Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
godtnavn
Kort karma: 328
Likede indlæg: 2199

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf godtnavn » 3. nov 2017, 19:24

Jeg vil gerne takke denne tråd for at have mig opdateret på gode ord, så da en fremmed i en pause spurgte mig "hvis jeg nu slår min kat ihjel, hvad er det så det der hedder... du ved, når den ikke kan bevæges mere", var det ikke for denne tråd havde jeg nok ikke kunne huske det hed rigor mortis. Så tak!

Og så vil jeg gerne takke mit studie for awesome mennesker der spørg fremmede til råds om hvad der sker når de myrder deres kat.
7
Brugeravatar
PepsiMagt
Kort karma: 17
Likede indlæg: 99

Indlægaf PepsiMagt » 3. nov 2017, 19:49

Men Peter Madsen er da på en eller anden måde et argument for at genindføre guillotinen. Monstret fra Køge bugt.
0
Aragorn
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1899

Indlægaf Aragorn » 4. nov 2017, 16:47

PepsiMagt skrev:Men Peter Madsen er da på en eller anden måde et argument for at genindføre guillotinen. Monstret fra Køge bugt.

time-100-influential-photos-loch-ness-monster-21.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Mistakes are, after all, the foundations of truth, and if a man does not know what a thing is, it is at least an increase in knowledge if he knows what it is not.
Brugeravatar
Seladon
Kort karma: 15
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 413

Indlægaf Seladon » 5. nov 2017, 11:29

det kan man godt sige til raketmanden:

Billede
0
Murphy's golden law: whoever has the gold makes the law :slem:
Brugeravatar
Ekliptika
Kort karma: 9
Likede indlæg: 182

Indlægaf Ekliptika » 8. nov 2017, 17:46

https://videnskab.dk/krop-sundhed/doer- ... alshugning

Kom til at tænke på denne tråd, da jeg læste denne artikel på videnskab.dk
Synes dog ikke den bidrager med noget, somikke allerede har været op at vende her...
0
Brugeravatar
KIM K
Kort karma: 3
Likede indlæg: 48

Indlægaf KIM K » 14. nov 2017, 20:55

Juridiske eksperter udtaler i dag til BT, at politiet går efter at bevise Kim Wall var i live, da hun blev påført knivstik i underlivet.
Udtalelserne sker på baggrund af voldtægtssigtelsen (politiet mener som bekendt at Peter Madsen voldtog Kim Wall med en kniv, og er følgelig sigtet efter den skærpede voldtægtsparagraf).

Eksperter: Derfor blev Raket-Madsen sex-sigtet
Politiet vil bevise dette i retten.

Politiet går efter at bevise, at Kim Wall var i live, da hun blev påført knivstik i underlivet.

Forud for sidste retsmøde i sagen valgte politiet højst opsigtsvækkende at udvide sigtelsen mod Peter Madsen, så han nu også er sigtet for at have krænket den svenske journalist Kim Wall seksuelt. Baggrunden er de i alt 14 knivstik, som er påført Kim Walls lig i og omkring kønsdelene.Den nye sigtelse indikerer, at politiet arbejder udfra et seksuelt motiv, men det indikerer også, at politiet har en begrundet mistanke om, at stiklæssionerne kan være påført umiddelbart inden Kim Walls død, fordi de ifølge obduktionsrapporten er påført 'omkring eller kort tid efter'.

Det vurderer flere juridiske eksperter, som BT har talt med, heriblandt forsvarsadvokat Mette Grith Stage, som en fortid som anklager i politiet og hos Statsadvokaten,

»Hvis politiet mente, at stikkene var tilføjet liget og ikke Wall i levende live, ville det ikke være anden kønslig omgængelse end samleje, men derimod usømmelig omgang med lig. Ligesom hvis han havde haft samleje med liget – så ville det også være usømmelig omgang og ikke voldtægt, da man ikke kan voldtage et lig. Så sigtelsen er netop udtryk for, at politiet arbejder ud fra en teori om, at hun var live, da han det skete,« siger Mette Grith Stage.

Selve sigtelsen lyder på 'anden kønslig omgang end samleje under særlig skærpende omstændigheder'. Den er rejst efter straffelovens § 225 med henvisning til stk. 1 og stk. 3 i § 216, som er den såkaldte voldtægtsparagraf, der siger, at sexkrænkelser under særligt skærpende omstændigheder giver op til 12 års fængsel.

De paragraffer kan kun anvendes, hvis ofret har været i live, bekræfter professor i strafferet Jørn Vestergaard fra Aarhus Universitet.

»Anvendelse af voldtægtsparagraffen, § 216, forudsætter, at forurettede var i live på gerningstidspunktet. Så sigtelsen må opfattes på den måde, at politiet har en formodning om, at stiklæsionerne er påført som led i handlinger, der i hvert fald blev indledt, mens Kim Wall stadig levede,« oplyser Jørn Vestergaard.

Læs mere:
https://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/11635206
0
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 317
Likede indlæg: 5767

Indlægaf eks-Maupassant » 14. nov 2017, 23:17

Gad vide hvordan de vil bevise det?

Måske har de fået fat i noget data fra telefonerne og han optog det?
0
I wish the left would learn to love objectivity, reason, science, and evolutionary theory. They are very useful tools. - Keith Frankish
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 61
Likede indlæg: 539

Indlægaf Zinde » 15. nov 2017, 21:00

Det er ikke til at holde ud at tænke på. Fy for fanden.
9
Mann tracht und Gott lacht
ajnaM
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3291

Indlægaf ajnaM » 15. nov 2017, 21:47

eks-Maupassant skrev:Gad vide hvordan de vil bevise det?

Det er vel en retsmedicinsk ting. Jeg ved absolut intet om det, men jeg forestiller mig, at det er noget med, at man bløder forskelligt, afhængigt af om man er død eller i live.
4
Brugeravatar
PepsiMagt
Kort karma: 17
Likede indlæg: 99

Indlægaf PepsiMagt » 15. nov 2017, 21:50

Føj for satan han er et sadistisk monster. Skyd ham gerne
1
Brugeravatar
paint
Kort karma: 247
Likede indlæg: 8739

Indlægaf paint » 15. nov 2017, 21:52

ajnaM skrev:

Det er vel en retsmedicinsk ting. Jeg ved absolut intet om det, men jeg forestiller mig, at det er noget med, at man bløder forskelligt, afhængigt af om man er død eller i live.

Det er nemlig lige præcis det man kan se, og dermed vurdere om skader er påført før, omkring eller efter døds-tidspunktet.

Det skal måske også lige tilføjes, at politiet åbenbart ikke er helt sikker på hvad der er sket hvornår (eller om de kan bevise det)

"Selvom anklagemyndigheden har rejst sigtelse for seksuel krænkelse af Kim Wall, så er det ikke sikkert, at det forhold bliver en del af sagen til marts-april næste år, hvor sagen skal for retten.

Først skal sagen efterforskes færdig, dernæst skal politiets jurister vurdere, om der er grundlag for at rejse tiltale for de tre forhold, som Peter Madsen i dag er sigtet for: Drab, usømmelig omgang med lig og andet seksuelt forhold end samleje.

Forsvarsadvokat Betina Hald Engmark ønsker ikke at kommentere den nye sigtelse, men skriver kortfattet i en sms til BT, at hendes klient nægter sig skyldig i sigtelsen."
https://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/11635206
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
KIM K
Kort karma: 3
Likede indlæg: 48

Indlægaf KIM K » 16. nov 2017, 11:10

Det er sandt at før anklageskriftet foreligger er der ingen der kan vide sig helt sikre på hvad tiltalerne kommer til at lyde på. Derfor tages der i artiklen korrekt forbehold for alle punkter Peter Madsen i dag er sigtet for. Men politiet udtalte fornylig at efterforskningen nu er så langt fremme, at et færdigt anklageskrift ventes at være udarbejdet i december, her vil tiltalepunkterne fremgå.

I teorien kan alt ske, men jeg tror det vil komme som en overraskelse for de fleste dersom de vælger at droppe tiltalerne for drab, voldtægt af særlig farlig karakter jf. straffelovens § 225/216 stk. 3 (voldtægt begået med en kniv), og usømmelig omgang med lig.
Mens det vil være forventeligt at tiltalen for uagtsomt manddrab bortfalder, da det var en subsidiær sigtelse der blev rejst da efterforskningen var i sin spæde begyndelse.

Personligt vil jeg heller ikke undres voldsomt hvis tiltalen efter den almindelige voldtægtsparagraf droppes. Selvom han formentlig også har begået denne forbrydelse, bliver det vanskeligt at føre bevis for i retten.
Anderledes forholder det sig med voldtægten begået med kniv, der foruden et væld af indicier understøttes af retsmedicinernes rapport, både i forhold til stiklæsioner og dødstidspunkt.
1
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 317
Likede indlæg: 5767

Indlægaf eks-Maupassant » 16. nov 2017, 15:24

ajnaM skrev:

Undrer mig bare de kan se det når torsoen jo var ret lang tid i vandet.
0
I wish the left would learn to love objectivity, reason, science, and evolutionary theory. They are very useful tools. - Keith Frankish
Brugeravatar
vulpesVelox
Kort karma: 31
Geografisk sted: intetsteds og allevegne
Likede indlæg: 484

Indlægaf vulpesVelox » 16. nov 2017, 17:14

eks-Maupassant skrev:
ajnaM skrev:

Undrer mig bare de kan se det når torsoen jo var ret lang tid i vandet.

Jeg er ingenlunde retsmediciner, så jeg er - undskyld udtrykket - på vej ud på det dybe vand, men...

Der frigives en alenlang række enzymer, når kroppen begynder at dekomponere; dem kan man måle på. Hertil kommer sammentrækning af blodkar, der også kan måles post mortem. Er hjertekamrene fulde af blod? Så er der sket noget andet end hvis kamrene var drænede.

Den måske mest relevante: Man kunne måle på cortisolniveauet i blodet, og derved slå fast om offeret var i live da traumet indtraf.
1
Hvorfor udvider DR ikke programfladen med det helt åbenlyse "Proktologer Uden Grænser"?
Frank
Kort karma: 20
Likede indlæg: 542

Indlægaf Frank » 17. nov 2017, 11:53

Uha! Nu skal jeg tilbage i hukommelsen. Jeg er jo heller ikke læge, så det bliver ud fra hvad jeg kan huske jeg engang har lært.

Hvis blodet cirkulerer på tidspunktet for dolkningen, er såret det man kalder ”antemortem” (før døden), og kanterne umiddelbart under huden har et rødt, hæmoragisk udseende. I modsætning hertil har et sår, der er påført efter at hjertet er stoppet (postmortem), en lysegul farve og mangler blodet rundt om kanterne.

En tredje type stiksår betegnes ”perimortem” altså omkring døden. Blødning er minimal, hvis der overhoved forekommer blødning i såret på grund af det meget lave blodtryk på grund af chok og dødsprocessen.

Ofte ser man hvor snesevis af stiksår udføres, en blanding af antemortem, perimortem og postmortem sår. Perimortem sår opstår efter antemottem sår, i løbet af den tid, hvor offeret går i chok. Postmortem sår opstår jo så, når hjertet stopper, men angriberen af hvilken som helst grund fortsætter angrebet.

Hvis ofret var i live, har disse sår ofte en uregelmæssig kontur med forskellige retninger som kniven går ind, så drejer noget, når den kommer ud. Der kan også opstå det som kaldes ”hundeøre” i sårets ender, der igen er relateret til knivens vridning under angrebet. Disse uregelmæssigheder angiver relativ bevægelse mellem offeret og angriberen. Postmortem sår er mindre tilbøjelige til at have sådanne uregelmæssige konturer

En anden måde at identificere om såret blev lavet før eller efter døden, er at kontrollere, hvad der kaldes mastcellerne.
Disse indeholder stoffer som bl.a. hindrer blodets koagulation og udvider blodkarrene. Hvis mastcellerne er degranulerede, indikerer det, at såret blev lavet før døden.

Så er det et spørgsmål om hvor meget ”medicinmændene” kan trække ud af det materiale de har at arbejde med.
8

Tilbage til "Livets forhold"