Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Buccaneer
Indlæg: 35
Tilmeldt: 10. mar 2018, 13:25
Kort karma: 0
Likede indlæg: 21

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Buccaneer » 10. mar 2018, 15:27

sigge skrev:Til det med sms’erne: Kan slåfejlene ikke være begået af den journalist, der har skullet skrive hurtige liveopdateringer, mens h*n fulgte med i retssagen fortsat?


Det lyder som en god forklaring. Ved ikke, om sms'en er gengivet i oprindelig ordlyd/stavning
0
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf HerErJeg » 10. mar 2018, 15:56

Peter Madsens noget alternative brug af internettet, er den slags sinsygt lort virkeligt lovligt i Danmark? At se folk blive myrdet eller lemlæstet for rullende kameraer?
Pædofili er jo voldsomt meget forbudt i alle afskygninger, også selv om man bare er med på en kigger på en suspekt hjemmeside.
Men hvad med det andet her, jeg har ikke hørt om noget på nettet som ikke er tilladt, ud over det pædofile.
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Code71 » 10. mar 2018, 16:14

HerErJeg skrev:Peter Madsens noget alternative brug af internettet, er den slags sinsygt lort virkeligt lovligt i Danmark? At se folk blive myrdet eller lemlæstet for rullende kameraer?
Pædofili er jo voldsomt meget forbudt i alle afskygninger, også selv om man bare er med på en kigger på en suspekt hjemmeside.
Men hvad med det andet her, jeg har ikke hørt om noget på nettet som ikke er tilladt, ud over det pædofile.


Der er ikke meget der er ulovligt at se, hvis noget overhovedet. Så vidt jeg ved inkl pædofile klip. Det er straks noget andet hvis det opbevares eller værre endnu, videre distribueres
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1620
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2676

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf KIM K » 10. mar 2018, 16:23

Buccaneer skrev:Vedr. sms'en kan det virke påfaldende at "cookies" er stavet forkert, men man må formode at politi og anklager ved mere end vi. Måske det tages op på et senere tidspunkt - vi får se.

Men der er noget andet jeg ikke helt forstår. Så vidt jeg opfattede det, hævdede PM, ved torsdagens retsmøde, at han måtte partere KW, fordi han ikke kunne få hende op af ubåden i hel tilstand. Altså, helt bortset fra den verserende sag, så har PM generelt levet et liv der har budt på mange ekstremer. Det må vel nødvendigvis være tilfældet for en person, som ønsker at skyde sig selv ud i rummet. Han har arbejdet hårdt, også fysisk, været vant til at flytte tunge genstande, han har en betragtelig ingeniørmæssig indsigt, har løst utallige opgaver der kunne synes umulige, og en meget målbevidst personlighed.

Jeg er større end PM, men det vil ikke nødvendigvis være en fordel i en trang ubåd. Om jeg er stærkere end PM ved jeg ikke, men jeg ved blot, at jeg nemt ville kunne få en person på 50 - 60 kg op af tårnet i en ubåd som Nautilus, hvis det virkelig var påkrævet. Skulle det være nødvendigt at hejse vedkommende, og reb eller stropper i passende længeder ikke forefandtes, ville tøj, tæpper eller andet kunne gøre det. En stump jern af en eller anden slags ville også være belejlig i den situation. Under alle omstændigheder, er jeg sikker på, at PM ville formå at improvisere i den situation, og løse opgaven uden at partere liget. Og jeg forstår ikke helt hvorfor anklageren ikke gik hårdere til PM, da emnet var oppe. Men måske det kommer ved et senere møde.



Jeg har tænkt det samme.
Kim Wall blev under den indledende efterlysning beskrevet som en lille spinkel kvinde på 56 kilo (læs nedenstående citat).

Svenske Kim Wall er stadig efterlyst. Politiet beskriver hende som 160 centimeter høj, hun vejer 56 kilo, er spinkel af bygning med rødt hår og grønne øjne.


Min kone er en lille spirrevip på ca. samme størrelse, og jeg har vanskeligt ved at forestille mig jeg skulle løbe ind i uoverstigelige problemer med at løfte hende de 4 meter op gennem tårnet, også selvom pladsen er trang. Peter Madsen havde vidst oven i købet medbragt reb ombord, jeg er overbevist om jeg kunne klare mig uden. Læg dertil at han får flere kræfter når han er stresset og adrenalinet pumper rundt i kroppen på ham som det må formodes at have gjort.

Jeg vil ikke blive overrasket hvis anklageren under retssagen agter at demonstrerer hvordan en mand på hans størrelse vil kunne løfte en lille spinkel kvinde op gennem tårnet.
Han har allerede stillet flere kritiske spørgsmål til hvorfor han valgte at partere Kim Wall. Det giver f.eks. slet ingen mening hvorfor hovedet skulle afskæres fra kroppen, vægtmæssigt sparrer han ingenting men det gør det meget vanskeligere at hejse en torso lodret op. Sidder hovedet fast på torsoen vil man let kunne lægge en løkke om halsen, eller alternativt binde rebet fast til hendes lange hår.

Jeg tror parteringen var en del af den syge fantasi han ville udleve, videoerne og hans internetsurfing taler også i den retning.
Senest rettet af KIM K 10. mar 2018, 18:09, rettet i alt 1 gang.
4
Buccaneer
Indlæg: 35
Tilmeldt: 10. mar 2018, 13:25
Kort karma: 0
Likede indlæg: 21

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Buccaneer » 10. mar 2018, 17:50

[/quote]Jeg har tænkt det samme.
Kim Wall blev under den indledende efterlysning beskrevet som en lille spinkel kvinde på 56 kilo (læs nedenstående citat).

Svenske Kim Wall er stadig efterlyst. Politiet beskriver hende som 160 centimeter høj, hun vejer 56 kilo, er spinkel af bygning med rødt hår og grønne øjne.

Min kone er en lille spirrevip på ca. samme størrelse, og jeg har vanskeligt ved at forestille mig jeg skulle løbe ind i uoverstigelige problemer med at løfte hende de 4 meter op gennem tårnet, også selvom pladsen er trang. Peter Madsen havde vidst oven i købet medbragt reb ombord, jeg er overbevist om jeg kunne klare mig uden. Læg dertil at han får flere kræfter når han er stresset og adrenalinet pumper rundt i kroppen på ham som det må formodes at have gjort.

Jeg vil ikke blive overrasket hvis anklageren under retssagen agter at demonstrerer hvordan en mand på hans størrelse vil kunne løfte en lille spinkel kvinde op gennem tårnet.
Han har allerede stillet flere kritiske spørgsmål til hvorfor han valgte at partere Kim Wall. Det giver f.eks. slet ingen mening hvorfor hovedet skulle afskæres fra kroppen, vægtmæssigt sparrer han ingenting men det gør det meget vanskeligere at hejse en torso lodret op. Sidder hovedet fast på torsoen vil man let kunne lægge en lykke om halsen, eller alternativt binde rebet fast til hendes lange hår.

Jeg tror parteringen var en del af den syge fantasi han ville udleve, videoerne og hans internetsurfing taler også i den retning.[/quote]

Selve parteringen er en af de mere centrale dele af sagen, simpelthen fordi han har indrømmet handlingen. Spørgsmålet er om han var grebet af en lideskabelig trang til at lemlæste eller, køligt, blot så liget som en "ting" der skulle skaffes af vejen. Nå, resultatet bliver det samme, kan man jo sige. Men at skære et menneske i stykker er noget selv de fleste mordere(overlagte) ville afholde sig fra. Direkte adspurgt vil jeg tro, at PM vil vedgå at det er meget forkert at partere et menneske. Næste spørgsmål kunne så være, hvorfor han alligevel gjorde det, når han havde et alternativ - men samtidig absolut ville skille sig af med liget.

PM sagde vist i retten, at han ønskede der var en brandmand til stede, som kunne forklare hvor vanskeligt det er at flytte et dødt menneske. Jeg er rent faktisk selv uddannet brandmand, og har løst opgaver som var mere bøvlede end den her omtalte. Og til daglig har jeg et fysisk arbejde, som ofte indebærer flytning af meget tunge genstande på meget lidt plads. Det er simpelthen det mest utrolige der kan lade sig gøre, hvis man en plan og tilhørende viljestyrke. Og netop de to egenskaber har PM en masse.
1
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 10. mar 2018, 18:38

Rimelig vildt indlæg om sagen i The New Yorker alligevel.

https://www.newyorker.com/culture/cultu ... in-denmark

Alt fra metoo, Aalbæk, Spies, Jens Jørgen Thorsen til svenskernes politiske korrekthed og danskernes mangel på samme og kvinders kampdag.

Uddrag
An intruder gained access to the recovered submarine and sprayed the words “FREE Madsen innocent” on the side. It was as if high-trust Denmark couldn’t imagine one of its own citizens capable of such violence.

With its “utopian” reputation under an international spotlight, can a small, nationalistic country recast frisind in a way that will truly honor the spirit of independence, curiosity, humor, and openness that Kim Wall’s life embodied? That would be something.


Journalist Mikkel Andersson river i et langt opslag på fb hele indlægget midt over fordi han naturligvis har gennemgået samtlige statements og kilder og der er uendeligt mange faktuelle fejl.
0
Sweet Felicity Arkwright
Indlæg: 29
Tilmeldt: 27. nov 2017, 13:24
Kort karma: 7
Likede indlæg: 83

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Sweet Felicity Arkwright » 11. mar 2018, 09:23

FormerlyKnownAs skrev:Journalist Mikkel Andersson river i et langt opslag på fb hele indlægget midt over fordi han naturligvis har gennemgået samtlige statements og kilder og der er uendeligt mange faktuelle fejl.


Nu arbejder Mikkel Andersson jo også for Berlingske: Avisen for mænd, der hader kvinder. Så mon ikke man skal tage ham med et gran salt.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. mar 2018, 09:28

Sweet Felicity Arkwright skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Journalist Mikkel Andersson river i et langt opslag på fb hele indlægget midt over fordi han naturligvis har gennemgået samtlige statements og kilder og der er uendeligt mange faktuelle fejl.


Nu arbejder Mikkel Andersson jo også for Berlingske: Avisen for mænd, der hader kvinder. Så mon ikke man skal tage ham med et gran salt.


Hsr du læst indlægget? Det er altså faktuelle fejl han påpegef hele vejen igennem med kilder der er forkerte og sågar ikke findes.

Og uanset om nogen hader nogen- hvilket jeg trods alt tvivler på er universelt, så er det indlæg i TNY temmelig specielt
0
Sweet Felicity Arkwright
Indlæg: 29
Tilmeldt: 27. nov 2017, 13:24
Kort karma: 7
Likede indlæg: 83

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Sweet Felicity Arkwright » 11. mar 2018, 09:30

Nej, jeg betragter ikke Berlingskes medarbejdere som en lødig kilde til information.

Uanset teknikaliteter, så har Anne Mette Lundtofte fuldstændig ret i, at det danske medie- og kulturliv er gennemsyret af et betændt kvindesyn, der tydeligt er kommet til udtryk i reaktionerne på ubådsmordet. Jens Kristian Grøndahl illustrerede det tydeligst i det interview, han sammen med Jørgen Leth gav til Femina, hvor han ud fra et foto erklærede, at Kim Wall var en kvinde, der søgte fare og havde opført sig "fuldstændig vanvittigt" ved at forsøge at lave en reportage om Peter Madsen.

Grøndahl skriver ufortrødent klummer for Altinget efter denne afsløring af sig selv som komplet forskruet, ligesom Peter Aalbæk er tilbage på sin pind, Simon Spies hyldes som en helt, Thomas Blachmann dyrkes som en afgud af licensfinancieret statstv, og så videre. Listen af mandschauvinistiske svimemikler, der ophøjes til koryfæer i dette land er uendeligt lang. Mikkel Andersson er en af dem, så selvfølgelig er han ikke tilfreds med at blive outet.
Senest rettet af Sweet Felicity Arkwright 11. mar 2018, 09:44, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. mar 2018, 09:36

Sweet Felicity Arkwright skrev:Nej, jeg betragter ikke Berlingskes medarbejdere som en lødig kilde til information.


Så hvis jeg, som ikke er på Berlingske, gennemgik de samme kilder og kunne vise at TNY indlægget var forekert ville det være fint?
1
Sweet Felicity Arkwright
Indlæg: 29
Tilmeldt: 27. nov 2017, 13:24
Kort karma: 7
Likede indlæg: 83

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Sweet Felicity Arkwright » 11. mar 2018, 09:44

FormerlyKnownAs skrev:
Sweet Felicity Arkwright skrev:Nej, jeg betragter ikke Berlingskes medarbejdere som en lødig kilde til information.


Så hvis jeg, som ikke er på Berlingske, gennemgik de samme kilder og kunne vise at TNY indlægget var forekert ville det være fint?


Jeg har edited mit indlæg, og som du ser, så mener jeg ikke at indlægget i TNY er forkert i sin essens.
0
Kaffe
Indlæg: 2541
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4860

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Kaffe » 11. mar 2018, 14:25

Hvad er der galt med Blachmann? Er han mandschauvinist?
1
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf dgd2007 » 11. mar 2018, 14:50

Kaffe skrev:Hvad er der galt med Blachmann? Er han mandschauvinist?

Ha ha, jeg ved det i hvert fald ikke - jeg får røde knopper af ham, og bliver nødt til at skifte kanal omgående, hvis han toner frem på skærmen :lol:
0
Brugeravatar
PepsiMagt
Indlæg: 89
Tilmeldt: 2. nov 2017, 22:45
Kort karma: 26
Likede indlæg: 220

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf PepsiMagt » 11. mar 2018, 14:59

Sweet Felicity Arkwright skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Journalist Mikkel Andersson river i et langt opslag på fb hele indlægget midt over fordi han naturligvis har gennemgået samtlige statements og kilder og der er uendeligt mange faktuelle fejl.


Nu arbejder Mikkel Andersson jo også for Berlingske: Avisen for mænd, der hader kvinder. Så mon ikke man skal tage ham med et gran salt.


Mikkel Andersson arbejder ikke for berlingske, han er ansat på Radio 24/7.

Problemet med Annemette Lundtofts artikel er at den er fuld af usandheder. Den påstår ting der ikke passer, og angiver kilder der ikke eksisterer, fordi det passer bedre ind i det narrativ den forsøger at opbygge. Der er et ord for den slags, og det er "uhæderlighed".

Og ja, Jens Kristian Grøndahl udtalelser var stupide og foragtelige og blev fortjent kritiseret sønder af sammen. Blandt andet af selvsamme Mikkel Andersson

https://andersson.blogs.berlingske.dk/2 ... groendahl/
6
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Flora » 11. mar 2018, 15:10

Kaffe skrev:Hvad er der galt med Blachmann? Er han mandschauvinist?


Næh, det tror jeg ikke. Det er ikke sådan jeg opfatter ham i hvert fald :gruble:
0

Tilbage til "Livets forhold"