Hav venligst slik klar til børnene

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf HappyPaww » 31. okt 2015, 21:56

lulu-p skrev:Som tidligere skrevet synes jeg opslaget er tåbeligt. Jeg spekulerer også på om det er fake.

Men jeg er også lidt ked af at læse om de oplevelse I har haft med raslende børn, og jeg er ked af "fat det nu...jeg holder ikke Halloween..holdningen". Hvis børnene opfører sig ordentligt, kan man også sige ordentligt nej til dem. Eller bare lad være med åbne.

Og så er mine 2 ældste kommet hjem fra en rasletur, og den yngste var faktisk ked af det da hun kom hjem. Og vi kan ikke rigtig få ud af hende, hvad der er sket. Og jeg kan godt være bekymret for at hun har ringet på hos en "fat det Jeg holder ikke Halloween person". Ked af det er hun i hvert fald...og det drejer sig på ingen måde over, at hub har et for lidt slik. Der var rigeligt...

Og jeg anede i øvrigt ikke at nogen raslede efter penge. Jeg troede udelukkende det drejede sig om slik.

Det er da også rigtig synd for din datter at hun har haft en dum oplevelse. Man kan og skal da helt klart sige det pænt, hvis man ikke kan eller vil uddele noget.

Men os der stejler over det er jo også os der oplever flabede og ubehøvlede børn og forældre - og jeg mener i øvrigt at det 100% er forældrenes ansvar at lære ungerne hvad der er ok, og hvad der ikke er. Børn er børn, og de har næppe altid den korrekte sociale etikette, men som forældre må man tage noget ansvar for, at børnene opfører sig ordentligt. Og hos nogle lyder det nærmest som om, at det er forældrene der har lært dem at vrænge eller bede om penge i stedet for slik...
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf Akehurst2 » 31. okt 2015, 22:25

Vores grundejerforening opfordrer med sedler til, at man aktivt indbyder til raslen ved at hænge sedlen op eller stille græskar/lys ved døren.

Jeg synes, det er så fint. Folk skal selv sige ja tak, og ungerne ved så, at de kun går hos folk, der gider raslen. Og der er ingen hos os, der beder om penge.

Det med at forsøge presse folk er bare uforskammet. Og selv jeg, der godt gider raslende børn, ville blive rasende over sådan en seddel.
5
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. okt 2015, 22:30

Akehurst2 skrev:Vores grundejerforening opfordrer med sedler til, at man aktivt indbyder til raslen ved at hænge sedlen op eller stille græskar/lys ved døren.

Jeg synes, det er så fint. Folk skal selv sige ja tak, og ungerne ved så, at de kun går hos folk, der gider raslen. Og der er ingen hos os, der beder om penge.

Det med at forsøge presse folk er bare uforskammet. Og selv jeg, der godt gider raslende børn, ville blive rasende over sådan en seddel.


Det er en fin ordning, synes jeg, for på den måde bliver det stadig en sag mellem børnene og naboerne og ikke noget, som børnenes forældre skal orkestrere.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf Zombie » 31. okt 2015, 22:47

Jeg er på nattevagt. Der er et skilt på min dør: "I forbindelse med Halloween, deles der slik ud til raslende børn, til Fastelavn. Håber vi ses!"

Min nabo var lidt forarget, men hey. Hun er ude at fulde sig, så hende får de heller ikke slik af...
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf kidkomb » 31. okt 2015, 22:58

Jeg synes faktisk, at det er en, om ikke nødvendig, så en sund oplevelse for børn, at nogle siger nej. Sådan er det jo i livet. Og at lære, at nogle mennesker er dødsure og ikke gider børn, ja det er vel ok at lære. At stifte bekendtskab med. Hvis de er forberedt og de er flere i flok, så tror jeg virkelig, at de færreste børn ville opleve noget markant grænseoverskridende.
I hvert fald ikke noget, som de ikke ville kunne opleve en masse andre steder og i en masse andre situationer.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf Annione » 1. nov 2015, 00:45

Flabet.
De ville ikke få en tør limabønne hos mig.
1
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf Whoosh » 1. nov 2015, 01:50

Billede

:fløjt: :D
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25612

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf Delfin » 1. nov 2015, 09:55

ShuruQ skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Akehurst2 skrev:Vores grundejerforening opfordrer med sedler til, at man aktivt indbyder til raslen ved at hænge sedlen op eller stille græskar/lys ved døren.

Jeg synes, det er så fint. Folk skal selv sige ja tak, og ungerne ved så, at de kun går hos folk, der gider raslen. Og der er ingen hos os, der beder om penge.

Det med at forsøge presse folk er bare uforskammet. Og selv jeg, der godt gider raslende børn, ville blive rasende over sådan en seddel.


Det er en fin ordning, synes jeg, for på den måde bliver det stadig en sag mellem børnene og naboerne og ikke noget, som børnenes forældre skal orkestrere.


Det er det virkelig.

Min mor er så komisk på det punkt, hun pynter op efter alle kunstens regler, græskarmænd, lys, lygter osv osv. Hvert år bitcher hun så over de her børn der kommer og banker på, for i hendes hoved er det nok de har Fastelavn og forældrene må jo respektere at Halloween er nyt og ikke noget alle fejre. Godt så. Både jeg, min far, mine brødre, har sagt hende at så må hun jo lade være med at pynte op. Altså hende forterrasse minder om Gertrud Sand's stue til jul, så er tanken vel nærliggende at hun også gerne vil have børn rendende. Hun kan ikke helt se det fra den side, hun synes bare det ser så hyggelig ud med alle lysene :stoned:.


Men på sin vis har hun jo ret. I første omgang tænkte jeg også, at det var en fin aftale, men min næste tanke var lige præcis som din mors, at man godt kan have lyst at pynte, uden at det samtidig behøver at betyde, at der er grønt lys for raslen. Der er rigtig mange, der synes lys i haven bare er hyggeligt. Jeg har set græskarlygter i nabolaget i et par uger efterhånden. Skal de så gå ud og fjerne dem d. 31/11?
Hvis grundejerforeningen aftaler et særligt tegn ville det være genialt. En seddel eller måske et bånd bundet fast på hækken/havelågen, det kan jo være hvad som helst, der skiller sig lidt ud.
1
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25612

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf Delfin » 1. nov 2015, 10:08

ShuruQ skrev:
Delfin skrev:
ShuruQ skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Akehurst2 skrev:Vores grundejerforening opfordrer med sedler til, at man aktivt indbyder til raslen ved at hænge sedlen op eller stille græskar/lys ved døren.

Jeg synes, det er så fint. Folk skal selv sige ja tak, og ungerne ved så, at de kun går hos folk, der gider raslen. Og der er ingen hos os, der beder om penge.

Det med at forsøge presse folk er bare uforskammet. Og selv jeg, der godt gider raslende børn, ville blive rasende over sådan en seddel.


Det er en fin ordning, synes jeg, for på den måde bliver det stadig en sag mellem børnene og naboerne og ikke noget, som børnenes forældre skal orkestrere.


Det er det virkelig.

Min mor er så komisk på det punkt, hun pynter op efter alle kunstens regler, græskarmænd, lys, lygter osv osv. Hvert år bitcher hun så over de her børn der kommer og banker på, for i hendes hoved er det nok de har Fastelavn og forældrene må jo respektere at Halloween er nyt og ikke noget alle fejre. Godt så. Både jeg, min far, mine brødre, har sagt hende at så må hun jo lade være med at pynte op. Altså hende forterrasse minder om Gertrud Sand's stue til jul, så er tanken vel nærliggende at hun også gerne vil have børn rendende. Hun kan ikke helt se det fra den side, hun synes bare det ser så hyggelig ud med alle lysene :stoned:.


Men på sin vis har hun jo ret. I første omgang tænkte jeg også, at det var en fin aftale, men min næste tanke var lige præcis som din mors, at man godt kan have lyst at pynte, uden at det samtidig behøver at betyde, at der er grønt lys for raslen. Der er rigtig mange, der synes lys i haven bare er hyggeligt. Jeg har set græskarlygter i nabolaget i et par uger efterhånden. Skal de så gå ud og fjerne dem d. 31/11?
Hvis grundejerforeningen aftaler et særligt tegn ville det være genialt. En seddel eller måske et bånd bundet fast på hækken/havelågen, det kan jo være hvad som helst, der skiller sig lidt ud.


På sin vis ja. Men det er mere det at det kan undre hende at børnene antager hun giver noget, det synes jeg ikke man kan fortænke dem i at gøre :).

Det med det særlige tegn er sådan set smart nok, men der vil nok stadig være de uopdragne der ringer på alligevel :-D.


Det er jeg ikke så sikker på. Tror du børn gider ringe på, når de på forhånd ved, at de ikke får noget? Det ville jeg da ikke gide.
0
14 11 14
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf Flora » 1. nov 2015, 10:58

Jeg synes egentlig det er unødvendigt med tegn til børnene om at de godt må banke på. Hvis man ikke gider det kan man da bare lade være at lukke op og hvis man lukker op alligevel kan man jo bare sige nej til at give noget. Sværere behøver det vel ikke at være.
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. nov 2015, 11:07

Jeg må også indrømme, at når der hverken er hængt et opslag som det viste op i nabolaget, eller dem, der kommer forbi, er ubehøvlede, så er det efter min mening at gå i små sko at blive fornærmet, gnaven eller overrasket over, at nogen formaster sig til at ringe på hos en til Halloween eller fastelavn, især hvis man har pyntet op udendørs.
4
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf Wizzze » 1. nov 2015, 11:27

Hvor mange har egentlig haft besøg af Halloween unger?

Vi har kun haft opgangens unger der kom i fælles flok, så et besøg
Synes der var flere sidste år :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2023

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf Fuck.exe » 1. nov 2015, 11:35

Vi har slet ikke haft besøg. Jeg ved ikke om halloween er noget man fejrer vildt meget i Århus :gruble:
0
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf Flora » 1. nov 2015, 11:35

Heller ingen besøg her.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf Kattefjæs » 1. nov 2015, 11:35

Der var ikke nogen her mens jeg var hjemme, men jeg var så også ude af huset fra 8-15, hvilket jeg formoder er det tidspunkt hvor flest børn går rundt. En af familierne i opgangen havde sat en græskar-lanterne ude på trappestenen, hvilket jeg egentlig bare syntes var hyggeligt. :) Og set i det lys havde det været fuldt forståeligt hvis der var kommet nogen her. Jeg ville dog stadig ikke have haft noget at byde dem, så det var vel deres held at jeg ikke var hjemme. Så slap de for skuffelsen. :lol:
0

Tilbage til "Livets forhold"