Har I venner i må "advare" andre om?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
PepsiMagt
Indlæg: 89
Tilmeldt: 2. nov 2017, 22:45
Kort karma: 26
Likede indlæg: 220

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf PepsiMagt » 13. nov 2017, 21:28

Bad Samaritan skrev:
PepsiMagt skrev:
ajnaM skrev:Ja.

Jeg havde blandt andet en ven, som holdt af at videofilme piger, han var sammen med, uden at de vidste det. Det valgte jeg at informere en veninde om, da hun begyndte at flirte med ham i byen en aften. :shock:



Det er da også en virkeligt nasty ting at gøre


Forslag til ny tråd: "Har I venner som er sociopater, og som I må melde til politiet?" :nerve:

PS: Godt du har din venindes ryg! Kan I ikke vende bøtten på den klovn, drikke ham stiv og tatovere det i panden på ham, mens han sover den ud?


En bekendt jeg har, som er jurist, påstår, at det faktisk er fuldt lovligt at opsætte video-overvågning i eget hjem. Dog kræver det tydelig skiltning hvis der kommer hjemmehjælpere eller lignende på matriklen, for så er det en arbejdsplads. Og man må heller ikke filme i indkørslen eller på vejen, eller andre steder med almindelig adgang. Og i alle tilfælde er det strengt forbudt at dele optagelserne.

Video-overvågning af soveværelset virker dog stadig lidt creepy.
0
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf Bad Samaritan » 13. nov 2017, 21:34

PepsiMagt skrev:
Bad Samaritan skrev:
PepsiMagt skrev:
ajnaM skrev:Ja.

Jeg havde blandt andet en ven, som holdt af at videofilme piger, han var sammen med, uden at de vidste det. Det valgte jeg at informere en veninde om, da hun begyndte at flirte med ham i byen en aften. :shock:



Det er da også en virkeligt nasty ting at gøre


Forslag til ny tråd: "Har I venner som er sociopater, og som I må melde til politiet?" :nerve:

PS: Godt du har din venindes ryg! Kan I ikke vende bøtten på den klovn, drikke ham stiv og tatovere det i panden på ham, mens han sover den ud?


En bekendt jeg har, som er jurist, påstår, at det faktisk er fuldt lovligt at opsætte video-overvågning i eget hjem. Dog kræver det tydelig skiltning hvis der kommer hjemmehjælpere eller lignende på matriklen, for så er det en arbejdsplads. Og man må heller ikke filme i indkørslen eller på vejen, eller andre steder med almindelig adgang. Og i alle tilfælde er det strengt forbudt at dele optagelserne.

Video-overvågning af soveværelset virker dog stadig lidt creepy.


Paragraffen, som de dér typer bliver fældet på, er vidst noget med ikke at måtte dele video'er af andre uden deres eksplicitte samtykke. Men ja, du har sikkert ret. Men jeg forbeholder mig nu alligevel retten til at sige, man er et fucking udskud - og et virkelig creepy eet af slagsen ovenikøbet...
0
Brugeravatar
PepsiMagt
Indlæg: 89
Tilmeldt: 2. nov 2017, 22:45
Kort karma: 26
Likede indlæg: 220

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf PepsiMagt » 13. nov 2017, 21:48

Bad Samaritan skrev:Paragraffen, som de dér typer bliver fældet på, er vidst noget med ikke at måtte dele video'er af andre uden deres eksplicitte samtykke. Men ja, du har sikkert ret. Men jeg forbeholder mig nu alligevel retten til at sige, man er et fucking udskud - og et virkelig creepy eet af slagsen ovenikøbet...


Ja det er nok rigtigt, jeg er ikke jurist. Men det er da lidt... skørt, at det er lovligt at filme sex i soveværelset uden at fortælle det til dem man filmer, men hvis du filmer postbuddet som putter breve i din egen postkasse, så falder hammeren.
0
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf Evapeva » 13. nov 2017, 22:35

Ja, det er hændt, at jeg har stukket et heads up til nogen om en ven/veninde før det første møde. Det samme gør de helt sikkert med mig. :fløjt:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
chokoladegris
Indlæg: 171
Tilmeldt: 16. jan 2016, 12:50
Kort karma: 24
Likede indlæg: 172

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf chokoladegris » 14. nov 2017, 20:03

Lidt. Jeg havde en veninde der tit var hurtig med at have sex med en fyr, hvilket selvfølgelig var fuldstændig hendes egen sag! Men efter at hun så havde været sammen med en god ven og tæt på at være sammen med to andre af mine venner, følte jeg mig lidt nødsaget til at skulle "advare" fyre om hende vi skulle mødes med og hun ikke havde mødt før - det endte altid med at jeg skulle stå imellem og lytte til at de ikke gad hende, mens hun så blev ked af det over det. Vi er dog ikke veninder længere :-)
0
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf Trommedreng » 15. nov 2017, 23:03

chokoladegris skrev:Lidt. Jeg havde en veninde der tit var hurtig med at have sex med en fyr, hvilket selvfølgelig var fuldstændig hendes egen sag! Men efter at hun så havde været sammen med en god ven og tæt på at være sammen med to andre af mine venner, følte jeg mig lidt nødsaget til at skulle "advare" fyre om hende vi skulle mødes med og hun ikke havde mødt før - det endte altid med at jeg skulle stå imellem og lytte til at de ikke gad hende, mens hun så blev ked af det over det. Vi er dog ikke veninder længere :-)


Nå. Hvorfor ikke? Åd du altid hendes chokolade?
2
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf Delfin » 16. nov 2017, 00:31

Tjotjalt Åblyst skrev:Hvis jeg følte behov for at advare nogen om nogen forlods, ville jeg egentlig hellere bare lade være med at introducere parterne for hinanden i det hele taget.

Hvis jeg følte det sådant behov, ville jeg også føle behov for at advare mig selv mod vedkommende, ergo ville vedkommende være ude i kulden ret hurtigt. Livet er for kort til tågehorn.


Advare er i citationstegn.
I tilfældet i min familie handler det mere om at forberede på, at de kommer til at møde en person, hvis fremtræden og påklædning godt kan lede tanken hen på noget bums/hjemløs lignende, som nogle mennesker viger lidt tilbage for. Noget der absolut ikke er grund til. Han er fx ikke uhygiejnisk, men hans slidte og lappede tøj kan godt får nogen til at tænke, at han er ulækker, og det er brandærgerligt for for begge parter. Bevares han er noget af en ener og havde sikkert haft en diagnose, hvis han var født 40 år tidligere, men manden er så god som dagen er lang
2
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf Delfin » 16. nov 2017, 06:32

Citat slettet

Netop Anonymiseret

Og så er der jo mange måder at sige det på .
0
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf Delfin » 16. nov 2017, 19:42

Citat slettet

Det var ikke min mening at bruge bissetræk, så det beklager jeg, hvis du opfatter det sådan. Jeg skulle nok have brugt lidt mere tide på mit svar.

Når jeg siger, at der er mange måder at sige det på, ville det stå mig uendelig fjernt at forklare det på den måde. Det er han alt for meget værd - og kær til at jeg ville gøre. Jeg kan ikke gå i detaljer med, hvordan jeg gør det, men jeg præsenterer ham med vægten på de positive sider
0
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf Delfin » 16. nov 2017, 19:44

Citat slettet

Jeg elsker at tale med mennesker, som har noget at byde på. Jeg er også selv lidt af en særling tiltider, hvis det kan gøre nogen forskel for din forståelse.
0
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf Delfin » 16. nov 2017, 20:09

Citat slettet

Jeg er med :gogo:


Herregud hvad er et par år også ud af et helt liv :D
0
14 11 14
Texasroad
Indlæg: 2
Tilmeldt: 3. okt 2017, 08:46
Kort karma: 0
Likede indlæg: 10

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf Texasroad » 1. dec 2017, 20:43

Bad Samaritan skrev:
PepsiMagt skrev:
ajnaM skrev:Ja.

Jeg havde blandt andet en ven, som holdt af at videofilme piger, han var sammen med, uden at de vidste det. Det valgte jeg at informere en veninde om, da hun begyndte at flirte med ham i byen en aften. :shock:



Det er da også en virkeligt nasty ting at gøre


Forslag til ny tråd: "Har I venner som er sociopater, og som I må melde til politiet?" :nerve:

PS: Godt du har din venindes ryg! Kan I ikke vende bøtten på den klovn, drikke ham stiv og tatovere det i panden på ham, mens han sover den ud?

Jeg datede engang en fyr, der var venner med en der havde begået et seksuelt overgreb på mig. Da jeg fortalte ham det prøvede han at slå det hen, indtil jeg i detaljer fortalte ham hvad der var sket. Så kunne han godt forstå det. Hans bedste ven ved også godt hvad der er sket. De tre er stadig venner og ses i en vennegruppe, men min ex-date undskylder det med at de ikke er "tætte venner". Jeg ville ønske at han ville advare andre, men desværre er hans sociale liv og status vigtigere for ham, end at tage afstand fra hvad der er sket. I teorien vil han gerne tage afstand, men i praksis er det bare for ubelejligt for ham.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf Zombie » 3. dec 2017, 22:27

Jeg har en kammerat, der fik en hjerneblødning og stadig går til genoptræning m.m.

Efter den blødning har han ændret personlighed og han skriver nogle gange nogle mærkelige ting på Facebook i diverse diskussioner.
Ting, han ikke plejede at give udtryk for, inden han fik den blødning.
Han bliver stille og rolig mere "mild", så vi er flere som håber, at han kommer lidt nærmere "sit gamle jeg" med tiden, fremfor den person, han er pt. Han er vanskelig at være venner med.

Jeg har ikke lyst til at unfriende ham, for hvis det var mig som fik en hjerneblødning, ville jeg håbe at mine venner og bekendte ville holde fast i relationen, selvom det i perioder var svært.
Jeg tror, man er ensom nok og har det svært nok, i den situation.

Når min kammerat får viklet sig ind i en diskussion på min Facebook, tager jeg "pædagog-hatten" på i mine svar til ham. Han opdager det ikke, men mange af mine gode venner spotter det lige med det samme (da jeg normalt kan være ret skrap ift. nogle emner, og pludselig er blød og sød og mild). Hvis andre ikke spotter det og begynder at diskutere med ham, skriver jeg privat til dem om hans situation og beder dem tage hensyn.
De må gerne tage diskussionen med ham, men jeg beder dem om at være "de voksne" og holde en god tone, og udvise overbærenhed.

Jeg går ikke ind for at stryge ham med hårene og give ham ret, eller undlade diskussionen med ham. Men jeg går ind for, at man i højere grad trækker vejret og ikke lader sig provokere.
8
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf LaScrooge » 10. dec 2017, 11:24

Zombie skrev:Jeg har en kammerat, der fik en hjerneblødning og stadig går til genoptræning m.m.

Efter den blødning har han ændret personlighed og han skriver nogle gange nogle mærkelige ting på Facebook i diverse diskussioner.
Ting, han ikke plejede at give udtryk for, inden han fik den blødning.
Han bliver stille og rolig mere "mild", så vi er flere som håber, at han kommer lidt nærmere "sit gamle jeg" med tiden, fremfor den person, han er pt. Han er vanskelig at være venner med.

Jeg har ikke lyst til at unfriende ham, for hvis det var mig som fik en hjerneblødning, ville jeg håbe at mine venner og bekendte ville holde fast i relationen, selvom det i perioder var svært.
Jeg tror, man er ensom nok og har det svært nok, i den situation.

Når min kammerat får viklet sig ind i en diskussion på min Facebook, tager jeg "pædagog-hatten" på i mine svar til ham. Han opdager det ikke, men mange af mine gode venner spotter det lige med det samme (da jeg normalt kan være ret skrap ift. nogle emner, og pludselig er blød og sød og mild). Hvis andre ikke spotter det og begynder at diskutere med ham, skriver jeg privat til dem om hans situation og beder dem tage hensyn.
De må gerne tage diskussionen med ham, men jeg beder dem om at være "de voksne" og holde en god tone, og udvise overbærenhed.

Jeg går ikke ind for at stryge ham med hårene og give ham ret, eller undlade diskussionen med ham. Men jeg går ind for, at man i højere grad trækker vejret og ikke lader sig provokere.


Ej, hvor er det synd for ham. Godt at du hjælper, for han er jo ikke sig selv, og det ville være grusomt hvis han mistede venner og omgangskreds på grund af noget, han overhovedet ikke kan gøre for. Jeg synes alle burde vide det og bære over. Han er muligvis belastende fordi han er provokerende, men med hjerneblødningen som kontekst kan jeg slet ikke forstå, at man få sig selv til at trække sig som ven. Stakkels fyr, der vel mere eller mindre er vågnet op i en verden, der er helt anderledes end han kender den og hvor folk pludselig reagerer helt anderledes på ham, end han er vant til, uden at han forstår hvorfor. Jeg går ud fra at han ikke er i stand til at ræsonnere eller handle anderledes end han gør nu, altså at han ikke er sig forandringen fuldt bevidst og demed heller ikke kan tænke "Okay, det jeg skriver er vildt unuanceret/sexistisk/radikalt/racistisk, så det er derfor folk skændes med mig. Jeg må hellere reflektere lidt mere over mine holdninger eller formidlingen af dem, og spørge mig selv, om det shit jeg lukker ud virkelig er i overensstemmelse med mine værdier."
0
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Livets forhold"