Nytårsaften-tråden

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Nytårsaften-tråden

Indlægaf avdotja » 7. dec 2017, 18:51

^Altså, jeg er også virkelig dårlig til at sige nej og tror måske det kom lidt hårdere ud end det var ment :) Men lige netop den beskrevne situation synes jeg er en no-brainer.

Havde din ven skulle sidde helt alene, kunne jeg forstå hvis du havde (ikke berettiget) dårlig samvittighed. Men at h*n insisterer på dit selskab en tilfældig nytårsaften, velvidende at du for det første har andre planer, for det andet faktisk ikke gider hans/hendes ide om en nytårsaften og derudover i øvrigt også har andre venner at være sammen med, synes jeg egentlig bare er udtryk for en forkælet og temmelig selvcentreret holdning.

Under alle omstændigheder, håber jeg at du får sluttet fred med din beslutning :)
12
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Nytårsaften-tråden

Indlægaf IrmaPigen » 7. dec 2017, 19:09

Jeg er ikke den store nytårs-fan. Jeg bryder mig ikke om at være ude i fyrværkeri, og abefester gider jeg ikke længere.

Egentlig havde jeg glædet mig til at jeg i år skulle have en kæreste og være sammen med ham.

Men han har så valgt at rejse væk og om på den anden side af jorden. I fucking tre uger. Røvbanan.

Edit:
Jeg skal være hos en veninde og hendes kæreste. Men jeg havde faktisk hellere været sammen med min kæreste og lavet noget med ham.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Nytårsaften-tråden

Indlægaf Mi55y » 8. dec 2017, 10:13

Mi55y skrev:Aner ikke hvad vi skal. Planen var egentlig et weekendophold af en art med nogle vennepar, men eftersom vi lige har købt hus, er der en masse andet at bruge pengene på. Jeg ville ikke have noget imod bare at sidde os to, men kæresten vil vist gerne ud og feste lidt. Vi holdt selv festen sidste år, så det er udelukket. Vi venter og ser, hvad der dukker op.


Et vennepar, der ikke bor så langt væk fra os, har spurgt, om vi vil holde med dem - og måske nogle flere af vores fælles venner. Det har vi svaret ja til. De skrev så: Så er spørgsmålet bare, hvor vi skal være?

WTF!? Vi har lige købt hus og er derfor klart dem med bedst plads, så det lyder umiskendeligt som om, at de fisker efter at være hos os. Hvad er det for en fesen invitation til nytår!? Vi holdt som sagt stor nytårsmiddag for 12 personer sidste år, så vi gider ikke igen - hvilket vi også svarede tilbage. Nu er der helt stille i den anden ende. :stoned:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Shannon
Indlæg: 37
Tilmeldt: 19. nov 2017, 22:45
Kort karma: 2
Likede indlæg: 29

Re: Nytårsaften-tråden

Indlægaf Shannon » 8. dec 2017, 15:07

.
Senest rettet af Shannon 9. dec 2017, 08:14, rettet i alt 1 gang.
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Nytårsaften-tråden

Indlægaf Akehurst2 » 8. dec 2017, 15:15

Mi55y skrev:
Mi55y skrev:Aner ikke hvad vi skal. Planen var egentlig et weekendophold af en art med nogle vennepar, men eftersom vi lige har købt hus, er der en masse andet at bruge pengene på. Jeg ville ikke have noget imod bare at sidde os to, men kæresten vil vist gerne ud og feste lidt. Vi holdt selv festen sidste år, så det er udelukket. Vi venter og ser, hvad der dukker op.


Et vennepar, der ikke bor så langt væk fra os, har spurgt, om vi vil holde med dem - og måske nogle flere af vores fælles venner. Det har vi svaret ja til. De skrev så: Så er spørgsmålet bare, hvor vi skal være?

WTF!? Vi har lige købt hus og er derfor klart dem med bedst plads, så det lyder umiskendeligt som om, at de fisker efter at være hos os. Hvad er det for en fesen invitation til nytår!? Vi holdt som sagt stor nytårsmiddag for 12 personer sidste år, så vi gider ikke igen - hvilket vi også svarede tilbage. Nu er der helt stille i den anden ende. :stoned:


Var de med til jeres nytårsmiddag sidste år? For så er det da topuforskammet at foreslå, at I holder det igen.
1
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Nytårsaften-tråden

Indlægaf Pityt » 9. dec 2017, 16:59

Jeg gider ikke noget festagtigt. Sidste år var det bare mig og kæresten,- en masse god mad og tosomhed ;)
I år har han sagt ja til noget fest med sine venner, så jeg skal hygge alene :love:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Nytårsaften-tråden

Indlægaf Moxy-lady » 9. dec 2017, 18:33

De sidste to år har min kæreste og jeg holdt nytår alene, med god mad og drinks og så en gåtur efter tolv, ofte hjem forbi min mor og sige godt nytår. Det har været hyggeligt, men jeg har virkelig savnet mine to veninder som vi ellers har holdt nytår med.

Men i år giver vi den så fuldt gas. Veninde, kæreste og jeg skal jeg Gatsby fest på Vega. Det bliver vildt og overdådigt og dyrt :lol: men jeg glæder mig helt vildt! Min veninde er lige blevet single, så det er også ret fedt for hende at vi kommer ud blandt andre mennesker. Det er sådan en aften der enten bliver vildt fed eller vildt skuffende. Jeg krydser virkelig fingre for at det bliver fedt. Det er i hvert fald anderledes.

Vi spiser så hjemme hos hende før, hun bor ikke så langt væk fra Vega, og hun har et ekstraværelse som vi har lagt billet ind på, så vi kan bare trille hjem når vi ikke magter mere. Det er super lækkert.
4
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Nytårsaften-tråden

Indlægaf billiebean » 10. dec 2017, 07:47

Jeg er ikke helt sikker endnu. Min søster, som jeg ellers havde tænkt vi skulle være sammen med, tager på en udlandsrejse, og mine veninder bor langt væk - eller i hvert fald længere væk end jeg kan overskue som gravid. Ligeledes har jeg også svært ved at overskue fest her i hytten med lav energi og kvalmeissues. Manden rejser desuden på forretningsrejse d. 1., såååh.. Måske skal vi finde en god restaurant eller tja, bare holde det selv - selvom det føles en anelse forkert. Min mand er indifferent. Han har aldrig været vant til nytår, hvor han kommer fra.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Nytårsaften-tråden

Indlægaf vibbsen » 10. dec 2017, 09:44

Vi skal holde nytår her hos os sammen med min bedste veninde og hendes mand & søn, et andet vennepar og deres 2 børn og så forhåbentlig også en af vores single venner og hans søn. Vi kommer alle fra samme område så ingen skal ud og køre andet end trækvogn med sovende børn når festen er slut.

Vi er blevet for dovne til at lave mad selv. Så vi regner med at købe en rigtig lækker menu hos Slagter Lund, Meyers eller noget andet godt. Og så ellers bare tage den derfra....Så er det også så dejlig nemt at rydde op efter middagen....Foliepakker i skraldespanden...Tallerkner og serveringsfade i opvaskeren....Og skulle vi så aldrig have nogen drinks ????

Det bliver garanteret skidesjovt...Og kunne sagtens ende med at stikke helt af...Det gjorde det sidste år...Hvor hr.vibbsen endte med at spille shot roulette med naboens 20 årige om nordsø olie og havde så voldsomme tømmermænd dagen efter at han forsøgte at få mig til at tilkalde en ambulance.., hvor vores single ven (som ikke havde børn med) pådrog sig 2 forstuvede ankler fordi han først faldt i en udgravning på vej hjem. Og så i en anden....Min venindes mand påstod hårdnakket at nogen måtte have kommet noget i hans drink, for han plejede bestemt ikke at have den slags tømmermænd (hvilket er en stor fed løgn) og min veninde og jeg ??? Ja vi fik vist riiiiigeligt med g&t....og champagne...Og dansede moderne med naboen som er lidt af en steg indtil hans kone blev sur og ville hjem...
7
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Nytårsaften-tråden

Indlægaf vibbsen » 10. dec 2017, 10:07

Mi55y skrev:
Mi55y skrev:Aner ikke hvad vi skal. Planen var egentlig et weekendophold af en art med nogle vennepar, men eftersom vi lige har købt hus, er der en masse andet at bruge pengene på. Jeg ville ikke have noget imod bare at sidde os to, men kæresten vil vist gerne ud og feste lidt. Vi holdt selv festen sidste år, så det er udelukket. Vi venter og ser, hvad der dukker op.


Et vennepar, der ikke bor så langt væk fra os, har spurgt, om vi vil holde med dem - og måske nogle flere af vores fælles venner. Det har vi svaret ja til. De skrev så: Så er spørgsmålet bare, hvor vi skal være?

WTF!? Vi har lige købt hus og er derfor klart dem med bedst plads, så det lyder umiskendeligt som om, at de fisker efter at være hos os. Hvad er det for en fesen invitation til nytår!? Vi holdt som sagt stor nytårsmiddag for 12 personer sidste år, så vi gider ikke igen - hvilket vi også svarede tilbage. Nu er der helt stille i den anden ende. :stoned:


Hvad med at få maden udefra ? Så I bare skal dække bord, anrette og vaske op (og smide foliebakker ud).

I vores vennekreds var nytåret ved at stikke fuldstændig af. Den stakkels vært var super stresset over at skulle lave mad til 12 voksne og 7 børn. Det kneb med plads og var faktisk ikke spor hyggeligt.

Så sidste år vandt min veninde en 3 retters menu hos den lokale gourmet restaurant. Og det var simpelthen den bedste nytårsaften i maaaaaange år. For hele det der stress inticament der ligger ikke at værten skal stå og rode i køkkenet det meste af dagen. For ikke at snakke om indkøb og den slags. Det var væk. Det var SÅ fedt. Alle var totalt afslappede og ingen behøvede at stå og rode i køkkenet mere end nøjest nødvendig. Og maden var død lækker....Virkelig guf. Og da vi sad og regnede sammen så var prisen (som vi skulle have betalt hvis ikke min veninde havde vundet) slet ikke så slem i forhold til hvis vi skulle have været ud og købe tilsvarende råvarer. Og min veninde og jeg - som ellers begge elsker at lave mad - kiggede hinanden dybt i øjnene og sagde "Det her...Det gør vi fremadrettet"

Pt. kigger vi på menuer og faktisk så er der et par mere som har meldt sig. Vi skal være her hos os. For jeg elsker at være hjemme nytårsaften. Men gider faktisk ikke rigtig bøvlet med at skulle lave middagen. Men det er jo så væk. Og jeg skal bare dække bord og sørge for hapsere til dronningens nytårstale...
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Nytårsaften-tråden

Indlægaf Mi55y » 10. dec 2017, 10:40

vibbsen skrev:
Mi55y skrev:
Mi55y skrev:Aner ikke hvad vi skal. Planen var egentlig et weekendophold af en art med nogle vennepar, men eftersom vi lige har købt hus, er der en masse andet at bruge pengene på. Jeg ville ikke have noget imod bare at sidde os to, men kæresten vil vist gerne ud og feste lidt. Vi holdt selv festen sidste år, så det er udelukket. Vi venter og ser, hvad der dukker op.


Et vennepar, der ikke bor så langt væk fra os, har spurgt, om vi vil holde med dem - og måske nogle flere af vores fælles venner. Det har vi svaret ja til. De skrev så: Så er spørgsmålet bare, hvor vi skal være?

WTF!? Vi har lige købt hus og er derfor klart dem med bedst plads, så det lyder umiskendeligt som om, at de fisker efter at være hos os. Hvad er det for en fesen invitation til nytår!? Vi holdt som sagt stor nytårsmiddag for 12 personer sidste år, så vi gider ikke igen - hvilket vi også svarede tilbage. Nu er der helt stille i den anden ende. :stoned:


Hvad med at få maden udefra ? Så I bare skal dække bord, anrette og vaske op (og smide foliebakker ud).

I vores vennekreds var nytåret ved at stikke fuldstændig af. Den stakkels vært var super stresset over at skulle lave mad til 12 voksne og 7 børn. Det kneb med plads og var faktisk ikke spor hyggeligt.

Så sidste år vandt min veninde en 3 retters menu hos den lokale gourmet restaurant. Og det var simpelthen den bedste nytårsaften i maaaaaange år. For hele det der stress inticament der ligger ikke at værten skal stå og rode i køkkenet det meste af dagen. For ikke at snakke om indkøb og den slags. Det var væk. Det var SÅ fedt. Alle var totalt afslappede og ingen behøvede at stå og rode i køkkenet mere end nøjest nødvendig. Og maden var død lækker....Virkelig guf. Og da vi sad og regnede sammen så var prisen (som vi skulle have betalt hvis ikke min veninde havde vundet) slet ikke så slem i forhold til hvis vi skulle have været ud og købe tilsvarende råvarer. Og min veninde og jeg - som ellers begge elsker at lave mad - kiggede hinanden dybt i øjnene og sagde "Det her...Det gør vi fremadrettet"

Pt. kigger vi på menuer og faktisk så er der et par mere som har meldt sig. Vi skal være her hos os. For jeg elsker at være hjemme nytårsaften. Men gider faktisk ikke rigtig bøvlet med at skulle lave middagen. Men det er jo så væk. Og jeg skal bare dække bord og sørge for hapsere til dronningens nytårstale...


Vi fik allerede maden udefra sidste år og det er planen igen i år. Det er opvask og oprydningen vi ikke gider.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Nytårsaften-tråden

Indlægaf vibbsen » 10. dec 2017, 12:44

Mi55y skrev:
vibbsen skrev:
Mi55y skrev:
Mi55y skrev:Aner ikke hvad vi skal. Planen var egentlig et weekendophold af en art med nogle vennepar, men eftersom vi lige har købt hus, er der en masse andet at bruge pengene på. Jeg ville ikke have noget imod bare at sidde os to, men kæresten vil vist gerne ud og feste lidt. Vi holdt selv festen sidste år, så det er udelukket. Vi venter og ser, hvad der dukker op.


Et vennepar, der ikke bor så langt væk fra os, har spurgt, om vi vil holde med dem - og måske nogle flere af vores fælles venner. Det har vi svaret ja til. De skrev så: Så er spørgsmålet bare, hvor vi skal være?

WTF!? Vi har lige købt hus og er derfor klart dem med bedst plads, så det lyder umiskendeligt som om, at de fisker efter at være hos os. Hvad er det for en fesen invitation til nytår!? Vi holdt som sagt stor nytårsmiddag for 12 personer sidste år, så vi gider ikke igen - hvilket vi også svarede tilbage. Nu er der helt stille i den anden ende. :stoned:


Hvad med at få maden udefra ? Så I bare skal dække bord, anrette og vaske op (og smide foliebakker ud).

I vores vennekreds var nytåret ved at stikke fuldstændig af. Den stakkels vært var super stresset over at skulle lave mad til 12 voksne og 7 børn. Det kneb med plads og var faktisk ikke spor hyggeligt.

Så sidste år vandt min veninde en 3 retters menu hos den lokale gourmet restaurant. Og det var simpelthen den bedste nytårsaften i maaaaaange år. For hele det der stress inticament der ligger ikke at værten skal stå og rode i køkkenet det meste af dagen. For ikke at snakke om indkøb og den slags. Det var væk. Det var SÅ fedt. Alle var totalt afslappede og ingen behøvede at stå og rode i køkkenet mere end nøjest nødvendig. Og maden var død lækker....Virkelig guf. Og da vi sad og regnede sammen så var prisen (som vi skulle have betalt hvis ikke min veninde havde vundet) slet ikke så slem i forhold til hvis vi skulle have været ud og købe tilsvarende råvarer. Og min veninde og jeg - som ellers begge elsker at lave mad - kiggede hinanden dybt i øjnene og sagde "Det her...Det gør vi fremadrettet"

Pt. kigger vi på menuer og faktisk så er der et par mere som har meldt sig. Vi skal være her hos os. For jeg elsker at være hjemme nytårsaften. Men gider faktisk ikke rigtig bøvlet med at skulle lave middagen. Men det er jo så væk. Og jeg skal bare dække bord og sørge for hapsere til dronningens nytårstale...


Vi fik allerede maden udefra sidste år og det er planen igen i år. Det er opvask og oprydningen vi ikke gider.


Fair nok....Jeg tager gerne opvask og oprydning til gengæld for at få lov til at være hjemme. Men det er så også fordi jeg synes det er nemmere (især eftersom vi har et barn der er nærmest umuligt at få til at sove ude fordi hun er så mega-nysgerrig). Og jeg kan godt lide at jeg bare kan lave en sniger hvis jeg bliver for træt/fuld. Men jeg forstår sagtens hvor I kommer fra.

Og hvis der ikke er "mere" i det end at lægge hus til incl oprydning og opvask, så kan jeg faktisk godt forstå at I synes at det er OK at nogen af de andre må holde for i år....Og synes faktisk at det er pænt frækt af jeres venner at forvente at I - bare fordi I har mest plads - er dem der lægger plads til.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 88
Likede indlæg: 901

Re: Nytårsaften-tråden

Indlægaf Jydepigen » 10. dec 2017, 21:17

Ved det faktisk ikke endnu.. Håber at nogle veninder vil feste sammen med mig :)
0
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Nytårsaften-tråden

Indlægaf Faceless » 11. dec 2017, 18:10

Jeg skal helt klart være hjemme. Det er mit sidste nytår i min lejlighed, og jeg har den mest fantastiske udsigt, så det skal nydes.
Hvordan aftenen kommer til at forløbe er jeg mere spændt på. Sidste år røg tv-signalet (som de fleste ved), og året før sad jeg strandet i en lufthavn i USA. Så håber rigtigt meget at der ikke sker noget uventet i år.
Og så krydser jeg fingre for, at underboen ikke vil være hjemme. For de er ret højlydte, når de holder fest.
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
d.d84
Indlæg: 83
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:06
Kort karma: 8
Likede indlæg: 82

Re: Nytårsaften-tråden

Indlægaf d.d84 » 11. dec 2017, 19:25

Jeg skal være hjemme sammen med ungerne mens deres far er på job til kl. 23. De er 2 og 4 år, så vi hygger nok bare med deres yndlingsmad, muligvis sushi til mig, og så slapper jeg af på sofaen med lidt serie, når de er puttet.
0

Tilbage til "Livets forhold"