Er det hyggeligt at handle

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 361
Likede indlæg: 6269

Re: Er det hyggeligt at handle

Indlægaf Juki » 17. nov 2017, 10:05

Velvet-Goldmine skrev:Der er ikke noget værre end et supermarked i myldretid, så jeg ville hellere gnave min højre arm af ved skulderen end at skulle være tvunget til at frekventere et sådan alt for mange gange.
Heldigvis har jeg i mange år haft arbejdstider der muliggjorde at handle når alle andre var på arbejde, og så synes jeg faktisk det var meget hyggeligt at gå rundt og blive inspireret hvis ikke lige jeg havde en klar madplan i hovedet (jeg bor lige ved siden af en Bilka, og der kan man jo få ALT og masser af inspiration og ideer - det ville nok være anderledes hvis jeg kun havde en Netto og en Fakta). Jeg kan også bedst lide at vælge især grøntsager og mælkevarer selv, af hensyn til tilstand og dato som andre også har nævnt.
Jeg har brugt Nemlig.com engang for længe siden da jeg havde alm. arbejdstider, men jeg synes det var for dyrt og for dårlig kvalitet af de letfordærvelige varer, og de havde stort set intet økologisk. Det har sikkert ændret sig, men jeg har ikke brugt dem siden.

Jeg synes nemlig.com har mange økologiske varer, men så er der andre ting som jeg har undret mig over det manglende udvalg.

Fx bagepapir har/havde de ikke :gruble: Og billige lasagneplader(jeg nægter at give 20 kr for en pakke, når der findes billigere og udmærkede alternativer) og alm. frisk pasta/fettucine på 500 gram er vist udgået. Der var i hvert fald en lang periode hvor det var udsolgt.
0
Forarget kan man altid blive

I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Mavis
Kort karma: 47
Likede indlæg: 524

Indlægaf Mavis » 17. nov 2017, 10:32

Jeg eeeeelsker at handle fysisk. At gå ind i butikken, glo og snuse, vælge lige DEN pose avocadoer og ikke den næste -me like.

...Lige indtil jeg når kassen. Ja, også når det er selvbetjeningskasser.

Når jeg en gang selv skal begynde at købe ind, tror jeg jeg tyr til Nemlig :deer:
0
Livet er hårdt og så dør man
ajnaM
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3293

Indlægaf ajnaM » 17. nov 2017, 11:00

Jeg bor på 5. sal og har to små børn. Jeg køber 10 liter mælk om ugen. Alt kører efter madplaner og der handles én gang om ugen.

Kort sagt: Jeg handler på Nemlig. :gogo:
1
ajnaM
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3293

Indlægaf ajnaM » 17. nov 2017, 11:01

Juki skrev:Fx bagepapir har/havde de ikke :gruble: Og billige lasagneplader(jeg nægter at give 20 kr for en pakke, når der findes billigere og udmærkede alternativer) og alm. frisk pasta/fettucine på 500 gram er vist udgået. Der var i hvert fald en lang periode hvor det var udsolgt.

Det kommer an på, om det er udsolgt. Hvis du handler kort før, du skal have det leveret, er der flere varer, der ikke er der. :) Men de HAR altså bagepapir og frisk pasta.

Til gengæld har de ikke noget billigt smør. Så det køber jeg ind i vilde mængder, når jeg en gang imellem rammer en Netto, og så kommer det i fryseren.
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 361
Likede indlæg: 6269

Indlægaf Juki » 17. nov 2017, 11:07

ajnaM skrev:
Juki skrev:Fx bagepapir har/havde de ikke :gruble: Og billige lasagneplader(jeg nægter at give 20 kr for en pakke, når der findes billigere og udmærkede alternativer) og alm. frisk pasta/fettucine på 500 gram er vist udgået. Der var i hvert fald en lang periode hvor det var udsolgt.

Det kommer an på, om det er udsolgt. Hvis du handler kort før, du skal have det leveret, er der flere varer, der ikke er der. :) Men de HAR altså bagepapir og frisk pasta.

Til gengæld har de ikke noget billigt smør. Så det køber jeg ind i vilde mængder, når jeg en gang imellem rammer en Netto, og så kommer det i fryseren.

Hos mig står der hvis produktet er udsolgt. Jeg tjekkede lige og kunne se at de har fået bagepapir nu, men den havde de altså ikke tidligere. Eller også har jeg flere gange søgt forkert :D

Den pasta på 500 gram jeg nævnte, er der ikke mere så jeg tror den er udgået. Anyway, det er jo heldigvis ikke noget af det der er sværest at skaffe andre steder eller transportere :-D
0
Forarget kan man altid blive

I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 49
Likede indlæg: 408

Indlægaf Artem » 17. nov 2017, 12:27

Ja det er hyggeligt at handle
0
Det er ok hvis i ikke kan lide mig. Det er ikke alle der har god smag.
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 335
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 4502

Indlægaf Studsgaard » 17. nov 2017, 12:40

Daine skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg vil gerne selv handle mine madvarer. Dvs tage den friskeste mælk, rugbrød osv og lede efter den mest modne avokado, udvælge mig det største kålhovedeosv.

This.

Jeg er meget obs på at købe varer med længst mulig holdbarhedsdato og jeg 'graver' gerne på hylden efter dem. Frugt og grønt er jeg også meget nøjeregnende med og jeg kan sagtens handle ind flere steder, hvis ikke lige kvaliteten er som jeg vil have det, det første sted.

Nemlig.com leverer ikke hvor jeg bor og som single har jeg nok heller ikke det store behov for at få leveret varer. Dog kunne det være lækkert, de gange hvor jeg handler sodavand, dåse/glas mad, rengøringsartikler mv. Så kunne jeg handle noget større ind end jeg gør nu, hvor mormortrolly/cykelkurve er det der afgør hvor meget jeg køber :)

Og så kan jeg godt lide at handle. Jeg synes det er fint at gå rundt i supermarkedet og tit blive inspireret eller se nye varer. Jeg undgår så vildt muligt ulvetimen, specielt i Føtex/Bilka.

Også her.
Når jeg handler kikker jeg også på dato. Jeg vil gerne have den nyeste mælk og det pæneste grønt. Jeg handler stort ind en gang om ugen og så er det eksempelvis rart at mælken ikke allerede har stået i butikkens køleskab i flere dage.
1

Tilbage til "Livets forhold"