Navne der giver dig dårlige vibes

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 163
Likede indlæg: 2729

Navne der giver dig dårlige vibes

Indlægaf Dmitra » 2. nov 2017, 07:08

Har i navne der giver jer dårlige vibes?

Jeg har to, jeg umiddelbart kan komme i tanke om. Det ene er Tanja, hvorfor kan jeg ikke forklare. Det andet er Mia, det handler om en barndoms plageånd med det navn. Jeg ved jo godt det er noget pjat, kender nu her som voksen adskillige søde Mia'er, og et navn udgør jo ikke en person alene, men hende barndoms-Mia må have sat sig dybt, for 9 ud af 10 gange når jeg hører navnet, tænker jeg på hende.

Som barn havde jeg en snak med min oldefar hvor jeg fortalte ham at jeg hvis jeg en dag fik en søn, skulle han nok hedde Mikkel, min oldefar blev helt hvid i hovedet og sagde "lov mig ikke at gøre det", han fik også åbenbart straks associationer til en Mikkel fra sin barndom han af den ene eller anden årsag bare ikke brød sig om.

Tråden er mere bred, jeg mener med overskriften navne der giver dårlige vibes både det jeg hidtil har beskrevet men også i form af fordomme, jeg ved visse navne for nogle, får dem til at tænke på en eller anden stereotyp, sådan har jeg det lidt med navne som Mike, Ronni, Jimmi, Danni, det er for mig lidt Brian-typer der gerne ejer en muskelhund og har kæmpe højtalere i bilens bagagerum. Som sagt er det noget pjat, da et navn jo ikke bestemmer hvem man er i livet, men tænkte bare emnet kunne være meget sjovt.
0
Nobody dies a virgin, life fucks us all :deer:
Ego81
Kort karma: 2
Likede indlæg: 58

Re: Navne der giver dig dårlige vibes

Indlægaf Ego81 » 2. nov 2017, 07:18

Jonna, Gry og Iben. Ikke deciderede dårlige vibes, men de to sidste er ubehagelige at udtale, synes jeg :blush

Jonna er heller ikke for kønt, og jeg forbinder det med en skrap 55+ kvinde med kort, smart hår, briller i en speciel farve og som er ansat på en kommune.
2
Ego81
Kort karma: 2
Likede indlæg: 58

Indlægaf Ego81 » 2. nov 2017, 07:22

-
Senest rettet af Ego81 2. nov 2017, 08:59, rettet i alt 3 gange.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 821
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 12765

Indlægaf LadyFox » 2. nov 2017, 07:25

Bettina. Jeg har aldrig mødt en sød Bettina.
7
"It was the beginning of the greatest Christmas ever. Little food. No presents. But there was a snowman in their basement."
Brugeravatar
sansera
Kort karma: 27
Likede indlæg: 657

Indlægaf sansera » 2. nov 2017, 08:12

Mia - de er pæne udenpå og ikke ret pæne indeni, i hvert fald dem jeg har mødt. Der findes sikkert super skønne Mia'er derude, men jeg har kun mødt de dumme.
2
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 258
Likede indlæg: 5300

Indlægaf sigge » 2. nov 2017, 08:16

Jeg har det lidt anstrengt med efternavnet Brøndum, fordi jeg havde en underviser, der hed det, som var led og chauvinistisk.

Ellers har jeg vist ikke personligt dårlige associationer med nogle bestemte navne.

Jeg har dog også nogle skøre, stereotype fordomme overfor navne i Brian/Connie-segmentet.
0
Christmas isn't a date, it's a state of mind.
Lisma
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2122

Indlægaf Lisma » 2. nov 2017, 08:17

sansera skrev:Mia - de er pæne udenpå og ikke ret pæne indeni, i hvert fald dem jeg har mødt. Der findes sikkert super skønne Mia'er derude, men jeg har kun mødt de dumme.

Sådan har jeg det med Camilla'er.
1
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 133
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 2158

Indlægaf landsbytossen » 2. nov 2017, 11:46

4 navne giver mig dårlige vibes Anne, Grethe, Bjarup og Riis, specielt når de er i forlængelse af hinanden.
10
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 21
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 559

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 2. nov 2017, 11:52

Jonathan.

Jeg plejede at kunne lide navnet, men så lærte jeg en Jonathan at kende som ikke kunne finde ud af at nej betød nej og generelt var en virkelig ubehagelig person. Nu kan jeg ikke udstå navnet. Det er forfærdeligt og jeg får brækfornemmelser bare af at tænke på det.
For at gøre det endnu værre, så er min kærestes fars navn vidst Jonathan - men han bliver kaldt John, så det er heldigvis ikke så ofte det bliver bragt op.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 619
Likede indlæg: 8077

Indlægaf dgd2007 » 2. nov 2017, 12:26

Nu er jeg jo altid handikappet i navnediskussioner, fordi de fleste andre debattører er noget yngre og derfor vokset op med nogle andre navne ...
Men jeg har altid haft det lidt svært med pigenavne, der lød "hårdt" eller "koldt" eller havde for mange t'er: Tine, Trine, Birgitte, Jytte ... de ville være sværere at sige med en romantisk drejning end de mere bløde. :)
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 419
Likede indlæg: 6488

Indlægaf Lemonella » 2. nov 2017, 12:38

Jeg havde det, i mine yngre dage, lidt stramt med efternavnet Mortensen. Nok mest fordi den "heks" jeg har fortalt om i tråden om "de sure voksne fra vores barndom", netop hed Mortensen.
Jeg husker, jeg sagde til min mor at jeg aldrig skulle giftes med en der hed Mortensen.
Min første mand hed Mortensen, så i en del år hed jeg altså Fru Mortensen. :lol:

Jeg skiftede tilbage til mit eget efternavn da jeg blev skilt og da jeg blev gift anden gang, beholdt jeg mit eget efternavn. :D

Jeg har ikke rigtig nogen navne jeg ikke bryder mig om. Det er muligt jeg ikke kan lide personen med navnet, men det er jo ikke navnets skyld. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 163
Likede indlæg: 2729

Indlægaf Dmitra » 2. nov 2017, 12:42

Lemonella skrev:Jeg havde det, i mine yngre dage, lidt stramt med efternavnet Mortensen. Nok mest fordi den "heks" jeg har fortalt om i tråden om "de sure voksne fra vores barndom", netop hed Mortensen.
Jeg husker, jeg sagde til min mor at jeg aldrig skulle giftes med en der hed Mortensen.
Min første mand hed Mortensen, så i en del år hed jeg altså Fru Mortensen. :lol:

Jeg skiftede tilbage til mit eget efternavn da jeg blev skilt og da jeg blev gift anden gang, beholdt jeg mit eget efternavn. :D

Jeg har ikke rigtig nogen navne jeg ikke bryder mig om. Det er muligt jeg ikke kan lide personen med navnet, men det er jo ikke navnets skyld. :)

Det lyder som en form for karma :lol:.

Og nej, det er netop ikke navnets skyld, helt enig.
1
Nobody dies a virgin, life fucks us all :deer:
Aviva
Kort karma: 17
Likede indlæg: 190

Indlægaf Aviva » 2. nov 2017, 13:28

Er ikke så vild med navnet Betina/Bettina

- min lillebror blev mobbet ret voldsomt af en led tøs, der hed det, så satte hende på plads..

Og min far blev gift med en, der var en led heks overfor mine mindre søskende + hun engang satte sig ovenpå min lillebror, da han var stukket af fra et børnehjem, fordi han hellere ville være hos min mor - boede ikke hos min far fra jeg var 12, ellers havde hun haft det svært med mig - hun gav mig lige dræberblikket, da min far hjalp mig med en flytning da jeg var 17/18 år, så returnede det.

Har da mødt nogen ok mennesker med navnet, men pga de 2, giver det mig stadig kriller når jeg hører det.
0
Palestine never existed!

Gud velsigne ISRAEL
Lykke
Kort karma: 110
Likede indlæg: 2056

Indlægaf Lykke » 2. nov 2017, 20:25

Nanna
1
Brugeravatar
Prosperity74
Kort karma: 55
Likede indlæg: 511

Indlægaf Prosperity74 » 2. nov 2017, 20:30

Mikael ( har to eks’er med det navn :tie: )
Oliver
Margit
0

Tilbage til "Livets forhold"