Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
LaScrooge
Kort karma: 858
Likede indlæg: 8522

Re: Jeg er SÅ tæt på at købe min egen lejlighed!

Indlægaf LaScrooge » 26. nov 2017, 08:51

Så. Nu har jeg skrevet til sælgeren af den første lejlighed.

Jeg er sikker på, at du har ret, Rapfisk, at jeg nok skal blive rigtig glad for den store også. Den har mange kvaliteter. Jeg kan sagtens se det for mig. Der er bare lige en besættelse, der skal ud af hovedet.
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 337
Likede indlæg: 13857

Indlægaf paint » 26. nov 2017, 09:28

LaScrooge skrev:Så. Nu har jeg skrevet til sælgeren af den første lejlighed.

Jeg er sikker på, at du har ret, Rapfisk, at jeg nok skal blive rigtig glad for den store også. Den har mange kvaliteter. Jeg kan sagtens se det for mig. Der er bare lige en besættelse, der skal ud af hovedet.

Jeg var engang i næsten samme situation. To lejligheder - den éne større og objektivt set, bedre end den anden. Alligevel, var der noget ved den éne ( mindre) end den større, som tiltrak mig. Den forekom enormt hyggelig og rar.

En uge efter, var jeg ude at se den igen, inden jeg tog endelig stillig. Beboeren som havde vist mig lejligheden, var på det tidspunkt flyttet og lejligheden var tom. Og nu fattede jeg simpelthen ikke, at jeg havde været ved at vælge den. Væk var hyggen og den rare atmosfære.

Indretning, stemning og atmosfære betyder enormt meget når man ser på en lejlighed - måske især, hvis også sælgeren er rar, flink, positiv etc.

Man prøver selvfølgelig at se bort fra dén slags, egentlig uvedkommende indtryk (som mavefornemmelser er lavet af). Men det kan man ikke helt, alligevel. ;)
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
LaScrooge
Kort karma: 858
Likede indlæg: 8522

Indlægaf LaScrooge » 27. nov 2017, 17:09

Sælger har annulleret aftalen. Der var et problem med handlen af det hus, hun skulle købe.

JEG MAGTER IKKE MERE.
0
avdotja
Kort karma: 236
Likede indlæg: 4474

Indlægaf avdotja » 27. nov 2017, 17:44

Ej, det er jeg ked af at læse Scrooge :( Det må være frygtelig frustrerende, men kan desværre ikke komme i tanke om noget jeg kan skrive, som skulle gøre det bedre :(
0
LaMariposa
Kort karma: 355
Likede indlæg: 5921

Indlægaf LaMariposa » 27. nov 2017, 18:01

LaScrooge skrev:Sælger har annulleret aftalen. Der var et problem med handlen af det hus, hun skulle købe.

JEG MAGTER IKKE MERE.

Øv, hvor ærgerligt :( Krydser fingre for, at der snart viser sig det helt rigtige for dig :ae:
0
:lun: Be brave...

When it all goes wrong, I'll pull myself together, keep on holding on...
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1945
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 19834

Indlægaf Daine » 27. nov 2017, 18:42

Ej for fanden da, Scrooge! Jeg kan vist ikke gøre andet end at bande stygt på dine vegne - og så krydse fingre for at tredje gang er lykkens gang for dig :kryds:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Minimalista
Kort karma: 2
Likede indlæg: 53

Indlægaf Minimalista » 27. nov 2017, 21:19

Noooo - jeg har læst med i den her tråd fra sidelinjen. Hvor er det oprigtig talt synd for dig, Scrooge! Jeg havde mere optur over dit snarlige lejlighedskøb end over min egen fødselsdag forleden; det var rart at tænke på at nogen havde held i sprøjten, når jeg selv lå syg.

- Jeg sender ustyrlige mængder god/fab lejlighedskarma i din retning!!!
0
Buller
Kort karma: 66
Likede indlæg: 1249

Indlægaf Buller » 27. nov 2017, 22:55

LaScrooge skrev:Sælger har annulleret aftalen. Der var et problem med handlen af det hus, hun skulle købe.

JEG MAGTER IKKE MERE.

Havde i ikke begge skrevet under på købsaftalen?
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 997
Likede indlæg: 8580

Indlægaf Rapfisk » 27. nov 2017, 22:59

Nej, nej, nej, Scrooge!
0
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
bluetof1
Kort karma: 729
Likede indlæg: 4561

Indlægaf bluetof1 » 27. nov 2017, 23:15

Buller skrev:

JEG MAGTER IKKE MERE.

Sælger har vel benyttet sig af fortrydelsesretten.
0
Har lige barberet ben for første gang i meget, meget lang tid. Min bodyoil kunne ikke længere fugte min hud. Til gengæld havde jeg virkelig blank pels.
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 627
Likede indlæg: 4702

Indlægaf Filipai » 27. nov 2017, 23:27

Øv hvor jeg føler med dig. Og kender det alt for godt. Vi står selv i standby med noget vi havde en aftale på, som så gik i vasken, og som nu alligevel måske lykkedes. Man er fuldstændig knust når det går galt.

Jeg håber dog at det lykkedes for dig. Vi fik en besked idag om at salget nok gik igennem, selvom at det har taget 2 måneder at nå hertil, med bump og hvad der hører til.

Det skal nok lykkedes!
0
Buller

Indlægaf Buller » 27. nov 2017, 23:40

bluetof1 skrev:
Buller skrev:

JEG MAGTER IKKE MERE.

Hvilken skulle det være? Medmindre sælger har et specifikt forbehold indskrevet så er det udelukkende køber der har fortrydelsesret. Sælger skulle have tænkt sig om inden hun satte til salg.

En underskrevet købsaftale er et bindende dokument, man kan ikke bare annullere den efter forgodtbefindende. Køber har 6 dages fortrydelse, men det koster 1% af købssummen i bod, sælger har ikke fortrydelsesret. Man ville jo ikke kunne købe og sælge hvis man ikke kunne regne med underskrevne aftaler.
0
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 912
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 9477

Indlægaf Rikke » 28. nov 2017, 00:03

Buller skrev:
bluetof1 skrev:
Buller skrev:

JEG MAGTER IKKE MERE.

Hvilken skulle det være? Medmindre sælger har et specifikt forbehold indskrevet så er det udelukkende køber der har fortrydelsesret. Sælger skulle have tænkt sig om inden hun satte til salg.

En underskrevet købsaftale er et bindende dokument, man kan ikke bare annullere den efter forgodtbefindende. Køber har 6 dages fortrydelse, men det koster 1% af købssummen i bod, sælger har ikke fortrydelsesret. Man ville jo ikke kunne købe og sælge hvis man ikke kunne regne med underskrevne aftaler.

Kan sælger have taget forbehold for hushandelen i købsaftalen på lejligheden?
0
:whip:
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14765

Indlægaf Juki » 28. nov 2017, 00:19

JEG MAGTER IKKE MERE.

Eeeeejjjjj!!! :(
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Buller

Indlægaf Buller » 28. nov 2017, 08:23

Rikke skrev:
Buller skrev:
bluetof1 skrev:
Buller skrev:

JEG MAGTER IKKE MERE.

Kan sælger have taget forbehold for hushandelen i købsaftalen på lejligheden?

Det kan hun godt ja, men hvis hun ikke har så kan hun ikke bare annullere den.
0

Tilbage til "Livets forhold"