Er kvinder nærtagende?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Fru Sunshine » 28. okt 2015, 14:06

Kattefjæs skrev:
Fru Sunshine skrev:Det er lidt underligt: hvis vi som kvinder bliver forulempet med gramserier o.l. i byen, er vi sippede, hvis vi føler det som overgreb, men hvis vi stikker ham, der forulemper os en på lampen, risikerer vi en politianmeldelse.

(Jeg har forresten ikke oplevet det tit, men jeg har oplevet nogle grove ting - og jeg har altid reageret prompte og uden at tænke. Lidt pr. refleks, lige som jeg gør, hvis nogen kilder mig. Jeg slår eller sparker. Og det er bestemt heller ikke velset. Jeg er blevet truet med politi flere gange, og det er da heller ikke i orden at være voldelig, men hvad pokker skal man gøre?)


Hvis nogen ud af det blå griber fat i mig/min taske, rører mig et uventet sted eller gør noget andet ubehageligt, så kan jeg ikke garantere for at jeg ikke - i det splitsekund jeg har til at reagere - kommer til at slå, sparke, skrige eller andet i den stil. Det er en naturlig refleks. Det kan godt være at det i princippet er vold, men man kan jo ikke rigtig gøre for en refleks - det er hjernens og kroppens naturlige selvforsvar og det er en beslutning den tager på et absolut splitsekund. Personligt ville jeg ikke have den fjerneste smule dårlig samvittighed over det, heller ikke selvom det måske bliver opfattet som vold. Bliver du udsat for noget som din krop eller hjerne opfatter som overgreb, så reagerer du selvfølgelig!


Det ærgrer mig bare, at det kommer dertil, fordi nogen ikke kan holde snitterne for sig selv.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Wizzze » 28. okt 2015, 14:46

Gad vide hvordan mænd ville reagere hvis man ofte oplevede at kvinder indledte kontakt med at rage eller klemme på klokkeværket? Eller man lige blev raget på når man passerede nogen på gaden :gruble:

Nogen Brian typer, ville sikkert tænke, "tøhø fedt :slem:" Jeg tror bare det meget hurtigt ville blive megairriterende, ubehageligt og krænkende, og mon ikke mænd hurtigt ville blive "nærtagende" :tie:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7374

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Neenah » 28. okt 2015, 14:57

Wizzze skrev:Gad vide hvordan mænd ville reagere hvis man ofte oplevede at kvinder indledte kontakt med at rage eller klemme på klokkeværket? Eller man lige blev raget på når man passerede nogen på gaden :gruble:

Nogen Brian typer, ville sikkert tænke, "tøhø fedt :slem:" Jeg tror bare det meget hurtigt ville blive megairriterende, ubehageligt og krænkende, og mon ikke mænd hurtigt ville blive "nærtagende" :tie:


Jeg tror det ville hjælpe på forståelsen hvis dem, der tog på dem, var mænd. Det giver nok et mere realistisk billede af hvor ubehageligt uinviteret gramsning er.
8
Gniske
Permanent bortvist
Indlæg: 44
Tilmeldt: 11. okt 2015, 14:58
Kort karma: 1
Likede indlæg: 9

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Gniske » 28. okt 2015, 15:12

Jeg har i mit efterhånden halvlange liv aldrig set nogen blive gramset på ufrivilligt. Er det i socialgruppe 6, dvs. blandt røde feminazier og Fetterleintyper, at dette foregår?
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Wizzze » 28. okt 2015, 15:20

Gniske skrev:Jeg har i mit efterhånden halvlange liv aldrig set nogen blive gramset på ufrivilligt. Er det i socialgruppe 6, dvs. blandt røde feminazier og Fetterleintyper, at dette foregår?


Idioter findes i alle samfundslag, så nej.
1
Do as I say! :whip:
Gniske
Permanent bortvist
Indlæg: 44
Tilmeldt: 11. okt 2015, 14:58
Kort karma: 1
Likede indlæg: 9

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Gniske » 28. okt 2015, 15:29

Wizzze skrev:
Gniske skrev:Jeg har i mit efterhånden halvlange liv aldrig set nogen blive gramset på ufrivilligt. Er det i socialgruppe 6, dvs. blandt røde feminazier og Fetterleintyper, at dette foregår?


Idioter findes i alle samfundslag, så nej.

Ikke i mit.
Senest rettet af Gniske 29. okt 2015, 17:03, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Zombie » 28. okt 2015, 17:14

Neenah skrev:
Wizzze skrev:Gad vide hvordan mænd ville reagere hvis man ofte oplevede at kvinder indledte kontakt med at rage eller klemme på klokkeværket? Eller man lige blev raget på når man passerede nogen på gaden :gruble:

Nogen Brian typer, ville sikkert tænke, "tøhø fedt :slem:" Jeg tror bare det meget hurtigt ville blive megairriterende, ubehageligt og krænkende, og mon ikke mænd hurtigt ville blive "nærtagende" :tie:


Jeg tror det ville hjælpe på forståelsen hvis dem, der tog på dem, var mænd. Det giver nok et mere realistisk billede af hvor ubehageligt uinviteret gramsning er.


Jeg forstår hvor idéen kommer fra - men nej. :wink3:

En del af det, som gør sådanne oplevelser så ubehagelige, er den tanke i baghovedet som alle kvinder vokser op med, fra de når puberteten og størstedelen af voksenlivet. Nemlig: Mænd er mig ofte fysisk overlegne. Hvis de ville, kunne de LIGE NU og LIGE HER slæbe mig ud på lokummet og gruppevoldtage mig.

Det er en "fact of life", vi kvinder ikke tænker så meget over, fordi den altid er til stede. Nogle gange på en positiv måde, hvor "store, stærke mænd" indgyder tryghed eller måske ligefrem er seksuelt attraktive.

Men i mange andre situationer, gør dette "fact of life" os også langt mere sårbare... også psykisk.

Jeg ved ikke, om I nogensinde har prøvet det der med at gå hjem ad en mørk gade og nogen går bagved jer. Og I er måske lidt for nervøse til at vende jer om og kigge, og vedkommende nærmer sig, og man tænker "Fuck, her er MEGET mørkt og her er MEGET øde, og det er MEGET SENT om aftenen...". Og lige som hjertet banker en anelse hurtigere, og man tager en anelse flere skridt end normalt - passerer den anden person én, og det er en anden kvinde.
Den der lettelse man føler - ikke det vilde, bare lige skuldrene der kommer ned fra ørerne igen, nogle muskler som afslappes og man vidste ikke, at man spændte sådan op.

Det er jo fordi, at vi ikke har samme sårbarhed over for mennesker, som vi underbevidst vurderer, er os fysisk underlegne eller på samme niveau som os selv.
Kvinden kan jo lige så vel være taskerøver eller med i en pigebande. Men fysisk kan hun ikke gøre os lige så meget ondt, som en mand potentielt set kan. Og vi slapper mere af.


Det er SÅ SVÆRT at forklare andre, uden at lyde paranoid og hysterisk. Det er jo en ret naturlig overlevelsesmekanisme, som de fleste kvinder har oplevet en gang eller to i livet.


Så når en mand kommer hen og rager på én i nattelivet, så er det ikke "bare" en seksuel krænkelse. Det er også et magtdemonstration. Han gør det, fordi selv hvis man slår ham, så er man ham fysisk underlegen og det er tvivlsomt, at man gør ham rigtig skade.
Hvis man nu stod med sine drengevenner og pjattede, så gør mange mænd ikke det der med at klappe i numsen - for ens venner, mændene, DE kan pande ham én han ikke glemmer de næste 2 ugers tid og derfor lader han være med, at røre ved en. Med mindre det da ikke handler om "ejendomsret", hvilket blot understreger det nederen syn på kvinder som objekter, der udelukkende eksisterer for mænds nydelse og skyld.


Så for at følge din analogi. Hvis en fyr skal forstå, hvor nederen det er, at blive begramset som kvinde - så skal det ske i en kontekst der er notorisk kendt for, at mænd kan voldtage mænd, og begås af en anden mand, der er så meget større og stærkere end den fyr, det går ud over, at vedkommende kunne trække personen om bag ved baren og voldpule ham mod hans vilje.

SÅ nærmer vi os den hjælpeløshed, den frygt og den underliggende vrede ved sin magtesløshed, man som kvinde kan opleve, når en fyr laver "drengestreger".
13
aka Forbies

:gammel:
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Akehurst2 » 28. okt 2015, 17:21

Det er så spot on, Zombie!

Jeg kom i forbindelse med tråden her til at tænke på, hvorfor jeg egentlig aldrig bliver gramset på længere. Og det kan selvfølgelig være fordi jeg er blevet gammel og grim, men det gik op for mig, at det er fordi, at når jeg går ud, er det som oftest i selskab med min mand. Og så bliver man ikke gramset på. Hvilket jo er grotesk - at mænd respekterer andre mænd/andre mænds damer, i stedet for bare at respektere kvinderne.
1
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Zombie » 28. okt 2015, 17:33

Akehurst2 skrev:Det er så spot on, Zombie!

Jeg kom i forbindelse med tråden her til at tænke på, hvorfor jeg egentlig aldrig bliver gramset på længere. Og det kan selvfølgelig være fordi jeg er blevet gammel og grim, men det gik op for mig, at det er fordi, at når jeg går ud, er det som oftest i selskab med min mand. Og så bliver man ikke gramset på. Hvilket jo er grotesk - at mænd respekterer andre mænd/andre mænds damer, i stedet for bare at respektere kvinderne.


Jeg tror ikke, det handler om respekt, for så ville de også respektere vielsesringen. Det handler om, at din mand rent fysisk kan pande dem én, der gør ondt.
0
aka Forbies

:gammel:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Karkluden » 31. okt 2015, 12:08

DetSorteCirkus skrev:
Aima skrev:TV2, mener jeg det var, ledte i et facebookopslag tidligere i dag efter mænd, der 'kunne finde på at klappe en fremmed kvinde i røven' eller noget i den stil, så mon ikke der er noget på trapperne dér.

Men altså, jeg synes nu ikke det er så underligt de holder kæft, de der mænd med ragetendenserne, folk er jo sure, og hvordan skulle de næsten kunne forsvare sig? Jeg kan i hvert fald ikke komme i tanke om et argument for røvrageri af random kvinder, hvor jeg ville tænke "Ah! Nå det er DERfor! Nåhmen så er det ok!"


Nej, det er umiddelbart ikke underligt, men det undrer mig alligevel, at noget åbenbart kan opleves som så almindeligt og udbredt ét sted (i byen) og ellers være tabu. Jeg tænker, at der sommetider fx. må være et overlap i en vennekreds, hvor kvinderne oplever at blive intimideret (af ukendte mænd), mens nogle af mændene rager på andre ukendte kvinder. Nogle gange burde det, tænker jeg som udenforstående, ikke kunne undgå at blive et samtaleemne udenfor nattelivet, men det virker bare ikke sådan. Jeg håber, at jeg tager fejl.

Altså min kæreste har et par.. bekendte, der i ramme alvor mener, det er en kompliment at blive klappet i røven, taget på brysterne eller få at vide, at man ligner en der trænger til pik. Sådan up front som første kontakt. Hvis man ikke synes, det er en kompliment, er man "hysterisk".
Det er ikke nogen, han ser andet end ifm deres fælles sport, men jeg er jo stødt ind i dem af og til, og de mener det virkelig. Og der er sgu endda kvinder i den klub, der er enige med dem.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf HappyPaww » 31. okt 2015, 18:52

Karkluden skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Aima skrev:TV2, mener jeg det var, ledte i et facebookopslag tidligere i dag efter mænd, der 'kunne finde på at klappe en fremmed kvinde i røven' eller noget i den stil, så mon ikke der er noget på trapperne dér.

Men altså, jeg synes nu ikke det er så underligt de holder kæft, de der mænd med ragetendenserne, folk er jo sure, og hvordan skulle de næsten kunne forsvare sig? Jeg kan i hvert fald ikke komme i tanke om et argument for røvrageri af random kvinder, hvor jeg ville tænke "Ah! Nå det er DERfor! Nåhmen så er det ok!"


Nej, det er umiddelbart ikke underligt, men det undrer mig alligevel, at noget åbenbart kan opleves som så almindeligt og udbredt ét sted (i byen) og ellers være tabu. Jeg tænker, at der sommetider fx. må være et overlap i en vennekreds, hvor kvinderne oplever at blive intimideret (af ukendte mænd), mens nogle af mændene rager på andre ukendte kvinder. Nogle gange burde det, tænker jeg som udenforstående, ikke kunne undgå at blive et samtaleemne udenfor nattelivet, men det virker bare ikke sådan. Jeg håber, at jeg tager fejl.

Altså min kæreste har et par.. bekendte, der i ramme alvor mener, det er en kompliment at blive klappet i røven, taget på brysterne eller få at vide, at man ligner en der trænger til pik. Sådan up front som første kontakt. Hvis man ikke synes, det er en kompliment, er man "hysterisk".
Det er ikke nogen, han ser andet end ifm deres fælles sport, men jeg er jo stødt ind i dem af og til, og de mener det virkelig. Og der er sgu endda kvinder i den klub, der er enige med dem.

Man må nok ikke sige det her, men dem jeg før i tiden oplevede syntes det var fjong, var måske dem der var enten lidt løse på tråden, eller lidt kiksede/grimme, som måske ikke var så vant til kontakt fra fyre...
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Karkluden » 31. okt 2015, 20:52

HappyPaww skrev:
Karkluden skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Aima skrev:TV2, mener jeg det var, ledte i et facebookopslag tidligere i dag efter mænd, der 'kunne finde på at klappe en fremmed kvinde i røven' eller noget i den stil, så mon ikke der er noget på trapperne dér.

Men altså, jeg synes nu ikke det er så underligt de holder kæft, de der mænd med ragetendenserne, folk er jo sure, og hvordan skulle de næsten kunne forsvare sig? Jeg kan i hvert fald ikke komme i tanke om et argument for røvrageri af random kvinder, hvor jeg ville tænke "Ah! Nå det er DERfor! Nåhmen så er det ok!"


Nej, det er umiddelbart ikke underligt, men det undrer mig alligevel, at noget åbenbart kan opleves som så almindeligt og udbredt ét sted (i byen) og ellers være tabu. Jeg tænker, at der sommetider fx. må være et overlap i en vennekreds, hvor kvinderne oplever at blive intimideret (af ukendte mænd), mens nogle af mændene rager på andre ukendte kvinder. Nogle gange burde det, tænker jeg som udenforstående, ikke kunne undgå at blive et samtaleemne udenfor nattelivet, men det virker bare ikke sådan. Jeg håber, at jeg tager fejl.

Altså min kæreste har et par.. bekendte, der i ramme alvor mener, det er en kompliment at blive klappet i røven, taget på brysterne eller få at vide, at man ligner en der trænger til pik. Sådan up front som første kontakt. Hvis man ikke synes, det er en kompliment, er man "hysterisk".
Det er ikke nogen, han ser andet end ifm deres fælles sport, men jeg er jo stødt ind i dem af og til, og de mener det virkelig. Og der er sgu endda kvinder i den klub, der er enige med dem.

Man må nok ikke sige det her, men dem jeg før i tiden oplevede syntes det var fjong, var måske dem der var enten lidt løse på tråden, eller lidt kiksede/grimme, som måske ikke var så vant til kontakt fra fyre...

Det oplever jeg også, jeg turde bare ikke skrive det :lol:
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf dgd2007 » 31. okt 2015, 21:49

Zombie skrev:En del af det, som gør sådanne oplevelser så ubehagelige, er den tanke i baghovedet som alle kvinder vokser op med, fra de når puberteten og størstedelen af voksenlivet. Nemlig: Mænd er mig ofte fysisk overlegne. Hvis de ville, kunne de LIGE NU og LIGE HER slæbe mig ud på lokummet og gruppevoldtage mig.

Det giver mening ... også at der derfor bør være noget ekstra respekt over for kvinderne mht. den slags.

Mht. analogier er det nærmeste jeg kan komme på, hvis en kvinde umotiveret overduller sig og taler dirty og forventer, at man skal falde for det ... og bare fortsætter, selv om man ikke gør :)

Men der er der trods alt netop ikke det der fareelement involveret, som du taler om.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf kidkomb » 31. okt 2015, 21:57

HappyPaww skrev:
Karkluden skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Aima skrev:TV2, mener jeg det var, ledte i et facebookopslag tidligere i dag efter mænd, der 'kunne finde på at klappe en fremmed kvinde i røven' eller noget i den stil, så mon ikke der er noget på trapperne dér.

Men altså, jeg synes nu ikke det er så underligt de holder kæft, de der mænd med ragetendenserne, folk er jo sure, og hvordan skulle de næsten kunne forsvare sig? Jeg kan i hvert fald ikke komme i tanke om et argument for røvrageri af random kvinder, hvor jeg ville tænke "Ah! Nå det er DERfor! Nåhmen så er det ok!"


Nej, det er umiddelbart ikke underligt, men det undrer mig alligevel, at noget åbenbart kan opleves som så almindeligt og udbredt ét sted (i byen) og ellers være tabu. Jeg tænker, at der sommetider fx. må være et overlap i en vennekreds, hvor kvinderne oplever at blive intimideret (af ukendte mænd), mens nogle af mændene rager på andre ukendte kvinder. Nogle gange burde det, tænker jeg som udenforstående, ikke kunne undgå at blive et samtaleemne udenfor nattelivet, men det virker bare ikke sådan. Jeg håber, at jeg tager fejl.

Altså min kæreste har et par.. bekendte, der i ramme alvor mener, det er en kompliment at blive klappet i røven, taget på brysterne eller få at vide, at man ligner en der trænger til pik. Sådan up front som første kontakt. Hvis man ikke synes, det er en kompliment, er man "hysterisk".
Det er ikke nogen, han ser andet end ifm deres fælles sport, men jeg er jo stødt ind i dem af og til, og de mener det virkelig. Og der er sgu endda kvinder i den klub, der er enige med dem.

Man må nok ikke sige det her, men dem jeg før i tiden oplevede syntes det var fjong, var måske dem der var enten lidt løse på tråden, eller lidt kiksede/grimme, som måske ikke var så vant til kontakt fra fyre...

Jeg blev faktisk opfattet som værende løs på tråden, da jeg var ung, og jeg er netop ikke specielt sart.
Jeg er måske også både kikset og grim. Men løs på tråden, det var jeg fandme ikke! (er!)
Jeg tænker til gengæld somme tider "snerpe", når en pige knalder fuldstændig ud over noget, der måske ikke engang var med vilje, med henvisning til alle de horder af klamme fyre, der åbenbart kontinuerligt besudler hendes krop med deres blotte nærvær....

Og sådan kom vi omkring yderpunkterne også. Jeg fik bare lige kvalme af "så er hun jo nok løs på tråden *host*luder*host*"
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Karkluden » 31. okt 2015, 22:30

kidkomb skrev:
HappyPaww skrev:
Karkluden skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Aima skrev:TV2, mener jeg det var, ledte i et facebookopslag tidligere i dag efter mænd, der 'kunne finde på at klappe en fremmed kvinde i røven' eller noget i den stil, så mon ikke der er noget på trapperne dér.

Men altså, jeg synes nu ikke det er så underligt de holder kæft, de der mænd med ragetendenserne, folk er jo sure, og hvordan skulle de næsten kunne forsvare sig? Jeg kan i hvert fald ikke komme i tanke om et argument for røvrageri af random kvinder, hvor jeg ville tænke "Ah! Nå det er DERfor! Nåhmen så er det ok!"


Nej, det er umiddelbart ikke underligt, men det undrer mig alligevel, at noget åbenbart kan opleves som så almindeligt og udbredt ét sted (i byen) og ellers være tabu. Jeg tænker, at der sommetider fx. må være et overlap i en vennekreds, hvor kvinderne oplever at blive intimideret (af ukendte mænd), mens nogle af mændene rager på andre ukendte kvinder. Nogle gange burde det, tænker jeg som udenforstående, ikke kunne undgå at blive et samtaleemne udenfor nattelivet, men det virker bare ikke sådan. Jeg håber, at jeg tager fejl.

Altså min kæreste har et par.. bekendte, der i ramme alvor mener, det er en kompliment at blive klappet i røven, taget på brysterne eller få at vide, at man ligner en der trænger til pik. Sådan up front som første kontakt. Hvis man ikke synes, det er en kompliment, er man "hysterisk".
Det er ikke nogen, han ser andet end ifm deres fælles sport, men jeg er jo stødt ind i dem af og til, og de mener det virkelig. Og der er sgu endda kvinder i den klub, der er enige med dem.

Man må nok ikke sige det her, men dem jeg før i tiden oplevede syntes det var fjong, var måske dem der var enten lidt løse på tråden, eller lidt kiksede/grimme, som måske ikke var så vant til kontakt fra fyre...

Jeg blev faktisk opfattet som værende løs på tråden, da jeg var ung, og jeg er netop ikke specielt sart.
Jeg er måske også både kikset og grim. Men løs på tråden, det var jeg fandme ikke! (er!)
Jeg tænker til gengæld somme tider "snerpe", når en pige knalder fuldstændig ud over noget, der måske ikke engang var med vilje, med henvisning til alle de horder af klamme fyre, der åbenbart kontinuerligt besudler hendes krop med deres blotte nærvær....

Og sådan kom vi omkring yderpunkterne også. Jeg fik bare lige kvalme af "så er hun jo nok løs på tråden *host*luder*host*"

Det var da en besynderlig kobling, at fordi man omtaler nogen som løs på tråden, at man så også tænker på dem som ludere? I mit hoved er en luder (som jeg i øvrigt aldrig omtaler nogen som, jeg bruger termen prostitueret) en, der får penge for at dyrke sex med andre. Som et job. Altså jeg får penge for at være på et sygehus, hun/han får penge for at dyrke sex. Det kan der være samfundsmæssige og personlige problematikker i, men isoleret set som job er det ikke noget, jeg synes, er et skældsord.

Det synes jeg i øvrigt heller ikke "løs på tråden" er. Et skældsord altså. Nu har jeg ikke haft sex med særligt mange, men det var EDDERMAME ikke med min gode vilje :lol: Nu knalder jeg jo kun med min kæreste, og har det superfint med at have været sammen med meget få, men min største drøm som yngre var at være - løs på tråden. Jeg synes bestemt ikke, det er negativt.
Men jeg har klart set en sammenhæng mellem kvinder, der enten var løse på tråden (forstået som: Var sammen med mange, mange mennesker seksuelt) eller som enten var lidt kiksede eller i hvert fald så sig selv sådan, og kvinder der synes, det er HELT ok at blive taget fuldkommen direkte på brysterne af fremmed mand, der siger "honka honka" i mens.

Og det er muligt, at de er megafrisindede, og jeg er snerpet, fordi jeg ikke synes, det er fedt. Men det er jo lige meget, fordi hvis de rent faktisk synes, det er fedt, så skal de da bare glæde sig over, at nogle mænd også synes, den slags er fedt, mens jeg ville ønske, at nogle mænd ville forstå, at jeg har intet imod at folk kigger, når man er nedringet (det er ligesom en kalkuleret risiko), men at jeg ikke vil berøres bevidst og direkte på numse og bryster af fremmede mænd - bl.a. fordi jeg har en kæreste, men også fordi det er grænseoverskridende for mig. Hvis nu det er et strejf, fordi man står tæt på en bar, er det noget andet. Det sker.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Livets forhold"