Passer din alder?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
ajnaM
Kort karma: 170
Likede indlæg: 3319

Re: Passer din alder?

Indlægaf ajnaM » 9. nov 2017, 05:04

godtnavn skrev:
ajnaM skrev:
Straniera skrev:Jeg vil ikke sige, at jeg fester meget, men jeg går meget på vinbar, restaurant, lever af take away fordi jeg har for travlt til at lave mad, og har altid gang i en masse aktiviteter og rejser ofte.

Andre i trediverne er mere fokuserede på at stifte familie, hvilket ligger mig ret fjernt. Jeg kan godt blive lidt trist, når endnu en veninde annoncerer sin graviditet, for så ved jeg godt, at vores venskab ændrer sig markant og at vores verdener bliver for forskellige.

Det er heldigvis ikke (nødvendigvis) for good!

Min mindste er 20 måneder, og allerede nu begynder der at være mere gang i den igen. :banan: Så forhåbentlig kommer dine veninder med i byen igen om et par år. :P

Du glemmer at det er der mange tænker på næste barn... Så måske om 10 år fester de igen :P

Et par år kan i en børneforælders optik sagtens være ret mange år. :D

Men man kan også godt feste lidt mellem børnene, hvis man ikke får dem alt for tæt, hehe.
0
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 460
Likede indlæg: 7486

Indlægaf Angelina » 9. nov 2017, 05:33

Jeg er jo sådan lidt både og:

- Jeg har fået børn (meget tidligt), så mine børn er alt for store for hvad de bør være for min alder. De fleste jævnaldrende har børn under 10 år - og rigtigt mange under 5 år ... mine er 16 og 21 (og jeg synes snart jeg skal være mormor!).

- Jeg ejer ikke min bolig, hvilket (herude i provinsen) er ret atypisk for min alder, der holder vi op med at leje når vi bliver "rigtigt voksne" og køber. Så her er jeg bagud.

- Det er 10 år siden jeg blev gift for anden gang, det er der de fleste bliver gift for første gang, aldersmæssigt. Så der er jeg også foran.

- Jeg har drevet min egen virksomhed i lige knap 10 år, også usædvanligt for min alder. Lønmæssigt ligger jeg dog væsentligt lavere end mine jævnaldrende (lidt endnu, jeg indhenter jer!). Så der er jeg både foran og bagud.

Men alt i alt synes jeg det går meget godt her sidst i lyvogtyverne :D
3
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Crookshanks
Kort karma: 196
Likede indlæg: 1208

Indlægaf Crookshanks » 9. nov 2017, 05:48

Jeg er 42 og bliver begejstret som en 8-årig når jeg hører "Hedwigs Theme" fra soundtracket til Harry Potter.
Hvor andre på min alder tænker på børn, hus og karriere, så går jeg og venter på næste sæson af Game of Thrones & næste Star Wars film.

På andre punkter føler jeg mig ældgammel.
En vild aften for mig, er når jeg klikker "fortsæt" på Netflix efter kl 22. Stiletterne er røget ind i skabet og Ecco-sandalerne er fundet frem. Nu er det comfort der tæller. I sommers gik jeg i "pensionist sandaler" som min niece kaldte dem.
2
♪♫♫ I'm dreaming of a white Christmas ♪♫♫
HerErJeg
Kort karma: 24
Likede indlæg: 535

Indlægaf HerErJeg » 9. nov 2017, 05:49

Det med om alderen passer handler for mig ikke så meget om man har været igennem tjeklisten, men mindst lige så meget om menneskelig gøren og laden.
Jeg ser desværre nogle stykker der i de glade tyverne var festlige fyre, så pludselig kommer der familie, og så er munterheden pludselig lagt i graven. Man bliver slet og ret røvkedelig, der kommer en seriøsitet og alvor ind over, som altid overskygger den hyggelige eller uformelle situation, der ellers kunne opfordre til at lade munden løbe uden filter, eller tage et par øl mere end sædvanligt.

Så jeg er 43 år, og jeg værner omkring ikke at glemme at være en skør skid. Så skal jeg nok være både far og boligejer og skatteyder og alt det der, men når tiden er rigtig, så vil jeg stadig være grov, vulgær, lummer, sarkastisk og til tider næsten 'barnlig', når tiden og selskabet er det rette til den slags.
1
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 333
Likede indlæg: 1793

Indlægaf Thestral » 9. nov 2017, 06:51

Crookshanks skrev:Jeg er 42 og bliver begejstret som en 8-årig når jeg hører "Hedwigs Theme" fra soundtracket til Harry Potter.
Hvor andre på min alder tænker på børn, hus og karriere, så går jeg og venter på næste sæson af Game of Thrones
& næste Star Wars film.

På andre punkter føler jeg mig ældgammel.
En vild aften for mig, er når jeg klikker "fortsæt" på Netflix efter kl 22. Stiletterne er røget ind i skabet og Ecco-sandalerne er fundet frem. Nu er det comfort der tæller. I sommers gik jeg i "pensionist sandaler" som min niece kaldte dem.

Det meste af ovenstående kunne jeg have skrevet og jeg er 45. Går det rigtig vildt for sig har jeg drukket en enkelt breezer fredag aften imens jeg lavede mad og så er jeg selskabeligt overrislet :genert: Jeg har så en næsten helt voksen datter som samtidig er en rigtig god "veninde" og som jeg deler store og små øjeblikke med. Det er festligt...
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Crookshanks
Kort karma: 196
Likede indlæg: 1208

Indlægaf Crookshanks » 9. nov 2017, 07:07

Thestral skrev:Det meste af ovenstående kunne jeg have skrevet og jeg er 45. Går det rigtig vildt for sig har jeg drukket en enkelt breezer fredag aften imens jeg lavede mad og så er jeg selskabeligt overrislet :genert: Jeg har så en næsten helt voksen datter som samtidig er en rigtig god "veninde" og som jeg deler store og små øjeblikke med. Det er festligt...

Jeg er også snaldret efter 1 genstand. Jeg har en aftale på fredag. Har overvejet at leve livet farligt og drikke 2....

Billede
3
♪♫♫ I'm dreaming of a white Christmas ♪♫♫
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 619
Likede indlæg: 8105

Indlægaf dgd2007 » 9. nov 2017, 07:44

Angelina skrev:[..]
- Jeg har drevet min egen virksomhed i lige knap 10 år, også usædvanligt for min alder.
[...]

Jeg læste det først som at du havde drevet egen virksomhed, siden du var kanp 10 år, og jeg nåede at få de store grin på ved at forestille mig, hvilken virksomhed det kunne være, inden jeg fik læst sætningen ordentligt. :lol:

Mht. mig selv, så ved jeg sgu ikke rigtig. Jeg har vist aldrig været helt mainstream uanset alder. Men altså, jeg ser en del tv - og falder undertiden i søvn til det, så på den måde er er jeg jo ret bedstefaralderagtig :)

Men jeg har nogle gange reflekteret over - og også hørt andre på min alder sige - at det har overrasket lidt, at man ikke føler sig så meget anderledes "indvendigt", bare fordi man er blevet det ældre. Og her tænkes på grundfølelsen af, hvem man er - for selvfølgelig har man ikke samme begejstring for at prøve dette eller hint, som man havde som ung. Enetn fordi det forekommer for besværligt i forhold til forventet udbytte, eller fordi man simpelthen har prøvet det én eller flere gange. :)
1
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 80
Likede indlæg: 1382

Indlægaf Torn » 9. nov 2017, 10:09

Mentalt synes jeg, at min alder passer mig. Jeg har aldrig haft et misforhold til min alder eller følt, at det var hårdt at blive ældre. Jeg forstår ikke den store gruppe, der gruer for fødselsdagen, alene fordi de bliver ældre.

I mit arbejdsliv er jeg længere "henne" end mine jævnaldrende med tilsvarende uddannelsesniveau. Min stilling opnår man typisk først, når man er 5-10 år ældre, end jeg er nu. Det gør mig nu ikke noget - jeg trives i den stilling, og jeg føler ikke, at alderen har den store betydning.

I forhold til min alder har jeg været i fast parforhold med den samme mand i mange år. Til gengæld har vi kun boet sammen i ganske få år, så der ligner vi vores jævnaldrende, selvom vores forholdslængde er langt længere end deres.

Jeg bor i lejebolig i København. Det er meget almindeligt for min alder. Vi overvejer dog så småt at købe hus. Så bliver vi de første husejere i omgangskredsen.

Der er så småt begyndt at dukke spædbørn op i vennekredsen. Det er jeg slet ikke klar til endnu. Gennemsnitsalderen for førstegangsfødende er dog også noget højere end min alder, så der passer jeg måske meget godt alligevel. Det er bare mine venner, der dyrker børn for tidligt. :D
0
Akehurst2
Kort karma: 473
Likede indlæg: 9446

Indlægaf Akehurst2 » 9. nov 2017, 10:21

Fillie skrev:Ja, synes du, at din livsstil svarer til din alder?

Jeg ved godt, det er et meget fluffy spørgsmål, for det kommer jo helt an på, hvad man lægger i at “være alderssvarende”, men ordet er frit.

Jeg er ikke: Jeg fylder snart 37, er gift men har selvvalgt ingen børn, og jeg går generelt godt i spænd med enten enten 10 år yngre eller ændre mennesker, som ikke er der i livet, hvor man stifter familie. Jeg er vild med impulsivitet, og jeg er - som Nik og Jay så smukt formulerede det - stadig teenagestiv, når jeg forlader klubben. Jeg elsker fest og sjov (og nej, det behøver ikke at involvere fuldskab, og småbørnsforældre kan sagtens være festlige - bare for at lukke en fordom, jeg ikke hænger mig i), og jeg kan have svært ved at finde jævnaldrende med samme interesse, hvilket gør at jeg ofte føler mig som “the odd one” blandt andre i tredverne. På nogle områder kunne jeg leve på et kollegieværelse og på andre et plejehjem: Fest er godt men det er ro og stabilitet altså også.

Jeg er 38 år og også gift og selvvalgt uden børn og jeg kan virkelig genkende det, du skriver - dog mest i forhold til den ældre del.

De seneste år har jeg i den grad foretrukket at ses med folk på 60+ frem for mine jævnaldrende i børnefamilielivet. Det handler ikke om fest og drinks, men om at det for mig bare er mere inspirerende samtaler med folk, der har overskud til at engagere sig i samfundet og kulturlivet og frivilligt arbejde, der ikke er relateret til børn.

Så der føler jeg mig ældgammel. Elles føler jeg mig helt alderssvarende i forhold til parforhold, uddannelse, arbejde og bolig. Som nyuddannet og i årene lige efter følte jeg mig ofte helt utilstrækkelig og som om jeg bare legede voksen til møderne med de rigtige voksne, men nu synes jeg, jeg hviler i mig selv (og min faglighed), hvilket er virkelig meget rarere.
1
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 166
Likede indlæg: 1837

Indlægaf girl_beat » 9. nov 2017, 10:36

Miss_no_More skrev:Nej. Jeg er 34. Jeg har godt nok hus og fast kæreste, men ingen børn og kan stadig godt lide at drikke mig et ordentligt hul i jorden. I hverdagen er jeg vist også meget ungdommelig (hvad det så end skal betyde), klæder mig ungt og kan godt lide at fjolle. Folk skyder
mig tit en 5 år yngre. Jeg håber, det ikke kun er pga. væremåde men også udseende :D

Jeg kan dog også rigtig godt lide at "flade ud på sofaen" og når jeg har festet igennem, føler jeg mig 1000 år gammel dagen derpå. Derfor gør jeg det heller ikke HVER weekend længere, da jeg gerne "vil have noget ud af min weekend". Og det var så vist en typisk gammelkone-sætning :)

Det lyder ret meget som mit liv :P :rock:

De ydre rammer som bolig, bil, ægteskab og arbejde er vist meget alderssvarende, men jeg bliver hurtigt rastløs og frihedshungrende, og så arrangerer jeg impulsive rejser, socialt tamtam, picnic på stuegulvet eller lignende, som jeg også gjorde som nogen-og-tyve-årig.
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Emma The Mermaid
Kort karma: 43
Likede indlæg: 703

Indlægaf Emma The Mermaid » 9. nov 2017, 11:44

Både ja og nej.
Nogle dage virker jeg 30 år ældre og andre dage 10 år yngre. I det store hele passer min alder nok meget godt.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 92
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 1390

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 9. nov 2017, 12:14

Nej, det tror jeg egentlig ikke. For det første ligner jeg nok ikke helt en på næsten 40 år, og for det andet så har jeg stadig ikke slået mig til ro på samme måde som jeg har indtryk af at andre næsten 40 årige er.
Min kone og jeg har ikke børn (selvvalgt). Vi har lige, spontant købt hus på landet langt fra det som vi egentlig troede skulle være vores hjem de næste mange år. Vores liv er bygget op om hvad vi vil, og ikke hvad forventninger der er til folk i vores alder eller hvad andre folk gør.
Jeg tror på at det der med at bare gøre nogle ting, selvom det virker som en stor kontrast til det man ellers havde forberedt sig på, er med til at holde os unge.
0
Kaffe
Kort karma: 17
Likede indlæg: 176

Indlægaf Kaffe » 9. nov 2017, 16:54

Jeg er gammel på mange punkter. Mit liv har bestået af ansvar og forpligtelser og streng økonomisering af tid de seneste 20 år, og det præger min måde at se verden på. De seneste par år har jeg fået lidt mere luft omkring mig, men det er faktisk rigtig svært at hoppe ud i friheden igen, og jeg slipper helst ikke kontrollen over noget. Og egentlig kan jeg godt lide at være i en ramme af forudsigelighed og struktur. For de fleste er det nok lidt 'gaab'. Jeg er 42 år og befinder mig bedst sammen med mennesker, der ikke gør som de fleste og har en høj moral. Alderen er mindre vigtig.
0
Brugeravatar
Filliongonggong
Kort karma: 13
Likede indlæg: 145

Indlægaf Filliongonggong » 9. nov 2017, 18:31

Jeg passer overhoved ikke med min alder. Arbejdsmæssigt og uddannelsesmæssige er jeg meget voksen og ansvarlig, men indeni er jeg en tumling :blush2:

Jeg elsker musik som andre på min alder hader, jeg elsker Star wars, Harry Potter, sci fy, ungdomsfilm/serier. Jeg spiller computer gta m.m. Så ikke lige pige spil. Min søn synes hans mor er cool, fordi jeg ved en masse om youtube, spil m.m. Men jeg kan se på andre forældre der har 14 årige , at de ikke aner hvad det er der snakkes om. Jeg er politisk/samfundsinteresseret, hvilket nok er det eneste normale i min alder.

Så jeg er nok ansvarlig som en 80 årig og har Et indre legebarn som en 20 årig :lol2:
0
Summer
Kort karma: 0
Likede indlæg: 140

Indlægaf Summer » 9. nov 2017, 22:42

Njaeh ikke rigtigt vil jeg mene.

Jeg er 22 år. Er færdiguddannet til sommer, har frivilligt arbejde ved siden af og købte hus sammen med kæresten da jeg var 20 år.
Derudover går jeg næsten aldrig i byen. Ork jeg elsker da en god fest og kan sagtens fyre den af, men jeg gider det bare ikke særlig tit - det er fint med 1-2 gange om året for mig. Jeg vil hellere lege husmor og ellers bruge mine aftener på at være sammen med kæresten og familien samt læse en god bog.
Ligeledes går der heller ikke lang tid før der kommer børn på programmet. Vi snakker om, at jeg kan arbejde et års tid når jeg har fundet et arbejde, og så er det vist ved at være tid til projekt baby. Hvornår vi bliver gift aner jeg så ikke - så snart pengene er der. Hvis vi havde pengene, vil vi allerede være gift for længst.
0

Tilbage til "Livets forhold"