Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2302
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 22114

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf kidkomb » 21. aug 2018, 08:33

Nicolait skrev:
kidkomb skrev:Og så har hun to børn :tie:

Uden at kende hende, så kan hun jo sagtens være en god mor til sine børn, også selvom hun, udfra den gængse opfattelse, træffer nogle sære valg i forhold til hendes kærlighedsliv.

Det ved jeg godt, men jeg tillader mig ærlig talt at tvivle på hendes overordnede dømmekraft.
Heldigvis, fik jeg at vide i et grønt kort, er børnene vist voksne. Tanken om at et menneske med ansvaret for to børn tager den slags valg er skræmmende.
13
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 609
Likede indlæg: 8566

Indlægaf Moxy-lady » 21. aug 2018, 08:36

Uden at kunne forsvare det, så tænker jeg at det er noget andet der gør sig gældende. Mange kvinder har et redningskompleks overfor komplicerede og skadede mænd. De vil gerne redde og forstå dem. Jeg har selv meget af det, selvom de mænd jeg (tidligere) er blevet tiltrukket af har været lysår mere normale end Peter Madsen. Men jeg kan forestille mig at tiltrækningen er kommet efter hun har lært ham at kende. Han er charmerende og manipulerende. Jeg tror at hun er faldet i snak med ham og han har været dygtig nok til at manipulere at han har sat gang i lige præcis de instinkter som vil gøre at hun kom tilbage. At hun blev nysgerrig og fik ondt af ham, og herfra har det udviklet sig.
2
:dåne: baby Z 12.10.18 :dåne:
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4067

Indlægaf Confucius » 21. aug 2018, 08:37

Nogle kvinder kan bare ikke modstå bad boys. Madsen, Lundin, Alberti...
0
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 288
Likede indlæg: 5877

Indlægaf DenSyngendeLussing » 21. aug 2018, 08:45

Jeg er som sådan heller ikke overrasket, men jeg bliver lige vantro hver gang, jeg hører om den slags. Hvad fanden er der galt i hovedet på sådanne kvinder? Det er jo bimlende!
9
Brugeravatar
DenSyngendeLussing

Indlægaf DenSyngendeLussing » 21. aug 2018, 08:52

Den eneste forklaring, jeg kan komme i tanke om ud over redningskomplekset, er, at der må være tale om kvinder, som er kontrolnarkomaner i sygelig grad. En mand i fængsel, så ved man da altid, hvor han er. Selvfølgelig har han stadig mulighed for at skrive med andre kvinder i smug, men i det mindste kan hun være sikker på, at han er under lås og slå, og derfor ikke kan være hende fysisk utro.
2
Brugeravatar
Ellin
Kort karma: 179
Geografisk sted: Den nordlige halvkugle
Likede indlæg: 3075

Indlægaf Ellin » 21. aug 2018, 08:54

DenSyngendeLussing skrev:Den eneste forklaring, jeg kan komme i tanke om ud over redningskomplekset, er, at der må være tale om kvinder, som er kontrolnarkomaner i sygelig grad. En mand i fængsel, så ved man da altid, hvor han er. Selvfølgelig har han stadig mulighed for at skrive med andre kvinder i smug, men i det mindste kan hun være sikker på, at han er under lås og slå, og derfor ikke kan være hende fysisk utro.

Jeg læste engang om kvinder, som havde været ude for overgreb af forskellig art i tidligere forhold, som fandt tryghed i at date fængslede mænd. Det er jo "sikkert" på en måde, da de ikke rigtig udgør en risiko så længe de er fængslet og overvåget der.
4
Ud Mod hele verden
afsted ligemeget hvorhen
fri og let om hjertet
aldrig mere tilbage igen
Brugeravatar
DenSyngendeLussing

Indlægaf DenSyngendeLussing » 21. aug 2018, 08:55

Men det her er da også er spændende bud, kombinationen af mentale traumer og hungren efter højspændt kærlighedsdrama: https://archive.attn.com/stories/6268/w ... on-inmates
3
fisken80
Kort karma: 280
Likede indlæg: 9700

Indlægaf fisken80 » 21. aug 2018, 11:13

Altså, der findes jo et datingsite udelukkende med indsatte i fængsler. og nej, de er ikke alle sammen kvindemordere, men det fortæller da om noget, at det ikke er så få kvinder igen, der tiltrækkes af det.

DR havde i øvrigt haft flere udsendelser om netop dette emne. Både Forelsket i en forbryder og Kæreste med en indsat.

Her er også en artikel om emnet: https://www.femina.dk/q/elsk-din-krop/d ... et-monster
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Akehurst2
Kort karma: 591
Likede indlæg: 12779

Indlægaf Akehurst2 » 21. aug 2018, 11:21

fisken80 skrev:Altså, der findes jo et datingsite udelukkende med indsatte i fængsler. og nej, de er ikke alle sammen kvindemordere, men det fortæller da om noget, at det ikke er så få kvinder igen, der tiltrækkes af det.

DR havde i øvrigt haft flere udsendelser om netop dette emne. Både Forelsket i en forbryder og Kæreste med en indsat.

Her er også en artikel om emnet: https://www.femina.dk/q/elsk-din-krop/d ... et-monster

Ja, netop Forelsket i en forbryder (som vi også diskuterede herinde: viewtopic.php?f=39&t=8846&hilit=Fængsel) viste at det kan være ret forskellige typer der opsøger/opretholder et forhold til en fængslet.
0
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 655
Likede indlæg: 8791

Indlægaf Zombie » 21. aug 2018, 12:16

Det crazy i historien er ikke, at det er sket, for vi ved jo, det er en ting, der opstår.

Det vilde er, at hun er fængselsbetjent.

Jeg kender to, som også er det, og for dem er det totalt utænkeligt. Netop når man arbejder med typer som fx Peter Madsen eller Peter Lundin, er der meget fokus på manipulation og charmen sig ind. Det snakkes om under uddannelsen og mellem kollegaer; min kammerat fortalte om en pædofil, der ikke har samme personale om sig i mere end 2-3 måneder, fordi han formår at manipulere med folk og få dem på sin side. Og som han sagde; vi er voksne mennesker trænet til at modstå, jeg forstår godt den mand har vundet tilfældige menneskers tillid, så han havde adgang til deres børn...

Når man ved, der er det fokus og de direkte instrueres i, hvordan de indsatte kan forsøge at slime sig ind på dem, så forstår jeg simpelthen ikke, at en fængselsbetjent falder for charmen. Jeg synes, det siger SÅ meget om Peter Madsen og er SÅ uhyggeligt.
12
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1386
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 16480
Kontakt:

Indlægaf Ado » 21. aug 2018, 13:47

Det måtte jo komme. Og hun bliver næppe den sidste, der forelsker sig i ham.

Jeg begriber det bare ikke. Hvordan kan man lade sig smigre i en sådan grad, at hans ord pludselig overskygger hans handlinger? Hvordan kan man se på ham og lade sig kærtegne af ham uden at tænke: "Ew, de hænder har parteret et menneske"?
8
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
DenSyngendeLussing

Indlægaf DenSyngendeLussing » 21. aug 2018, 14:02

Ado skrev:Det måtte jo komme. Og hun bliver næppe den sidste, der forelsker sig i ham.

Jeg begriber det bare ikke. Hvordan kan man lade sig smigre i en sådan grad, at hans ord pludselig overskygger hans handlinger? Hvordan kan man se på ham og lade sig kærtegne af ham uden at tænke: "Ew, de hænder har parteret et menneske"?

Og ikke bare parteret et menneske, men stukket hende i kønsdelene med en kniv, imens hun levede, og myrdet hende på den mest bestialske vis. Det er så fucking langt ude, at jeg slet ikke fatter det.
6
abcd
Kort karma: 140
Likede indlæg: 4648

Indlægaf abcd » 21. aug 2018, 14:15

Jeg synes ikke det er overraskende. Kvinder er meget ofte tiltrukket af dominerende og stærke mænd, Peter Madsen er et ekstremt eksempel på en dominerende mand, og kvinder der tiltrækkes af ham, er ekstreme eksempler på det generelle at kvinder er tiltrukket af dominerende mænd.

Man ser jo ofte at kvinder lader stærke mænd behandle dem som skidt, imens de afviser svagere mænd som ville behandle dem pænt, det gælder ikke kun for mordere.
6
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 824
Likede indlæg: 11764

Indlægaf dgd2007 » 21. aug 2018, 14:20

abcd skrev:Jeg synes ikke det er overraskende. Kvinder er meget ofte tiltrukket af dominerende og stærke mænd, Peter Madsen er et ekstremt eksempel på en dominerende mand, og kvinder der tiltrækkes af ham, er ekstreme eksempler på det generelle at kvinder er tiltrukket af dominerende mænd.

Man ser jo ofte at kvinder lader stærke mænd behandle dem som skidt, imens de afviser svagere mænd som ville behandle dem pænt, det gælder ikke kun for mordere.

Det må damerne jo hellere selv svare på. Men jeg synes ikke man kan kalde en person en "stærk mand" bare fordi han er en syg morder! Det er i hvert fald ikke min definition.
8
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 437
Likede indlæg: 5213

Indlægaf Zinde » 21. aug 2018, 14:24

abcd skrev:Jeg synes ikke det er overraskende. Kvinder er meget ofte tiltrukket af dominerende og stærke mænd, Peter Madsen er et ekstremt eksempel på en dominerende mand, og kvinder der tiltrækkes af ham, er ekstreme eksempler på det generelle at kvinder er tiltrukket af dominerende mænd.

PM slår mig slet ikke som en dominerende eller stærk mand i den betydning, du tillægger det. Han er hverken stor eller tatoveret, han har ingen penge eller magt, han blev ofte uvenner med samarbejdspartnere, og han gik meget op i sine katte. Alt i alt virker han mest som prototypen på “den svage mand” og burde derfor ikke kunne score. Og det har han vist aldrig haft problemer med, heller ikke før han myrdede Kim Wall.

Disclaimer: jeg er ikke enig i, at dominerende skiderikker med mange penge er “stærke mænd”, eller at kloge, kærlige mænd i almindelige lønmodtagerjobs er “svage mænd”. Men hvis man vedkender sig den retorik, må PM immervæk høre til i den svage kategori.
10
Mann tracht und Gott lacht

Tilbage til "Livets forhold"