Kaste med ting - typisk kvindeligt?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Kaste med ting - typisk kvindeligt?

Indlægaf LadyFox » 24. nov 2017, 18:12

Juki skrev:
LadyFox skrev:Der blev da også kastet med papir i Vejle, dog af en mand.

Var det de der politikere der kom ud fra et møde og smed noget krøllet papir foran pressen? :lol:

Ja :D
1
...
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Kaste med ting - typisk kvindeligt?

Indlægaf Mocca » 24. nov 2017, 19:59

Jeg kan ikke komme i tanke om, at jeg nogensinde har kastet ting efter folk.

Men min exmand kom engang med en skide sammenplantning, fordi han havde lavet lort i et eller andet.
Jeg valgte at kyle den ud af vinduet, men åbnede dog vinduet først.

Og så har jeg engang smidt min telefon ud af vinduet på bilen ude på motorvejen i bare arrigskab.

Men intet temperament her, - er blid som et lam :genert:
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Kaste med ting - typisk kvindeligt?

Indlægaf Juki » 25. nov 2017, 03:37

LadyFox skrev:
Juki skrev:
LadyFox skrev:Der blev da også kastet med papir i Vejle, dog af en mand.

Var det de der politikere der kom ud fra et møde og smed noget krøllet papir foran pressen? :lol:

Ja :D

Man forstår jo ikke at de blev smidt ud af forhandlingerne, hvis de opførte sig sådan til mødet :D
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Nuttegris
Indlæg: 779
Tilmeldt: 21. dec 2015, 05:46
Kort karma: 53
Likede indlæg: 818

Re: Kaste med ting - typisk kvindeligt?

Indlægaf Nuttegris » 25. nov 2017, 11:19

[quote="MOGA"]Jeg har altid set det som en ting fra amerikanske serier, på linie med klap på kommando, falsk latter og andre overdrevne ting. Der er da ingen (meget få?) som gør sådan noget i den virkelige verden?[/

:genert: Jeg har, i mine yngre dage, kastet min pung efter min kæreste, som lige var gået ud af hoveddøren fordi han ikke gad diskutere mere med mig. Jeg glemte bare lige at tænke på at der var glas i døren og at jeg havde sådan en slags metalting hængene i min pung.

Jo, glasset smadrede :genert:

Og nej, jeg har aldrig kastet med ting siden :)

Og ja, min kæreste ville godt være min mand alligevel :blush2: :D
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Kaste med ting - typisk kvindeligt?

Indlægaf Wizzze » 25. nov 2017, 11:27

Lige for at teste et par andre stereotyper nu vi er i gang, alle jer der har kastet med ting, er I rødhårede og/eller af sydlandsk afstamning? :-D
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Kaste med ting - typisk kvindeligt?

Indlægaf A 7 » 25. nov 2017, 11:30

Jeg synes på ingen måde, at kasten med ting generelt skildres som kvindeligt. Film og serier er fyldt med udadreagerende mænd, der er nødt til at afreagere ved at kaste/slå på noget og helst ødelægge det, kombineret med det velkendte 130 decibels kampråb.

Men det er klart, at i en feel-good-reklame ville man aldrig se en vred mand kaste en vase efter sin partner - da det har et meget mere truende og magtfuldt element over sig, i modsætning til kvinden, der bliver betragtet som den forurettede.
1
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Kaste med ting - typisk kvindeligt?

Indlægaf lillebjoern » 25. nov 2017, 11:33

Jeg kan godt finde på at kaste med ting i afmagt og vrede - jeg kaster dog aldrig efter nogen, og det har jeg aldrig gjort, men hvis jeg er vred, kan jeg godt finde på fx at smide med grydeskeen, hvis det er den, jeg lige har i hånden. Det er barnligt og jeg skammer mig over det, og det er kun de allernærmeste, der har set det.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Kaste med ting - typisk kvindeligt?

Indlægaf LadyFox » 25. nov 2017, 11:33

Wizzze skrev:Lige for at teste et par andre stereotyper nu vi er i gang, alle jer der har kastet med ting, er I rødhårede og/eller af sydlandsk afstamning? :-D

Brunette oppe fra nord!
0
...
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Kaste med ting - typisk kvindeligt?

Indlægaf Anilara » 25. nov 2017, 11:46

Min eks kastede med ting og rev bruseforhænget/ stangen ned i arrigskab engang jeg var i bad.
Jeg har ikke kastet med noget efter nogen. Kun i stikbold.
0
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Kaste med ting - typisk kvindeligt?

Indlægaf Kaffe » 25. nov 2017, 11:49

At kaste med ting er sådan et øjebliks nedsmeltning af fornuft. Jeg synes selv, det er pinligt, at jeg kunne/kan finde på det. Jeg vælger dog at forstå det sådan, at ingen handler altid efter fornuft, selvom man sagtens kan fremstille det sådan. Det er bare forskelligt fra person til person, hvor man falder i og kikser.
Jeg synes, at en del af at være menneske er at erkende og acceptere sine dårlige sider. Og man må også meget gerne fortælle andre om dem, for så bliver det generelt mindre nødvendigt at fremstille sig selv som flawless'. Og der bliver mindre forskel på statistikker og på hvad folk siger.
Det var bare lige en note og ikke møntet på nogen specifik her i tråden.
3
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Kaste med ting - typisk kvindeligt?

Indlægaf lulu-p » 25. nov 2017, 19:40

Jeg har for mange år siden kastet en støvle efter min mand. Han stod max 2 meter fra mig og jeg ramte ved siden af.. det var ellers en gedign Dr Martens støvle..man skulle synes sandsynligheden for at ramme var stor. Jeg har nu heller aldrig pralet af at være god til rundbold.

Jeg er bleghudet, mørkblond,blå- grønne øjne, høje kindben og med polske stamfædre. Basalt set pissesur.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Kaste med ting - typisk kvindeligt?

Indlægaf Thestral » 25. nov 2017, 19:49

Wizzze skrev:Lige for at teste et par andre stereotyper nu vi er i gang, alle jer der har kastet med ting, er I rødhårede og/eller af sydlandsk afstamning? :-D

Jeg er rødhåret og kaster IKKE med ting :-D
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Kaste med ting - typisk kvindeligt?

Indlægaf OberstNasig » 27. nov 2017, 17:16

Jeg har en enkelt gang kylet afsted med noget, fordi jeg blev så rasende. Min nuværende kæreste brugte et meget ømt punkt imod mig under en diskussion imens jeg sad og spiste- eller forsøgte, for vreden fjernede min appetit. Jeg blev så vred, at jeg kastede bestikket så hårdt ned i bordet, at der er mærker efter det nu. Jeg kan bedst beskrive det som en ufattelig eksplosion i min krop, der fik mig til at kaste med bestikket. Sekundet efter genvandt jeg fatningen og undskyldte.
0
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1126

Re: Kaste med ting - typisk kvindeligt?

Indlægaf differentdaydifferentperson » 27. nov 2017, 18:20

Jeg kaster desværre meget..
0
didaa
Indlæg: 1710
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 106
Likede indlæg: 2351

Re: Kaste med ting - typisk kvindeligt?

Indlægaf didaa » 27. nov 2017, 19:20

Kaffe skrev:At kaste med ting er sådan et øjebliks nedsmeltning af fornuft. Jeg synes selv, det er pinligt, at jeg kunne/kan finde på det. Jeg vælger dog at forstå det sådan, at ingen handler altid efter fornuft, selvom man sagtens kan fremstille det sådan. Det er bare forskelligt fra person til person, hvor man falder i og kikser.
Jeg synes, at en del af at være menneske er at erkende og acceptere sine dårlige sider. Og man må også meget gerne fortælle andre om dem, for så bliver det generelt mindre nødvendigt at fremstille sig selv som flawless'. Og der bliver mindre forskel på statistikker og på hvad folk siger.
Det var bare lige en note og ikke møntet på nogen specifik her i tråden.


Et øjebliks nedsmeltning af fornuft er nemlig en ret fin beskrivelse. Og det handler præcist om at vi alle kommer til at kikse forskelligt. Om det så er der hvor man kommer til at råbe af sit barn, bagtaler en person, kalder chefen for en nar eller er utro, er alle eksempler på den dårlige side der får taget over. Få af os vil jo indrømme det, men faktum er bare at det sker - også der hvor vi sket ikke tror det sker, for vi er alle så gode til at vise en ordentlig person frem blandt andre. Heldigvis, ellers ville det blive virkelig ucharmerende....

For at komme til emnet, så har jeg ikke kastet noget efter nogen, men jeg har bestemt temperament. Har smækket døre og råbt, og det er jo ikke bedre end at kaste med noget. Nu har jeg ikke oplevet sådan virkelig hidsighed i en del år, men jeg ved at jeg godt kunne blive virkelig arrig og måske slå til en ting hvis det sker. Ikke sammen med andre, og aldrig med mit barn, men når jeg er alene.
2

Tilbage til "Livets forhold"