Hvad filosoferer du over lige nu?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Hvad filosoferer du over lige nu?

Indlægaf Hunkat » 2. sep 2017, 19:21

Hvilket dybe tanker gør du dig lige nu? Hverdagens små filosofiske dilemmaer kan postes her :dance:
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad filosoferer du over lige nu?

Indlægaf Hunkat » 2. sep 2017, 19:48

...Personligt er jeg ude i en eksenistental diskussion om, om man overhovedet kan have været til DHL stafet hvis man ikke poster det på facebook :fløjt:
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad filosoferer du over lige nu?

Indlægaf Slettet bruger » 2. sep 2017, 19:49

Jeg tænker over forskellen mellem sorte og røde bønner, om det ligger i andet end farven.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad filosoferer du over lige nu?

Indlægaf Slettet bruger » 2. sep 2017, 19:51

Og over at "Daisie Pereira" er et mærkeligt navn.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41858

Re: Hvad filosoferer du over lige nu?

Indlægaf LaMariposa » 2. sep 2017, 21:31

Hunkat skrev:...Personligt er jeg ude i en eksenistental diskussion om, om man overhovedet kan have været til DHL stafet hvis man ikke poster det på facebook :fløjt:


Det kan man. Jeg var til DHL og løb i en ret god tid, men det var ikke på Facebook :D
0
:lun: Be brave
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Hvad filosoferer du over lige nu?

Indlægaf Bad Samaritan » 3. sep 2017, 10:22

Svin i skiver, strimler, firkanter eller en straight up fucking luns, man bare kan skære af, er mestendels det, der optager mig lige nu...
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvad filosoferer du over lige nu?

Indlægaf vibbsen » 3. sep 2017, 10:36

LaMariposa skrev:
Hunkat skrev:...Personligt er jeg ude i en eksenistental diskussion om, om man overhovedet kan have været til DHL stafet hvis man ikke poster det på facebook :fløjt:


Det kan man. Jeg var til DHL og løb i en ret god tid, men det var ikke på Facebook :D


Det kan alle jo komme og sige :-D

Interessant nok så er der aldrig nogensinde nogen der poster et indlæg med "Jæssss....DHL stafet. Gennemførte mine 5 kilometer i en ny personlig tidsrekord 44.27 :rock: :rock: :rock: "

Det er altid sådan noget med "DHL gennemført i tiden 7 minutter og 52 sekunder #hurtigsomvinden" eller "2 fra vores hold udgik, så jeg måtte løbe 3 gange #awesomerun"
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvad filosoferer du over lige nu?

Indlægaf vibbsen » 3. sep 2017, 10:38

Jeg filosoferer pt over hvordan jeg får argumenteret mig til at en tur til Valbyparkens legeplads går over Stof & Stil i Roskilde :gruble:

Og om jeg overhovedet gider tage i stof og stil....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Hvad filosoferer du over lige nu?

Indlægaf girl_beat » 3. sep 2017, 10:42

Om det virkelig er årets sidste sommer(følelse), der bliver disket op med lige nu... :gruble:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad filosoferer du over lige nu?

Indlægaf dgd2007 » 3. sep 2017, 10:44

LaMariposa skrev:
Hunkat skrev:...Personligt er jeg ude i en eksenistental diskussion om, om man overhovedet kan have været til DHL stafet hvis man ikke poster det på facebook :fløjt:

Det kan man. Jeg var til DHL og løb i en ret god tid, men det var ikke på Facebook :D

Billede

Prove it!
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Hvad filosoferer du over lige nu?

Indlægaf paint » 3. sep 2017, 11:03

Jeg er ved at læse en roman (Dark matter) - hvor plottet er den kvantefysiske superposition ( det, at et fysisk system (f.eks. en elektron) kan eksistere i mere end én af dets teoretiske mulige tilstande (egenskabskonfigurationer) samtidigt.)

I romanen, er det dog ikke et elektron, der bliver udsat for det - men et menneske.

Det har givet enledning til nogle virkeligt dybe filosofiske funderinger. Det er ikke ligefrem tanker man (normalt) går og tænker hver dag. :gruble:

(bortset fra det, skal det også lige læses en gang eller to, før man fanger pointen. Hatten af, herfra, for kvantefysikere))
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad filosoferer du over lige nu?

Indlægaf Slettet bruger » 3. sep 2017, 11:13

vibbsen skrev:
LaMariposa skrev:
Hunkat skrev:...Personligt er jeg ude i en eksenistental diskussion om, om man overhovedet kan have været til DHL stafet hvis man ikke poster det på facebook :fløjt:


Det kan man. Jeg var til DHL og løb i en ret god tid, men det var ikke på Facebook :D


Det kan alle jo komme og sige :-D

Interessant nok så er der aldrig nogensinde nogen der poster et indlæg med "Jæssss....DHL stafet. Gennemførte mine 5 kilometer i en ny personlig tidsrekord 44.27 :rock: :rock: :rock: "

Det er altid sådan noget med "DHL gennemført i tiden 7 minutter og 52 sekunder #hurtigsomvinden" eller "2 fra vores hold udgik, så jeg måtte løbe 3 gange #awesomerun"


Det virker paradoksalt for hvis man har trænet bare 2 uger op til og vejer under 120 kilo, er man formentlig hurtigere end 98% af deltagerne. Det er til DHL-stafet ikke til at sparke sig frem for mennesker der er på årets eneste løbetur og prustende kæmper sig af sted med 10 kilometer i timen. Jeg er på ingen måde nogen hurtigløber, men det bedste ved det arrangement er at jeg kan føle mig som lidt af en Supermand når jeg løber forbi skarer af mennesker der ser ud som om de er to skridt og en udånding fra at falde døde om.

Gad vide hvor mange penge vi kunne spare på sundhedsvæsenet hvis det var obligatorisk for alle danskere at løbe 5 kilometer bare 2 gange om ugen. Dispensation til syge og gamle. Springer man løbeturen over en eller flere gange på en måned, straffes det med bøde på 10% af ens løn efter skat.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad filosoferer du over lige nu?

Indlægaf kidkomb » 3. sep 2017, 11:49

Hvordan min ene canine tandhals pludselig er fuldkommen blottet for tandkød?? Det forstår jeg slet ikke :(
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Hvad filosoferer du over lige nu?

Indlægaf Bad Samaritan » 3. sep 2017, 12:13

paint skrev:Jeg er ved at læse en roman (Dark matter) - hvor plottet er den kvantefysiske superposition ( det, at et fysisk system (f.eks. en elektron) kan eksistere i mere end én af dets teoretiske mulige tilstande (egenskabskonfigurationer) samtidigt.)

I romanen, er det dog ikke et elektron, der bliver udsat for det - men et menneske.

Det har givet enledning til nogle virkeligt dybe filosofiske funderinger. Det er ikke ligefrem tanker man (normalt) går og tænker hver dag. :gruble:

(bortset fra det, skal det også lige læses en gang eller to, før man fanger pointen. Hatten af, herfra, for kvantefysikere))


Hvis resultatet på en eller anden vis munder ud i noget med, at der reelt kan være fire Anne Sophia Hermansener, så vil jeg gerne melde mig ud af menneskeheden...
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41858

Re: Hvad filosoferer du over lige nu?

Indlægaf LaMariposa » 3. sep 2017, 13:36

vibbsen skrev:
LaMariposa skrev:
Hunkat skrev:...Personligt er jeg ude i en eksenistental diskussion om, om man overhovedet kan have været til DHL stafet hvis man ikke poster det på facebook :fløjt:


Det kan man. Jeg var til DHL og løb i en ret god tid, men det var ikke på Facebook :D


Det kan alle jo komme og sige :-D

Interessant nok så er der aldrig nogensinde nogen der poster et indlæg med "Jæssss....DHL stafet. Gennemførte mine 5 kilometer i en ny personlig tidsrekord 44.27 :rock: :rock: :rock: "

Det er altid sådan noget med "DHL gennemført i tiden 7 minutter og 52 sekunder #hurtigsomvinden" eller "2 fra vores hold udgik, så jeg måtte løbe 3 gange #awesomerun"


Haha, jeg # aldrig. Synes det ser SÅ dumt ud efter en status, hvis der kommer tre fire hashtags (staves det sådan? :gruble:)
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Livets forhold"