Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Kaffe
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4855

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Kaffe » 27. mar 2018, 11:37

I retten i dag vises en film af en kvinde, der bliver brændt, og den vurderes ægte. Den er fra PM's computer. Man er godt nok afskyelig, når man henter og ser sådan noget. Alene det gør ham til et afstumpet afskum.
5
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Hunkat » 27. mar 2018, 11:48

Rimelig hardcore stuff når selv dommeren får nok og skal ha' en pause....
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Pax Romana » 27. mar 2018, 12:00

Jeg er stået helt af på denne sag. Jeg følger ikke med mere, da det er så sindssygt langt ude det som er foregået.
Jo mere jeg lærer mennesket at kende, jo mere holder jeg af dyrene.
6
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf jeanett88 » 27. mar 2018, 12:31

jeanett88 skrev:
Æble skrev:
jeanett88 skrev:Fra tv2s live-opdateringer:

Jane: Har Peter Madsen nogen familie eller pårørende med i retssalen disse dage?

Svar:
Der er i hvert tilfælde en enkelt kvinde, der følger retssagen fra en plads, der er reserveret til Peter Madsens pårørende eller repræsentanter. Hun har ikke ønsket, at hendes identitet kommer frem i pressen.


På EB skrev de at denne person ikke er konen. Og i øvrigt at vidner først må være tilstede i retssalen efter de har vidnet.


Gad vide hvem det så er :gruble:


Okay, det her er et longshot.
Kunne kvinden være en forfatter? Måske en PM har hyret til at skrive om PMs liv/sagen.
1
Brugeravatar
mucher
Indlæg: 448
Tilmeldt: 14. jul 2016, 13:02
Kort karma: 7
Likede indlæg: 331

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf mucher » 27. mar 2018, 13:29

Har nogen en anelse om hvilken slags animation der er tale om? Det er jo et vidt begreb.
0
Brugeravatar
mucher
Indlæg: 448
Tilmeldt: 14. jul 2016, 13:02
Kort karma: 7
Likede indlæg: 331

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf mucher » 27. mar 2018, 13:44

godtnavn skrev:Jeg vil undre mig hvis de ikke gifter sig om ½ år... Tror bare hun tænker at nu kan hun endelig få ham for sig selv da konen er skredet. Er det ikke også hende der mente rigtige mænd var gerningsmænd?

Jeg gætter på at det var tænkt som et ordspil. Noget i retning af mænd der gør ting (gerninger) i modsætning til knapt så handlekraftige mænd. Det kan jo også virke lidt ulogisk at det ikke hedder ugerningsmænd når der er tale om forbrydelser.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf DenBruneMunk » 27. mar 2018, 15:00

Pax Romana skrev:Jeg er stået helt af på denne sag. Jeg følger ikke med mere, da det er så sindssygt langt ude det som er foregået.
Jo mere jeg lærer mennesket at kende, jo mere holder jeg af dyrene.

Samme her, de første dage var fyldt med konspirationer, og nu, nu er det bare en gal mands værk, og hans vildt fordrejede fantasier som han har overfaldt den første og bedste person med, som gad hoppe i ubåden. Så er den ikke længere.

Lige meget dødsårsag, så må han kunne gemmes væk meget længe, og håber aldrig at høre om ham i mit liv.
0
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4564
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 665
Likede indlæg: 20868

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf catnip » 27. mar 2018, 15:14

Hvordan er lovgivningen omkring snuff film? Jeg forestiller mig at det langt fra er lovligt at være i besiddelse af den slags?
1
- Nevertheless she persisted -
Petrix
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3625

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Petrix » 27. mar 2018, 15:27

catnip skrev:Hvordan er lovgivningen omkring snuff film? Jeg forestiller mig at det langt fra er lovligt at være i besiddelse af den slags?


Jeg tror det er fuldt ud lovligt, hvilket jeg synes er dybt besynderligt, når man tænker på andre ting der er ulovligt at være i besiddelse af.
0
27102021
Brugeravatar
mucher
Indlæg: 448
Tilmeldt: 14. jul 2016, 13:02
Kort karma: 7
Likede indlæg: 331

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf mucher » 27. mar 2018, 15:40

catnip skrev:Hvordan er lovgivningen omkring snuff film? Jeg forestiller mig at det langt fra er lovligt at være i besiddelse af den slags?

Ved vi overhovedet om der er tale om decideret "snuff"? Jeg har ikke tjekket ordbogen, men har altid forstillet mig det som en (yderst ekstrem) form for "underholdning" fremstillet til privat brug eller til deling med et eksklusivt - måske betalende - publikum. Omvendt findes der på diverse "gore sites" frit tilgængelige ISIS-henrettelsesvideoer og andre usympatiske ting som ikke nødvendigvis er "snuff".
0
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1618
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2669

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf KIM K » 27. mar 2018, 15:52

catnip skrev:Hvordan er lovgivningen omkring snuff film? Jeg forestiller mig at det langt fra er lovligt at være i besiddelse af den slags?



De er lovlige at besidde.
Men foreløbig har to vidner i retten (en mand og en kvinde) udtalt at Peter Madsen også har givet udtryk for selv at ville lave snuff film, og han medbragte tillige et rigtigt kamera til netop denne sejlads, noget der ifølge vidneforklaringer var atypisk for ham.
Det vil selvsagt være ulovligt hvis han har tiltænkt Kim Wall en "hovedrolle" i en sådan film.
Senest rettet af KIM K 27. mar 2018, 15:59, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Hunkat » 27. mar 2018, 15:54

mucher skrev:
catnip skrev:Hvordan er lovgivningen omkring snuff film? Jeg forestiller mig at det langt fra er lovligt at være i besiddelse af den slags?

Ved vi overhovedet om der er tale om decideret "snuff"? Jeg har ikke tjekket ordbogen, men har altid forstillet mig det som en (yderst ekstrem) form for "underholdning" fremstillet til privat brug eller til deling med et eksklusivt - måske betalende - publikum. Omvendt findes der på diverse "gore sites" frit tilgængelige ISIS-henrettelsesvideoer og andre usympatiske ting som ikke nødvendigvis er "snuff".


Jeg mener at det er det seksuelle element (og så at folk dør..) der gør det til snuff og ikke bare syg-i-hovedet. De animerede film er helt sikkert snuff. De andre er nok i gråzonen rent teknisk men sammenlagt tegner der sig jo et billede af at det har et seksuelt element for PM.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Undtagelsen
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4556

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Undtagelsen » 27. mar 2018, 15:54

catnip skrev:Hvordan er lovgivningen omkring snuff film? Jeg forestiller mig at det langt fra er lovligt at være i besiddelse af den slags?


EB har spurgt Merete Stagetorn og hun svarer at det ikke er ulovligt at være i besiddelse af det, men hvis man feks har bestilt en film, kan man være medskyldig i hvad der end måtte ske i den film.
0
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1618
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2669

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf KIM K » 27. mar 2018, 16:04

Korrekt, Mette Grith-Stage skrev at som udgangspunkt er de lovlige at besidde, men bestiller man en film på forhånd kan man blive dømt for medvirken til drab pga. tilskyndelse.
Senest rettet af KIM K 27. mar 2018, 16:10, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
mucher
Indlæg: 448
Tilmeldt: 14. jul 2016, 13:02
Kort karma: 7
Likede indlæg: 331

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf mucher » 27. mar 2018, 16:09

Petrix skrev:
catnip skrev:Hvordan er lovgivningen omkring snuff film? Jeg forestiller mig at det langt fra er lovligt at være i besiddelse af den slags?


Jeg tror det er fuldt ud lovligt, hvilket jeg synes er dybt besynderligt, når man tænker på andre ting der er ulovligt at være i besiddelse af.

Hvis A enten selv fremstiller filmen eller betaler B for at gøre det, så er det sandsynligvis ikke helt lovligt, men ellers har du nok ret i at der er frit slag. Jeg ved nu ikke om der findes sådan noget som en snuff-filmindustri, så måske er problemet ikke så stort i praksis.
0

Tilbage til "Livets forhold"