Spørg mig om alt!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Guru
Indlæg: 546
Tilmeldt: 5. jun 2016, 10:09
Kort karma: 19
Likede indlæg: 449

Re: Spørg mig om alt!

Indlægaf Guru » 24. nov 2017, 18:36

Ladysparrow skrev:Hvornår frier min kæreste?


Når du bliver gravid :slem:

Ej, der kan være mange grunde.

#1 Når han er helt sikker på du ikke siger nej.
#2 Når han føler sig sikker set fra et økonomisk perspektiv.
#3 Når han har været sammen med dig så lang tid at han ikke kan forestille sig et liv uden dig.
1
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.
Brugeravatar
Guru
Indlæg: 546
Tilmeldt: 5. jun 2016, 10:09
Kort karma: 19
Likede indlæg: 449

Re: Spørg mig om alt!

Indlægaf Guru » 24. nov 2017, 18:39

Hewlett skrev:Skal jeg satse på at han er manden i mit liv og derfor værd at kæmpe for, eller skal jeg slutte det nu og komme videre?


jeg mangler lidt mere information for at kunne svare ordentligt på dette.
Derfor kastede jeg min gamle israelske lykkemønt.

Den sagde at du skal droppe ham og komme videre.
2
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.
Brugeravatar
Guru
Indlæg: 546
Tilmeldt: 5. jun 2016, 10:09
Kort karma: 19
Likede indlæg: 449

Re: Spørg mig om alt!

Indlægaf Guru » 24. nov 2017, 18:41

Rosa Espinosa skrev:Skal jeg købe den nye Airfry fra Philips? Min kæreste siger nej, men mit hjerte siger ja :trist:


Hvorfor siger din kæreste nej?
0
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.
Brugeravatar
Guru
Indlæg: 546
Tilmeldt: 5. jun 2016, 10:09
Kort karma: 19
Likede indlæg: 449

Re: Spørg mig om alt!

Indlægaf Guru » 24. nov 2017, 18:44

Kalimsofie skrev:Hvis man lader en åbnet pakke kiks stå en dag på køkkenbordet, bliver de bløde. Hvis man har en åbnet pakke brød stående på samme køkkenbord en dag, bliver det hårdt. Hvorfor bliver det bløde hårdt og det hårde blødt? :gruble:


Det har noget med luftens fugtighed at gøre. Den hårde kiks er allerede mere tør end luften. Med tiden suger den fugtigheden fra luften og bliver blød. Det bløde brød er mere fugtigt end luften. Med tiden afgiver det sin fugt til luften og bliver hårdt.
1
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.
Brugeravatar
Guru
Indlæg: 546
Tilmeldt: 5. jun 2016, 10:09
Kort karma: 19
Likede indlæg: 449

Re: Spørg mig om alt!

Indlægaf Guru » 24. nov 2017, 18:47

sigge skrev:Skal jeg købe en diamantring til mig selv, eller er den for "forlovelsesring-agtig", og vil jeg dermed komme til at fremstå som en desperat pebermø, der har opgivet at finde en mand og derfor foregiver noget ved at købe ringen selv?


Ja, det er muligt du kommer til at fremstå som en pebermø i nogens øjne.

But, who really cares, other than you?

Køb nu bare den ring, hvis du har penge til den!!
3
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.
Brugeravatar
Guru
Indlæg: 546
Tilmeldt: 5. jun 2016, 10:09
Kort karma: 19
Likede indlæg: 449

Re: Spørg mig om alt!

Indlægaf Guru » 24. nov 2017, 18:56

paint skrev:
Guru skrev:
Guru skrev:
Tjotjalt Åblyst skrev:Hvis Coca Colas chef køber sig en cola, tjener han så på det, eller mister han penge?

Når man betragter sig selv i et spejl, bliver venstre til højre, og højre til venstre, men hvorfor bliver ned ikke til op og op til ned?

Hvorfor bøjer man sig ned, når ens snørebånd går op?

Hvorfor er der ikke nogen, som klæder sig i hhv syltetøj, utøj, legetøj, værktøj og slagtøj?

En tre meter lang rebstige hænger ud over siden på et skib, og det nederste trin på stigen rører akkurat vandets overflade. Der er nøjagtig 25 cm mellem hvert trin, og tidevandet stiger med 12,5 cm hver halve time. - Hvor længe går der, førend at det tredje trin fra neden er dækket af vand?


Du får et svar i morgen mellem kl. 18 og 24.................................................................... måske


Hvis du ikke selv kan finde svaret, oh Guru, så kan jeg svare på det (sådan da) ;)


Jeg kan godt svare :)

Spejlet reflekter lyset fra dig, eller den overflade som det reflektere, direkte som det møder spejlet. Eller med andre ord: spejlet reflektere det som er lige foran det. Lyset fra din højre arm møder spejlet i højre side og derfor viser spejlet din højre arm i højre side. Hvis spejlet sad i loftet ville ned også blive til op. Altså du kigger op i et spejl og ser gulvet. Dermed er op blevet til ned. Sidder spejlet i gulvet ser du loftet. Dermed er ned blevet til op.
1
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Spørg mig om alt!

Indlægaf Delfin » 24. nov 2017, 19:00

Har guldkorn skiftet smag, eller smager barndom bare ikke, som jeg troede, den gjorde?
Og hvorfor købte jeg dem overhovedet?
2
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Spørg mig om alt!

Indlægaf Kalimsofie » 24. nov 2017, 19:12

Guru skrev:
Kalimsofie skrev:Hvis man lader en åbnet pakke kiks stå en dag på køkkenbordet, bliver de bløde. Hvis man har en åbnet pakke brød stående på samme køkkenbord en dag, bliver det hårdt. Hvorfor bliver det bløde hårdt og det hårde blødt? :gruble:


Det har noget med luftens fugtighed at gøre. Den hårde kiks er allerede mere tør end luften. Med tiden suger den fugtigheden fra luften og bliver blød. Det bløde brød er mere fugtigt end luften. Med tiden afgiver det sin fugt til luften og bliver hårdt.


Wow, tak! :worship: :lun:
0
Brugeravatar
Guru
Indlæg: 546
Tilmeldt: 5. jun 2016, 10:09
Kort karma: 19
Likede indlæg: 449

Re: Spørg mig om alt!

Indlægaf Guru » 24. nov 2017, 19:13

Delfin skrev:Har guldkorn skiftet smag, eller smager barndom bare ikke, som jeg troede, den gjorde?
Og hvorfor købte jeg dem overhovedet?


Jeg har ikke spist Guldkorn i mange år, men det ville undre mig hvis Guldkort ikke havde skiftet smag.
Der er produkt ingeniører der skal have noget at lave, og de sidder hele tiden og optimere både på smag, omkostninger, og pris.
1
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Spørg mig om alt!

Indlægaf kidkomb » 24. nov 2017, 19:14

Hov, Delfin spurgte altså længe efter mig.
Tager du dem ikke i rækkefølge?
Jeg er ret nervøs omkring den telefon, for hvis han ikke vil tage den tilbage, så har jeg mistet op til 1000kr :(
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Spørg mig om alt!

Indlægaf Delfin » 24. nov 2017, 19:16

Guru skrev:
Delfin skrev:Har guldkorn skiftet smag, eller smager barndom bare ikke, som jeg troede, den gjorde?
Og hvorfor købte jeg dem overhovedet?


Jeg har ikke spist Guldkorn i mange år, men det ville undre mig hvis Guldkort ikke havde skiftet smag.
Der er produkt ingeniører der skal have noget at lave, og de sidder hele tiden og optimere både på smag, omkostninger, og pris.


Det havde jeg heller ikke, og det kommer jeg så heller ikke til igen
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Guru
Indlæg: 546
Tilmeldt: 5. jun 2016, 10:09
Kort karma: 19
Likede indlæg: 449

Re: Spørg mig om alt!

Indlægaf Guru » 24. nov 2017, 19:28

Guru skrev:
paint skrev:
Guru skrev:
Guru skrev:
Tjotjalt Åblyst skrev:Hvis Coca Colas chef køber sig en cola, tjener han så på det, eller mister han penge?

Når man betragter sig selv i et spejl, bliver venstre til højre, og højre til venstre, men hvorfor bliver ned ikke til op og op til ned?

Hvorfor bøjer man sig ned, når ens snørebånd går op?

Hvorfor er der ikke nogen, som klæder sig i hhv syltetøj, utøj, legetøj, værktøj og slagtøj?

En tre meter lang rebstige hænger ud over siden på et skib, og det nederste trin på stigen rører akkurat vandets overflade. Der er nøjagtig 25 cm mellem hvert trin, og tidevandet stiger med 12,5 cm hver halve time. - Hvor længe går der, førend at det tredje trin fra neden er dækket af vand?


Du får et svar i morgen mellem kl. 18 og 24.................................................................... måske


Hvis du ikke selv kan finde svaret, oh Guru, så kan jeg svare på det (sådan da) ;)


Jeg kan godt svare :)

Spejlet reflekter lyset fra dig, eller den overflade som det reflektere, direkte som det møder spejlet. Eller med andre ord: spejlet reflektere det som er lige foran det. Lyset fra din højre arm møder spejlet i højre side og derfor viser spejlet din højre arm i højre side. Hvis spejlet sad i loftet ville ned også blive til op. Altså du kigger op i et spejl og ser gulvet. Dermed er op blevet til ned. Sidder spejlet i gulvet ser du loftet. Dermed er ned blevet til op.


Det sjove er at dit spejlbillede faktisk er den omvendte måde af den måde som alle andre ser dig på. Dvs. Hvis du altid har troet at du havde en skønhedsplet i venstre side fordi, det er hvad dit spejl fortæller dig, så sidder den i højre side for alle andre mennesker som ser dig! Tænk over det! Dit spejlbilled siger ret meget om dit selvbillede. Du tror du ser ud på en bestemt måde, fordi du aldrig har set dig selv andre steder end i spejlet, men i alle andres øjne, så er du spejlvendt i forhold til hvordan du tror du ser ud.
2
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Spørg mig om alt!

Indlægaf Miss_no_More » 24. nov 2017, 19:28

Hvad tid skal jeg hente kæresten fra julefrokost i nat? Og er det nødvendigt at medbringe en spand - altså er han pludselig meget "træt"?
4
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Spørg mig om alt!

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. nov 2017, 19:30

Hvordan får jeg taget mig sammen med til rydde op og gøre rent - og klar til jul?
1
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Spørg mig om alt!

Indlægaf Miss_no_More » 24. nov 2017, 19:35

Lykkes det nogensinde at lave de betonlamper, jeg forsøger mig med?

Og hvordan beskytter jeg bedst væggen, når jeg skal male fodlister og ikke gider dække af med tape i hele huset?
0

Tilbage til "Livets forhold"