Hvad ønsker du dig i 2018?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Giraffie
Kort karma: 12
Likede indlæg: 160

Re: Hvad ønsker du dig i 2018?

Indlægaf Giraffie » 1. jan 2018, 17:50

At min søn får en god start i SFO og skole.
At jeg vil får flere kulturelle oplevelser

Også det der med at tabe sig, finde en kæreste og blive millionær.
0
ajnaM
Kort karma: 331
Likede indlæg: 6904

Indlægaf ajnaM » 1. jan 2018, 18:41

At vi finder et nyt og større sted at bo! :D

At sommerhuset bliver færdigt, at Sofus får en dejlig start i skole, at alle fortsat trives, og at jeg forhåbentlig får arbejdet lidt mere ind på rygraden, så det hele ikke føles helt så uoverskueligt længere.

... og at jeg skal holde meget mere ferie end i 2017! :love: F*ck, det glæder jeg mig til.
0
MissHelenaVon
Kort karma: 20
Likede indlæg: 307

Indlægaf MissHelenaVon » 1. jan 2018, 19:02

Jeg ønsker mig, at kæresten og jeg flytter permanent til udlandet - som i laaaangt væk :lun:
0
Brugeravatar
Q-beben
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1969

Indlægaf Q-beben » 2. jan 2018, 12:58

Jeg ønsker mig, at...

1. Mine børn forbliver raske og har et dejligt liv
2. Projekterne på jobbet fortsætter med at være super spændende
3. Jeg møder kærligheden - ham jeg bliver gammel med :)
4. Jeg bruger mindre tid på jobbet
5. Jeg får solgt mit hus
0
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 815
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 4490

Indlægaf Fillie » 2. jan 2018, 13:05

Et meget bedre helbred.
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Daphne
Kort karma: 288
Likede indlæg: 2046

Indlægaf Daphne » 2. jan 2018, 15:10

Godt helbred til både mig og min familie. Det er det allervigtigste - sygdom og ulykker skal holde sig langt væk!

Derudover håber jeg generelt på et lykkeligt år. Jeg kunne godt tænke mig, at vi flyttede op i nærheden af vores familier - kæresten kræver dog lidt overtalelse, men måske vi finder et kompromis tættere på.

Det kunne også være dejligt, hvis vi fik en lidt bedre indtjening, enten i jobs med gode arbejdsmiljøer, som vi er glade for - eller allerhelst hvis vi endelig kunne få gang i vores eget.
0
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 965
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 10305

Indlægaf Rikke » 2. dec 2018, 18:11

Rikke skrev:I 2018 ønsker jeg mig:
At finde mig tilrette med at være alene. Ikke forstået på den måde, at jeg gerne VIL være alene - det vil virkelig være fantastisk, hvis der er en mand til mig derude, men jeg er seriøst kræsen :genert:
Jeg ønsker mig et job, som giver mig penge nok til bare betale mine regninger og at være mig.
At min datter fortsætter sin fuldstændigt fantastiske udvikling.

Hvad vil du næste år?

Edit: Jobbet kan jeg tjekke af allerede nu. Starter 2/1 2018 på 30 timer. Nok til at betale regninger og leve ganske fint :)

Skal vi evaluere? :)

Jeg har haft et 30-timers job i nu 11 mdr, og jeg skammer mig lidt over, hvor bange jeg i mange år har været for at gå ned i løn. Det går SÅ fint, jeg mangler ingenting - så jeg kommer aldrig til at arbejde fuld tid igen, det er helt sikkert.

Min datter er blevet, hvis muligt, endnu mere fantastisk :lun: Hun er så empatisk og intelligent og sjov og smuk og og og :D

Jeg havde egentligt fundet mig tilrette med at være alene - på den der "Jeg kan godt selv"-måde, men der har alligevel sneget sig en mand ind hos mig. En som jeg aktivt har valgt at være sammen med, fordi han er dejlig - ikke fordi jeg ikke kan finde ud af at være alene :)
4
:whip:
JoyNips
Kort karma: 636
Likede indlæg: 10541

Indlægaf JoyNips » 2. dec 2018, 18:13

JoyNips skrev:- Jeg siger mit job op her i slutningen af november, så jeg vil rigtig gerne have et nyt job snart.
- Jeg håber at min søn bliver kørt godt ind i vuggestue og at han bliver glad for at gå der.
- Jeg skal have ny hest
- huskøb!

Tjek på alle fronter.
1
Selma156
Kort karma: 137
Likede indlæg: 1712

Indlægaf Selma156 » 2. dec 2018, 18:20

Selma156 skrev:Jeg ønsker mig så inderligt et job. Jeg kan simpelthen ikke klare tanken om at gå ledig i næsten et år, som jeg gjorde sidst. Jeg føler dog, jeg står et langt bedre sted nu.

Jeg ønsker mig et sted at bo. I København. Der er ret mange af de essentielle faktorer i mit liv, som ikke er på plads. Jeg vil gerne have ro på, et sted at gå hen, hvor alle mine ting er. Lige nu er de opbevaret alverdens steder, og jeg bor hjemme.

Jeg ønsker at bibeholde mit fornyede gode humør og overskud, som oven på en dyb depression i starten af året er kærkomment. Når man først har været så langt nede, er det en frygt at ende der igen.

Jeg ønsker mig en kæreste. Men det sker nok ikke, før jeg kommer over min ekskæreste. Det er snart et år siden, han gik fra mig, og han spøger stadig.

Jeg har været i job siden september - der gik endnu en gang længe, og jeg er endnu ikke i et toprelevant job, men jeg blev ikke deprimeret af at gå ledig i denne omgang.

Jeg fik min egen lejlighed i starten af marts. Den er jeg sindssygt glad for!

Jeg har bibeholdt det gode humør - der har da også været nedture, tudeture og lignende, men intet i forhold til 2017! Faktisk er jeg generelt blevet et gladere menneske :)

Jeg har ikke mødt kærligheden i år. Slet ikke. Jeg har haft et par kortvarige flirts, men ellers intet. Jeg savner stadig min eks, men ved godt, at det ikke nytter noget.

Alt i alt - et ganske fint år!
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 571
Likede indlæg: 9694

Indlægaf Lemonella » 2. dec 2018, 18:25

Lemonella skrev:At alle i min familie må forblive raske og glade.

Alle, undtagen mig selv, var raske og glade, altså jeg er glad :) , men rask kan jeg så ikke påstå jeg har været.
Håber næste år bliver lidt bedre. :kryds:
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1783

Indlægaf Lathyrus » 2. dec 2018, 18:35

Lathyrus skrev:Overordnet set ønsker jeg mig, at jeg selv og min familie må vedblive at være raske og glade.
Mere konkret ønsker jeg for 2018:

- at jeg kan beholde mit job trods udbudsrunder og massivt prispres
- at min mand får et godt job efter 5 år under udd.
- at den gode udvikling min søn, efter en hård skolestart, nu er inde i må fortsætte
- at komme ud at rejse
- at opleve flere kukturelle ting, feks koncerter og teater (hænger sammen med økonomien i de første ønsker på jobfronten)
- at have mere fokus på sund livsstil

Edit: Siden jeg skrev dette er min far blevet ramt af en hjerneblødning. Så en tilføjelse må være at han kommer sig godt ovenpå det og igen vil kunne gå mere end de ti slæbende skridt han kan nu.

Det har været et godt år :)

- Jeg har stadig mit job og er glad for det.
- Min mand har været i job, men hans kontrakt udløber desværre til nytår.
- Min far er næsten kommet sig 100 % og de sidste mén er til at leve med.
- Min søn trives bedre og bedre i skolen
- Vi var på Kreta 14 dage i sommerferien og jeg nød det helt vildt.
- En enkelt tur i teatret er det blevet til og så et par museer
- Jeg har tabt mig 8,5 kg i løbet af de sidste 6 uger og er begyndt at løbe igen.

Så alt i alt har det været et rigtig godt år :)
1
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 232
Likede indlæg: 1655

Indlægaf Artem » 2. dec 2018, 18:38

Artem skrev:- Blive bedre til mit job som bygherre, hvor jeg stadig mangler en del erfaring.
- Løbe mit første halvmarathon. Satser generelt på at løbe en del løb næste år.
- Tabe mig en 5 kilo der også vil gøre mig til en bedre løber.
- Ny nyere brugt bil. Stadig en firehjulstrækker, men på hvide plader.
- At jeg får tiden til at komme mere i gang med at cykle igen, om ikke andet på job selv om der er 30 km hver vej.
- Får gjort mere ud af indretningen i mit hus, både inde og ude. Da jeg bor lidt spartansk.
- Håber det kan blive til et par dates i løbet af året.

- Er helt klart blevet bedre til mit job, men der stadig meget at lære.
- Har løbet 4 officielle halvmarathon, og en håndfuld træningsture på den distance og længere.
- Hmm kan ikke huske hvad jeg vejede den gang men har tabt nogle kilo, dog også taget en enkelt på igen her de sidste uger, hvor på grund af alt for meget socialt med mad og drikke.
- Nyere firehjulstrækker er købt.
- Fik cyklet en del mere specielt i foråret, og lidt hen over sommeren, dog ikke helt så meget som jeg gerne ville.
- Hmm indretningen fik jeg intet gjort ved.
- Har scoret to gange i løbet af året så den er vil også opfyldt, og så flirter jeg lidt med en kollega :genert:
0
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1380
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 22993

Indlægaf LadyFox » 2. dec 2018, 18:50

- At falde godt til på min uddannelse.
* Tjek, det er gået bedre end man kunne forvente.
- At finde en elevplads i Psykiatrien.
* Det er irrelevant, da jeg endte med at tage min uddannelse i København hvor man ikke selv skal finde dem.
- At få gjort noget ved mine tænder der er blevet møghamrende skæve.
* Det er ikke blevet til noget, men jeg er kommet i gang med at spare op.
- At slippe for alle de konflikter og kriser der har fyldt de sidste par år.
* Tjek.
- At finde kærlighed.
* Det har jeg givet op på, jeg har brug for bare at være mig selv.
- At finde nye venskaber.
* Tjek, mine studiekammerater er de mest fantastiske, helt igennem nice mennesker. Jeg føler mig holdt af, værdsat og har det vildt over hvor tæt man kan komme på hinanden på et år.
2
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
Suzan
Kort karma: 13
Likede indlæg: 316

Indlægaf Suzan » 2. dec 2018, 19:11

Suzan skrev:- starte flere stævner på hesten

- for hulen da begynde at svømme igen! Nøøøj hvor har jeg dog skullet det længe og intet gjort

- flot blomsterfyldt have

- lave meget mere kreativt arbejde

- blive ved med at styrke de venskaber jeg har og få nogle flere

- at min demente far bliver ved med at synes han har det godt

- et eller andet med en mandsperson. Kan ikke rigtig længere huske hvad det er, andet end at man vist får det lidt varmt af det

Det blev til flere stævner og mere kreativt arbejde.

Jeg kom også i svømmehallen to gange

Haven visnede nærmest under den lange tørre sommer.

Venskaber? Arh det går langsomt.
Det går den rigtige vel, men det vælter ikke ind med folk.

Min far døde.
Han døde fredfyldt og jeg fik sagt farvel til ham.

Jeg flirter en lillebitte smule, faktisk.
Måske.
Måske.
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 658
Likede indlæg: 4997

Indlægaf Filipai » 2. dec 2018, 19:20

Filipai skrev:At få et arbejde jeg kommer til at elske (det håber jeg faktisk jeg når lige omkring årsskiftet)

At flytte fra vores lejlighed til et hus med stor have, allerhelst at vores nybyggeri går igennem.

At jeg får en sund og rask lille nevø eller niece til sommer.

Såfremt husbyggeri ikke går igennem, håber jeg at vi kan finde ferie og penge til at komme til Grønland og besøge min mands bror+familie

Thats it. De normale jeg gad godt tabe mig 10-15 kg og blive sundere, gider jeg ikke have på listen. Gad godt være mindre, men jeg giiider bare ikke den konstante kamp, og min vægt er stabil lige nu. Så jeg nøjes med de overstående ting, og så kan alt andet godt udover være en bonus.

Jeg fik ikke et arbejde omkring årsskiftet, hvilket har betydet at drømmen om at flytte ind i hus med stor have blev en realitet i år. Jeg har dog fået drømmejobbet, og grunden vi da jeg skrev ovenstående bød på, fik vi, så vi går og venter på tilladelse fra kommunen så vi kan komme igang.
Og i sommers fik jeg den mest fantastiske lille niece.
Angående vægten, så har jeg ikke været på den i år overhovedet, og det har været rart, mit tøj passer stadig, så jeg tænker at jeg er status quo, og det er fint :D
0

Tilbage til "Livets forhold"