Hvad ønsker du dig i 2018?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Hvad ønsker du dig i 2018?

Indlægaf avdotja » 3. dec 2018, 19:56

avdotja skrev:- Blive i stand til at stå på hænder uden støtte
- Blive i stand til at føre en nogenlunde fornuftig samtale på mit 3. sprog
- At kunne løbe 5 km på under 20 min
- At få besøgt 6 nye byer udover dem jeg oplever i min "hovedferie"

Er temmelig langt fra det hele :D

EDIT: Nå ja, og så skal jeg have taget mig sammen til at tage en bestemt test.

Det med byerne er vist lykkes, men resten blev lagt fuldstændig på is, efter en ulykke der desværre gik ind og fik ret stor indflydelse på mit liv. Er så småt ved at komme ovenpå og satser på at gentage ønskerne i 2019 :)
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6974

Re: Hvad ønsker du dig i 2018?

Indlægaf Ladysparrow » 4. dec 2018, 08:17

Ladysparrow skrev:At mine venner og familie forbliver raske og glade.
At min kæreste frier til mig
At min kærestes firmaopstart kommer til at gå godt.
At kunne fortsætte med at være lykkelig og rask


Tydeligvis har 2018 været året hvor alle mine ønsker er blevet opfyldt. :dåne:
2
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Hvad ønsker du dig i 2018?

Indlægaf Pax Romana » 4. dec 2018, 09:17

Har aldrig nogle deciderede ønsker. Jeg reflekter over, hvordan jeg bare bevæger mig fra en ting til en anden uden at føle, at jeg bevist søger noget. Det virker for mig.

Her er en anden ting, jeg forsøger ikke at have: Forventninger.

Et af de få ting i livet, jeg kontrollerer, er min reaktion på ting. Og forventninger hænger ofte sammen med reaktioner. De sætter ofte oddsene på resultatet, og oddsene er normalt ikke til din fordel. Jeg har besluttet, at jeg hellere vil holde fast ved reelle handlinger end at sætte mine reaktioner i en ulempe ved at blande dem sammen med min alt-skal-være-fantastisk fantasi. Når jeg ikke har forventninger, oplever jeg ting objektivt snarere end farvet af antagelsen.

I mit personlige liv har jeg ikke forventninger til andre. Jeg er mere interesseret i hvordan folk er, end hvad jeg forventer at de er.

Hvis jeg konkurrerer om noget, forventer jeg ikke at vinde. Jeg vil vinde. Jeg vil gøre mit bedste for at vinde. Men jeg forventer ikke at vinde. Mine forventninger har intet at gøre med, hvad jeg konkurrerer om, og jeg kontrollerer ikke min modstander. Jeg kan kun gøre mit bedste uanset, så hvorfor måle det mod noget andet end det ultimative resultat?

Når jeg løber, forventer jeg ikke at løbe en Marathon, men hvis jeg gør det, så fedt. Og hvis jeg ikke gør det, er det også fint - jeg gik stadig i gang. Hvis jeg konkurrerede, kan det være anderledes, men generelt nyder jeg det bare.

Er det ligegyldighed? Det er ikke - jeg er ikke ligeglad. Jeg har masser af meninger og synspunkter. Nogle holdt stærkt, andre mindre. Men jeg overvejer kun resultater, når de sker, snarere end at skrive et script i mit sind.

Og virkelig, hver dag har et skud på at være ret fantastisk, når din eneste ”forventning” er, at solen står op.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Hvad ønsker du dig i 2018?

Indlægaf Summer » 5. dec 2018, 19:25

Summer skrev:- At jeg består min bachelor og derefter kan kalde mig færdiguddannet. Håber at jeg slutter med et godt resultat - men det er heller ikke jordens undergang eller noget jeg vil dvæle ved hvis jeg ikke gør. Så længe jeg bare består!
Blev færdiguddannet i sommers og bestod med et 12 tal.

- At jeg finder et job som jeg bliver glad for og kan trives i, og håber at det sker hurtigt efter at jeg er færdig med uddannelsen eller kort tid inden jeg er færdig.
Nåede at være ledig i 3 måneder inden jeg fik tilbudt et 1 års vikariat i en rigtig spændende, men også meget udfordrende stilling.

- I forlængelse med ovenstående - at kæresten og jeg kan dele udgifterne 50/50. Både fordi jeg har lidt dårlig samvittighed over, at han står med stort set de fleste regninger, men også så jeg kan føle mig lidt mere selvstændig og uafhængig. Derudover er det heller ikke meget man kan, når man er på SU. :D
Bliver så først januar 2019 at vi deler udgifterne 50/50. Har fået lov til at beholde mine første løn for mig selv. :fløjt:

- At min egen opsparing bliver større.
Kommer så også først til at ske fra januar 2019 - men har så til gengæld rig mulighed for at få en god opsparing.

- Evt. få rettet mine tænder i undermunden, da de er meget skæve.
Kom ikke til at ske. Måske det vil i 2019 :gruble:

- At jeg bliver lidt mindre selvkritisk. Er altså for hård ved mig selv mange gange.
Dét er faktisk blevet meget bedre, og hviler meget mere i mig selv, og det føles befriende!

- At min fars kræftsygdom bliver ved med at forløbe som det skal. Dvs. at kræften ikke er i aktivitet og stille og roligt bliver mindre, så han ikke skal i behandling igen.
Kræften er stadig i bero. Dog har de sidste par måneder været mange indlæggelser pga. stråleskader.

- At jeg får købt min egen bil. Hold nu fast hvor ville det være dejligt! Ikke at skulle tænke på om jeg kan køre med en om morgenen, kan låne min mors, eller om jeg skal tage det offentlige. :lol2:

Jeg har fået købt en fin lille ny bil til mig selv, og det er skøøønt!
3
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Hvad ønsker du dig i 2018?

Indlægaf Joe » 6. dec 2018, 10:22

Joe skrev:I 2018 vil jeg falde til ro.

Jeg vil egentlig gerne giftes, det kunne være smart, hvis al den tid med planlægning også resulterede i et bryllup.

Jeg vil være en bedre kæreste (og eventuelt hustru,) veninde, søster, datter, kollega. Jeg vil gøre mig endnu mere umage i alle relationer.

Jeg skal dyrke en masse motion og blive stærk igen.

Jeg vil brokke mig mindre og smile mere.

Jeg vil skære ned på min brug af sundhedsvæsenet.


Jeg faldt til ro. I anden uge af 2018 opdagede jeg, at jeg var gravid. Lige nu sidder jeg og ammer min 2,5 måneder gamle dreng. Så altså, jeg skar ikke ligefrem ned på brugen af læger og hospitaler.

Jeg blev gift. En hel dag udelukkende med smil på.

Jeg blev til gengæld ikke stærkere og i bedre form. Min mave er pænt blævret nu efter jeg har født.

Og relationerne? Det burde min mand, min søn, min øvrige familie og mine venner afgøre. Men jeg har i hvert fald gjort mig mere umage.
1
Brugeravatar
Ieatmars
Indlæg: 203
Tilmeldt: 11. nov 2017, 14:44
Kort karma: 8
Likede indlæg: 164

Re: Hvad ønsker du dig i 2018?

Indlægaf Ieatmars » 6. dec 2018, 13:59

Ieatmars skrev:En lejlighed og endnu mer udvikling i min karriere :)



Jeg fik ikke en lejlighed men fik masser af udvikling i min karriere :lol:
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hvad ønsker du dig i 2018?

Indlægaf Æble » 6. dec 2018, 19:29

Æble skrev:Mere glæde efter hårde år
Få formet mit job til drømmejobbet når jeg vender tilbage fra barsel. Hvis ikke muligt, fonde drømmejobbet.
Tabe helst 10 kg men realistisk 5
Mere kærlighed og sex med min mand
At min lille datter kommer til at trives med pasning og at det ikke bliver alt for hårdt for familien og forholdet at jeg kommer tilbage på arbejdet


Glæde - tjek
Fandt nyt job 4 mdr efter jeg kom tilbage, lader stadig her efter 4 mdr til at det er drømmejobbet :banan:
Tabt 4 kg :tie:
Ikke så meget sex og kærlighed som jeg ville ønske :/
Min lille datter trives og elsker sin DP :love: Og vi har klaret det fint med tre børn inkl en lille, krævende jobs osv. Det er hårdt, men ok.
0
Brugeravatar
Craver
Indlæg: 255
Tilmeldt: 9. sep 2015, 07:41
Kort karma: 72
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 638

Re: Hvad ønsker du dig i 2018?

Indlægaf Craver » 10. dec 2018, 11:59

Craver skrev:- At jeg finder en holdbar løsning med at tjene nok penge, så 3 mdrs manglende SU ikke bliver et problem.
- At jeg bliver færdig med den kliniske del af min uddannelse, og at det går godt.
- At jeg får mere styr på min PCOS.
- At min familie får mere ro på efter et ret kaotisk år.
- At jeg fortsætter min vej med at finde indre ro og tilfredshed :)


- Jeg tog et slutlån. Problem solved :lol2:
- Jeg fik 12 i min sidste, kliniske prøve, så det kunne ikke være gået bedre :)
- Jeg er begyndt at dyrke mere motion og tænke over min kost. Min vægt har ikke rykket sig, men min fedtprocent er reduceret med 4,2%, mit blodtryk, som før var marginalt forhøjet, er nu helt normalt, mit langtidsblodsukker er blevet bedre og mit kolesterol er faldet. Mega dejligt! Derudover er jeg blevet væsentlig stærkere.
- Min familie har fået mere ro på - jeg har dog en bror, som er lidt krigerisk, og det må meget gerne ændre sig.
- Min vej til mere indre ro og tilfredshed er bumlet, men langt hen af vejen er det faktisk lykkes mig at få en større følelse af tilfredshed.
1
... I would name her Rock'N'Roll
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Hvad ønsker du dig i 2018?

Indlægaf Alphilia » 12. dec 2018, 08:41

- Jeg håber vi får et rigtig dejligt bryllup i sensommeren
Det var den mest fantastiske dag :love2:
- Jeg håber på, jeg får skruet op for motion og ned for mad, så jeg kan passe den kjole jeg gerne vil giftes i
Dét gjorde jeg.
- Jeg håber at jeg i løbet af året daffer på barsel og at den proces ikke bliver meget længere end den allerede har været
Nope, desværre ikke
- Jeg håber, at året får lidt færre mentale rutsjeture end 2017
Det ville være synd at sige. Men selvom det har været hårdt er jeg blevet mere bevidst om, hvad der virkelig betyder noget for mig
- Jeg håber at kunne dyrke mit/vores sociale liv lidt mere.
Der er stadig plads til forbedring
- og egentlig kunne jeg også godt tænke mig enten at finde ro i min arbejdssituation eller finde ud af, hvad jeg alternativt skal lave
Den hiver jeg med til næste år
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad ønsker du dig i 2018?

Indlægaf hotlips » 24. dec 2018, 04:41

At slippe for at være en fattigrøv, jeg kan godt leve med at vi ikke har så mange penge, men det er virkelig blevet et irritationsmoment at vi tit er så flade at vi faktisk må betale ekstra for ting.

Vi skal nemlig klare os uanset hvad, men jeg er virkelig opsat på at få en rigtig løn og jeg er helt elendig for at få lov til at betales med penge jeg har tjent selv. Det vil jeg så forfærdeligt gerne at jeg næsten ikke kan holde ud at tænke på det.
0
natsvaermer
Indlæg: 566
Tilmeldt: 21. okt 2016, 08:05
Kort karma: 84
Likede indlæg: 713

Re: Hvad ønsker du dig i 2018?

Indlægaf natsvaermer » 25. dec 2018, 19:18

natsvaermer skrev:- at min søn kommer til at trives bedre i skolen
- at min datter fortsætter sin gode trivsel i skolen
- at min mand bliver glad for sin nye stillig
- at jeg finder mig til rette i mit job og får et kvalifikationstillæg
- at vi køber et skønt hus - gerne det vi har kig på lige nu :kryds: og at vi kan få det til at løbe rundt økonomisk
- at vi får en masse glade og skønne oplevelser både i vores lille familie og med venner og familie
- og - det glemte jeg lige - at jeg taber de sidste 10-15 kg
- at vi alle forbliver sunde og raske

Det har været et år fyldt med forandringer og masse nyt, vi har skullet vænne os til, men som heldigvis er gået godt.

- Min søns trivsel har fyldt utroligt meget i lang tid. Han kunne ikke finde sig til rette i skolen og i foråret 2018 mistede vi helt troen på, at det nogensinde skulle blive bedre. Han havde ondt i maven og vi havde ondt i maven og jeg begyndte at græde, hver gang nogen spurgte til ham.
MEN kort inden sommerferien var vi så heldige at få en plads på en privatskole og det er bare gået så godt! Han er glad, har fået en masse nye venner og klarer sig rigtig godt fagligt også. Puha, vores maver har det godt igen!

- Lillesøster trives stadig godt og det er vi taknemmelige for

- og så fik vi sørme det hus, vi havde kig på og det er skønt :love2:

- jeg fik aldrig mit kvalifikationstillæg og søger nu nyt arbejde

- min mand er blevet glad for sit arbejde og er mega god til det

- ingen tabte kilo nok nærmere tværtimod men vi har alle været sunde og raske :lol2:
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Hvad ønsker du dig i 2018?

Indlægaf Pyjamas » 25. dec 2018, 20:22

Pyjamas skrev:At min søn får en god hjælp til de vanskeligheder, han har, så han er godt rustet til at starte i skole i august. Og at hans skolestart er vellykket.
Min søn har haft den bedste skolestart, han trives og har fået mange nye venner. Det er skønt at se ham vokse sådan :love2:
At jeg består min afsluttende eksamen fint uden for meget stress.
Den gik næsten perfekt :)
At jeg får styr på mit kærligheds-/datingliv. Det er ret rodet for tiden, og på overfladen er jeg tilfreds, men jeg er ikke sikker på, at det i længden er godt for mig på denne måde.
Jeg har mødt nye mennesker og haft skøn sex, men det har stadig ikke været helt nok.
At jeg holder mit ryge stop.
Tjek! Også når jeg har drukket
At jeg taber mig mindst 5 kg. Gerne 10 :genert:
Jeg har tabt 1 kg :afro:
1

Tilbage til "Livets forhold"