Hvad f... laver vores overboer?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Lakika
Indlæg: 179
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:25
Kort karma: 17
Likede indlæg: 185

Re: Hvad f... laver vores overboer?

Indlægaf Lakika » 18. nov 2017, 22:03

DenBruneMunk skrev:
Lakika skrev:Mit bud er en espressomaskine :) Jeg kunne i hvert fald høre vores overbos da vi boede i lejlighed.
Lavede han kaffe med intervaller og på samme tidspunkt hver weekend :devil:


Det ved jeg ikke. Så meget interesserede han mig ikke, at jeg lagde mærke til hvornår han lavede kaffe.
0
Tja
Indlæg: 6
Tilmeldt: 20. maj 2016, 07:36
Kort karma: 1
Likede indlæg: 6

Re: Hvad f... laver vores overboer?

Indlægaf Tja » 19. nov 2017, 19:33

Stemmer også på en kaffekværn. De larmer ret så meget!
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvad f... laver vores overboer?

Indlægaf DenBruneMunk » 19. nov 2017, 19:58

englishchannel skrev:Typisk begynder det ved 10.30 tiden, hvor de larmer i ca. et minut. Derefter igen ca. en halv time senere. Så igen over middag.


Tja skrev:Stemmer også på en kaffekværn. De larmer ret så meget!

Problemet med de kaffemaskine hypoteser, er hvorfor i tror de gør det på samme tid, og med samme interval de næste timer?

Hvor mange laver kaffe kl. 11:00 (udover pause) og så præcis 30 minutter senere i 5 sekunder, og sådan i nogle timer frem? Tror i overboen drikker kaffe på timer? Det ville da være mærkeligt. Og mange af disse kaffe maskiner har jo slet ikke sådan en interval timer, så den starter 11:00 og derefter 5 gange hvert 30. minut? eller?

Det vil da være spændende at finde ud af, måske en bluetooth forbundet kaffemaskine med mange timer, gad vide hvem fylder bønner på alle de gange, og så kun på en lørdag :)

Nu har jeg selv en kaffemaskine til umalet bønner, der kan ikke være mange bønner på , og når den kværner dem, så er lyden den samme i alle de sekunder den kører, og ikke anderledes undtaget når den er tom :) Og den kan kun starte 1 gang og slukke, tror ikke der findes nogle smartere timers og kan ikke se formålet med interval kaffe.
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Hvad f... laver vores overboer?

Indlægaf Anlewi » 19. nov 2017, 20:33

Har i været oppe hos overboen og spørge?
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvad f... laver vores overboer?

Indlægaf DenBruneMunk » 19. nov 2017, 20:47

Anlewi skrev:Har i været oppe hos overboen og spørge?

Der er spurgt til det før, så mon ikke personerne er for bange for udfaldet og føler sig udsatte ved at spørge til det.

Lad os håbe tråden har skubbet dem derop, nu har det jo været lørdag og endnu en oplevelse med lyden.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Hvad f... laver vores overboer?

Indlægaf BlueBunny » 19. nov 2017, 21:10

Vi har sådan en fancy kaffemaskine der maler bønnerne. Der renser når den starter op og det lyder helt latterlig voldsomt. Og så renser den igen når den automatisk slukker (kan tidsindstilles til feks 30min).
Min bud er at de drikker lækker kaffe og derfor tænder maskinen et par gange om lørdagen?
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne

Tilbage til "Livets forhold"