Har I venner i må "advare" andre om?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf Delfin » 9. nov 2017, 21:50

Ikke rigtigt, men jeg har et familiemedlem, som jeg gerne giver et lille hint om på forhånd
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf Annione » 9. nov 2017, 22:04

Ja, det har jeg. Men jeg elsker dem alligevel.
0
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf Summer » 9. nov 2017, 22:34

Jeg har en tidligere veninde som jeg har advaret min kæreste om, første gang han skulle møde hende. Hun er meget opmærksomhedskrævende - så meget at det kan være svært at rumme. Derudover er hun meget umoden, og siger upassende ting. Fx har hun skrevet til min kæreste, om han var træt af mig, at han skulle købe en ring til mig og lignende (disse ting er skrevet helt ud af den blå luft). Hun har også en gang, tidligt om morgenen, gået ind i vores lejlighed (der var ikke låst) og gået direkte ind i soveværelset - heldigvis var det kun mig som lå splitter nøgen, da kæresten lige var kørt på arbejde.
Venskabet har i et par lige stille gledet ud fra min side. Men det sluttede helt da hun en dag erklærede, at hun var biseksuel og om min kæreste ville have noget i mod, hvis vi havde sex. :8: Fik sendt hende rimelig hurtigt hjem derefter.

Kan ikke komme i tanke om andre venskaber/bekendtskaber som jeg har følt, at jeg måtte advare folk om.
1
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1427
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4871

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf Patience » 9. nov 2017, 22:36

Nej det har jeg ikke. Jeg har venner med sjove /anderledes personligheder - folk med super nørdede interesser og nogen som er meget generte /stille indtil de lige har set folk an, men det føler jeg ikke er noget man behøver advare andre om. Fælles for de mennesker jeg omgås er at de alle deres særheder til trods er gode mennesker der behandler andre mennesker ordentligt. Jeg er meget lidt rummelig når det kommer til hvad jeg vil betegne som dårlig opførsel, så sådan nogle mennesker er jeg ikke venner med.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf hotlips » 9. nov 2017, 23:04

Nej det har jeg aldrig gjort. Jeg er selv blevet advaret om og jeg bryder mig ikke om det. Folk har det med at lytte til den slags og det er ikke fedt at møde folk der har forbehold på forhånd uden man ved det.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf Sangius » 10. nov 2017, 05:41

Nej. Jeg synes alle har ret til en clean slate når de møder nye mennesker. Ville ikke bryde mig om at give forudintagede holdninger til folk, og derved være med til at andre får et "mærkat".
Desuden er det jo umuligt at vide, om min oplevelse af personen, er delt af alle andre.
4
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22963

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf POCKETKITTEN » 10. nov 2017, 07:21

Jeg har tre drankere - heraf to glødende racister - i min familie, og dem har jeg varslet kærester om i forbindelse med familiearrangementer, hvor de skulle mødes første gang.

Men ellers har det ikke rigtig været aktuelt.
Senest rettet af POCKETKITTEN 11. nov 2017, 07:55, rettet i alt 1 gang.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf Anilara » 10. nov 2017, 09:10

Altså, jeg vil ikke sige jeg advarer, men jeg kan sagtens forberede nogen, til et møde mellem nogle venner, der ikke kender hinanden, fordi nogle på nogen områder ved første møde kan fremstå anderledes og give et indtryk som jeg ikke mener passer til virkeligheden.
Det mener jeg ikke er at "undskylde" eller advare på forhånd, men mere er af omsorg for begge parter, og hindre eventuelle misforståelser, som jeg selv har erfaret.
2
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf Tanten » 10. nov 2017, 12:50

Oh, yeah! Jeg færdes meget i psykiatrikredse og har nogle venner, der er særdeles excentriske, og hvor det faktisk ville være synd for dem, hvis folk ikke lige er forberedt på, at de er meget anderledes.

Jeg har oplevet, at folk har taget afstand fra især én bestemt person, fordi de ikke forstod, at vedkommende pga. en hjerneskade og div. psykiatriske diagnoser ikke har samme filter, som andre, og derfor blev meget stødt over vedkommendes adfærd. Når man ved, hvorfor h*n er, som h*n er, giver det totalt mening - men hvis man ikke kender til hjerneskade, så tror man, vedkommende er dybt uhøflig og bevidst provokerende.

Jeg har set, hvor ulykkelig h*n bliver, når h*n føler sig misforstået og misfortolket, så jeg giver hellere en lille intro til nye bekendtskaber på forhånd, så alle får en god oplevelse.
Senest rettet af Tanten 11. nov 2017, 00:06, rettet i alt 1 gang.
9
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf vibbsen » 10. nov 2017, 13:00

Nej. Jeg har tænkt længe over det. Men det har jeg faktisk ikke.

Der er nogen af pigerne i min omgangskreds som er nogen værre dramaqueens. Og der er også en som kan blive lettere mopse-lopse over nogen lidt sjove ting. Og de fylder allesammen temmelig meget (det gør jeg også selv). Men jeg har ALDRIG følt et behov for at hverken advare eller "forberede" nogen på dem.

Til gengæld så kan tonen/omgangsformen når vi er en bestemt sammensætning af mennesker være rimelig fri og måske lidt grænseoverskridende for folk der ikke har mødt os på den "måde".....Og nogen af de historier som ALTID dukker op kan i andres øre måske virkelig rimelig far-out...Selvom de dengang var en hel naturlig del af den kultur vi færdes i. Men jeg har egentlig aldrig oplevet at der var nogen som synes det var decideret ubehageligt. Som regel så er de flade af grin når vi sidder der og fortæller røverhistorier fra "Der var engang for mange år siden" for det var vitterligt skidesjovt.... :-D

Gad faktisk godt at jeg havde nogen venner som var så specielle at det ligefrem var nødvendige at advare om dem....Men mine venner er åbenbart rimelig leverpostejs-kedelige...
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf dgd2007 » 10. nov 2017, 13:09

Hmm ... som flere andre skriver: nok mest familiemedlemmer, men afhængigt af situationen (altså hvad man skal sammen) har der da været et par andre også, hvor jeg lige har "briefet" andre om visse særlige adfærdsmønstre :)

Det er selvfølgelig en balancegang, for man skal jo heller forhåndsfarve andres opfattelse af en person med sine egne fordomme. På den anden side sætter jeg stor pris på selv at være "advaret", hvis der er et eller andet særligt ved en, som man skal undgå at provokere eller tage med et gran salt.
1
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13986

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf RavenClaw » 12. nov 2017, 17:55

Om jeg direkte advarer om dem, ved jeg nu ikke, men jeg har et par stykker, som jeg godt kan finde på at fortælle om, inden de skal møde andre i min vennekreds. Primært, fordi det er personer, som godt kan fremstå som et par idioter pga. deres attitude, men de er jo gode nok, når man lærer dem at kende. Jeg "advarer" kun, hvis de skal mødes med nogle, som kan tolke deres opførsel anderledes eller let kan blive forbavset over løssluppenhed hos andre mennesker.
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf Trommedreng » 12. nov 2017, 20:24

DenSyngendeLussing skrev:Ja, det har jeg. Jeg har en god ven, som er ret, skal vi sige “uden filter.” Han siger nøjagtig hvad der passer ham, og enten hader man ham eller elsker ham. Jeg gør det sidste, men kan sagtens se, hvorfor han ikke nødvendigvis går godt i spænd med alle. Ham forbereder jeg som regel folk lidt på, inden jeg introducerer ham. :)

Ellers kan jeg ikke komme i tanke om nogen.


Det kan jeg.

Din kat.

Hun er pisse-kedelig. Der er noget galt med hende. Hun er i stykker.
2
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf Bad Samaritan » 13. nov 2017, 20:23

PepsiMagt skrev:
ajnaM skrev:Ja.

Jeg havde blandt andet en ven, som holdt af at videofilme piger, han var sammen med, uden at de vidste det. Det valgte jeg at informere en veninde om, da hun begyndte at flirte med ham i byen en aften. :shock:



Det er da også en virkeligt nasty ting at gøre


Forslag til ny tråd: "Har I venner som er sociopater, og som I må melde til politiet?" :nerve:

PS: Godt du har din venindes ryg! Kan I ikke vende bøtten på den klovn, drikke ham stiv og tatovere det i panden på ham, mens han sover den ud?
1
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf ajnaM » 13. nov 2017, 21:04

Bad Samaritan skrev:
PepsiMagt skrev:
ajnaM skrev:Ja.

Jeg havde blandt andet en ven, som holdt af at videofilme piger, han var sammen med, uden at de vidste det. Det valgte jeg at informere en veninde om, da hun begyndte at flirte med ham i byen en aften. :shock:



Det er da også en virkeligt nasty ting at gøre


Forslag til ny tråd: "Har I venner som er sociopater, og som I må melde til politiet?" :nerve:

PS: Godt du har din venindes ryg! Kan I ikke vende bøtten på den klovn, drikke ham stiv og tatovere det i panden på ham, mens han sover den ud?


Det kom ham faktisk til gode engang, da en pige, han havde været sammen med anklagede ham for voldtægt. Hun endte med at frafalde anklagen, da han fortalte, at han havde det på video. :tie:

Tror ikke, han gør det længere i øvrigt. Det var vist ret meget en (forvokset) teenager-drengerøvs-ting, ikke at det gør det bedre.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Livets forhold"