Grænser i forhold tilsat røre/blive rørt.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Grænser i forhold tilsat røre/blive rørt.

Indlægaf Purple Haze » 15. dec 2017, 06:45

Måske TS at du skulle tale med din søn om hans opførsel også? Det lyder som om i kun har talt om de andre og hvad de gør og hvad han skal gøre hvis han ser dem gøre noget.

Tænker at det jo nok ikke kun er de tre/fire værste der gør det, når læreren beskriver det som et generelt problem. Og det er meget muligt at lige din dreng er undtagelsen, eller at han har fanget den hvis han har lavet noget han ikke burde - men tænker at det er en god ide at fortælle ham direkte at den slags opførsel ikke er acceptabel.

På samme måde som det er en god ide at fortælle drengene hvordan de undgår at voldtage når de er blevet unge mænd - på samme niveau som man fortæller pigerne hvilke forholdsregler de skal tage for ikke at blive voldtaget.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Grænser i forhold tilsat røre/blive rørt.

Indlægaf Studsgaard » 15. dec 2017, 07:24

Purple Haze skrev:Måske TS at du skulle tale med din søn om hans opførsel også? Det lyder som om i kun har talt om de andre og hvad de gør og hvad han skal gøre hvis han ser dem gøre noget.

Tænker at det jo nok ikke kun er de tre/fire værste der gør det, når læreren beskriver det som et generelt problem. Og det er meget muligt at lige din dreng er undtagelsen, eller at han har fanget den hvis han har lavet noget han ikke burde - men tænker at det er en god ide at fortælle ham direkte at den slags opførsel ikke er acceptabel.

På samme måde som det er en god ide at fortælle drengene hvordan de undgår at voldtage når de er blevet unge mænd - på samme niveau som man fortæller pigerne hvilke forholdsregler de skal tage for ikke at blive voldtaget.

Jeg skriver vi har fået en god snak, jeg forstå ikke hvor du læser vi kun snakker om hvad andre gør. Jeg er ikke en af de forældre der går med skyklapper på og tror mit barn er en engel. Vi har skam snakket om hvad man må og ikke må.
Når jeg er så rystet over det foregår, så er det jo netop fordi det er vigtigt for mig st mine børn er forberedt. Man hører så mange grimme historier i medierne om piger der ikke har sagt nej, Så er det ikke voldtægt/overgreb. Det er vigtigt for mig at alle mine børn tænker over sådanne ting.

Men jeg tror også på at han ikke har deltaget på de sociale medier, for jeg har fri adgang til hans mobil/computer (sådan er reglen her hjemme) og han skal nok indrømme hvis han har lavet noget lort og han bliver spurgt - det er sket før.
3

Tilbage til "Livets forhold"