overlevelsestur i december

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: overlevelsestur i december

Indlægaf decibell » 10. dec 2017, 14:28

Engangshandsker og desinficerende servietter er guld, når du skal på "det lille hus i skoven".
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: overlevelsestur i december

Indlægaf avdotja » 10. dec 2017, 14:53

decibell skrev:Engangshandsker og desinficerende servietter er guld, når du skal på "det lille hus i skoven".

Nu er jeg ikke ligefrem overlevelsesekspert, men er det ikke langt lettere med almindelig papir (som trods alt kan graves ned) og desinficerende middel?
2
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: overlevelsestur i december

Indlægaf Pax Romana » 10. dec 2017, 15:58

avdotja skrev:
decibell skrev:Engangshandsker og desinficerende servietter er guld, når du skal på "det lille hus i skoven".

Nu er jeg ikke ligefrem overlevelsesekspert, men er det ikke langt lettere med almindelig papir (som trods alt kan graves ned) og desinficerende middel?
Ellers brug hvad der findes i naturen.
Ahorn blade er fremregnende. Bladene fra majskolber eller bregner ligeså. ;)
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: overlevelsestur i december

Indlægaf decibell » 10. dec 2017, 16:33

avdotja skrev:
decibell skrev:Engangshandsker og desinficerende servietter er guld, når du skal på "det lille hus i skoven".

Nu er jeg ikke ligefrem overlevelsesekspert, men er det ikke langt lettere med almindelig papir (som trods alt kan graves ned) og desinficerende middel?


Det er muligt. Men jeg ved, at kvindelige soldater benytter det på deres feltture - hvor de så også har skraldesække med, så det bliver ikke efterladt i naturen. Jeg tager udgangspunkt i, at TS er kvinde, ikke ligefrem vant til hardcore overlevelsesture, og det kun er for 48 timer. Så jeg ville foretrække dette til almindelige tisseture, som der vel er flest af, og så gemme papiret til når det er mere nødvendigt.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: overlevelsestur i december

Indlægaf Buller » 10. dec 2017, 16:34

man graver ikke papiret ned, man brænder det... så en lighter er en god ide at tag med.
1
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: overlevelsestur i december

Indlægaf avdotja » 10. dec 2017, 17:25

decibell skrev:
avdotja skrev:
decibell skrev:Engangshandsker og desinficerende servietter er guld, når du skal på "det lille hus i skoven".

Nu er jeg ikke ligefrem overlevelsesekspert, men er det ikke langt lettere med almindelig papir (som trods alt kan graves ned) og desinficerende middel?


Det er muligt. Men jeg ved, at kvindelige soldater benytter det på deres feltture - hvor de så også har skraldesække med, så det bliver ikke efterladt i naturen. Jeg tager udgangspunkt i, at TS er kvinde, ikke ligefrem vant til hardcore overlevelsesture, og det kun er for 48 timer. Så jeg ville foretrække dette til almindelige tisseture, som der vel er flest af, og så gemme papiret til når det er mere nødvendigt.

Jeg er ikke selv soldat, men det lyder heller ikke som om du er personlige erfaringer med det selv, så håber ikke du tager det personligt: men er det muligt det kun er en enkelt eller to personer du har hørt om og ikke standardfremgangsmåden for kvindelige soldater?

For det lyder altså mærkeligt! Er der virkelig folk der tager enganshandsker på for at tørre sig selv (hvad enten det så sker med alm papir eller vådservietter)? Og hvis man tilhører den type: melder man sig så virkelig til militæret?

Og så forstår jeg slet ikke det med at “ville foretrække dette til almindelige tisseture og så gemme papiret til når det er mere nødvendigt”. Altså bruger man handskerne i stedet for papiret :forvirret:
0
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: overlevelsestur i december

Indlægaf decibell » 10. dec 2017, 20:12

avdotja skrev:
decibell skrev:
avdotja skrev:
decibell skrev:Engangshandsker og desinficerende servietter er guld, når du skal på "det lille hus i skoven".

Nu er jeg ikke ligefrem overlevelsesekspert, men er det ikke langt lettere med almindelig papir (som trods alt kan graves ned) og desinficerende middel?


Det er muligt. Men jeg ved, at kvindelige soldater benytter det på deres feltture - hvor de så også har skraldesække med, så det bliver ikke efterladt i naturen. Jeg tager udgangspunkt i, at TS er kvinde, ikke ligefrem vant til hardcore overlevelsesture, og det kun er for 48 timer. Så jeg ville foretrække dette til almindelige tisseture, som der vel er flest af, og så gemme papiret til når det er mere nødvendigt.

Jeg er ikke selv soldat, men det lyder heller ikke som om du er personlige erfaringer med det selv, så håber ikke du tager det personligt: men er det muligt det kun er en enkelt eller to personer du har hørt om og ikke standardfremgangsmåden for kvindelige soldater?

For det lyder altså mærkeligt! Er der virkelig folk der tager enganshandsker på for at tørre sig selv (hvad enten det så sker med alm papir eller vådservietter)? Og hvis man tilhører den type: melder man sig så virkelig til militæret?

Og så forstår jeg slet ikke det med at “ville foretrække dette til almindelige tisseture og så gemme papiret til når det er mere nødvendigt”. Altså bruger man handskerne i stedet for papiret :forvirret:


Min datter er i militæret (under uddannelse), og det bliver også i deres soldaterblad givet som et tip til bl.a. værnepligtige, hvad der kan være godt at tage med på feltturen. Om det er alle kvindelige soldater, der vælger at gøre sådan, kan jeg af gode grunde ikke vide, men det påstod jeg nu heller ikke.

Jeg tager det ikke personligt, at du syntes, det er mærkeligt - det må du jo om. Men jeg må da indrømme, at jeg er lidt overrasket over, at du reagerer så konfronterende over et tip om engangshandsker, og det kommer lidt bag på mig, at jeg nærmest skal forsvare det i den grad. :gruble:

Jeg forstår heller ikke helt din bemærkning med, at hvis man kan finde på at benytte sig af engangshandsker for at undgå at få urin m.m. på hænderne på en felttur, så er man ikke "typen", der melder sig til militæret...fordi når man er i militæret, så skal man være ligeglad med hygiejne, og hvis man ikke ønsker urin på hænderne, er man sart? Det er muligt, det ikke er det, du mener, men det er sådan, det lyder, når du skriver det på den måde. Og til det kan jeg kun svare, at imo er det at forsøge at opretholde den bedste hygiejne på en felttur altså ikke ensbetydende med, at man ikke kan tåle at blive beskidt. Engangshandske og en vådserviet fylder vel også mindre end fx toiletpapir, så ja, det er, hvad jeg ville tage med.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: overlevelsestur i december

Indlægaf avdotja » 10. dec 2017, 21:19

Jeg er ikke konfronterende, bare meget, meget undrende. Har vitterlig aldrig hørt om folk der bruger gummihandsker for at gå på toilet.

Der er vel ikke mange mennesker der tager et par gummihandsker på, når de går på toilettet derhjemme; så det virker (i mine øjne) mærkeligt pludseligt at begynde at gøre det fordi man befinder sig i naturen. Jeg får personligt ikke tis på mine hænder når jeg tørrer mig, men selv hvis man er typen der gør, så får man vel ikke mere tis på hænderne i naturen end derhjemme? Ude har man selvfølgelig ikke en vask til rådighed, men alle har vel desinficerede midler med i dag (og så kunne man derudover evt overveje at bruge et ekstra lag toiletpapir).

Umiddelbart kan jeg ikke forestille mig at toiletpapir skulle fylde mere (medmindre man tager ruller med, men så har man jo også forsyninger til mange flere), så det er mere oppakning, sværere nedbrydeligt affald og ekstra handlinger (tage handsker af og på samt slæbning på en toiletaffaldspose).

Folk skal gøre som de lyster, er bare overrasket over at se det som et forslag der er “guld værd”. Jeg er på nogen måde ekspert, så det kunne jo være jeg havde overset noget (hvilket sådan set var grunden til at jeg reagerede, det ville bestemt ikke være første gang jeg var blevet klogere); men jeg må blankt erkende at jeg stadig ikke forstår det.
1
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: overlevelsestur i december

Indlægaf Pax Romana » 11. dec 2017, 08:36

Felthygiejne er et must, ellers har man lige pludselig 120 mand med tyndskid. Jeg har nu aldrig hørt nogle som brugte engangshandsker til det brug, men why not. Man bestemmer selv hvad man ønsker at slæbe med sig. Jeg plejer bare at bruge toiletpapir og så Apotekets Alcogel (det koster ikke ret meget). Hvis man syntes at en rulle WC papir fylder for meget, så træd den flad.
2
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: overlevelsestur i december

Indlægaf decibell » 11. dec 2017, 16:33

avdotja skrev:Jeg er ikke konfronterende, bare meget, meget undrende. Har vitterlig aldrig hørt om folk der bruger gummihandsker for at gå på toilet.

Der er vel ikke mange mennesker der tager et par gummihandsker på, når de går på toilettet derhjemme; så det virker (i mine øjne) mærkeligt pludseligt at begynde at gøre det fordi man befinder sig i naturen. Jeg får personligt ikke tis på mine hænder når jeg tørrer mig, men selv hvis man er typen der gør, så får man vel ikke mere tis på hænderne i naturen end derhjemme? Ude har man selvfølgelig ikke en vask til rådighed, men alle har vel desinficerede midler med i dag (og så kunne man derudover evt overveje at bruge et ekstra lag toiletpapir).

Umiddelbart kan jeg ikke forestille mig at toiletpapir skulle fylde mere (medmindre man tager ruller med, men så har man jo også forsyninger til mange flere), så det er mere oppakning, sværere nedbrydeligt affald og ekstra handlinger (tage handsker af og på samt slæbning på en toiletaffaldspose).

Folk skal gøre som de lyster, er bare overrasket over at se det som et forslag der er “guld værd”. Jeg er på nogen måde ekspert, så det kunne jo være jeg havde overset noget (hvilket sådan set var grunden til at jeg reagerede, det ville bestemt ikke være første gang jeg var blevet klogere); men jeg må blankt erkende at jeg stadig ikke forstår det.


Men nu har du så hørt om det. Og det er i øvrigt engangsplastikhandsker, lige som når man farver hår, hvilket ikke fremgik klart nok af mit indlæg - ikke at det dog ændrer på noget.

Selvfølgelig er der ingen grund til at benytte handsker hjemme, når man kan vaske hænder. Men der er immervæk også stor forskel på at have en vask med rindende vand og sæbe til rådighed (og ja, jeg vasker altså hænder uanset, om der når at komme noget igennem papiret) og så stå i naturen med papir og desinficerende middel. Men jeg har forstået, at du ikke kan se "guldet" i mit forslag, hvilket rent teknisk heller ikke er nødvendigt. Så længe jeg selv mener, det er guld værd, er præmissen for at skrive det i denne tråd jo opfyldt. Så kan trådstarter og andre bruge det, hvis de selv kan se ideen i det, og lade være, hvis de deler din mening. Ok? :)
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: overlevelsestur i december

Indlægaf Buller » 11. dec 2017, 17:12

jeg ville heller ikke tage engangshandsker med. Det er relativt nemt ikke at skide sig på fingrene.

Toiletpapir og spritgel ville være rigeligt for mig. Mennesker har jo trods alt overlevet uden begge dele i 1000er af år.
1

Tilbage til "Livets forhold"