Er det hyggeligt at handle

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
fisken80
Kort karma: 158
Likede indlæg: 4746

Er det hyggeligt at handle

Indlægaf fisken80 » 16. nov 2017, 15:59

og som tillægsspørgsmål: er det dovenskab, hvis man ikke gider?

Jeg har lige siddet og moret mig lidt over et laaaaangt kommentarspor på Facebook. Kommentarerne er skrevet til et opslag på tv2-nyhedernes side om, at man i nogle Bilkaer får mulighed for at drive in handle. Man bestiller sine varer i app'en og kan så hente dem pakkede og klar i et særligt område på parkeringspladsen.

Og rigtig mange går fuldstændig i baglås over det. Det er dovenskab og en frygtelig udvikling og vi bliver asociale og hvad er det dog snart for en verden osv. osv. Jeg tænker, at de nok ikke har hørt om Nemlig.com...

Bruger I at få varer leveret? Eller synes I også det er en skrækkelig udvikling, at det er muligt og at Bilkas koncept er frygteligt?
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
Venus222
Kort karma: 57
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 732

Re: Er det hyggeligt at handle

Indlægaf Venus222 » 16. nov 2017, 16:03

Jeg knuselsker Nemlig.com! :love2: Jeg bestiller de ting jeg selv gider slæbe der, og så køber jeg de lettere ting i en fysisk butik. Og ja, det er muligvis dovenskab, men jeg er heldigvis ligeglad. :D
0
kartoffelpizza
Kort karma: 17
Likede indlæg: 450

Indlægaf kartoffelpizza » 16. nov 2017, 16:04

Vi handler meget hos nemlig, aarstiderne og Vigo. Og småsupplerer så i netto/Føtex. Jeg gider altså ikke stå særligt meget i et supermarked.
Vi har heller ikke bil - og sp er det praktisk at få leveret toiletpapir, danskvand og vaskemiddel.
Vi bruger samme budget på husholdning og får varer af samme kvalitet eller højere.

Men jeg kender godt holdningen. Min mor mener det er dovenskab og menneskehedens undergang. Hvorimod at hun betaler sig fra rengøring, vinduesvask og bilvask er noget HEEEEEEELT andet.
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5544

Indlægaf Sangius » 16. nov 2017, 16:05

Vi får aftensmad til 5 dage leveret hver mandag. Fra Årstiderne.
Savner på ingen måde at handle.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 821
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 12664

Indlægaf LadyFox » 16. nov 2017, 16:06

Det er ikke noget jeg selv vil benytte, men jeg forstår godt hvorfor andre gerne vil.
På et tidspunkt ville jeg prøve nemlig.com, men jeg gav op fordi jeg synes det var helt uoverskueligt.
0
"It was the beginning of the greatest Christmas ever. Little food. No presents. But there was a snowman in their basement."
Brugeravatar
Skorstenen
Kort karma: 130
Likede indlæg: 1829

Indlægaf Skorstenen » 16. nov 2017, 16:07

Det er overhovedet ikke hyggeligt at handle.

Jeg har aldrig fattet at nogen virkelig kan tage på familiehyggetur til effing Bilka. :nerve: Mit blodtryk stiger bare ved tanken.
Hvis jeg brugte Bilka særlig meget, ville jeg gerne benytte mig af drive-in metoden.
1
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 460
Likede indlæg: 7394

Indlægaf Angelina » 16. nov 2017, 16:07

fisken80 skrev:og som tillægsspørgsmål: er det dovenskab, hvis man ikke gider?

Jeg har lige siddet og moret mig lidt over et laaaaangt kommentarspor på Facebook. Kommentarerne er skrevet til et opslag på tv2-nyhedernes side om, at man i nogle Bilkaer får mulighed for at drive in handle. Man bestiller sine varer i app'en og kan så hente dem pakkede og klar i et særligt område på parkeringspladsen.

Og rigtig mange går fuldstændig i baglås over det. Det er dovenskab og en frygtelig udvikling og vi bliver asociale og hvad er det dog snart for en verden osv. osv. Jeg tænker, at de nok ikke har hørt om Nemlig.com...

Bruger I at få varer leveret? Eller synes I også det er en skrækkelig udvikling, at det er muligt og at Bilkas koncept er frygteligt?

Jeg hader at handle, jeg gør det udelukkende af nød - og får Bilka i Odense drive in på den måde, så er jeg den første der kommer til at bruge det.
1
~indsæt smart signatur her~
fisken80

Indlægaf fisken80 » 16. nov 2017, 16:10

Men hvorfor mon folk reagerer sådan? Jeg undrer mig virkelig. Hvorfor er det så skræmmende en tanke, at folk ikke handler selv, men bruger nemlig eller det nye koncept med drive in eller Remas Vigo?

Nogle skriver som var det menneskehedens undergang, at der kommer den slags muligheder.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 317
Likede indlæg: 5775

Indlægaf eks-Maupassant » 16. nov 2017, 16:10

Jeg synes det er afskyeligt at handle. Men jeg har ingen smartphone, så jeg sidder stadig fast i suppedasen!

Håber dog mange gør det, så det bliver lidt mere tomt i butikkerne, især har folk det med at stå og fedte i det foran det glasskab hvor mælken står i. De står og beskuer den ene yoghurt efter den anden, mens jeg står og venter en evighed og tænker HVOR FUCKING SVÆRT KAN DET VÆRE AT VÆLGE EN YOGHURT.
1
I wish the left would learn to love objectivity, reason, science, and evolutionary theory. They are very useful tools. - Keith Frankish
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1387

Indlægaf Little_Woman » 16. nov 2017, 16:11

Jeg får jævnligt måltidskasse fra Årstiderne, så det kun er mælk og den slags jeg skal købe selv. Jeg savner på ingen måde de tunge indkøbskurve og poserne, og ubeslutsomheden 16.30 i Netto.
0
Nu med fugl
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 317
Likede indlæg: 5775

Indlægaf eks-Maupassant » 16. nov 2017, 16:12

fisken80 skrev:Men hvorfor mon folk reagerer sådan? Jeg undrer mig virkelig. Hvorfor er det så skræmmende en tanke, at folk ikke handler selv, men bruger nemlig eller det nye koncept med drive in eller Remas Vigo?

Nogle skriver som var det menneskehedens undergang, at der kommer den slags muligheder.

Mange kan ikke lide nye ting da de bliver forstyrrede i deres rutiner, og indkøb er jo en fast nærmest-daglig rutine.

Jeg havde det selv sådan med rejsekortet, det drev mig til vanvid at papirbiletterne forsvandt :)

Ellers ved jeg ikke.
Senest rettet af eks-Maupassant 16. nov 2017, 16:13, rettet i alt 1 gang.
0
I wish the left would learn to love objectivity, reason, science, and evolutionary theory. They are very useful tools. - Keith Frankish
IrmaPigen
Kort karma: 194
Likede indlæg: 2583

Indlægaf IrmaPigen » 16. nov 2017, 16:12

Jeg vil gerne selv handle mine madvarer. Dvs tage den friskeste mælk, rugbrød osv og lede efter den mest modne avokado, udvælge mig det største kålhovedeosv.
12
fisken80

Indlægaf fisken80 » 16. nov 2017, 16:16

eks-Maupassant skrev:
fisken80 skrev:Men hvorfor mon folk reagerer sådan? Jeg undrer mig virkelig. Hvorfor er det så skræmmende en tanke, at folk ikke handler selv, men bruger nemlig eller det nye koncept med drive in eller Remas Vigo?

Mange kan ikke lide nye ting da de bliver forstyrrede i deres rutiner, og indkøb er jo en fast nærmest-daglig rutine.

Jeg havde det selv sådan med rejsekortet, det drev mig til vanvid at papirbiletterne forsvandt :)

Ellers ved jeg ikke.

Men altså, de bliver jo ikke tvunget til at bruge det. Jeg er også selv ved at vænne mig til rejsekortet, indtil videre hader jeg det... Men det er jeg jo også tvunget til at benytte.
0
Akehurst2
Kort karma: 472
Likede indlæg: 9380

Indlægaf Akehurst2 » 16. nov 2017, 16:17

Jeg kan faktisk godt lide at gå i supermarked :genert:

Synes det er lidt hyggeligt at gå rundt og kigge på tingene og vælge blandt grønt og kød.

Er dog også voldsom tilhænger af alt, der kan gøre livet lettere. Forstår aldrig, hvorfor folk er imod bekvemmelighed. Er det sådan et eller andet protestantisk krav om flid og nøjsomhed eller endda noget nærmest calvinistisk, hvor livet helst skal gøre lidt ondt?
15
Akehurst2
Kort karma: 472
Likede indlæg: 9380

Indlægaf Akehurst2 » 16. nov 2017, 16:17

eks-Maupassant skrev:

Ellers ved jeg ikke.

Det er jo rigtigt. Vi er allesammen forandringsangste. Nej til nyt!
0

Tilbage til "Livets forhold"