Navne der giver dig dårlige vibes

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 616
Likede indlæg: 7874

Re: Navne der giver dig dårlige vibes

Indlægaf Zombie » 2. nov 2017, 20:59

Sofie, Sophie, Sofia, Sophia - de har alle sammen knaldet med kærester, jeg har haft, mens jeg var sammen med dem.
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 590
Likede indlæg: 11241

Indlægaf Animi » 2. nov 2017, 21:02

Lars
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3589

Indlægaf Anilara » 2. nov 2017, 21:18

Sofus, Jeff og Patrick...
Jeg forbinder det virkeligt med noget meget lidt pænt. For ikke at risikere at såre nogen, så undlader jeg de præcise ord.
0
Liou
Kort karma: 11
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 145

Indlægaf Liou » 2. nov 2017, 21:24

Well... jeg er ikke begejstret for navnet Mona af en eller anden grund. Jeg ved ikke hvorfor. Jeg har ikke kendt særlig mange med det navn, og dem jeg har kendt, har været søde og rare mennesker. Jeg kan bare ikke lide det navn. Jeg kan heller ikke lide Lars og Lasse... hvilket er exceptionel uheldigt, da mine forældre valgte at give mig førstnævnte.
0
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 410
Likede indlæg: 5396

Indlægaf Dmitra » 2. nov 2017, 21:28

Jeg er heller ikke glad for det navn mine forældre gav mig. Det er så gammeldags, mine 3 brødre har også gamle navne, i modsat til mit har deres dog aldrig været sat ude af spil som mit har været det.
0
Nobody dies a virgin, life fucks us all :deer:
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 92
Likede indlæg: 1280

Indlægaf Sevii » 2. nov 2017, 22:33

Det er sjovt. Jeg har kun mødt søde Camilla’er.

Nå, men jeg har det svært med navnet Katrine.
0
:banan: :banan:
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 168
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 3236

Indlægaf Mistermor » 2. nov 2017, 22:52

Inger.
Min moster hed det, hun var irriterende, selvoptaget og opførte sig som en teenager, selvom hun var mor til 5.
Min datter havde en dansklærer, som opførte sig, som om hun var offer, så børnene nærmeste skulle være taknemmelig for, at hun kørte 20 km hver dag for at komme til skolen.
Og så er der jo endelig den værste Inger af dem alle :ad!: :shock: :cuss: :badr: nemlig Støjberg.
1
Brugeravatar
Anlewi
Kort karma: 39
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 656

Indlægaf Anlewi » 2. nov 2017, 22:57

Jeg har endnu ikke stødt på nogle navne der giver mig dårlige vibes, men jeg er stødt på nogle grimme personligheder som jeg permanent gerne vil undgå.

Jeg har igennem de sidste 15 år som pædagog stødt på børn der ikke var super søde, men aldrig fordomme pga. Navne
1
:love: lige børn leger godt - skæve børn har det sjovere :love:
Brugeravatar
Orchidea
Kort karma: 50
Likede indlæg: 1210

Indlægaf Orchidea » 3. nov 2017, 06:27

Jeg har ikke specifikke navne, der giver mig dårlige vibes. Til gengæld kan jeg ikke sige mig fri for at forbinde nogle navne med særlige typer, navne som Connie, Lonnie, Linda, Brian osv.

Jeg ved selvfølgelig godt at det er rene fordomme, og jeg kender forøvrigt en Connie som er vældig sød (men stadigvæk lidt trucker).
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 437
Likede indlæg: 3438

Indlægaf Sophies-mor » 3. nov 2017, 06:58

Hm...
Marianne.
Alle de mennesker, jeg har mødt, der hedder Marianne har på et eller andet tidspunkt vist sig at være modbydelige mennesker. Måske har der været én enkelt undtagelse.
Men nu hedder min fars kæreste (på 20.ende år desværre) også dette, og er det mest arrogante, irriterende og bedrevidende mennesker. Som nogle måske husker fra den gamle debat, så har jeg venner, der ikke kommer, hvis hun er inviteret og alle ånder lettet op (af dem, der kommer) når hun tager af sted.

Mia.
Snobbet og pædagog i en grad, så selv lilla-ble-pædagogerne med kampfeministiske råb og nul bh/ makeup, fordi det er kvindeundertrykkende, ville se beundrende op til hende.

Anette.
Min kusines datter er meget sød, men ellers en arrogant, irriterende type, der kun går op i tøj og indretning.

Og disclaimer: Gælder personer, jeg har mødt.
Synes faktisk ikke, at jeg har så mange aversioner mod drengenavne. Måske Ib, Henrik og Jak(c)ob?
Senest rettet af Sophies-mor 3. nov 2017, 07:51, rettet i alt 1 gang.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1195
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 13992
Kontakt:

Indlægaf Ado » 3. nov 2017, 07:47

Lisbeth!
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 438
Likede indlæg: 5388

Indlægaf Guilded_Lily » 3. nov 2017, 08:00

Når man overtager en ny klasse og der ned over klasselisten figurerer navne som Patrick, Jannik, Janus, Niklas, Kevin, Ali, Muhammed, Ahmed og videre i den dur, så ved man bare, det er en selvopfyldende profeti.

Altså, ofte.
2
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 809
Likede indlæg: 7435

Indlægaf Aima » 4. nov 2017, 07:47

Dmitra skrev:Jeg er heller ikke glad for det navn mine forældre gav mig. Det er så gammeldags, mine 3 brødre har også gamle navne, i modsat til mit har deres dog aldrig været sat ude af spil som mit har været det.

Jeg tror nok, jeg kan huske dit oprindelige navn, og jeg synes det er SÅ pænt. Sådan... lyst og fint i lyden. Jeg er så også generelt ret glad for gamle danske navne.

Jeg har ikke rigtigt nogle navne der giver mig dårlige vibes fordi jeg intuitivt associerer dem til konkrete mennesker. Eller, måske Adolf, men jeg tror faktisk ikke engang jeg ville tænke ‘Hitler’, hvis jeg mødte én.

Jeg har til gengæld både en del navnefordomme og en masse navne jeg enten elsker eller hader pga. lyd eller irrationelle associationer.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 264
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 4471

Indlægaf Purple Haze » 4. nov 2017, 11:37

Det er ret sjovt at det meste af min familie har "Brian" navne - og de har en masse venner der også har "Brian" navne :P

Brian, Connie, Jimmie, Ronnie, Sonny, Johnny, - "vi" er åbenbart glade for nn/mm lyde i familien.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 752
Likede indlæg: 10590

Indlægaf dgd2007 » 4. nov 2017, 12:11

Purple Haze skrev:Det er ret sjovt at det meste af min familie har "Brian" navne - og de har en masse venner der også har "Brian" navne :P

Brian, Connie, Jimmie, Ronnie, Sonny, Johnny, - "vi" er åbenbart glade for nn/mm lyde i familien.

Min teori er, at de der engelske navne for alvor blev importeret i årtiet efter WWII - men især slog an i et bestemt socialt lag, og at det er derfor, de fik sådan et lidt "halv-prolle" skær over sig.
Men faktisk, fx den eneste Brian jeg kan huske at have kendt i virkeligheden, var højt kultiveret :)
2

Tilbage til "Livets forhold"