Knæk Cancer - støtter du?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52574

Re: Knæk Cancer - støtter du?

Indlægaf fisken80 » 6. nov 2017, 09:08

Faceless skrev:
Aima skrev:Du virker godt nok offensiv! Wow. Trods det, at jeg på flere områder er ret enig med dig, synes jeg godt nok også dit indlæg var en kende for bombastisk taget i betragtning, at det altså er en, i mange tilfælde, dødelig sygdom, du snakker om. At kalde den ‘luksussygdom’ er, i mine øjne og blandt andre ting i dine indlæg, en direkte hån mod de mennesker der har været igennem opslidende cancerforløb.

Og det er også helt fair. :) Det hænger nok sammen med at jeg er SÅ træt af at kræft på den måde tager al medieopmærksomheden.
Jeg har ikke set TV i 14 dage for at være fri for Knæk Cancer alle vegne, og alligevel er jeg blevet bombarderet med det alle andre steder. Det er i den grad for meget af det gode!

Og jeg havde ikke til hensigt at håne de syge, som jeg også skrev, så er en i min familie uhelbredelig syg med kræft og vi mistede et andet familiemedlem til kræft for et års tid siden.
Men det ændre bare ikke på mine oplevelser med, at hvis du har kræft eller er pårørende, så er der 80% mere hjælp og støtte end hvis dine pårørende har andre sygdomme, som er lige så dødelige og opslidende.
Fordi kræft løber med al opmærksomheden, så har de ikke mulighed for bare at komme i nærheden af at kunne hjælpe på samme måde.

Det ville klæde medierne i den grad om de satte det samme hysteri (for det er det i mine øjne - like it or not) op og dedikerede tid og penge på, også at samle ind til andre lige så alvorlige sygdomme. Bare en gang i mellem.


Nej, det ville klæde andre organisationer, om de stoppede deres klynkeri og begyndte at arbejde effektivt på at skabe lige så meget opmærksomhed om deres sygdom som der er på kræft. Blandt andet gennem organisationen af frivillige, sådan som KB gør det. Uden frivillige havde der ikke eksisteret stafet for livet, for det er stort set drevet af udelukkende frivillige kræfter og det fandtes OGSÅ inden man begyndte at køre Knæk Cancer på TV2.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1095
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2183

Re: Knæk Cancer - støtter du?

Indlægaf mariannaa » 6. nov 2017, 09:15

Faceless skrev:
Aima skrev:Du virker godt nok offensiv! Wow. Trods det, at jeg på flere områder er ret enig med dig, synes jeg godt nok også dit indlæg var en kende for bombastisk taget i betragtning, at det altså er en, i mange tilfælde, dødelig sygdom, du snakker om. At kalde den ‘luksussygdom’ er, i mine øjne og blandt andre ting i dine indlæg, en direkte hån mod de mennesker der har været igennem opslidende cancerforløb.

Og det er også helt fair. :) Det hænger nok sammen med at jeg er SÅ træt af at kræft på den måde tager al medieopmærksomheden.
Jeg har ikke set TV i 14 dage for at være fri for Knæk Cancer alle vegne, og alligevel er jeg blevet bombarderet med det alle andre steder. Det er i den grad for meget af det gode!

Og jeg havde ikke til hensigt at håne de syge, som jeg også skrev, så er en i min familie uhelbredelig syg med kræft og vi mistede et andet familiemedlem til kræft for et års tid siden.
Men det ændre bare ikke på mine oplevelser med, at hvis du har kræft eller er pårørende, så er der 80% mere hjælp og støtte end hvis dine pårørende har andre sygdomme, som er lige så dødelige og opslidende.
Fordi kræft løber med al opmærksomheden, så har de ikke mulighed for bare at komme i nærheden af at kunne hjælpe på samme måde.

Det ville klæde medierne i den grad om de satte det samme hysteri (for det er det i mine øjne - like it or not) op og dedikerede tid og penge på, også at samle ind til andre lige så alvorlige sygdomme. Bare en gang i mellem.


Hvad er det for noget hjælp du mener at de pårørende får? Jeg har mistet hele min familie pga. kræft, men har da godt nok aldrig fået noget hjælp. Tværtimod har jeg haft en kamp med kommunen for at få hjælp til min gamle uhelbredlige syge mor som fik kræft i hjernen og derfor ikke kunne klare sig selv.
0
DifferentGirl
Indlæg: 359
Tilmeldt: 20. jun 2016, 21:51
Kort karma: 42
Likede indlæg: 525

Re: Knæk Cancer - støtter du?

Indlægaf DifferentGirl » 6. nov 2017, 10:23

Jeg støtter ikke KB, fordi de får så ufatteligt meget i modsætning til andre. Jeg er selv vokset op med en kronisk og medfødt sygdom. Som barn fik jeg behandling på Rigshospitalets børnekræftafdelingen, og der måtte vi andre ikke kræftpatienter ikke deltage i mange af de arrangementer som blev arrangeret. Det var bl.a. ture til tivoli og så meget andet. Så selvom jeg synes at kræft er en forfærdelig sygdom, så er det i mine øjne ikke en sygdom der er værre end andre.

Jeg vælger derfor at støtte de organisationer, som ikke får lige så meget hjælp. For uanset hvad man fejler, er sygdom en kamp man ikke bør kæmpe alene.
0

Tilbage til "Livets forhold"