Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf ManicNinja » 21. aug 2017, 22:17

MOGA skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg tænker selvfølgelig meget på både ofrets og Madsens familie i det her, men må også indrømme at det påvirker mig at der huserer folk herinde der lader til at kende ham privat. Hvor må det være frygteligt at læse sådan en tråd her, og være helt sikker på at den person man kender ikke kunne gøre sådan noget, og så, stykke for stykke finde ud af at den person man troede man kendte, indeholdt en mørkere side. Det må altså være forfærdeligt.

Jeg har hele tiden troet at der var sket en ulykke, og det tror jeg stadig. Jeg tror så bare at han totalt har mistet forstanden da han skulle deale med det. Han har 300% ikke planlagt det, for så havde han ikke ladet sig fotografere med hende da de sejlede ud. Så havde han pænt ventet til de kom ud på åbent hav med færre vidner før han viste hende udsigten (går ud fra at det var det de lavede deroppe )

Jeg kan dog godt undres over hvordan han kunne agere så køligt og roligt da han blev hentet. Hvis en almindelig mand parterer et menneske, så burde der være en reaktion. Jeg tror vitterligt ikke på at han er en morder, som sådan, men jeg undrer mig alligevel over hvordan han kan virke så... Upåvirket. Han virkede ikke som om han var i chok, heller.


Det, at han ikke har planlagt det, er da ikke det samme som, at det er en ulykke.
Jeg tror ikke, han har planlagt at myrde hende allerede da de sejlede ud, men jeg tror der er sket noget derude, som har fået ham til det. Det kan være en afvisning, det kan være, at hun har afsløret, at hun kendte til noget, han ikke ville have etc.


Præcis sådan noget tænker jeg også, MOGA. Og jeg har det virkelig ikke godt med at skrive det følgende, men allerede længe før hele denne sag rullede - mere præcist da jeg så udsendelsen om hans raketprojekt og så, hvordan hans makker i det Kristian von Bengtson var ved at gå helt i spåner over manden, fordi Madsens opfattelser og tolkninger af andre menneskers adfærd tit slet ikke hang sammen med virkeligheden ... Han gik jo amok over de særeste ting, fremstod småparanoid i samarbejdet osv. ... Allerede da sad jeg og tænkte: "Ham dér er godt nok utilregnelig, ustabil og forstyrret i potten på en eller anden måde!"

Selvfølgelig havde jeg ikke i min vildeste fantasi forestillet mig det, der nu er sket - hvem kunne det? Men hvis nogen endelig skal kaste et lig i havet fra en ubåd, er det slet ikke overraskende, at det er ham. Om der så er tale om, at Kim Wall blev dræbt forsætligt eller uforsætligt ... Dét vil jeg ikke gisne om.
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 21. aug 2017, 22:18

Moxy-lady skrev:Jeg tænker selvfølgelig meget på både ofrets og Madsens familie i det her, men må også indrømme at det påvirker mig at der huserer folk herinde der lader til at kende ham privat. Hvor må det være frygteligt at læse sådan en tråd her, og være helt sikker på at den person man kender ikke kunne gøre sådan noget, og så, stykke for stykke finde ud af at den person man troede man kendte, indeholdt en mørkere side. Det må altså være forfærdeligt.

Jeg har hele tiden troet at der var sket en ulykke, og det tror jeg stadig. Jeg tror så bare at han totalt har mistet forstanden da han skulle deale med det. Han har 300% ikke planlagt det, for så havde han ikke ladet sig fotografere med hende da de sejlede ud. Så havde han pænt ventet til de kom ud på åbent hav med færre vidner før han viste hende udsigten (går ud fra at det var det de lavede deroppe )

Jeg kan dog godt undres over hvordan han kunne agere så køligt og roligt da han blev hentet. Hvis en almindelig mand parterer et menneske, så burde der være en reaktion. Jeg tror vitterligt ikke på at han er en morder, som sådan, men jeg undrer mig alligevel over hvordan han kan virke så... Upåvirket. Han virkede ikke som om han var i chok, heller.


Du kan ikke ræsonnere sådan ikke planlagt > derfor ikke mord.

Masser af mord er ikke planlagte, det er bare noget der sker - par der skændes, folk der spiller poker og kommer oppe og skændes osv.

Den franske rockmusiker Bertrand Cantat kom f.eks. uagtsomt til at myrde sin kæreste, de var spritstive og skændtes, så slog/skubbede hende, og hun røg så ned af af trappe og døde pga det.

Omvendt: ALT det Maden foretager sig bagefter peger på mord og ikke ulykke.

Hvis man bliver interviewet af en journalist og hun så dør ved en ulykke, skvatter ned af en trappe eller får en oliven galt i halsen, så parterer man jo ikke liget af personen og dumper det i havet samt bilder politiet ind man har sejlet hende i land - man ringer 112.
7
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf paint » 21. aug 2017, 22:42

Moxy-lady skrev:Jeg tænker selvfølgelig meget på både ofrets og Madsens familie i det her, men må også indrømme at det påvirker mig at der huserer folk herinde der lader til at kende ham privat. Hvor må det være frygteligt at læse sådan en tråd her, og være helt sikker på at den person man kender ikke kunne gøre sådan noget, og så, stykke for stykke finde ud af at den person man troede man kendte, indeholdt en mørkere side. Det må altså være forfærdeligt.

Jeg har hele tiden troet at der var sket en ulykke, og det tror jeg stadig. Jeg tror så bare at han totalt har mistet forstanden da han skulle deale med det. Han har 300% ikke planlagt det, for så havde han ikke ladet sig fotografere med hende da de sejlede ud. Så havde han pænt ventet til de kom ud på åbent hav med færre vidner før han viste hende udsigten (går ud fra at det var det de lavede deroppe )

Jeg kan dog godt undres over hvordan han kunne agere så køligt og roligt da han blev hentet. Hvis en almindelig mand parterer et menneske, så burde der være en reaktion. Jeg tror vitterligt ikke på at han er en morder, som sådan, men jeg undrer mig alligevel over hvordan han kan virke så... Upåvirket. Han virkede ikke som om han var i chok, heller.


Det kan måske lyde paradoksalt, men de mennesker som agerer helt upåvirket i ekstreme situationer, er ofte dem som er hårdest ramt. Dem hvor chokket/reaktionen, kommer efter et stykke tid, hvor de så til gengæld går helt i spåner.

Uden sammenligning i øvrigt, så kan man se mennesker som vinder 90 mio i Lotto, som tilsyneladende slet ikke har fattet det. De står op og går på arbejde, cykler måske derhen for at spare på benzinen mv. Det er for stort, de kan ikke fatte/rumme det.

Om det så er tilfældet med Madsen, skal jeg ikke kunne sige. Men hvis man et øjeblik undlader at spekulere i, om det nu også er hende man har fundet, parteret, så er der faktisk kun to muligheder; enten er han helt ufattelig kynisk (grænsende til det psykopatiske) eller også har han fuldstændig fortrængt, hvad der er sket og tror måske - da han går i land, selv på historien om at han satte hende i land aftenen før, fordi hans hjerne har slået fra og ikke kan rumme det skete. Det er set før.
10
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Moxy-lady » 21. aug 2017, 23:32

Jeg kan se at jeg ikke har formuleret mig helt klart. Jeg ved godt at der er mange mellemveje mellem overlagt mord og en ulykke. I forhold til min udtalelse om overlagt mord var det en besvarelse på de indlæg hvor folk mente at det var planlagt fra start, hvilket jeg synes er modbevist af at de lader sig fotografere i lugen på vej ud af havnen.

Jeg tror som sagt at der er sket noget uforudset på ubåden, ikke et overgreb men noget hvor hun enten kom af dage ved et hændeligt uheld (fald eller lignende) eller at hun opdagede et eller andet som kunne ødelægge hans liv i et eller andet omfang og han så reagerede instinktivt for at beskytte sine interesser.
0
My world 12-10-18 :lun:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 22. aug 2017, 00:13

Moxy-lady skrev:Jeg kan se at jeg ikke har formuleret mig helt klart. Jeg ved godt at der er mange mellemveje mellem overlagt mord og en ulykke. I forhold til min udtalelse om overlagt mord var det en besvarelse på de indlæg hvor folk mente at det var planlagt fra start, hvilket jeg synes er modbevist af at de lader sig fotografere i lugen på vej ud af havnen.

Jeg tror som sagt at der er sket noget uforudset på ubåden, ikke et overgreb men noget hvor hun enten kom af dage ved et hændeligt uheld (fald eller lignende) eller at hun opdagede et eller andet som kunne ødelægge hans liv i et eller andet omfang og han så reagerede instinktivt for at beskytte sine interesser.


Nå Ok men så er vi jo nærmest enige :) Sådan cirka i hvert fald.

Og paint skrev de åbenbart muligvis havde en forbindelse allerede.

Min intuition synes der er noget date-agtigt over de billeder der er taget om den. Hendes fremtoning ligner for mig ikke en prof på job men mere en på en casual date.

Jeg synes det var mærkeligt hun ikke havde en fotograf med, men åbenbart kan hun selv tage billeder. (Det er ikke noget man lige gør hvis det skal være prof kvalitet)

Hendes kæreste, ham der ringede til politiet da hun ikke kom hjem, det var åbenbart en ny ting. A la måneder/uger. Hvor de meget hurtigt var begyndt at snakke om at flytte til Beijing sammen.

Såh måske ku det være et klassisk jalousidrab, hvor Wall og Madsen har haft noget kørende på et eller andet plan (eventuelt bare i hans hovede), og han så flipper ud når hun fortæller ham at hun altså flytter til Beijing med sin nye kæreste.
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Moxy-lady » 22. aug 2017, 00:34

Det tror jeg slet ikke på, 8g der bliver lidt for fantasifuldt for mig.
Alle journalister har ikke kameraer med til alle deres reportager. Og jeg synes ikke der er noget date over billederne taget af dem sammen, mere end mand der tegner og fortæller noget til en der viser interesse. Det behøver de ikke have en relation for. Og om de kendte hinanden, ser jeg ikke som bekræftelse af noget som helst, jeg tænker at det er sådan ideen om et interview er opstået:
*Fælles ven:

"Hej Peter, mød min veninde Kim.

"Hej Peter dejligt at møde dig.
"Hej Kim. Du lyder svensk, hvad laver du her omkring?"
"Jeg skriver en artikel om lyserøde rumgorillaer, jeg er journalist"
"Ej, hvor fedt. Jeg har selv bygget en ubåd, eller faktisk tre, men den seneste har jeg stadig. Kunne du tænke dig at få eb tur i den en dag, og måske skrive en historie om den/mig? Jeg prøver at lave en Raket, men har problemer med at få støtte til økonomiske midler, en artikel af en dygtig international journalist som dig ville give god PR.
"Det lyder interessant, her har du mit nummer! Ring så vi Kan aftale nærmere!".

Jeg tror simpelthen ikke på andre udgaver af deres fælles "fortid", det virker for søgt for mig. Jeg er så mere i tvivl om narko teorien som en har nævnt herinde. Det ville, hvis vi ikke snakker et uheld, være en ting der kunne få RM til at freaker ud, enten at hun fandt noget på ubåden (ikke så sandsynligt) eller hun har researchet ham og evt hans økonomi og begynder at stille svære spørgsmål der får ham til at se rødt og reagere i affekt.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Moxy-lady » 22. aug 2017, 00:36

* kameraer = fotografer. Hun ville sikkert bare tage et foto med telefonen hvis hun skulle bruge et.
0
My world 12-10-18 :lun:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 22. aug 2017, 00:48

Moxy-lady skrev:* kameraer = fotografer. Hun ville sikkert bare tage et foto med telefonen hvis hun skulle bruge et.


Altså, jeg skiver jo selv sort på hvidt at hun er i stand til det, så nu ved jeg ikke rigtigt hvorfor du vil argumentere overfor mig på det punkt :)

Det var hendes veninde der skrev i ekspressen.se a Wall var en af de sjældne journalister der kunne tage sine egne billeder, det er på ingen måde noget man bare lige gør når det skal være i professionel kvalitet.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 22. aug 2017, 00:59

Moxy-lady skrev:Det tror jeg slet ikke på, 8g der bliver lidt for fantasifuldt for mig.
Alle journalister har ikke kameraer med til alle deres reportager. Og jeg synes ikke der er noget date over billederne taget af dem sammen, mere end mand der tegner og fortæller noget til en der viser interesse. Det behøver de ikke have en relation for. Og om de kendte hinanden, ser jeg ikke som bekræftelse af noget som helst, jeg tænker at det er sådan ideen om et interview er opstået:
*Fælles ven:

"Hej Peter, mød min veninde Kim.

"Hej Peter dejligt at møde dig.
"Hej Kim. Du lyder svensk, hvad laver du her omkring?"
"Jeg skriver en artikel om lyserøde rumgorillaer, jeg er journalist"
"Ej, hvor fedt. Jeg har selv bygget en ubåd, eller faktisk tre, men den seneste har jeg stadig. Kunne du tænke dig at få eb tur i den en dag, og måske skrive en historie om den/mig? Jeg prøver at lave en Raket, men har problemer med at få støtte til økonomiske midler, en artikel af en dygtig international journalist som dig ville give god PR.
"Det lyder interessant, her har du mit nummer! Ring så vi Kan aftale nærmere!".

Jeg tror simpelthen ikke på andre udgaver af deres fælles "fortid", det virker for søgt for mig. Jeg er så mere i tvivl om narko teorien som en har nævnt herinde. Det ville, hvis vi ikke snakker et uheld, være en ting der kunne få RM til at freaker ud, enten at hun fandt noget på ubåden (ikke så sandsynligt) eller hun har researchet ham og evt hans økonomi og begynder at stille svære spørgsmål der får ham til at se rødt og reagere i affekt.


Jalousi er et af de aller mest almindelige mordmotiver, så nej det er slet ikke søgt.

Men ja en ting ved det her det er, det virker ret umotiveret ellers at han slår hende ihjel, derfor tænker man lidt at der er foregået noget mellem dem som vi ikke kender til, det har ikke bare været et interview men der er noget andet i deres relation, det kan så enten være noget med penge (=narko) eller noget med sex og jalousi som den teori jeg smed i luften her.

Det kan jo godt være de ikke kender hinanden og han så går helt agurk i ubåden over whatever, men det mest normale er jo at vi bliver myrdet af folk der kender os.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Modesty Blame » 22. aug 2017, 05:20

Angelina skrev:
eks-Maupassant skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg kan se at jeg ikke har formuleret mig helt klart. Jeg ved godt at der er mange mellemveje mellem overlagt mord og en ulykke. I forhold til min udtalelse om overlagt mord var det en besvarelse på de indlæg hvor folk mente at det var planlagt fra start, hvilket jeg synes er modbevist af at de lader sig fotografere i lugen på vej ud af havnen.

Jeg tror som sagt at der er sket noget uforudset på ubåden, ikke et overgreb men noget hvor hun enten kom af dage ved et hændeligt uheld (fald eller lignende) eller at hun opdagede et eller andet som kunne ødelægge hans liv i et eller andet omfang og han så reagerede instinktivt for at beskytte sine interesser.


Nå Ok men så er vi jo nærmest enige :) Sådan cirka i hvert fald.

Og paint skrev de åbenbart muligvis havde en forbindelse allerede.

Min intuition synes der er noget date-agtigt over de billeder der er taget om den. Hendes fremtoning ligner for mig ikke en prof på job men mere en på en casual date.

Jeg synes det var mærkeligt hun ikke havde en fotograf med, men åbenbart kan hun selv tage billeder. (Det er ikke noget man lige gør hvis det skal være prof kvalitet)

Hendes kæreste, ham der ringede til politiet da hun ikke kom hjem, det var åbenbart en ny ting. A la måneder/uger. Hvor de meget hurtigt var begyndt at snakke om at flytte til Beijing sammen.

Såh måske ku det være et klassisk jalousidrab, hvor Wall og Madsen har haft noget kørende på et eller andet plan (eventuelt bare i hans hovede), og han så flipper ud når hun fortæller ham at hun altså flytter til Beijing med sin nye kæreste.


Der fyres fotografer i hobetal fra dagblade, den opgave er i mange tilfælde lagt over på journalisten, så det er ikke så mærkeligt igen.


Faktisk var det allerede et fag på Journalisthøjskolen i 2005 - netop fordi fotografer er alt for dyre.
Derudover var hun jo freelancer - dvs hvis hun sælger artiklen, kan man altid sende en fotograf ud, hvis man vil have andre billeder. Freelancere har ikke fotografer med. Eller det har de selvfølgelig, hvis de har en køber og en sikker indkomst på historien.

*fotografer er ikke objektivt alt for dyre, men chefredaktørerne synes, at de er alt for dyre, når nu der findes fine kameratelefoner, som alle kan bruge :stoned:
3
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Aima » 22. aug 2017, 06:17

Hvor har I læst om de vidneberetninger der handlede om, der skulle være en lænke om torsoen?
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf mulledit » 22. aug 2017, 07:05

Det er så vanvittigt det her. Håber stadig.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf DenBruneMunk » 22. aug 2017, 07:10

Lisma skrev:Google husker :)

Google husker RIGTIGT godt endda.

https://webcache.googleusercontent.com/ ... clnk&gl=dk
0
Brugeravatar
Atomic Blonde
Indlæg: 139
Tilmeldt: 30. jul 2017, 10:16
Kort karma: 14
Likede indlæg: 219

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Atomic Blonde » 22. aug 2017, 07:18

Barnaby bliver aldrig det samme efter dette drama.
2
Just on the border of my waking mind, there lies another time, where darkness and light are one,
and as I tread the halls of sanity, I feel so glad to be, unable to go beyond.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf DenBruneMunk » 22. aug 2017, 07:30

Atomic Blonde skrev:Barnaby bliver aldrig det samme efter dette drama.

Jo, for Barnaby ville for længst have opklaret det på 90 minutter :) Og så var der ikke så meget debat om det. :afro:
1

Tilbage til "Livets forhold"