Den årlige firmajulegavetråd - hva' har du fået?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Den årlige firmajulegavetråd - hva' har du fået?

Indlægaf TomKah » 12. dec 2017, 20:14

sigge skrev:
girl_beat skrev:
TomKah skrev:Jeghar valgt håndklæder også fra GJ (han har åbenbart virkelig været om sig i år med arbejdsgivertilbud). Jeg er ikke vild med dem, men det var dem jeg var mindst ikke vild med.

Sådan er jeg endt med en Royal Copenhagen vase :genert:

Vi kunne vælge mellem 15-18 forskellige ting, og ingen af dem var specielt spændende, så jeg valgte vasen. Lidt ærgerligt at man føler sig 'tvunget' til at vælge en gave på den måde, egentlig...


I de år, vi har haft muligheden for selv at vælge mellem flere forskellige gaver, har der altid været nogle pakker med noget spiselig eller drikkeligt. Dem har flere af mine kolleger valgt som "mindst ikke vild med"-ting, for så får man da ikke noget, der skal stå og fylde op - det er jo væk, når man har spist/drukket det. :)

Det er 3-4 år siden, vi begyndte at få de der vælg-selv-gaver, og jeg har også et enkelt år haft svært ved at finde noget, jeg virkelig havde lyst til at få, men ellers synes jeg egentlig, vi har været heldige. Det sidste år, inden vi gik over til det her system, fik vi allesammen en fin, dyr termokande, som jeg havde absolut intet at bruge til, for jeg bruger aldrig termokander. Men den er min mor vældigt glad for den dag i dag. Så jeg tænker, at hvis jeg igen kommer ud i ikke at kunne finde noget i de der vælg-selv-ordninger, vil jeg se, om jeg kan finde noget, jeg kan give videre som julegave til min familie eller andre.


Jeg har valgt spise-pakker de sidste par år, men jeg er bare ikke til “luksusvarer”. Jeg vil langt foretrække at få en plade Marabou end en æske summerbird chokolader for jeg synes hånden på hjertet at det første smager meget bedre.
Det meste af sidste års julegave (veganske vingummi -WTF) står stadig i skabet fordi jeg ikke har lyst til at spise det og ikke kan holde ud at smide det ud.
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Den årlige firmajulegavetråd - hva' har du fået?

Indlægaf Anlewi » 12. dec 2017, 20:28

MissHindenburg skrev:Jeg tvivler på at jeg får julegave i år, jeg er kun deltids ansat begge steder og der er, så vidt jeg ved, ikke tradition for julegaver nogle af stederne. Lidt øv, men sådan er det.
Kæresten får hans i løbet af næste uge tror jeg. Han aner ikke hvad det er, sidste år var det en trådløs højtalerfidus med indbygget lampe, den har vi brugt rigtig meget her i sommers og jeg bruger den tit i køkkenet. Året før fik han en weekendtaske, den har vi også brugt rigtig meget, så det er lidt spændende hvad det mon er i år.


Gaard vide om vores mænd er på samme arbejdsplads for der er præcis de samme gaver
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Den årlige firmajulegavetråd - hva' har du fået?

Indlægaf Joe » 12. dec 2017, 21:26

Jeg valgte en Georg Jensen plaid og en transportabel LED lampe.
Har begge dele i brug lige nu.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Den årlige firmajulegavetråd - hva' har du fået?

Indlægaf Zonta » 13. dec 2017, 06:29

Fræksak skrev:De år, hvor jeg ikke har stået og manglet nogle af de (ellers flotte og fine) ting, vi har kunnet vælge imellem, har jeg givet valget videre til en sød dame, som jeg i sin tid kom i kontakt med gennem Julehjælpen herinde. For hende er det mega luksus at kunne vælge mellem en masse ting, hun ellers aldrig ville prioritere til sig selv eller hjemmet, fordi der skal mad på bordet og tøj på ungerne osv.

Jeg nævner det ikke for at pudse glorien men som inspiration til de der "tvungne" vælg-selv-julegavescenarier :).

Det er smart! :worship:
0
J, juli 2018.
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Den årlige firmajulegavetråd - hva' har du fået?

Indlægaf Fræksak » 13. dec 2017, 07:16

Zonta skrev:
Fræksak skrev:De år, hvor jeg ikke har stået og manglet nogle af de (ellers flotte og fine) ting, vi har kunnet vælge imellem, har jeg givet valget videre til en sød dame, som jeg i sin tid kom i kontakt med gennem Julehjælpen herinde. For hende er det mega luksus at kunne vælge mellem en masse ting, hun ellers aldrig ville prioritere til sig selv eller hjemmet, fordi der skal mad på bordet og tøj på ungerne osv.

Jeg nævner det ikke for at pudse glorien men som inspiration til de der "tvungne" vælg-selv-julegavescenarier :).

Det er smart! :worship:


Det synes jeg ærligt talt også, for det er intet tab for mig og en stor luksus for hende. Og jeg kan sidde og nyde hendes glæde, så det er ikke engang uselvisk :-D Win-win.
2
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Den årlige firmajulegavetråd - hva' har du fået?

Indlægaf Muddi » 13. dec 2017, 10:06

Jeg er kommunal ansat, men har de år jeg har været der, fået en stor flot julegave - så stor, at min mor, der er tidligere pædagog, hvert år har kommenteret det. Hun har aldrig selv fået noget.

I år har vi fået ny leder, som har en gruppe andre under sig, så jeg forventede egentlig ikke at få noget. Men nu har hun meddelt at vi får en lille julegave, den 20. når de fleste af mine kolleger går på juleferie. Og os der ikke er der (har fri den dag), får den først efter jul
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3316

Re: Den årlige firmajulegavetråd - hva' har du fået?

Indlægaf Minionine » 13. dec 2017, 10:13

Jeg er arbejdsløs lidt endnu (forhåbentlig går samtalen godt på fredag!), så ingen gave til mig. Min kæreste får dog et fint HAY sofabord som vi lige står og mangler :banan: De har også sådan en ordning, hvor man kan vælge imellem flere forskellige ret fine ting.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2576
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7618

Re: Den årlige firmajulegavetråd - hva' har du fået?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 13. dec 2017, 10:26

NejJegErIkkeAsiat skrev:Vi kunne vælge mellem forskellige ting. Jeg valgte en Mr. Watson lampe til vores nye hus: https://www.culture-me.dk/da/lamper/412 ... HMQAvD_BwE


Jeg har i øvrigt også fået sådan en her fra en samarbejdspartner:
kat.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Den årlige firmajulegavetråd - hva' har du fået?

Indlægaf girl_beat » 13. dec 2017, 11:08

Joe skrev:Jeg valgte en Georg Jensen plaid og en transportabel LED lampe.
Har begge dele i brug lige nu.

Er det tilfældigvis Black Label plaiden? Den er SÅ lækker! :love:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Den årlige firmajulegavetråd - hva' har du fået?

Indlægaf kidkomb » 13. dec 2017, 13:16

Vi kan vælge mellem nogle forskellige ting og jeg valgte en højtryksrenser.
*såvoksen*
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
gro71
Indlæg: 915
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3261

Re: Den årlige firmajulegavetråd - hva' har du fået?

Indlægaf gro71 » 13. dec 2017, 14:26

Vi kunne også vælge mellem 7-8 forskellige ting. Jeg valgte den der KitchenAid minihakker, som øjensynligt er meget oppe i tiden i julegave-regi i år.

Min kærestes arbejdsplads havde lavet 30-35 forskellige valgmuligheder, så han valgte en mini-kompressor (man kan jo øjensynligt aldrig få for meget værktøj...).
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Den årlige firmajulegavetråd - hva' har du fået?

Indlægaf didas » 13. dec 2017, 14:38

Vi har ikke fået julegaver endnu. Sidste år var det 6 gode flasker rødvin, forrige år var det et sølvkort til Tivoli. Ville virkelig gerne have sølvkort igen, men alle de andre var begejstret for vinen, så det bliver det desværre nok også i år.

Kæresten kunne vælge mellem ca. 10 gaver og han har valgt en spillekonsol...fordi de 3 andre han har i forvejen ikke er nok :sarkasme:
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Den årlige firmajulegavetråd - hva' har du fået?

Indlægaf Aquadorable » 13. dec 2017, 14:46

Vi får ikke sådan officielt julegaver, men i dag kom chefen alligevel med en gave og et håndskrevet, personligt kort til hver af os :) Gaven var et cafébesøg for to personer.
3
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11595
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: Den årlige firmajulegavetråd - hva' har du fået?

Indlægaf PaleSeptember » 14. dec 2017, 18:05

Rosa Espinosa skrev:Vi har fået en trådløs højtaler. Ikke noget jeg lige står og mangler, men med tanke på at jeg ikke troede vi fik noget i sundhedsvæsenet, så er jeg godt tilfreds.


Du er ikke i Region Syddanmark eller noget vel, for jeg ved ikke, hvad vi får endnu, så jeg håber ikke, at du har afsløret det :naughty: :8: :lol2:
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22963

Re: Den årlige firmajulegavetråd - hva' har du fået?

Indlægaf POCKETKITTEN » 14. dec 2017, 18:24

Forskellige delikatesser og en lille hvid riflet skål fra RC, som jeg nok forærer væk.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.

Tilbage til "Livets forhold"