En aftale er en aftale - eller er det?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: En aftale er en aftale - eller er det?

Indlægaf Karkluden » 31. okt 2015, 12:20

polavyk skrev:Nu er jeg så nysgerrig efter, om slapperne også er slappere, når det gælder andres indstilling til deres arrangementer. Har det ingen betydning for dem, om folk dukker op til deres arrangementer, eller inviterer de simpelthen ikke, - det er trods alt også forbundet med et vist besvær at afholde et arrangement.

DET er faktisk nemlig det, der generer mig. Mine "slapper"-venner er sindssygt nazi, når det gælder deres egne arrangementer eller bare løse aftaler. De bliver skuffede på 5-års-måden, hvis man melder afbud (selv i god tid) eller hvis man nu møder op til en fødselsdag, hvor der fx er en forventning om bytur bagefter, og man måske er træt eller har det lidt skidt, og ender med at tage med til en enkelt drink og så hjem.
Og det er dét, der provokerer mig egentlig. At alle de slappere, jeg kender ikke synes, det er ok, når andre melder afbud eller ikke føler sig klar til en bytur fx. Eller hvis det fx er svært at finde en dag at ses. Fx har jeg en venindegruppe, hvor vi er tre, og med familiebesøg, arbejde, studie, deres dating og min kæreste og så andre venner, så er det af og til en udfordring, og de har begge to tendens til at blive irriterede på mig og så den part, der ikke er dem selv over, at vi ikke lige kan på DERES dag. Men det er jo bare fordi vi alle tre har travlt :stoned: Sådan har jeg flere veninder, der er. Det generer dem meget, når man ikke lige kan på deres dag, når de så melder én dag med 2 timers ledighed ud på en måned.. Jeg elsker dem, og de er skidesøde allesammen, men det er sgu lidt ucharmerende :lol:
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Livets forhold"