Hvorfor - hvorfor ikke? Om at vælge bopæl...

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hvorfor - hvorfor ikke? Om at vælge bopæl...

Indlægaf Sophies-mor » 21. okt 2015, 21:57

Pjeps skrev:Jeg har boet i Kbh NV det meste af mit liv, også i ret belastede kvarterer. jeg har fået stjålet 1 cykel og jeg tror ærlig talt at jeg havde glemt at låse den. Fandt den i øvrigt igen efter 3 uger.

Jeg synes at Kbh byder på så mange ting, alt fra skønne oaser, larmende stede, rolige kvarterer og til de mere hippe in steder. Jeg vil vove den påstand at der er noget for alle.

Det er ikke alle folkeskoler i Kbh jeg ville putte et barn ind i, og jeg ville heller ikke bo hvor som helst. Men lidt research og sund fornuft, så skulle du nok kunne finde et dejligt sted at bo her.

Men jeg synes at du har nogle ret vilde forestillinger om hvordan det er bo her :D

Indrømmet :blush:
:D
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvorfor - hvorfor ikke? Om at vælge bopæl...

Indlægaf Panton » 22. okt 2015, 05:31

TS, hvad er egenligt grunden til at du vælger at overveje kbh? Det lyder ikke til at du har tilknytning hertil eller kender byen, og du bor pt i jylland ik? Ikke at jeg ikke kan forstå det, men vil bare høre hvad dine bevæggrunde er til det:)
2
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 11
Likede indlæg: 81

Re: Hvorfor - hvorfor ikke? Om at vælge bopæl...

Indlægaf Dublin-mudslide » 22. okt 2015, 06:28

Vilde forestillinger om Kbh, men du påpeger det også selv :D

Jeg elskede at bo i Kbh og har i alle de år jeg har boet der aldrig fået min cykel stjålet. Måske er det rent held. Priserne er dog (bolig) helt åndssvagt, men sådan er det jo.
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvorfor - hvorfor ikke? Om at vælge bopæl...

Indlægaf hotlips » 22. okt 2015, 06:50

der er helt sikkert forskel på hvor man havner,men hvis man er uheldig så er der sq også mange skidte steder jeg ikke boede med et barn om jeg så fik penge for det,og københavns kommune er berygtet for løsninger der ikke findes andre steder,fks børnehaver uden legeplads.
selvom det fungerer fint nogen steder så er der også steder hvor det er virkelig skidt i en grad så der ikke er andre kommuner der har noget lignende og det er ikke 4 år siden jeg så kanyler på gaden i Istedgade og blev tilbudt stoffer selvom jeg kom gående med en barnevogn.

man kan ikke se på adressen hvor man havner,så man skal se sig for,men man kan få alle de tilbud i forhold til fritid osv som man ønsker sig hvis man bor inde i byen.

til gengæld er mange af omegnskommunerne så blevet familievenlige,ishøj ville jeg ikke bo i medmindre jeg havde bil,der er ikke fedt i betonplanerne og man skal igennem dem for at komme til stationen og det ligger geografisk for langt væk til en cykel.brøndby har 2 områder man skal holde sig fra,resten er fredeligt.
men Hvidovre,herlev,rødovre,brønshøj,sundby,gladsaxe,der er meget familieorienterede,og har fine skoler osv.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvorfor - hvorfor ikke? Om at vælge bopæl...

Indlægaf Fru Sunshine » 22. okt 2015, 08:50

Det der med kanylerne, ikk'? Da jeg havde min tidligere klasse med på tur, fandt de de første 10 brugte kanyler på vejen mellem hovedbanegården og Tivoli.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Hvorfor - hvorfor ikke? Om at vælge bopæl...

Indlægaf Akehurst2 » 22. okt 2015, 08:59

Okay, godt nok er jeg nærsynet og kommer ikke meget på Vesterbro, men jeg har aldrig set en kanyle på gaden i mit liv, og jeg har altid boet i eller tæt på København.

Det er altså til at undgå at se kanyler hele tiden. Men måske ikke, hvis man er meget opmærksom på netop dette.
3
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Hvorfor - hvorfor ikke? Om at vælge bopæl...

Indlægaf Maoam » 22. okt 2015, 09:16

Rakel skrev:Snup et par forlængede weekender ala tre overnatninger lidt rundt omkring i Kbh/storkøbenhavn og få syn for sagen - det ville jeg gøre :)


Jeg kender en, der brugte caught surfing forskellige steder i en by for at lære om byen og bydelene fra nogen der boede i området, før hun valgte hvor hun ville bo.
1
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Hvorfor - hvorfor ikke? Om at vælge bopæl...

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. okt 2015, 09:19

Panton skrev:TS, hvad er egenligt grunden til at du vælger at overveje kbh? Det lyder ikke til at du har tilknytning hertil eller kender byen, og du bor pt i jylland ik? Ikke at jeg ikke kan forstå det, men vil bare høre hvad dine bevæggrunde er til det:)


I den forbindelse vil jeg i hvert fald sige, at hvis man ikke er tvunget til at flytte til Kbh og heller ikke rigtig har lyst, er det alene pga. boligpriserne virkelig en dårlig Plan B at have.
2
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Hvorfor - hvorfor ikke? Om at vælge bopæl...

Indlægaf englishchannel » 22. okt 2015, 09:26

Nu spørger jeg lidt forsigtigt, TS, men hvordan ser din økonomiske situation ud?

Jeg spørger fordi der er fine, rolige og familievenlige kvarterer i København, men hvis man kommer udefra, ikke har været skrevet op i 100 år og ikke har et netværk, der kan få en foran i køen til de billigere lejligheder, er det dyrt! Priserne er steget meget over de seneste 10 år, og det er mit indtryk, at man som udefrakommende skal have en meget høj indtægt for at kunne få råd til huslejerne. For at sætte lidt perspektiv på det, flyttede jeg som enlig studerende til København i 2009, hvor jeg boede alene i en 1-værelses i et belastet kvarter. Den steg på tre år fra 4000 kr til 5000 kr. om måneden. I 2012 flyttede min kæreste og jeg til Amager, hvor vi boede for 10.000 om måneden. Da vores lejekontrakt ophørte i 2014 flyttede vi helt ud af byen, for vi kunne ikke finde nogle boliger i København til under 13.000 om måneden, og det havde vi ikke råd til. De billige boliger findes selvfølgelig, men de går meget fra mund til mund, og vi havde ikke det rette netværk.

Jeg skriver det her fordi jeg kender mange, der ønsker at flytte til København, men som ikke har det mindste begreb om boligmarkedet og som regner med, at de kan få en 3-værelses til 8.000 kr. om måneden. De andelslejligheder, der er til at betale, bliver revet væk og ejerboligerne er ekstremt dyre, og de, der ikke er, er ofte i dårlig stand. Jeg siger ikke, at det ikke kan lade sig gøre at få noget som udefrakommende, men det er synd at gå og drømme om noget, der muligvis ikke kan lade sig gøre (siger hende, der som tilflytter var helt sikker på, at hun da skulle bo på Frederiksberg eller Østerbro, og at det bare var at vælge).
2
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvorfor - hvorfor ikke? Om at vælge bopæl...

Indlægaf Karkluden » 22. okt 2015, 13:02

Fru Sunshine skrev:Det der med kanylerne, ikk'? Da jeg havde min tidligere klasse med på tur, fandt de de første 10 brugte kanyler på vejen mellem hovedbanegården og Tivoli.

Men altså.. Det er jo vitterligt også i det område, at der er mest af den slags. Og jeg kan så også berette, at jeg pt sidder på det pæææne, nye hovedbibliotek i Århus, og jeg kan ude på "terassen" spotte 2 kanyler. Shit happens. Jeg tænker i hvert fald ikke, at dét skal stoppe en fra at flytte til KBH.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvorfor - hvorfor ikke? Om at vælge bopæl...

Indlægaf Fru Sunshine » 22. okt 2015, 13:08

Karkluden skrev:
Fru Sunshine skrev:Det der med kanylerne, ikk'? Da jeg havde min tidligere klasse med på tur, fandt de de første 10 brugte kanyler på vejen mellem hovedbanegården og Tivoli.

Men altså.. Det er jo vitterligt også i det område, at der er mest af den slags. Og jeg kan så også berette, at jeg pt sidder på det pæææne, nye hovedbibliotek i Århus, og jeg kan ude på "terassen" spotte 2 kanyler. Shit happens. Jeg tænker i hvert fald ikke, at dét skal stoppe en fra at flytte til KBH.

Nej da, men når der bliver sagt, at man ikke kan finde brugte kanyler i København mere, så passer det jo ikke.

Jeg gætter på, at man også kan finde dem både i Odense, Aarhus og Aalborg, hvis man ved, hvor man skal kigge.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hvorfor - hvorfor ikke? Om at vælge bopæl...

Indlægaf Sophies-mor » 22. okt 2015, 19:06

Primært pga. arbejde.
Der er langt flere stillinger dér, end i min omegn. Som er Nordvestfyn og ikke Jylland ;)

Jeg har familie, omend det er langt ude, på Sjælland /Kbhv, men ikke noget tæt.
Min far bor i Aarhus, og min mor har vi ikke haft kontakt til siden 27.maj - hendes valg.

Og jeg ved godt, at Kbhv er dyrt, derfor skrev jeg også som jeg gjorde i første indlæg, at det for nogle er kun inden for 10 km fra centrum, og andre siger til og med Slagelse ;) :lol:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvorfor - hvorfor ikke? Om at vælge bopæl...

Indlægaf hotlips » 22. okt 2015, 19:11

Karkluden skrev:
Fru Sunshine skrev:Det der med kanylerne, ikk'? Da jeg havde min tidligere klasse med på tur, fandt de de første 10 brugte kanyler på vejen mellem hovedbanegården og Tivoli.

Men altså.. Det er jo vitterligt også i det område, at der er mest af den slags. Og jeg kan så også berette, at jeg pt sidder på det pæææne, nye hovedbibliotek i Århus, og jeg kan ude på "terassen" spotte 2 kanyler. Shit happens. Jeg tænker i hvert fald ikke, at dét skal stoppe en fra at flytte til KBH.


det ville dælme betyde ikke så lidt for min sjælefred at finde bare nogle få lige hvor jeg skulle bo med et barn,også selvom det ikke var et lille barn.

på gasværksvejens skole,det er ved istedgade er der antinarkoman lys på toilettet og sandsynligheden for at rende på kanyler der omkring er ikke så lidt større end det øvrige kbh.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hvorfor - hvorfor ikke? Om at vælge bopæl...

Indlægaf Sophies-mor » 30. okt 2015, 21:09

Rikke skrev:
Sophies-mor skrev:Tusind tak for, at I ikke høvler mig ned :blush:
:kys:

Jamen, det er stadig så abstrakt, især fordi job osv. ikke er fastlagt.
Og igen, når det er abstrakt, er det svært.
Men sikker bopæl, skolevej og grønne områder uden kanyler osv., er vigtige.
Liv og varierede tilbud ligeledes. Min datter går til karate, så en god klub, privatskole (hvis jeg på nogen måde kan få råd) og en fitness-klub/ danseskole til mig.
:gruble:

Så i worst case havner jeg i Nakskov eller lignende :D

Så skal du komme til Tårnby. Amager Privatskole har en karateklub i kælderen :D

Kyokushinkai?? :D
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hvorfor - hvorfor ikke? Om at vælge bopæl...

Indlægaf Sophies-mor » 30. okt 2015, 23:57

Rikke skrev:
Sophies-mor skrev:
Rikke skrev:
Sophies-mor skrev:Tusind tak for, at I ikke høvler mig ned :blush:
:kys:

Jamen, det er stadig så abstrakt, især fordi job osv. ikke er fastlagt.
Og igen, når det er abstrakt, er det svært.
Men sikker bopæl, skolevej og grønne områder uden kanyler osv., er vigtige.
Liv og varierede tilbud ligeledes. Min datter går til karate, så en god klub, privatskole (hvis jeg på nogen måde kan få råd) og en fitness-klub/ danseskole til mig.
:gruble:

Så i worst case havner jeg i Nakskov eller lignende :D

Så skal du komme til Tårnby. Amager Privatskole har en karateklub i kælderen :D

Kyokushinkai?? :D

Øh fisk? :D

Kyokushinkai karate? ;)
Det er den gren, som min datter går til :)

Jeg googler ;)
0
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Livets forhold"