Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Pyjamas » 1. nov 2017, 21:01

^ i Bilka kan man i hvert fald godt.

Jeg bruger gerne selvbetjeningskassen.
1
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52561

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf fisken80 » 2. nov 2017, 05:37

Artem skrev:
fisken80 skrev:
Artem skrev:Vi har det ikke her i byen, men har prøvet det en håndfuld gange i Aalborg. Men ofte når jeg er i Aalborg i dag har jeg mine gamle forældre med, og da de ikke har dankort undgår vi selvbetjening.
Måske fordi jeg ikke selv har så meget erfaring med det, synes jeg ind til videre at det er for langsomt. Men har som sagt prøvet det da der ofte ikke er kø ved selvbetjening.


Man kan godt betale med kontanter i selvbetjeningskasserne, det gør jeg nærmest hver gang.

Ok kan man det i feks. Ikea og Bilka?


Ikke i Ikea, men man kan i Bilka og Føtex.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf HerErJeg » 2. nov 2017, 06:29

Det COOP planlægger er jo personalefrie butikker, så det er langt mere end scan-selv kasser. Det er ikke sjældent at jeg hiver fat i noget personale, enten fordi jeg ikke kan finde ud af en pris, eller direkte skal spørge til en vare, bestille noget de ikke har hjemme og deslige.
I min Superbrugs er der en gammel købmand, som gik ned med sin egen lille købmandshandel. Han gør verden til forskel i butikken og ved alt om alting. Hvis der er rod med en pris, så er differencen altid til kundens fordel, nul bøvl, kun kundepleje. Mens uddelerne bliver skiftet som vinden blæser, så er Ole der altid, og det er rart at vide hvem man altid kan hive fat i.

Det står så til at blive smadret totalt, nu bliver COOP's butikker bare endnu en række butikker uden sjæl og fyldt med mennesker som intet ved.
0
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Evapeva » 2. nov 2017, 09:10

Undtagelsen skrev:Jeg forstår ikke det I skriver med at varerne skal lægges på den lille plade ved siden af.
Hele "bordet" fungerer da som afsætningsplads.
Jeg har for det meste gang i at fylde 2-3 poser samtidig, mens bleer/køkkenrulle/toiletpapir står ved siden af.
Det har aldrig givet problemer.


Præcis, det er da super nemt, og bordet er stort. Også til varer, der fylder en halv vogn.
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2946
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8315

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Fru Himmelblå » 2. nov 2017, 09:28

Jeg kan ikke døje de dér selvbetjeningskasser, undgår dem altid. Har endnu til gode at opleve, at ikke en eneste vare bliver scannet forkert ind og man dermed skal have hjælp.
Jeg føler overhovedet ikke, at jeg sparer tid ved at bruge dem.
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Panton » 2. nov 2017, 15:18

Jeg bruger dem altid hvis jeg har ukomplicerede varer, jeg oplever aldrig fejl med dem. Jeg synes normalt at medarbejderen er hurtig til at få clearet det hvis man har vin og lign med, som skal godkendes.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10422

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf lillebjoern » 2. nov 2017, 16:41

Det afhænger af, hvad jeg skal købe. Jeg orker ikke at bruge dem hvis jeg skal have noget bestemt non-food, alkohol eller lign. Ellers bruger jeg dem da man kan tage det i det tempo, der passer en, og der ikke står en anden kunde og ånder én op i nakken.

De burde dog virkelig optimere det, for det er relativt ofte at den siger fejl eller beder en hente en medarbejder.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Flora » 2. nov 2017, 18:15

HerErJeg skrev:Det COOP planlægger er jo personalefrie butikker, så det er langt mere end scan-selv kasser. Det er ikke sjældent at jeg hiver fat i noget personale, enten fordi jeg ikke kan finde ud af en pris, eller direkte skal spørge til en vare, bestille noget de ikke har hjemme og deslige.
I min Superbrugs er der en gammel købmand, som gik ned med sin egen lille købmandshandel. Han gør verden til forskel i butikken og ved alt om alting. Hvis der er rod med en pris, så er differencen altid til kundens fordel, nul bøvl, kun kundepleje. Mens uddelerne bliver skiftet som vinden blæser, så er Ole der altid, og det er rart at vide hvem man altid kan hive fat i.

Det står så til at blive smadret totalt, nu bliver COOP's butikker bare endnu en række butikker uden sjæl og fyldt med mennesker som intet ved.


Hvorfor skulle de blive det? Det er jo ikke meningen, at butikkerne altid skal være uden personale. Ifølge artiklen der linkes til i startindlægget, er det i ydertimerne, at butikkerne skal være personalefri. Formentlig aften og nat. Dem der gerne vil have, at der er personale, kan jo bare handle i dagtimerne og der vil servicen vel være den samme, som den er nu.
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Aquadorable » 2. nov 2017, 18:25

Jeg hader dem. Vil SÅ meget hellere stå i kø.
1
K - 12.06.18 :love:
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf IrmaPigen » 2. nov 2017, 20:29

Jeg får altid fejlmeddelelse ved mindst en vare. Det skulle jo gerne være hurtigere end en almindelig kasse og ikke langsommere. Så jeg gider dem ikke længere.
0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Prosperity74 » 2. nov 2017, 20:39

Hvis jeg har mange varer gider jeg ikke selvbetjenings kassen. Men hvis det bare er nogle få ting, eller hvis der er lang kø ved de betjente kasser, så bruger jeg selvbetjening
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Allmost_Famous » 2. nov 2017, 20:52

Jeg er helst fri for dem, men jeg bruger dem hvis der er helt frit der, og kø ved de almindelige kasser (og jeg kun skal have ganske få ting).

Forleden skulle jeg kun have tre pakker skriveredskaber, og tog så selvbetjeningskassen i Bilka. Da jeg forsøgte at gå ud efterfølgende, bimlede det løs. Man skal så åbenbart scanne sin bon for at få lov at gå. Ahmen for helvede.. Jeg stod der som en anden idiot, og følte mig totalt mistænkeliggjort.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5556

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Luffegås » 2. nov 2017, 21:07

Helt fint, men jeg er heller ikke krævende og kræver at faktamedarbejderen båd eskal smile og jonglere og alt muligt for at gøre mig glad. De sidder ved kassen fordi jeg ikke selv kan scanne mine ting. Nix weider. Det er ren manuel arbejde.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Liou
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2017, 15:49
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf Liou » 2. nov 2017, 21:20

Jeg er jordens mest utålmodige menneske. Jeg AFSKYR køer af en hver slags... minus de firebenede selvfølgelig. Så hvis jeg ser en chance for at komme hurtigt ind og hurtigt ud, tager jeg den. Af samme grund, kan jeg kun være positiv indstillet overfor Coops forslag.
0
didaa
Indlæg: 1710
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 106
Likede indlæg: 2349

Re: Hvordan har du det med selvbetjeningskasser?

Indlægaf didaa » 3. nov 2017, 19:46

Jeg gider dem ikke. Har haft for mange oplevelser hvor kassen skal låses op igen, og det giver ikke mig en fordel hverken tidsmæssigt eller en rolig oplevelse, fordi folk står og tripper for at komme til. Og hvis flere skal bruge det, hvad er så belønningen for kunden for ikke at vælge den medarbejderbetjente kasse? Ingenting.

Men scan selv inde i butikken kunne jeg sagtens se som en mulighed. Så kunne man pakke varerne i posen med det samme man tager den ned fra hylden, og når jeg ikke skal til at lægge varer på båndet, betale OG pakke igen længere er det klart en fordel.
0

Tilbage til "Livets forhold"