Hvordan gik det så i 2017?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf HappyQ » 8. nov 2017, 04:26

Et rigtig trist år min mand fik uhelbredelig kræft og døde i mine arme i nat :trist:
0
23-06-16 :love2:
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Undtagelsen » 8. nov 2017, 07:11

HappyQ skrev:Et rigtig trist år min mand fik uhelbredelig kræft og døde i mine arme i nat :trist:


Det gør mig ondt :(
Håber du har gode folk omkring dig.
1
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2962
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6583

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Sophaya » 16. nov 2017, 09:22

Jeg skrev ikke i den anden tråd, for jeg er påpasselig med at ønske mig bestemte ting af et år. Min erfaring er, at jeg bliver skuffet :lol:

2017 har overvejende været fantastisk. Min kæreste flyttede til Danmark for at være sammen med mig. Jeg afsluttede min bachelor med topkarakter. Jeg følte mig kompetent og anerkendt både på mit studiejob og mit frivillige arbejde. Jeg har udviklet mig som person.

Og så kom årets nedtur i sidste uge, hvor min Maine Coon, Alanna, efter 10 år hos mig fik fred. Det var - og er - sindssygt hårdt. For mig var hun jo ikke bare en kat. Jeg brugte næsten 15.000 kr i operationer, indlæggelse og medicin til hende i den sidste tid. Jeg var villig til at lægge endnu flere penge, men dyrlægen vurderede, at hun ikke ville komme sig. Og så var der jo ikke mere at gøre. Hun havde et godt liv hos mig indtil hun blev syg, Og det sætter jeg pris på.

Så må vi jo se, hvad 2018 bringer..
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Lalana » 16. nov 2017, 14:41

Jeg fik aldrig skrevet i 2016 tråden, lidt ærgerligt, det er ellers sjovt at kigge tilbage.

Jeg forventede nok at 2017 var året hvor jeg kom videre i et andet job, blev bedre til at stresse ned og fik fundet en rengøringshjælp. Meget konkret havde jeg også en halv væg jeg skulle have malet færdig, hvilket jeg absolut regnede med at få gjort :lol: Derudover at få set mine venner mere spontant, når der er tid og lyst i stedet for at booke ind måneder i forvejen. Sidst håbede jeg virkelig at få taget mig sammen til at få talt ud med ex'en, så vi ikke længere var det irriterende ex-par som folk ikke helt vidste om de kunne invitere samtidigt til festerne.

Intet nyt job endnu, men er dog så småt igang ansøgninger. Rev nogle uger ud af kalenderen og var på yoga og meditationsferie, det var den bedste ide ever - og har klart givet mig nogle redskaber til at minimere stress. Ingen rengøringshjælp og ingen malet væg :( Tilgengæld fik jeg endelig talt med ex'en i vinters og det var en af de bedste beslutninger i 2017, og har gjort mit liv så meget nemmere, pga. en stor fællesvennekreds hvor alt nu igen føles naturligt. Alt i alt har 2017 været et helt okay år, selvom det med spontanitet i vennekredsen stadig er en udfordring ;)
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Neenah » 16. nov 2017, 22:17

Jeg fik heller ikke skrevet i 2016 tråden.

Jeg forventede at holde et fantastisk bryllup, at fortsætte i mit gode job som vanligt, og at blive gravid. Derudover regnede jeg vist med at vi blev boende i vores lejlighed i en større dansk provinsby.

Vi holdt et helt ubeskriveligt bryllup og blev mand og kone i sommers. Det var den bedste dag nogensinde, og vi var høje på det i flere måneder bagefter. Det blev ikke værre af at vi var på den mest eventyrlige bryllupsrejse til USA med skønne oplevelser og masser af tid til hinanden. Mit job er jeg stadig i, men desværre er der krise på arbejdspladsen og det kan sagtens mærkes på mine kolleger. Alle er vist bange for hvad der kommer til at ske i det nye år. Det er jeg også. Jeg er (desværre) ikke gravid endnu, men håber da på at det stadig kan nåes inden årets udgang :)

Lejligheden flyttede vi ud af for et par uger siden, og vi er nu rykket på landet i en meget lille by, men til gengæld i et kæmpestort hus. Det er vidunderligt :lun: Det havde jeg godt nok ikke forestillet mig sidste år, men jeg er så glad for at vi har gjort det.
3
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Sorenspige » 30. nov 2017, 18:39

Hiver lige tråden frem, for nu er jeg ved st være parat til at svare.

Jeg kan ikke huske præcis, hvad jeg ønskede mig for 2017, men en af tingene var, at jeg ikke skulle være så hård ved mig selv (måske var det mere et nytårsfortsæt?)

Jeg kan stadig tale rigtig grimt til mig selv, men det er blevet bedre, og min tro på mig selv som menneske og mor er blevet større. Arbejdet med mig selv og tankerne fortsætter i det nye år.

I 2017 kom jeg også tilbage til mit arbejde efter barsel, og det har været SÅ dejligt. Jeg har aldrig været gladere for mit arbejde, end jeg er nu, og jeg har fået spændende arbejdsopgaver. Samtidig har jeg de sødeste elever, og jeg har det både godt med min kollegaer både fagligt og socialt.

Min mand og jeg har haft vores op- og nedture, men vi vil hinanden og elsker hinanden, så vi prøver at huske at få talt, grinet og hygget sammen. Det er der også blevet mere mulighed for, nu hvor børnene er blevet lidt større.

Så alt i alt har 2017 været et godt år.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Filipai » 30. nov 2017, 20:47

- At jeg får en helt fantastisk afslappende måned i Thailand med min forlovede, og kan komme af med de grimme stresssymptomer jeg har for tiden.’
Turen var noget af det bedste nogensinde. Den første uge havde jeg hjertebanken, og da vi kom hjem var jeg så dejlig rolig. Kort tid efter trappede jeg gevaldigt ned på studiejobbet, og det hjalp.

- At jeg får påbegyndt og afsluttet mit speciale (med en flot karakter)
Først blev specialet udskudt grundet flytning på instituttet, og efterfølgende fik jeg konstateret meget svære celleforandringer, og skulle akut opereres, det rykkede specialet så det lå med afleveringsdag 3 dage før brylluppet. Så det blev desværre kun en 7’er, som trak mit snit ned. Men stadig godt nok til en PhD hos os. Jeg frygtede jeg ville dumpe, så alt i alt tilfreds.

- At jeg får job, jeg krydser sådan fingre for at jeg ikke skal rende arbejdsløs alt for længe
Blev færdig for 2 måneder siden, og jeg er stadig arbejdsløs. Og jeg KEDER mig, jeg håber virkeligt at der snart kommer et job i min retning.

- At vi får et fantastisk bryllup
Brylluppet var rimeligt skønt, men desværre bliver der efterfølgende lidt en sort sky over sådan en dag, når fotografen smider 25% af billederne væk. Udover det pissede det også ned det meste af dagen, men vielsen var fantastisk, og der var en massere af gode indslag. Desværre var (de fleste af) min venner som altid nogle idioter.

- At vi hvis jeg får et job hurtigt, kan slutte året af med at droppe beskyttelse, så der kan komme en familieforøgelse
Der er hverken noget job, og da de desværre ikke fik fjernet alle mine cellerforandringer, så må vi hellere ikke prøve på at lave en baby. Til gengæld er vi ikke så skrukke mere, og efter vores fantastiske ferie, er vi enige om at vi skal på sådan en måneds tur igen, før der kommer barn.

- At min snarligt opstartede virksomhed kommer til at blive en succes (den her er den eneste jeg er ret skeptisk omkring)
Den her var jeg mere skeptisk omkring. Virksomheden er som sådan heller ikke oppe at køre eller noget. Men jeg har vundet 2 priser på den, hvor den ene var 10.000 til betaling af patentagent. Samt tilsagn fra min tidligere rektor om 500.000 til patentering, såfremt ideen kan patenteres. På onsdag er jeg blevet spurgt om jeg vil komme til et interview hvor jeg får muligheden for at komme i et start-up forløb, hvor man i 3 måneder får gratis hjælp til at komme på markedet.
3
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Selma156 » 1. dec 2017, 07:30

Mindes ikke, at jeg svarede i tråden. Måske har jeg. Nå, men 2017 har været det vildeste og mest kontrastfyldte år i hele mit 26-årige liv. Altså helt åndssvagt!

Nogle af jer mindes måske min tråd om kærestesorger lige i starten af året, da min kæreste slog op lige efter nytår. Den værst tænkelige start på året, hvor jeg i forvejen var arbejdsløs, gik til psykolog og var længere nede, end jeg nogensinde har været. De første tre måneder af året er en tåge. Kunne dårligt rejse mig fra sengen. Så flyttede jeg midlertidigt ind til min veninde i København og startede i praktik, og tingene begyndte langsomt at lysne. Drak dog lidt for meget rødvin i hverdagene, måske ;)

En tur til Amsterdam i starten af maj blev en slags vendepunkt. Her havde jeg det fantastisk sjovt og nød hvert sekund. I juni tog jeg på festival og stødte - som naturloven foreskriver - ind i min ekskæreste. Vi havde to gode aftener sammen uden at "falde i", men kunne godt mærke, at jeg ikke var kommet over ham. Og at han faktisk måske heller ikke helt var kommet over mig.

Jeg kunne dog stolt fortælle ham om mit forløb hos psykiateren og hvordan jeg havde kæmpet mig op uden antidepressiv medicin osv. Og at jeg i øvrigt ville tage til Caribien om en uge. Herfra startede mit sejlereventyr over Det Caribiske Hav og Stillehavet til Fransk Polynesien. Det har været det vildeste nogensinde med hajdyk, hvaler og delfiner foran stævnen, rideture i bjergene, udforskning af øde øer, kajaksejlads, bålfester, sove ude under stjernerne, styre båden om natten - helt eventyrligt. Efterfølgende har jeg været tre uger i New Zealand, som altid har været en drøm for mig. Her mødte jeg nogle skønne mennesker og fik endda et par småflirts, der brød min utroligt lange dry spell :D

Lige nu sidder jeg på Fiji, og om nogle få dage tager jeg videre til Singapore og møder en af mine bedste veninder. Tænk, som året kunne vende lige pludselig. Jeg sprang ud i det - og jeg har udviklet mig meget mere, end jeg nogensinde turde drømme om.

EDIT: Nå ja, så stoppede jeg også lige med at ryge fra den ene dag til den anden efter ni år som fest/fast ryger. Især de første måneder af året blev der virkelig røget nogle cigaretter. Nu har jeg været røgfri i næsten seks måneder.
22
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Summer » 4. dec 2017, 22:07

For 2017 ønskede jeg mig:
- At bestå praktikeksamen.
- At komme på ferie med kæresten.
- At få et studiejob.

Jeg bestod min praktikeksamen med masser af ros fra min vejleder og afdelingens leder. :D Den mundtlige eksamen for praktikken gik ikke så godt, men heller ikke så galt som jeg havde forventet. Hende læreren jeg skulle op til var der en masse bøvl med - hvilket både jeg og flere af mine medstuderende oplevede. Min vejleder og jeg endte med at klage over hende, og det endte faktisk med, at hun fik en skriftlig advarsel fra skolen.
- Det var virkelig irriterende at skulle gå det i gennem, og ville helst have været det foruden. Men det var også rart at få anerkendelse i, at hendes behandling af mig ikke var i orden.

Jeg kom også afsted på charterferie til Mallorca med kæresten - og vi var begge helt vilde med landet. Derudover var hans bror og svigerinde dernede + deres børn, som vi mødtes med en del aftener med og tilbragte noget tid sammen. :D

Jeg kom sent i gang med at finde et studierelevant job, men arbejder nu som frivillig rådgiver for unge med psykiske problemer. :)

Generelt synes jeg at jeg har opnået det jeg havde sat mig for i 2017, hvilket er skønt for mig selv. :)
Jeg glæder mig til at gå ind i det nye år, som gerne også skulle bringe en del godt med sig hvis tingene går som jeg gerne vil have det/har planlagt det. :P
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 6. dec 2017, 09:45

Jeg skrev desværre ikke i 2017-tråden, så ved ikke helt hvad jeg håbede på for året. Men lige meget hvad, så garanterer jeg at alt gik anderledes :lol:

2017 startede som et lidt kedeligt år. Jeg følte at min hverdag og arbejdsliv var blevet lidt trivielt. Min kone og jeg brugte ikke rigtig København så meget længere, og livet i en 2-værelses på 5. sal var faktisk ikke videre farvestrålende når sommeren nu også var så pisse grå og ubrugelig.
Men min kone fik faktisk lokket mig til noget som jeg aldrig havde forestillet mig (det tror jeg egentlig heller ikke hun havde :lol:), nemlig fællestræning...på hold :ad!:
Men crossfit har vist sig at være det fedeste i verden, og jeg er blevet total hooked. Udover det er jeg nu, som næsten 40-årig, i mit livs form. For første gang i mit liv er jeg faktisk også (næsten) tilfreds med det jeg ser i spejlet.

Jobmæssigt er jeg stadig frustreret. Og i 2017 begyndte jeg at kigge mig om efter noget andet. De seneste måneder er det blevet mere aktivt og jeg har også været til 2 samtaler. Jeg er nu fast besluttet på at forlade min arbejdsplads så snart jobbet er fundet. Både fordi jeg har fået nok af min chef, som jeg bare ikke gider arbejde for længere, men også fordi der skete det at vi pludselig købte hus i slutningen af 2017 og jeg vil nok hurtigt blive træt af rejsetiden.

Så fra at starte lidt kedeligt og trivielt, er 2017 endt med at blive et af de mest kontrastfyldte år jeg har oplevet, hvor lejligheden på 75 kvm på Amager nu (næsten) er solgt, og 250 kvm landejendom in the middle of nowhere er købt. Konen har landet drømmejobbet. Jeg er aktivt jobsøgende...og vi er begge i forrygende form :cool:
2018 bliver storslået, og vi er klar til at tage i mod de udfordringer der kommer vores vej.
8
Brugeravatar
MyIdea
Indlæg: 354
Tilmeldt: 2. jan 2016, 09:47
Kort karma: 46
Geografisk sted: Bronx
Likede indlæg: 822

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf MyIdea » 17. dec 2017, 15:54

2017 har været god ved mig :lun:

MyIdea skrev:Jeg har haft det bedste år nogensinde :lun: der gik alle mine ønsker faktisk i opfyldelse, og ingen i min nærmeste familie fik kræft eller døde :banan:

Jeg ønsker for 2017, at vi kan skrive under på den købsaftale på et lækkert lille hus, der ligger hos advokaten, at jeg bliver gravid, at jeg består min bacheloreksamen (overvejer at lade være med at invitere nogen :ninja: ), og at jeg hurtigt får et arbejde enten i hjemmesygeplejen eller ortopædkirurgien.


Vi underskrev ikke købsaftalen, men købte i stedet en byggegrund, og kan forhåbentlig sende byggetilladelsen i januar 2018.
Jeg blev gravid i november :banan: så nu skal den lille klump bare blive hængende. :kryds:
Bacheloreksamen gik godt, jeg begyndte i vikariat i hjemmesygeplejen ugen efter, og er 1. december startet i fast stilling i hjemmesygeplejen i en anden kommune. :)
Og ingen dødsfald :banan:
2
You're never fully dressed until you wear a smile
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1035
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2662

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Venus222 » 23. dec 2017, 19:03

2017 har været turbulent.

Jeg har købt andelslejlighed. Jeg er gået fra min kæreste gennem 10 år. Jeg har sagt mit job op, faktisk uden at være sikker på at have et andet, men det har jeg så efterfølgende fundet (vikar :banan: ). Og så er jeg begyndt at se en ny mand, vi er ikke kærester, men han er godt nok sød. :love2:

2018 håber jeg bliver mere roligt. :)
1
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Elfenben » 23. dec 2017, 19:20

Vi startede i fertilitetsbehandling i starten af 2017 og med fem mislykkedes forsøg tegnede det ikke godt og jeg har derfor brugt lidt over halvdelen af året på at være ulykkelig. Begge mine forældre har desuden været indlagt, min far med hjertesvigt så det gav også mange bekymringer.

Lykken vendte dog i starten af august, da jeg endelig efter 18 måneders forsøg, kunne teste positiv på en graviditetstest og vi efterfølgende så liv. Alt går som det skal og jeg er så taknemmelig for at kunne fejre denne jul med voksende mave inkl spark fra vores lille pige. 2017 var derfor meget blandet - åh hvor vi glæder os til 2018!!
8
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Evapeva » 23. dec 2017, 19:26

Jeg var ikke med i tråden forinden, men jeg har ikke været stor fan af 2017, altså bortset lige fra min tredje søn, som kom til verden i august. Og selv dét har ikke været en dans på roser hele vejen igennem, selvom han er skøn. Jeg ønsker mig et 2018 uden bekymringer. Kan man få sådan et år? :engel:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Zombie » 23. dec 2017, 22:43

Zombie skrev:Jeg ønsker, at når politiet henter Emilie Mengs gerningsmand, er han allerede blevet spist af 2000 krager a la Fuglene


:cuss:

Jeg håber, han har det rigtig dårligt og græder hver dag!
1
aka Forbies

:gammel:

Tilbage til "Livets forhold"