Er kvinder nærtagende?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Er kvinder nærtagende?

Indlægaf icelady » 27. okt 2015, 20:07

http://nyhederne.tv2.dk/2015-10-27-ekspert-til-kvinder-i-lider-ikke-overlast-af-et-niv-i-numsen

http://nyhederne.tv2.dk/2015-10-27-25-aarig-kvinde-faar-facebook-til-at-gloede-stop-med-at-rage-paa-mig-i-byen

Foranlediget af ovenstående artikler: er kvinder nærtagende eller er det fint nok at sige fra overfor et klap i numsen/gramsen?

Eksperten får det lidt til at lyde sådan, men jeg savner svar fra hende på, om det ikke er i orden man tydeligt sætter en grænse,som feks kvinden bag opslaget har gjort?

Jeg synes jo personligt det er fint man lige beder folk lade være: men måske der er betragtninger, jeg ikke har overvejet.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf HappyPaww » 27. okt 2015, 20:10

Altså jeg er ikke bleg for at råbe op og måske endda stikke idioten en lammer, hvis jeg bliver raget på...

Kan virkelig ikke se, hvorfor det overhovedet anses af nogen som i orden at tage på en, man ikke har fået tilsagn fra!
5
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf icelady » 27. okt 2015, 20:14

HappyPaww skrev:Altså jeg er ikke bleg for at råbe op og måske endda stikke idioten en lammer, hvis jeg bliver raget på...

Kan virkelig ikke se, hvorfor det overhovedet anses af nogen som i orden at tage på en, man ikke har fået tilsagn fra!


Jeg tænker det samme som dig.

Jeg vil ikke finde mig i at en fyr ud af det blå gramser på mig. Men det gør mig da ikke nærtagende? :gruble:

Men hende eksperten-dimsen får det jo nærmest til at lyde som om man burde blive hjemme, hvis man ikke kan acceptere at blive gramset på/klap i røven. Det forstår jeg slet ikke.
7
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Garfield » 27. okt 2015, 20:14

Øhm, jeg synes godt nok, der er et stykke fra et klap i numsen til dette:

"Den langfingrede mand på bodegaen kvitterer fredag aften for den 25-åriges indvending med en fuck-finger og et ’kælling’, mens hans venner begynder at røre ved hende."

Så er vi sgu et godt stykke forbi en ellers sød fyr, der har fået lidt at drikke og er for pilfingret. "Kælling" + efterfølgende overgreb, hvor hun jo altså helt klart har sagt fra, er bare overhovedet ikke i orden.

Og til det oprindelige spørgsmål: selvfølgelig skal man da sige fra. Vores grænser er forskellige og hvad én person synes er i orden, vil en anden ikke være tryg ved.
6
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Animi » 27. okt 2015, 20:16

Jeg synes ærligt at hun er lidt dum at høre på. Jeg har aldrig hørt om nogen der påstår at de lider overlast af at blive taget på, men det gør det da ikke mere i orden.
Og det at hun siger at 'hvis man ikke kan signalere, hvor ens grænser går, må man blive hjemme' -undskyld mig, men skal jeg gå rundt med et stort skilt hvor der står "Lad være med at tage mig på røven!" Og jeg som ellers gik og troede at det da var indlysende at man ikke skal rage på fremmede mennesker :stoned:
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Garfield » 27. okt 2015, 20:17

icelady skrev:Jeg tænker det samme som dig.

Jeg vil ikke finde mig i at en fyr ud af det blå gramser på mig. Men det gør mig da ikke nærtagende? :gruble:

Men hende eksperten-dimsen får det jo nærmest til at lyde som om man burde blive hjemme, hvis man ikke kan acceptere at blive gramset på/klap i røven. Det forstår jeg slet ikke.


Men er det dét, hun siger? I artiklen udtaler hun: "Det er alfa omega, at man kan signalere, hvor ens grænser går, og at man kan respektere andres grænser" - at sige fra er vel en del af det at signalere?
1
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf HappyPaww » 27. okt 2015, 20:19

Men Renna sagde jo også fra - men blev bare yderligere latterliggjort af fjolset og hans venner og endda også bartenderen? Hvad skulle hin have gjort anderledes?
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. okt 2015, 20:21

Jeg har lige læst interviewet, og jeg forstår faktisk ikke, hvad hun mener.
Medmindre det skyldes dårlig journalistik, hvilket det ofte gør, når det gælder et emne som dette, sidder jeg tilbage med følelsen af, at hun egentlig mener det samme som de fleste, men prøver at vinkle sine ord i en kontroversiel retning for at få opmærksomhed.
1
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Persnikedy » 27. okt 2015, 20:22

:rulle: den ekspert der..
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Aima » 27. okt 2015, 21:10

Mine barpiger oplever det i stor stil. Når de skal på lageret, på toilettet eller til pause er det mere held end forstand, hvis der ikke lige lander en hånd på deres bagdele undervejs. Vi får også adskillige henvendelser fra gæster, der føler sig mere eller mindre forulempede af andre gæster, fordi de rager på dem. Og jeg er (desværre) ret sikker på, det kun er en lillebitte brøkdel der faktisk går til dørmanden med deres frustration.

Personligt har jeg oplevet at blive raget på eller klappet i røven i nattelivet så mange gange, at jeg slet ikke har tal på det. Det skete da jeg var 18, da jeg var 25 og det sker stadig, nu hvor jeg er i 30'erne. Den eneste grund til at det sker knap så ofte nu, er at jeg ikke går så meget ud længere, og selvom det ikke længere er diskoteker og klubber jeg primært befinder mig på nu, men derimod pubber og mindre barer, så sker det. Jeg har konsekvent droppet at tage mine stramme lammeskindsjeans på, når jeg skal ud i nattelivet, for det er som om den type påklædning øger risikoen. Man beder jo nærmest selv om det, så. (<- Ebrahim, hvis du læser med, var dét der ironi).

Så det sker, og det er pissefucking anstrengende at skulle forholde sig til det. Desværre er det, tror jeg, for en del, mig selv inklusiv, blevet sådan et slags vilkår, som vi nok bare på en eller anden måde har valgt at acceptere, eller, i hvert fald anerkende eksistensen af, og valgt at leve med i mange tilfælde.

Fordi; som dette eksempel også tydeligt viser, sker der jo dét, når man tillader sig at markere sin grænse og sige fra, at man rent faktisk bliver pålagt at stå på mål for sin ret til at bestemme over egen krop, og hvem, man ønsker skal befamle den. Man bliver latterliggjort, hånet og kaldt for sippet, og hvis man vælger at tage dén kamp op og opponere, er man derudover også en del af det 'feministiske hylekor' og en skinger, nærtagende sippe.

Fuck nej, om jeg gider høre på det lort, og nixen om jeg gider give en tøddel for, når en eller anden whatshername synes, at vi er for nærtagende. Det er vi ikke, vi siger faktisk bare fra på egne, personlige vegne. Vi begynder først at råbe rigtigt højt, når vores 'nej tak til det der' ikke bliver respekteret, fordi, hvad fanden skulle vi ellers? Falde ned på samme lave neandertalerniveau som de der styret-af-manglende-impulskontrol-og-ude-af-stand-til-at-behovsudsætte-nedturstyper der tror, det er okay at rage på fremmede mennesker?

Dét ville fandme blive farligt med alle de cirkelspark og springskaller der i såfald ville flyve om ørerne på os.
11
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf kidkomb » 27. okt 2015, 21:23

Er jeg den eneste, der tænker at hende på Funke er en spin-off-troll??

Anywho, så siger jeg meget klart fra. Og bliver de efterfølgende nedladende eller aggressive griner jeg ad dem (dårlig vane, det har bragt mig i mange farlige situationer tror jeg) og giver igen. "Hvordan får du nogensinde fisse, når du opfører dig sådan?" kunne være et meget fint eksempel på de vederstyggeligheder, der kan komme ud af min mund i sådan en situation. De bakker som regel bare ud der. Måske fordi det kan være svært at tænde på en kvinde med bodega-jargon. I dont know.
Men, som sagt, så oplever jeg det yderst sjældent. Og dét selvom jeg er ok pæn og bestemt ikke går konservativt klædt.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. okt 2015, 22:01

Som altid, når det her emne kommer på banen, kunne jeg SÅ godt tænke mig at høre fra de mænd, der åbenbart opfører sig som svin i byen.
Ja, her mener jeg altså ikke på debatten(!), men generelt. For jeg synes, at det er påfaldende, at så mange kvinder så ofte oplever at blive intimideret og det, der er værre (hvilket jeg, baseret på mine egne meget, meget sparsomme erfaringer med mainstream-bylivet, anser som troværdigt), samtidig med at den anden part er tavs som graven.

Hvem er de mænd, der opfører sig som aber? Hvor er de udenfor nattelivet? Skammer de sig bagefter, og er det grunden til deres tavshed? Og hvis det er, hvorfor lærer de så ikke at opføre sig ordentligt?
3
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Aima » 27. okt 2015, 22:03

Hvorfor skulle hun være en troll, Kid?

Men nej, det har absolut ikke strejfet mine tanker, at afsenderen af facebookopslaget skulle have opfundet scenariet til lejligheden. Jeg tænker, man skal være en helt særlig slags idiot, hvis man udsætter en specifik forretningsdrivende for så dårlig og konkret omtale, udelukkende for at fordre sin egen sag (hvad end den så skulle være i dette tilfælde?)

Derudover er jeg ret overbevist om, baren hvor optrinnet fandt sted, på det kraftigste havde dementeret, hvis det intet havde på sig, og slutteligt tænker jeg, at de medier, der har bragt historien, trods alt må forventes at have gjort det med en art kildekritisk tilgang, inden de refererer helt direkte og beder eksperter kommentere konkret.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Aima » 27. okt 2015, 22:09

DetSorteCirkus skrev:Som altid, når det her emne kommer på banen, kunne jeg SÅ godt tænke mig at høre fra de mænd, der åbenbart opfører sig som svin i byen.
Ja, her mener jeg altså ikke på debatten(!), men generelt. For jeg synes, at det er påfaldende, at så mange kvinder så ofte oplever at blive intimideret og det, der er værre (hvilket jeg, baseret på mine egne meget, meget sparsomme erfaringer med mainstream-bylivet, anser som troværdigt), samtidig med at den anden part er tavs som graven.

Hvem er de mænd, der opfører sig som aber? Hvor er de udenfor nattelivet? Skammer de sig bagefter, og er det grunden til deres tavshed? Og hvis det er, hvorfor lærer de så ikke at opføre sig ordentligt?


TV2, mener jeg det var, ledte i et facebookopslag tidligere i dag efter mænd, der 'kunne finde på at klappe en fremmed kvinde i røven' eller noget i den stil, så mon ikke der er noget på trapperne dér.

Men altså, jeg synes nu ikke det er så underligt de holder kæft, de der mænd med ragetendenserne, folk er jo sure, og hvordan skulle de næsten kunne forsvare sig? Jeg kan i hvert fald ikke komme i tanke om et argument for røvrageri af random kvinder, hvor jeg ville tænke "Ah! Nå det er DERfor! Nåhmen så er det ok!"
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf kidkomb » 27. okt 2015, 22:18

Aima skrev:Hvorfor skulle hun være en troll, Kid?

Timingen virker for god. Der er for meget kød på historien. Vennerne tager også på hende. Bartenderen er lige så sexistisk. Jeg ved ikke, jeg synes faktisk ikke det virker troværdigt.
Når det er sagt, så er Funke et sted, hvor jeg godt kan forestille mig det ske. Det er de færreste bodegaer (og ja det synes jeg det er) der har brug for dørmænd. Det siger lidt...
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Livets forhold"