Var du "en fejl"?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Filliongonggong
Indlæg: 124
Tilmeldt: 18. aug 2015, 21:10
Kort karma: 24
Likede indlæg: 237

Re: Var du "en fejl"?

Indlægaf Filliongonggong » 22. okt 2017, 20:57

Jeg var ikke planlagt, men var nr 5 i rækken, så tror de tænkte skidt pyt en fra eller til :lol2:
4
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1552
Likede indlæg: 22964

Re: Var du "en fejl"?

Indlægaf Aragorn » 23. okt 2017, 00:02

Min mor sagde til mig da jeg var stor teenager, at jeg bare skulle have været en plet på lagenet. Jeg ved ikke om hun mente jeg var et uheld, eller om hun sagde det mere som en konstatering af at det havde været lettere for hende, hvis det havde været sådan det var gået. Jeg ville ikke blive overrasket, hvis hun ønskede mig væk nogle gange da jeg var barn, i hvert fald.

Jeg elskede min far, men han elskede ikke mig - så måske var jeg ikke planlagt, men jeg blev i hvert fald en pligt.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Var du "en fejl"?

Indlægaf dykkersild » 23. okt 2017, 09:27

Min mor og far blev skilt kort tid efter jeg kom til - og jeg var helt klart en fejl. Min mor var psykisk syg og døde af dette, men elskede så godt hun kunne indtil da. Min far overtog så os 2 børn - sammen med sin nye familie. Jeg er helt overbevist om, at havde abort været tilladt, var jeg ikke blevet født, hvis min far havde kunne overtale min mor til det. Min far har sagt lige ud at jeg var en fejl - ikke ondt, bare faktuelt men det er min far i en nøddeskal.
0
Brugeravatar
Filliongonggong
Indlæg: 124
Tilmeldt: 18. aug 2015, 21:10
Kort karma: 24
Likede indlæg: 237

Re: Var du "en fejl"?

Indlægaf Filliongonggong » 24. okt 2017, 06:28

Aragorn skrev:Min mor sagde til mig da jeg var stor teenager, at jeg bare skulle have været en plet på lagenet. Jeg ved ikke om hun mente jeg var et uheld, eller om hun sagde det mere som en konstatering af at det havde været lettere for hende, hvis det havde været sådan det var gået. Jeg ville ikke blive overrasket, hvis hun ønskede mig væk nogle gange da jeg var barn, i hvert fald.

Jeg elskede min far, men han elskede ikke mig - så måske var jeg ikke planlagt, men jeg blev i hvert fald en pligt.


:ae: :ae:
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1552
Likede indlæg: 22964

Re: Var du "en fejl"?

Indlægaf Aragorn » 24. okt 2017, 09:09

Filliongonggong skrev:
Aragorn skrev:Min mor sagde til mig da jeg var stor teenager, at jeg bare skulle have været en plet på lagenet. Jeg ved ikke om hun mente jeg var et uheld, eller om hun sagde det mere som en konstatering af at det havde været lettere for hende, hvis det havde været sådan det var gået. Jeg ville ikke blive overrasket, hvis hun ønskede mig væk nogle gange da jeg var barn, i hvert fald.

Jeg elskede min far, men han elskede ikke mig - så måske var jeg ikke planlagt, men jeg blev i hvert fald en pligt.


:ae: :ae:


Tak for sympatien - men det er nu ikke noget jeg sørger over, og jeg synes ikke det er synd for mig. Det har jeg sluttet frem med for længe siden.

I livet må man nogle gange sige: Det er sådan det ér. Og hvad gør du så nu?

Jeg har meget familie. Jeg deler ikke DNA med den, men vi har spildt blod på livets slagmark sammen, og mine venner og veninder er som brødre og søstre for mig. Vi er blevet hinandens skæbne. Det har jeg det godt med.
3

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Petrix
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3625

Re: Var du "en fejl"?

Indlægaf Petrix » 24. okt 2017, 09:31

Jeg har ingen anelse, men jeg er her endnu.
0
27102021
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4284

Re: Var du "en fejl"?

Indlægaf Q-beben » 25. okt 2017, 08:00

Min mor har en gang sagt til mig, at jeg skulle ha været en plet på lagnet... altså en ups'er :)

Men jeg følte mig enormt elsket af begge mine forældre, så jeg tager det ikke negativt, at hun sagde det... De havde bare ikke planlagt at få flere børn, da jeg så alligevel dukkede op :)
0
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: Var du "en fejl"?

Indlægaf Muspel » 26. okt 2017, 18:48

Omvendt af en del af jer andre var jeg planlagt. Men ikke ønsket (af min mor)

Hun har fortalt mig, at hun ikke mente deres ægteskab var stærkt nok til et barn mere, men min far overtalte hende.

Faktisk ikke ret fedt at vide. Og hun skred da også fra mig og min storesøster kort tid efter.

Men ønsket af min far. Det holder jeg fast i.
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 754
Likede indlæg: 12359

Re: Var du "en fejl"?

Indlægaf Joe » 26. okt 2017, 18:53

Jeg er eneste planlagte barn i en søskendeflok på fire. Jeg har ikke indtrykket af at mine forældre elsker mig højere end de elsker mine søskende.

Jeg gad godt selv få en upser. Jeg synes det der med at prøve aktivt er noget trælst noget. Hellere lige pludselig være sådan lidt “hov!” og så tage den derfra.
5
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27007

Re: Var du "en fejl"?

Indlægaf ajnaM » 26. okt 2017, 19:00

Jeg var vist en ups'er, men en god en.

Mine forældre havde ikke kendt hinanden ret længe, og de havde begge andre kærester, der var ude at rejse i længere tid. :genert: Da de fandt ud af det, slog min fars ekskæreste min mor, og min mors ekskæreste smadrede min fars motorcykel. :D

Senere fik de min lillebror også. De er stadig sammen i dag.
4
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27007

Re: Var du "en fejl"?

Indlægaf ajnaM » 26. okt 2017, 19:04

missme skrev:Jeg kom med storken. Mine forældre har ikke sex!!!!! :nerve:

Jeg tror de havde bestilt storken.



Jeg drillede som barn min bedste veninde på regelmæssig basis med, at de var 3 børn, så hendes forældre havde haft sex 3 gange. Vi var kun 2 børn, så mine forældre var ikke helt så klamme som hendes. :P :lol:
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Var du "en fejl"?

Indlægaf hotlips » 28. okt 2017, 01:52

Jo da, jeg kom selvom de brugte både gummi og det der skum og min mor var sådan set også gået op for at få en abort, hun fortrød og gik hjem igen.

Min søster var også en upser, min mor blev gravid på sin 18 års fødselsdag, og knap tre år efter kom jeg så altså også.

Det gør os nu ikke noget, mine forældre har så rigeligt med fejl men vi har aldrig følt os uønskede.

Det er ikke ret mange af børnene i vores familie der har været helt planlagt, en af undtagelserne er min ene morbror, han kom som nr 4 ud af min mormors 5 børn hvoraf resten var uheld.

Min egen dreng er planlagt men jeg har også været gravid uplanlagt og jeg har aldrig været i tvivl om jeg ville have foretrukket at få børnene fremfor at abortere ufrivilligt.
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Var du "en fejl"?

Indlægaf Annione » 28. okt 2017, 07:24

Min mor var 39 og nygift - hun troede slet ikke hun kunne være SÅ heldig, da jeg blev til. Hun fattede endnu mindre med min lillebror.

Vi var begge overraskelser, men ønskebørn hele vejen igennem.
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Var du "en fejl"?

Indlægaf xxx---xxx » 28. okt 2017, 07:55

Min kæreste var en upser og hans mor har flere gange påtalt dette i hans barndom.
At hun ikke skulle have børn - at hun ikke var "mor"
Og hvis de kunne så havde de bortadopteret ham til hans onkel i Tunesien. :sur:
Det har givet ham et vanvittigt dårligt selvværd og usikkerhed som slet ikke kan beskrives.

Da vi selv ventede vores første søn der fik jeg et direkte had forhold indeni til hende. Jeg følte seriøst ikke hun var værdi til rollen som farmor, når hun ikke har været en god mor for min kæreste.
Hun har dog virkelig overrasket heldigvis!

Men det gør mig altid SÅ ked af det når jeg tænker på hvordan min kæreste må have haft det sol barn.
Hun har jo fint opfyldt de fysiske behov men psykisk kunne de sku godt have gjort det meget bedre!!!
2
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2832
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5510

Re: Var du "en fejl"?

Indlægaf Luffegås » 22. feb 2018, 14:05

mine forældre kan ikke blive enige, det er to forskellige versioner.

Bottom-line er min mor fandt ud af hun var gravid på sin 20 års fødselsdag, og gerne ville have været mere ude og sejle.
Og min far mener da helt bestemt jeg var ønsket, men hun husker sjovt nok følelsen af hun blev nød til at bede ham tage et valg om at blive eller rejse. Og han blev så, men jeg tror på hende når hun siger det direkte var en bekymring hun havde efter hun havde været ved lægen.

Hun var gået til lægen med utilpashed. Lægen havde sagt "tillykke", og hun havde strålet som en sol og sagt "Ja ku du lige se jeg havde fødselsdag?", og han havde bare kastet sig over sine papire og sagt "nåårhja, det har du da også....".. Og hun var på minipiller.

For mig gør det intet, fra det sekund var hun overbevist om at beholde mig, droppe sine fremtidsplaner, endda risikere forholdet til min far, selvom det ikke var planlagt. Det kan jeg kun være stolt af og glad for, og jeg har aldrig lidt under noget. Hun fik så kun mig, få år efter forsøgte hende og en anden kæreste behandling men uden resultat, så er kun opvokset med masser af kærlighed.
2
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.

Tilbage til "Livets forhold"