Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Ficus » 1. nov 2017, 15:32

musling skrev:Jeg er i øvrigt også fan af IKEAs pistol - men ikke på varebegrænsningen. Engang var vi ikke klar over begrænsningen på 15 varer og blev stoppet af en medarbejder og overvågningen. Medarbejderen forsikrede os dog for, at de ikke troede at _vi_ var nogle fuskere, men deres regler betød, at de var nødt til lige at gennemgå vores vogn. Der var naturligvis ingen problemer og de undskyldte mange gange.
Og jaja, de passer jo bare deres arbejde :)


Den der skal tjekke dig, hader det sikkert os. Har selv stået i IKEA og lavet "spot tjek", så får man en fin liste og skal lave stikprøver på scan selv. Jeg var der da det systemet var ret nyt, heller ikke i mange danske supermarkeder endnu. Der var VIRKELIG mange der snød og det var pisse akavet at være i den anden ende.
2
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf musling » 1. nov 2017, 15:34

Ficus skrev:
musling skrev:Jeg er i øvrigt også fan af IKEAs pistol - men ikke på varebegrænsningen. Engang var vi ikke klar over begrænsningen på 15 varer og blev stoppet af en medarbejder og overvågningen. Medarbejderen forsikrede os dog for, at de ikke troede at _vi_ var nogle fuskere, men deres regler betød, at de var nødt til lige at gennemgå vores vogn. Der var naturligvis ingen problemer og de undskyldte mange gange.
Og jaja, de passer jo bare deres arbejde :)


Den der skal tjekke dig, hader det sikkert os. Har selv stået i IKEA og lavet "spot tjek", så får man en fin liste og skal lave stikprøver på scan selv. Jeg var der da det systemet var ret nyt, heller ikke i mange danske supermarkeder endnu. Der var VIRKELIG mange der snød og det var pisse akavet at være i den anden ende.


Det tror jeg gerne! Jeg ville heller ikke bryde mig om det!
Det her er også et par år siden - 4 tror jeg. Og vognen (eller havde vi egentlig ikke to?) bugnede med bl.a. håndklæder og små dimser.
Siden har jeg nøje talt varerne i vognen inden jeg er gået til kassen. Jeg skal ikke overvåges igen :lol2:
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10682

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Little_Woman » 1. nov 2017, 15:56

Jeg vælger dem stort set aldrig; jeg kommer for sjældent steder de har dem, så selv om jeg sikkert godt kan finde ud af det, gider jeg ikke rode med det.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf dgd2007 » 1. nov 2017, 16:22

Jeg bruger det først, når jeg bliver nødt til det :gammel:
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24627
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36777

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Daine » 1. nov 2017, 17:57

Jeg bruger dem stort set altid, det går som regel hurtigere. Det eneste jeg synes er irriterende er, at der er en vægt under afsætningspladen, jeg har endnu ikke helt forstået hvorfor den er der. Skal jeg have mange varer og har brug for mere end én pose, så kan den ikke finde ud af det uden en godkendelse (jeg medbringer selv poser) og har de ikke fået kodet den rigtige vægt på varen ind kan den heller ikke. Men udover det er det fint, medarbejderne er som regel hurtige til at hjælpe.

Det værste er faktisk de ældre mennesker der handler stort ind (som i indkøbsvogn med top) før kl 9, hvor de alm kasser åbner i min Føtex. De forventer så, at medarbejderen ved selvbetjeningslinien scanner deres varer, pakker dem osv. Tit er der heller ikke plads på pladen til alt det de skal have. Og de bliver pissesure, hvis en anden skal have hjælp med en godkendelse. Nu er det heldigvis tit en 'voksen' dame der er selvbetjeningsansvarlig om morgenen og hun er god til at tackle dem, men damn. De har det meste af dagen, de KUNNE vente med at handle til efter kl 9!
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Lykke » 1. nov 2017, 18:01

Det smarte er også, at jeg kan passe på mine varer. Slut med at æg, frugt osv skal mases sammen for enden af båndet.
1
Undtagelsen
Indlæg: 2243
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4589

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Undtagelsen » 1. nov 2017, 18:17

Jeg forstår ikke det I skriver med at varerne skal lægges på den lille plade ved siden af.
Hele "bordet" fungerer da som afsætningsplads.
Jeg har for det meste gang i at fylde 2-3 poser samtidig, mens bleer/køkkenrulle/toiletpapir står ved siden af.
Det har aldrig givet problemer.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Slettet bruger » 1. nov 2017, 18:53

Har det OK med dem, de gik dog ned ca 75% af gangene man brugte dem i Føtex så en medarbejder skulle hen og låse dem op. Men det bliver vel rettet.

Forstår nu ikke hvordan det kan fungere helt uden medarbejdere, især i Brugsen er det helt normalt at ting på tilbud kommer ud med den normale pris ved kassen, fordi de ikke ændrer tingene ordentligt, det er et fast ritual at tjekke bonnen og så kræve mine 8.75 tilbage eller hvor meget jeg nu betalte for meget.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Slettet bruger » 1. nov 2017, 18:58

kidkomb skrev:Jeg er medarbejder og jeg kan skrive under på at selvbetjeningskasser er langsommere end almindelige kassører.
Det føles givet vis som om det er hurtigere, men det er fordi man laver noget selv og ikke bare står og glaner i en kø.

Udover det, så er selvbetjeningskasser desværre ikke klogere end de verdensfjerne software-programmører man har til at styre indmaden og de fatter seriøst hat af hvad sådan et system skal og ikke skal kunne.
Når det er sagt, så forstår jeg udmærket hvorfor man ikke kan tænke sig til det, som it-skrivebords-medarbejder.
Det er på ledelses-plan de ikke fatter at manden på gulvet ved allermest om, tadaa, gulvet og det er ham der bør spørges.


Haha ja, mit klare indtryk fra Føtex var at lederne umuligt kunne vide at de butiksansatte brugte en god del af dagen på at genstarte selvbetjeningstingen.

Det er sjovt de ikke selv går ind forbi og bruger et par timer på at se hvordan det spænder af i praksis.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf dgd2007 » 1. nov 2017, 19:06

Lykke skrev:Det smarte er også, at jeg kan passe på mine varer. Slut med at æg, frugt osv skal mases sammen for enden af båndet.

Der er selvfølgelig et argument der! :gogo:
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf zembra1986 » 1. nov 2017, 19:11

Jeg bruger aldrig andet end selvbetjeningskasser, såfremt de har dem i et supermarked.

Kan ikke huske hvornår jeg sidst har brugt en almidelig kasse, med kassedame i f.eks. Føtex. Det er meget lang tid siden.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Bimmerdyret » 1. nov 2017, 20:35

fisken80 skrev:Jeg forstår ikke jer, der siger, at der altid er problemer med scan-selv-kasserne. Jeg bruger dem altid, når der er mulighed for det og det er virkelig ikke ret tit jeg oplever problemer. Kurven på den ene side, bippe varerne og ned på i posen på den anden side. Betale. Ud. Jeg erkender, at der var problemer i starten, men jeg synes altid de fungerer fint nu.

Men jeg køber godt nok heller aldrig alkohol.


:lol: nu har jeg selv arbejdet i et supermarked/varehus, og der er altid masser af produkter hvor stregkoden ikke er indtastet korrekt, den trækker ikke rabat korrekt osv.
Så alkohol er nok et mindre issue her - omend det måske hjælper at kæve en flaske inden man benytter selvbetjening :lol:
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Artem » 1. nov 2017, 20:43

Vi har det ikke her i byen, men har prøvet det en håndfuld gange i Aalborg. Men ofte når jeg er i Aalborg i dag har jeg mine gamle forældre med, og da de ikke har dankort undgår vi selvbetjening.
Måske fordi jeg ikke selv har så meget erfaring med det, synes jeg ind til videre at det er for langsomt. Men har som sagt prøvet det da der ofte ikke er kø ved selvbetjening.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
fisken80
Indlæg: 22336
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1132
Likede indlæg: 52536

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf fisken80 » 1. nov 2017, 20:51

Artem skrev:Vi har det ikke her i byen, men har prøvet det en håndfuld gange i Aalborg. Men ofte når jeg er i Aalborg i dag har jeg mine gamle forældre med, og da de ikke har dankort undgår vi selvbetjening.
Måske fordi jeg ikke selv har så meget erfaring med det, synes jeg ind til videre at det er for langsomt. Men har som sagt prøvet det da der ofte ikke er kø ved selvbetjening.


Man kan godt betale med kontanter i selvbetjeningskasserne, det gør jeg nærmest hver gang.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Artem » 1. nov 2017, 20:58

fisken80 skrev:
Artem skrev:Vi har det ikke her i byen, men har prøvet det en håndfuld gange i Aalborg. Men ofte når jeg er i Aalborg i dag har jeg mine gamle forældre med, og da de ikke har dankort undgår vi selvbetjening.
Måske fordi jeg ikke selv har så meget erfaring med det, synes jeg ind til videre at det er for langsomt. Men har som sagt prøvet det da der ofte ikke er kø ved selvbetjening.


Man kan godt betale med kontanter i selvbetjeningskasserne, det gør jeg nærmest hver gang.

Ok kan man det i feks. Ikea og Bilka?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Livets forhold"