnet mener ikke, at der var mørke i Peter Madsen. Det var der i en af de kvinder, han så.
- Peter kunne godt lide at gøre kvinder glade, siger vidnet.
- Peter er ikke voldelig, han kan ikke lide at slå på folk, siger vidnet.
Forsvareren overtager vidnet, der fortæller, at hun flere gange har levet i voldelige forhold.
- Han tog sig af mig, når jeg kom med et blåt øje eller sådan.
- Han kan godt lide bløde maver og kattekillinger. At en mand på 47 år skulle blive helt diametralt modsat... Jeg finder det helt utænkeligt, siger vidnet Deidre King.
Peter Madsen har hele tiden sit ansigt vendt mod vidnet. Ser på hende.

Peter Madsen kommer med et lille smil og slår ud med hænderne, da vidnet fortæller om deres forhold.
Vidnet tror godt, at Peter Madsen kan have deltaget i noget SM med andre, hvis de bad ham om det - men ikke med hende.
- Hvis han var til den slags, så havde han nok givet mig et klap bagi på et tidspunkt gennem årene, mener hun.

- Min forståelse var helt klart, at jeg skulle alene ud og sejle med Peter Madsen.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. mar 2018, 13:39

"...hvor der er foregået noget dirty" :tie:
Tænk at formulere sig sådan i en retssal.
13
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3416
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf billiebean » 26. mar 2018, 13:48

Lidt interessant med det sidste vidne som fortalte at hun havde oplevet en episode i ubåden med kabineundertryk. Umiddelbart tror man jo at det er til gavn for forsvaret, men det viser sig at hun har afgivet sin forklaring å en uge før PM går ud og ændrer sin forklaring ang dødsårsag fra slag i hovedet til kabinetryk. Så vidt jeg ved har forsvaret samme adgang til afhøringsmateriale som anklager. Så måske fik PM en god idé der?? Eller god og god. For hvis PM kunne få lugen op for vidnet på trods af undertryk, hvorfor kunne han så ikke med Kim Wall? Og hvorfor har KW været alene i ubåden og tilmed selv formået at tænde for den mekanisme der skaber undertryk?
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Hunkat » 26. mar 2018, 13:55

Var jeg den eneste som fik sådan en fornemmelse af at hun gerne ville ha' Peter skulle synes hun havde gjort det godt med sin forklaring. Sådan lidt puppy-agtigt? Jeg fik sådan en creepy vibe hvor hun siger en masse pæne ting og så smiler han og nikker så hun får sit 'klap på hovedet'.
5
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43764

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf paint » 26. mar 2018, 14:03

Hunkat skrev:Var jeg den eneste som fik sådan en fornemmelse af at hun gerne ville ha' Peter skulle synes hun havde gjort det godt med sin forklaring. Sådan lidt puppy-agtigt? Jeg fik sådan en creepy vibe hvor hun siger en masse pæne ting og så smiler han og nikker så hun får sit 'klap på hovedet'.


Og derefter, har vi alle glemt at han parterede Wall og kylede hende ud i Øresund - for nu er det fastslået, at han er en en rigtig rar fyr, der er god mod dyr og sikkert følger ældre damer over vejen. Ingen grund til at blive ved med at hæfte sig, ved 'det andet'.

Billede
Senest rettet af paint 26. mar 2018, 14:10, rettet i alt 1 gang.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Hunkat » 26. mar 2018, 14:05

paint skrev:
Hunkat skrev:Var jeg den eneste som fik sådan en fornemmelse af at hun gerne ville ha' Peter skulle synes hun havde gjort det godt med sin forklaring. Sådan lidt puppy-agtigt? Jeg fik sådan en creepy vibe hvor hun siger en masse pæne ting og så smiler han og nikker så hun får sit 'klap på hovedet'.


Og derefter, har vi alle glemt at han parterede Wall og kylede hende ud i Øresund - for nu er det fastslået, at han er en en rigtig rar fyr, der er god mod dyr og sikkert følger ældre damer over vejen. Ingen grund til at blive ved med at hæfte sig, ved 'det andet'.


Hun kan ikke forestille sig at der er noget ondt i Peter. Du ved, bortset fra den mental erklæring hvor hans core-personality er stærkt afvigende, grænsende til psykopatisk.

Men han kan godt lide kattekillinger, så kan han jo ikke være ond.
7
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Ficus » 26. mar 2018, 14:08

Hunkat skrev:Var jeg den eneste som fik sådan en fornemmelse af at hun gerne ville ha' Peter skulle synes hun havde gjort det godt med sin forklaring. Sådan lidt puppy-agtigt? Jeg fik sådan en creepy vibe hvor hun siger en masse pæne ting og så smiler han og nikker så hun får sit 'klap på hovedet'.


Det er præcis mit billede af hendes type.


Noget af det ligger selvfølgelig i journalistens formulering og senere i mit hovede, men jeg ser bare for mig hvordan hun længselsfuldt ser ham blive først ud og havde håbet at hun var blandt de første vidner, så hun kunne være i retssalen resten af tiden

“Deidre King rejste sig op og kiggede langt efter Peter Madsen, da han blev ført ud. Så gik hun hen og gav givet Betina Hald Engmark hånden.
- Vi ses i morgen, sagde hun.”
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Ficus » 26. mar 2018, 14:10

På DRs liveblog stod der at hun først havde været sikker på uskyld, men da ligdele begyndte at dukke op, så skiftede hun mening. Hun virkede ærlig talt ikke til at have skiftet særlig meget mening.
2
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1618
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2669

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf KIM K » 26. mar 2018, 14:13

Hunkat skrev:Var jeg den eneste som fik sådan en fornemmelse af at hun gerne ville ha' Peter skulle synes hun havde gjort det godt med sin forklaring. Sådan lidt puppy-agtigt? Jeg fik sådan en creepy vibe hvor hun siger en masse pæne ting og så smiler han og nikker så hun får sit 'klap på hovedet'.


Nej det er du næppe.
Fra Ekstrabaldets live blog:

Deidre former et hjerte med hænderne mod Peter Madsen og han sender tilbage og signalerer, at hun skal skrive til ham
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43764

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf paint » 26. mar 2018, 14:26

KIM K skrev:
Hunkat skrev:Var jeg den eneste som fik sådan en fornemmelse af at hun gerne ville ha' Peter skulle synes hun havde gjort det godt med sin forklaring. Sådan lidt puppy-agtigt? Jeg fik sådan en creepy vibe hvor hun siger en masse pæne ting og så smiler han og nikker så hun får sit 'klap på hovedet'.


Nej det er du næppe.
Fra Ekstrabaldets live blog:

Deidre former et hjerte med hænderne mod Peter Madsen og han sender tilbage og signalerer, at hun skal skrive til ham


Han keder sig vist fælt i fængslet, og vil gerne have besøg. Men det kniber åbenbart lidt med interessen udefra. Walls amerikanske veninde skrev til ham, og bad han forklare hvad der var foregået. Og det svarede PM på (mener han vist selv) Han sendte tre breve:

"Derudover nævner han også Kim Wall. Han fortæller, at han tænker på hende hver dag, og at han på en måde kan mærke hendes ånd, og at Jeong er velkommen på besøg.

»Han spurgte mig: 'Hvad er du? Én, der forsøger at forstå? En terminator, der er kommet for at opsøge mig? Uden undtagelse, hvad end du er, er du velkommen. Jeg er kun din.' Han afsluttede et af brevene med at sige: 'Jeg vil forsøge at få dette brev ud til dig hurtigst muligt og håber, at du vil holde kontakt, som tingene bliver nemmere'."


Mht den 'ånd', han mener at kunne mærke inde i cellen. Kan man vek bare håbe på at den (ånden) er ubehagelig.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1618
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2669

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf KIM K » 26. mar 2018, 14:28

Ficus skrev:Hun irriterer mig lidt, hende her. Hun virker sådan lidt sensationslystne, det med at “springe ud” som elskerinden i BT/EB og helt forblændet.

TV2 liveblog skrev:



Har I haft sex i ubåden? spørger anklageren.
- Ja, den har ligget til kaj i Sydhavnen, hvor der er foregået noget dirty, siger vidnet med antydningen af latter i stemmen.


Diedre King har omtrent samme lave troværdighed som Peter Madsen, og man fornemmer i den grad hun elsker at være i rampelyset, hun har i øvrigt heller ikke anmodet retten om navneforbud, det har alle andre af hans veninder ellers hidtil.

Som en af de eneste i kongeriget udover Peter Madsen, holdt hun længe fast i det måtte være andre der havde parteret liget efter han havde kastet det over bord.
Først da hovedet dukkede op uden skader på kraniekassen, indså hun det nok alligevel ikke var en tilfældig fisker der var kommet forbi og skåret liget i småstykker og kastet det ud igen.

Også utroligt hun i en så alvorlig sag som denne tilsyneladende flere gange sidder og smågriner i vidnestolen, hun virker ualmindelig umoden.
Her et andet eksempel:

Forsvarsadvokaten spørger nu ind til Diedre King og Peter Madsens mange samtaler.
- Peter har et levende sprog. Han kunne få historiske personer ind i en samtale, og vi kunne tale om skøre ting, så som at røve national banken i ubåden, siger Diedre King og griner lidt for sig selv.
Senest rettet af KIM K 26. mar 2018, 14:35, rettet i alt 2 gange.
4
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Hunkat » 26. mar 2018, 14:32

KIM K skrev:
Ficus skrev:Hun irriterer mig lidt, hende her. Hun virker sådan lidt sensationslystne, det med at “springe ud” som elskerinden i BT/EB og helt forblændet.

TV2 liveblog skrev:



Har I haft sex i ubåden? spørger anklageren.
- Ja, den har ligget til kaj i Sydhavnen, hvor der er foregået noget dirty, siger vidnet med antydningen af latter i stemmen.


Diedre King har omtrent samme lave troværdighed som Peter Madsen, og man fornemmer i den grad hun elsker at være i rampelyset, hun har i øvrigt heller ikke anmodet retten om navneforbud, det har alle andre af hans veninder ellers hidtil.

Som en af de eneste i kongeriget udover Peter Madsen, holdt hun længe fast i det måtte være andre der havde parteret liget efter han havde kastet det over bord.
Først da hovedet dukkede op uden skader på kraniekassen, indså hun det nok alligevel ikke var en tilfældig fisker der var kommet forbi og skåret liget i småstykker og kastet det ud igen.

Også utroligt hun i en så alvorlig sag som denne tilsyneladende flere gange sidder og smågriner i vidnestolen, hun virker ualmindelig umoden.
Her et andet eksempel :

Forsvarsadvokaten spørger nu ind til Diedre King og Peter Madsens mange samtaler.
- Peter har et levende sprog. Han kunne få historiske personer ind i en samtale, og vi kunne tale om skøre ting, så som at røve national banken i ubåden, siger Diedre King og griner lidt for sig selv.


Gud hvor er hun usmagelig :tie:
Hans kone vidner for dobbelt lukkede døre... hende her opfører sig som om hun er på rektors kontor for at sende beskeder rundt i timen...
5
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf godtnavn » 26. mar 2018, 16:11

Jeg vil undre mig hvis de ikke gifter sig om ½ år... Tror bare hun tænker at nu kan hun endelig få ham for sig selv da konen er skredet. Er det ikke også hende der mente rigtige mænd var gerningsmænd?
0
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1618
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2669

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf KIM K » 26. mar 2018, 16:25

godtnavn skrev:Jeg vil undre mig hvis de ikke gifter sig om ½ år... Tror bare hun tænker at nu kan hun endelig få ham for sig selv da konen er skredet. Er det ikke også hende der mente rigtige mænd var gerningsmænd?


Jo
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Hunkat » 26. mar 2018, 16:29

godtnavn skrev:Jeg vil undre mig hvis de ikke gifter sig om ½ år... Tror bare hun tænker at nu kan hun endelig få ham for sig selv da konen er skredet. Er det ikke også hende der mente rigtige mænd var gerningsmænd?


DIsclaimer: Ikke fordi hun nødvendigvis er repræsentativ for alle kvinder der har været i et voldeligt forhold!

Hun har vist været i flere voldelige forhold så hun kan da umuligt være et ret godt karaktervidne for PM?! HUn fremstår ikke umiddelbart som den bedste menneskekender/den bedste dømmekraft.
Det kan godt være hun taler pænt om ham men så er hun til gengæld også den eneste som tegner det billedet hvilket vel bare får hende til at fremstå lidt afsporet også?
4
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

Tilbage til "Livets forhold"