Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf LaScrooge » 20. dec 2017, 10:38

paint skrev:
LaScrooge skrev:Jeg har lige set billeder af min vens taget før de fik 2 børn og indrettede lydstudie og den er altså dejlig. Den har et godt køkken - større end den anden; stort badeværelse - større end det andet; samme type rum: lyse, stuk, halvhøjt til loftet, plankegulve - og så er den 100.000 billigere, men koster det samme i ydelse (ca 4000).

Det der adskiller dem nu er beliggenheden, hvor jeg klart foretrækker den første, indretningen/rumfordelingen - min vens er aflang og har smalle rum, den anden har mere firkantede rum, som synes større og har bedre udsigt, og så dét at den første er 6-7m2 større.

Der er også noget feel der adskiller dem. Men det er bare så forkælet...

Jesus, altså. What to do? Skal jeg bare slå til? Argh altså!

Jeg fatter slet ikke at jeg pludselig står i denne situation.


Du må ind på denne side http://ja-eller--nej.goodplace.eu/

Svaret du ser, når siden åbnes, er svaret på dit spørgsmål (der skal ikke klikkes eller noget) ;)


DET MÅ MAN IKKE! :panik: Du pusher overnaturligt shit til en person i krise! Og du kalder dig selv psykolog! :cuss: :sur: :lol:
6
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf LaScrooge » 20. dec 2017, 10:42

^ Jeg forstår i øvrigt godt tricket, men det virker ikke for jeg er reelt i tvivl. Jeg har ikke en hensigt jeg skjuler for mig selv, eller noget, jeg dybest set ved er rigtigt at gøre. Selvom svaret var ja og jeg ville ønske at det havde været nej, så følger jeg ikke blindt mine følelser i denne sag.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf paint » 20. dec 2017, 11:01

LaScrooge skrev:^ Jeg forstår i øvrigt godt tricket, men det virker ikke for jeg er reelt i tvivl. Jeg har ikke en hensigt jeg skjuler for mig selv, eller noget, jeg dybest set ved er rigtigt at gøre. Selvom svaret var ja og jeg ville ønske at det havde været nej, så følger jeg ikke blindt mine følelser i denne sag.


Jeg havde nu heller ikke regnet med, at du blindt ville følge hvad der stod på et website :P

Men hvis du ønskede at der stod nej, så var det måske værd at reflektere lidt over. ;)
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf LadyFox » 20. dec 2017, 11:38

LaScrooge skrev:Jeg har lige set billeder af min vens taget før de fik 2 børn og indrettede lydstudie og den er altså dejlig. Den har et godt køkken - større end den anden; stort badeværelse - større end det andet; samme type rum: lyse, stuk, halvhøjt til loftet, plankegulve - og så er den 100.000 billigere, men koster det samme i ydelse (ca 4000).

Det der adskiller dem nu er beliggenheden, hvor jeg klart foretrækker den første, indretningen/rumfordelingen - min vens er aflang og har smalle rum, den anden har mere firkantede rum, som synes større og har bedre udsigt, og så dét at den første er 6-7m2 større.

Der er også noget feel der adskiller dem. Men det er bare så forkælet...

Jesus, altså. What to do? Skal jeg bare slå til? Argh altså!

Jeg fatter slet ikke at jeg pludselig står i denne situation.


Hvis det er lang tid siden du har været i din vens lejlighed synes jeg egentlig du skulle tage forbi og kigge på den - selvom du har været der før. Nogengange kan man jo blive overrasket alligevel. Eller måske du kan blive mere sikker på at det ikke er en lejlighed for dig overhovedet.
0
...
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf LaScrooge » 20. dec 2017, 15:41

Jeg har takket nej til min vens og jeg har det godt med det. Jeg vendte det med min veninde og fandt frem til følgende, afgørende ting:

Jeg kan bedre se mig selv bo i den første i rigtig lang tid
Den er tættere på jorden, og jeg har det med at føle mig fanget, hæmmet og kvalt højt oppe, især uden altan eller nem udgang til gård. Den første ligger på 1. og har udsigt og nem adgang til gården
Der hører er lille ekstra loftsrum med, som jeg kan bruge som værksted, det er lyst og der er plads til bord og opbevaring (Derudover også et stort kælderrum)

Jeg kommer til at føle mig friere og have mere plads, så jeg bliver lykkeligere der. Den ligger bedre efter min smag og er stadig meget billig. Der er ikke noget der taler imod den ud over risikoen for, at den går til anden side. Så jeg6må krydse fingre og håbe det bedste.
14
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf LaScrooge » 22. dec 2017, 07:17

Rikke skrev:Jeg ville også have ventet, hvis jeg var i din situation - så må krydse fingre for, at du får den :)

Skete der i øvrigt mere med den, hvor sælger sprang fra?


Nej, jeg gjorde ikke mere ved det. Jeg synes det var en lettere uoverskuelig situation, hvor jeg skulle kontakte bestyrelsesformanden, som sælger var gode venner med, og lade som om jeg ikke vidste, hvad der var sket med salgsplanerne, i håb om, at hun ville "afsløre" at sælger havde ændret mening og ville sælge til nogle andre og derefter skulle jeg køre en slags sag på det, så jeg kunne tvinge salget igennem. Så jeg log det fare. Og det er jeg tilfreds med.

Jeg har nemlig også opdaget - i dag! - at jeg havde de forkerte vedtægter til den andel, jeg gerne vil købe. I de rigtige vedtægter står der ikke noget om venteliste, blot følgende:

"Ønsker en andelshaver at fraflytte boligen, er han berettiget til at overdrage sin andel til en anden, der bebor eller samtidig med overdragelsen flytter ind i boligen."

Intet om ventelister! Jeg har trawlet vedtægterne igennem og der står absolut intet om at nogen interne har fortrinsret, bare at man skal betale for den i tide-agtigt.

Så hvis jeg forstår det rigtigt, har sælger al ret til at bestemme, at det er mig, der får den.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf LaScrooge » 19. jan 2018, 05:58

Jeg har slet ikke fortalt...

AT DET ER LYKKES! :banan:

Pludselig en dag for 2 uger siden modtog jeg overdragelsesaftalen i min mailbakke! Så nu er den min! 510.000 kroner, 4100 inklusive forbrug og jeg kommer til at sidde for lidt over 7000 om måneden.

Den skal istandsættes (som jeg måske har skrevet), for der har boet to rygere i længere tid og alt er beige. Jeg går i overvejelser om hvorvidt jeg selv skal gøre det eller om jeg skal betale nogen for det. Den er kun 45 m2, men jeg tror til gengæld at det kræver den helt store tur med at dampe tapet ned og fuldspartle og den slags og jeg aner ikke hvor besværligt sådan noget er (min kæreste siger at det er MEGET besværligt, andre siger at det godt kan lade sig gøre), så det er lidt en afvejning af tid versus pris. Hvis det tager mig fx 2 måneder hvis jeg arbejder om aftenen efter arbejde og i weekenderne, kan det så i virkeligheden bedre betale sig at bruge 20.000 kroner på at få håndværkere til at gøre det? - jeg ved ikke engang om det koster 20.000, for jeg ved intet om istandsættelse og håndværkerpriser. Men jeg ved at jeg gerne vil beholde så meget som muligt af min opsparing, så jeg også har nogenlunde frie hænder til at komme på plads. Jeg skal måske have nyt komfur, helt sikkert nyt køleskab, jeg mangler en sofa og jeg har ikke noget fjernsyn, jeg skal have lyskilder, en trådløs router og måske trukket kabler og netstik og den slags. Flytningen kommer til at koste penge, og så vil der sikkert bare være en masse udgifter, jeg ikke lige havde tænkt over, i forbindelse med pludseligt at eje sit eget. Det er allerrarest ikke at skulle vende hver en krone eller være bekymret over at se, at jeg nærmer mig kistebunden, når det handler om at komme basalt på plads.

Har I nogle tanker om det? Som sagt, 45m2, men istandsættelsen vil være nærmest total ifht nedtagning af tapet og vask og maling af lofter og alt indvendigt. Der stinker af røg, den der indædte lugt der kommer af at der sidder gammel nikotin i alt, så jeg er ikke helt sikker på, at jeg kan bo der uden at få hovedpine. Jeg tænker i så fald at starte med et af rummene, så det er beboeligt og selvfølgelig vaske alt i resten af lejligheden minus det andet rum med grundrens over flere gange.
15
And we both know: I will be delicious
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf IrmaPigen » 19. jan 2018, 06:46

Jeg vil tro det nærmere koster 50 kilo
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf LaScrooge » 19. jan 2018, 07:21

IrmaPigen skrev:Jeg vil tro det nærmere koster 50 kilo


Tænkte det nok. 20.000 dækker vel næppe den første uge, alt inklusive.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf Pandesteg » 19. jan 2018, 07:30

Jeg ville godt turde kaste mig ud i det selv. Kan din kæreste ikke hjælpe også? Tænker, at 2 personer godt selv kan klare sådan et projekt på overskuelig tid. Min mand og jeg har selv planlagt at gøre nogenlunde det samme i vores nye hus (dog ikke pga. nikotin/røglugt). Kan du tage et par feriedage fra arbejde og måske have en forlænget weekend at arbejde i?

Edit: Og tillykke forresten! Dejligt at det endelig lykkedes!!
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf Akehurst2 » 19. jan 2018, 08:35

Lisma skrev:Hvis du kan få en til at hjælpe lidt til, burde det bestemt være overskueligt at gå til selv, når det kun er 45 kvm. Det sutter r*v at dampe tapet ned, men man bliver heldigvis så frustreret af det, at man giver den lidt ekstra gas når man kommer i gang, for at få det overstået. ;) Ellers er det bare at vaske lofter, karme og sådan grundigt ned og give det en gang maling. De 50.000(plus! - for det kan hurtigt rende højere op) kan du jo nærmest klare alt det andet for. :)


Det er ikke nok med bare en gang malng - der skal noget til, der spærrer for nikotinen. En udmærket beskrivelse her: https://www.bolius.dk/rengoering-af-et- ... jem-16053/
3
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf dykkersild » 19. jan 2018, 08:47

Jeg ville selv sørge for at dampe tapet af og gøre alt klar til murer som så sørger for spartling som kan være svært at få fint/jævnt og så selv efterfølgende sørge for filt og maling.

Og husk naboerne - det der tapetfjerning larmer mere end man regner med - men det giver til gengæld gode muller ;)
2
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf dykkersild » 19. jan 2018, 08:50

Hov - og tillykke med endelig at have fået dit eget sted - skønt for dig!
1
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf Buller » 19. jan 2018, 09:05

prøv også lige først at se hvor godt tapeten sidder fast. Det er langt fra alle der er lige skarpe til at sætte den slags op og nogle gange kan man rive det af i større partier. I vores ene lejlighed havde de sat filt op helt forkert, så det er nemt at flå ned. Ellers kan den slags godt tage lidt tid, men koster ikke andet end sæbevand og tid.
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf sigge » 19. jan 2018, 09:12

Kæmpe tillykke, det er dejligt at høre, at det er lykkedes.

Kan du evt. overveje at få en maler til at lave noget af det såsom at spartle og sætte filt op? Så kan du selv stå for resten. Jeg hører fra flere af mine kolleger, som har sat hus i stand over de seneste par år, at lige præcis det der med at få væggene jævne og glatte med spartle, slibe, spartle, slibe osv. virkelig er dødens pølse.* Og alle dem, der har betalt sig fra det, er så glade for det. Det koster jo i hvert fald ikke noget at indhente et tilbud på det, og så kan du vurdere, når du har den reelle pris.



*Det er ikke som sådan svært, det er bare hårdt arbejde og tidskrævende for folk, der ikke har rutine med det.
3
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Livets forhold"