Irreterende ved dine naboer?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
DenSkarpeLaks
Indlæg: 364
Tilmeldt: 17. aug 2015, 11:00
Kort karma: 52
Likede indlæg: 959

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf DenSkarpeLaks » 17. aug 2017, 13:37

dykkersild skrev:
DenSkarpeLaks skrev:
dykkersild skrev:
DenSkarpeLaks skrev:Vi har heldigvis ingen problemer med naboerne, som er supersøde til begge sider.

Vores underboer, derimod... Det er et barnløst par i 40erne, og de har ingen som helst forståelse for at vi har børn. De kommer konstant op og brokker sig over at det larmer når vores børn leger. Og ja, det gør det sikkert, for her er virkelig lydt. Vi kan også sagtens høre dem, og lejlighederne til alle andre sider - det er et grundvilkår i denne her gamle bygning. Hvis mine børn nu væltede rundt og hang i gardinerne konstant, kunne jeg såmænd forstå dem, men det de klager over er altså helt almindelig ikke-vild leg. De har fx brokket sig imens ungerne sad og byggede Lego. Hvis man er så sart, kan jeg simpelthen ikke forstå at man vælger at bo i lejlighed i sådan en gammel bygning her. Det må vel også være til konstant frustration for dem selv?


Denne her falder mig for øje:

Har I selv ovenboer?

Jeg tænker at I bor i gl. hus som os - og der kan man høre alt. Lego-lej ala byg et tårn, vælt, byg et tårn, vælt kan jo leges længe og i så lydte lejligheder ville det altså også kunne få mig til at tage en snak med overboen. Man kommer rigtig langt med de der flamigo-plader til gulvet - det kan godt redde underboen fra en blodprop.


Ja, vi har selv overboer, og vi kan bestemt også høre når deres børn leger. Og det er tit de stadig tonser rundt når vores skal sove... Men igen, det er et grundvilkår, og netop fordi her er så lydt skulle der virkelig meget til før jeg selv ville klage over larm.

Jeg kender ikke til de flamingoplader du nævner, men det vil jeg da undersøge. Det ville være smart hvis det kunne gøre livet lidt lettere for os alle.
J


Det er sådan nogle flamingoplader som lægges som puslespil på gulvet i mange farver/former - de er ret smart og gode for børnene at lege på/med. Du kan købe dem både i toysrus, BR osv.

Jeg reagerer nok fordi det med at de er barnløse lige skulle med - jeg mener at vi alle sammen skal være her og det gælder sørme også de barnløse som ikke bare skal flytte fordi børn må larme jf. dine "grundvilkår". Tænker at du ville syntes at det var ærgeligt, hvis den blev vendt rundt. Larmende børn - flyt hvis I skal larme. Hensyn må virke begge vegne - og man skal da ikke betingelsesløst sige at det bare er helt ok at tonse rundt - børn kan sagtens tage hensyn, det oplever jeg masser af steder - ja faktisk de fleste steder.


Nu tror jeg vi taler forbi hinanden. Vores hus er gammelt og lydt, og det er det jeg mener er et grundvilkår. Alle kan høre alle. Man kan høre når hinanden går på gulvene. Derfor giver det heller ingen mening at insistere på at vores børn ikke må kunne høres.

Vores underboer har fået den ide at de kan høre vores børn fordi vi ikke tager nogen hensyn. Det har de nu sagt flere gange. Men det er bare ikke rigtigt. De kan høre vores børn fordi her er lydt, og selvom vi ikke havde børn ville de stadig kunne høre os.
1
DenSkarpeLaks
Indlæg: 364
Tilmeldt: 17. aug 2015, 11:00
Kort karma: 52
Likede indlæg: 959

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf DenSkarpeLaks » 17. aug 2017, 13:44

HappyPaww skrev:
DenSkarpeLaks skrev:
dykkersild skrev:
DenSkarpeLaks skrev:Vi har heldigvis ingen problemer med naboerne, som er supersøde til begge sider.

Vores underboer, derimod... Det er et barnløst par i 40erne, og de har ingen som helst forståelse for at vi har børn. De kommer konstant op og brokker sig over at det larmer når vores børn leger. Og ja, det gør det sikkert, for her er virkelig lydt. Vi kan også sagtens høre dem, og lejlighederne til alle andre sider - det er et grundvilkår i denne her gamle bygning. Hvis mine børn nu væltede rundt og hang i gardinerne konstant, kunne jeg såmænd forstå dem, men det de klager over er altså helt almindelig ikke-vild leg. De har fx brokket sig imens ungerne sad og byggede Lego. Hvis man er så sart, kan jeg simpelthen ikke forstå at man vælger at bo i lejlighed i sådan en gammel bygning her. Det må vel også være til konstant frustration for dem selv?


Denne her falder mig for øje:

Har I selv ovenboer?

Jeg tænker at I bor i gl. hus som os - og der kan man høre alt. Lego-lej ala byg et tårn, vælt, byg et tårn, vælt kan jo leges længe og i så lydte lejligheder ville det altså også kunne få mig til at tage en snak med overboen. Man kommer rigtig langt med de der flamigo-plader til gulvet - det kan godt redde underboen fra en blodprop.


Ja, vi har selv overboer, og vi kan bestemt også høre når deres børn leger. Og det er tit de stadig tonser rundt når vores skal sove... Men igen, det er et grundvilkår, og netop fordi her er så lydt skulle der virkelig meget til før jeg selv ville klage over larm.

Jeg kender ikke til de flamingoplader du nævner, men det vil jeg da undersøge. Det ville være smart hvis det kunne gøre livet lidt lettere for os alle.
J


Mon ikke der menes skum-legegulv?


Tak for visning. Det vil jeg se nærmere på.
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3095
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6067

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Lurende Peber » 17. aug 2017, 14:12

Kommodedyret skrev:Røg.
Fester.
Skænderier.
Høj musik.
Kriminalitet.
Sladder.
Højlydt sex.
Indbrud i loftrum.
Hærværk.
Vold.

Sikkert flere, jeg har prøvet lidt af hvert :)
Forståeligt nok, hvis dine naboer ind imellem er lidt trætte af dig :devil2:
:kys:
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12995
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55858
Kontakt:

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Ado » 17. aug 2017, 14:36

Jeg er egentlig ret heldig med mine naboer. Dog er det en anelse anstrengende at have min (nu tidligere) veninde boende i huset i baggården. Jeg skaffede hende lejligheden, da hun var i økonomisk krise. Og så valgte hun ellers strudsemetoden, da jeg havde pumpet masser af penge i hende. Så nu går jeg egentlig bare og håber på, at hun flytter.
Men bortset fra det, er resten gode naboer. Jeg kunne måske godt undvære den ene nabos energi kl. 8:30 en lørdag morgen med højtryksrenser og andre larmende ting. Men da de er så skide søde, bærer jeg over med det. Min søn har desuden ikke været stille, da han havde værelse ind mod dem og når han gamede med vennerne med headset på. Så jeg fejer lige for egen dør. :D
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Aima » 17. aug 2017, 23:49

Pandesteg skrev:
Aima skrev:Sommetider tillader han sig at være på arbejde eller på anden vis have et liv udenfor hjemmet, når jeg, for Gud ved hvilken gang, har glemt nøglen til hoveddøren og gerne vil buzzes ind.


Har han også en ekstranøgle til din egen dør eller hvordan kommer du ind af den så :gruble:


Nej, mit nøglesæt består af en buzzer til hoveddøren og en nøgle til min dør. Buzzeren er på størrelse med en tokrone og vejer ingenting, så når jeg er ude at løbe, og det er jeg fire-fem gange om ugen, nøjes jeg med at klipse dén ud af nøglebundtet og putte i min strømpe. Min egen dør lader jeg stå ulåst, vi bor kun seks mennesker i min bygning og som sagt kommer man ikke ind i min lejlighed, medmindre man har en buzzer til bygningen. Så det tør jeg godt for den times tid, og for at undgå at skulle slæbe nøgle med mig.

Problemet opstår så, når jeg kommer tilbage og lægger buzzeren på mit entrémøbel, og næste dag bare griber mit nøglebundt inden jeg farer ud af døren for ikke at komme for sent på job (det er standardprocedure her), mens buzzeren stadig ligger på mit entrémøbel.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Sangius » 18. aug 2017, 04:31

Aima skrev:
Pandesteg skrev:
Aima skrev:Sommetider tillader han sig at være på arbejde eller på anden vis have et liv udenfor hjemmet, når jeg, for Gud ved hvilken gang, har glemt nøglen til hoveddøren og gerne vil buzzes ind.


Har han også en ekstranøgle til din egen dør eller hvordan kommer du ind af den så :gruble:


Nej, mit nøglesæt består af en buzzer til hoveddøren og en nøgle til min dør. Buzzeren er på størrelse med en tokrone og vejer ingenting, så når jeg er ude at løbe, og det er jeg fire-fem gange om ugen, nøjes jeg med at klipse dén ud af nøglebundtet og putte i min strømpe. Min egen dør lader jeg stå ulåst, vi bor kun seks mennesker i min bygning og som sagt kommer man ikke ind i min lejlighed, medmindre man har en buzzer til bygningen. Så det tør jeg godt for den times tid, og for at undgå at skulle slæbe nøgle med mig.

Problemet opstår så, når jeg kommer tilbage og lægger buzzeren på mit entrémøbel, og næste dag bare griber mit nøglebundt inden jeg farer ud af døren for ikke at komme for sent på job (det er standardprocedure her), mens buzzeren stadig ligger på mit entrémøbel.


Og din nabo ved godt det her, og alligevel forlader han hjemmet, uden at orientere sig om dit skema? :sur: :nej:
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Kakro05 » 18. aug 2017, 06:03

Vores overboer skændes meget højt og voldsomt i perioder (jeg har enkelte gange været tæt på at ringe til politier, men jeg tvivler nu på at de slår hinanden). Hun hulker ofte højt og længe (her er ikke specielt lydt) og så dyrker de sex så det kan høres i hele opgangen. Sexen er jeg lidt ligeglad med, men det andet synes jeg er ubehageligt.

Ellers så er det mest irreterende når folk holder fest med høj musik og råben for åbne vinduer, men det er vist en del af pakken. Shit, hvor jeg håber vi kan få et hus næste år.
0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Prosperity74 » 18. aug 2017, 06:07

Jeg ( vi ) har nogle søde naboer. Den ene er en rigtig sød dame 83 år, der er frisk af sin alder. Den anden er en enlig mand i midten af 60'erne, han er flink. Han kan godt lide at ordne biler, græsplæne klippere mm. Så her er stille og roligt
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf twinkle » 18. aug 2017, 06:29

Vores ene nabo er en kvinde i vel omkring midten af 60'erne, som ofte har børn og børnebørn på besøg. Vi hilser når vi ser hinanden, og får af og til en sludder for en sladder.

Vi bor på 2. sal, vores underbo ynder jævnligt at spille meget højt musik, ofte det samme nummer igen og igen. Også ofte musik fra film. Heldigvis kan jeg godt lide temamelodien fra Star Wars, så det generer mig ikke så meget. Han råber også en gang imellem, og så tror jeg han drikker til den gode side - jeg hører ham i hvert fald jævnligt falde over tomme glasflasker.

Vi har fået ny nabo, hvis stue støder op til vores soveværelse (så vi deler ikke opgang) og Jesus Kristus han er irriterende. Han taler ofte i telefon langt ud på natten, og tager slet ikke hensyn til støjniveau. Han holder også jævnligt fester med høj musik og larm, som er ret irriterende når vores soveværelse støder op til hans stue.
Men når alt kommer til alt er han kun halvt så slem som den tidligere mand der boede der, som yndede at skrue meget højt op for sit fjernsyn (han så jævnligt De Unge Mødre, gerne tidligt om morgenen) og som ofte havde dame-besøg sent om natten. ÅÅÅÅÅH JAAAAA, JAAAAAAA, MMMMMMMMM, MEEEEERRREEEE :rulle:

Jeg kan ikke beskrive, hvor meget jeg glæder mig til at vi overtager vores hus den 1/11.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33981

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf JoyNips » 18. aug 2017, 06:49

Overskriften på den her tråd er i øvrigt virkelig irriterende! :cuss:
21
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2556
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8571

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Raenil » 18. aug 2017, 07:21

Vi bor selv i hus, og vores naboer er rare.
Det ældre ægtepar til den ene side er gået på pension og har adopteret vores børn. Parret overfor flytter desværre, de er har et barn på alder med vores yngste og vi snakker tit sammen. Parret på den anden side er lige flyttet ind, og de har også et par børn.

Alle de andre er vældig flinke. Selvfølgelig er der fnidder ind imellem, men ikke noget der ikke kan håndteres - og ikke noget der holder nogen vågne.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5921
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14733

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 18. aug 2017, 12:00

Vi bor i semi-detatched hus - den deciderede nabo er en ældre dame. Hører aldrig noget til hende, men ser hende tit i haven hvor hun ordner flittigt. På den anden side er der en ældre herre og hans thai-bride (min kærestes ord), som altid hilser når man ser dem. De er nu også ganske flinke. Jeg er vild med deres have hvis jeg skal være ærlig, den er så fin og hyggelig!

Vores tætteste nabo er nok nærmere en sambo. Min kærestes bonusmors søn. Hold nu kæft hvor er han træls. Magen til selvisk, tankeløs og egocentreret person skal man lede længe efter.
Han laver ikke en skid hele dagen, hvis man gør rent gemmer han sig til han kan høre man er færdig og så kommer han ned og laver et nyt kæmpe rod, som han ikke liiige får ryddet op. Derudover kan han ikke finde ud af at bruge en toiletbørste eller lade være med at gøre hvad end han gør med hash så det ikke lugter i hele huset ... Kom næste sommer og eget hus!

Ville næsten ønske jeg havde trælse naboer og ikke en træls sambo!
0
IrmaPigen
Indlæg: 7795
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12458

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf IrmaPigen » 19. aug 2017, 07:45

Planten skrev:Jeg har i det store hele gode, rolige naboer. Bortset fra når hundene rundt i lejlighederne sætter hinanden igang med at gø.
Det største problem er, at en af mine nærmeste naboer har to hunde, som hun ikke lufter. Hun lukker dem ud i haven, hvor de skider. Faktisk kan jeg se, at græsplænen er væk og at der nu kun er et stort pløre. En gang imellem samler hun sammen i hundeposer. Dem samler hun så i sorte sække, men de bliver liggende i haven. Og det stinker! Og der kommer spyfluer. Jeg har kontaktet boligforeningen, men de har ikke svaret tilbage. Jeg synes, det er vildt svært, hvis jeg skulle sige noget til hende...


Jeg synes sådan noget er så synd for hundene. Stakkels kræ. De bliver aldrig stimuleret, kommer ud og løber efter en pind, eller får lov til at lugte og se andre hunde.

I min verden er det dyreplageri.
8
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8203

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Anilara » 19. aug 2017, 08:44

Det er træls, at der tit lugter af hash/joints fra underboen.
Og friture. De får altid frituremad!?
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Irreterende ved dine naboer?

Indlægaf Thestral » 19. aug 2017, 09:12

Jeg har to naboer. Til den ene side har hun mange gæster men man kan høre at de hygger sig, griner og har det sjovt og gæsterne går sjældent hjem senere end kl 23. Der er aldrig høj musik ol. Til den anden side bor en alkoholiker. Han har en kat som han med jævne mellemrum råber ad, både nat og dag. Han har flasker han falder over hvor han så skælder ud på flaskerne, mere råben. Han har ombygget et værelse til voliere (ja du læste rigtigt) hvor fuglene fløjter og når han synes de fløjter for meget, så råber han ad dem, mere råben. Han har af og til gæster hvor de sidder og drikker, mere råben. Når han er alene og drikker så hører han TV, højt, og gerne til meget sent på aftenen. Min stue og mit soveværelse støder op til hans bolig så jeg får rigtig glæde af hans støj.

Jeg har klaget over den råbene nabo, ad flere omgange og en enkelt gang blev en advokat fra boligselskabet indblandet og han var tæt på at ryge ud. Så blev der stille. Nu er han så begyndt at råbe igen og advokaten rådede mig til at skrive ned når han råber hvilket jeg har gjort og forleden røg første klage afsted. Nu må vi så se hvor mange der skal til denne gang før jeg får lidt ro igen.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..

Tilbage til "Livets forhold"