Hvor længe skal man vente på svar, når man giver gratis ting væk

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Hvor længe skal man vente på svar, når man giver gratis ting væk

Indlægaf Yuna » 14. dec 2017, 10:34

Vidste simpelthen ikke hvor jeg ellers skulle spørge, da damen er medlem i begge bortgives-grupper på FB, og vil ikke gøre hende "sur", hvis hun virkelig har haft travlt og faktisk har tænkt sig at svare på mine beskeder og dukke op i dag :P

Dagens MEGET lille dilemma, og en kort historie lang :P :

Har givet en masse bort, da jeg snart skal flytte, og en der tidligere har været her og hente ting, har så skrevet at hun gerne vil have 3 af de ting jeg senest har lagt op i FB-gruppen i går eftermiddags.

Både på opslaget og da jeg skriver til hende(i går eftermiddag), gør jeg opmærksom på at det SKAL hentes i dag, torsdag, da jeg flytter lørdag. Ok får jeg tilbage, og derefter skriver jeg at jeg lige skal vide et ca tidspunkt.
Den kan jeg se at hun slet ikke har læst her til morgen, så jeg skriver endnu en, om hun har fundet ud af et tidspunkt, da jeg skal en tur ned i byen senere

Den kan jeg så se at hun har læst en time efter jeg har skrevet, men har endnu ikke sendt et svar tilbage... Nu er det så 2 timer siden hun har læst den, og stadig intet svar. Selv om man måske har travlt synes jeg godt lige man kan svare tilbage, når der er gjort opmærksom på (på en pæn måde) at man ikke gider sidde hjemme hele dagen for at vente på hende. Hvis man ikke ved et præcist tidspunkt, så kunne man jo lige skrive, at det skal man lige finde ud af

I øjeblikket sidder jeg og er i tvivl om hun overhovedet dukker op i dag, og af en eller anden grund ikke gider fortælle mig det...

Det er MEGET vigtigt at det bliver afhentet i dag, og jeg har folk i kø til nogle af tingene, som måske ikke lige kan hente med få timers varsel, når enten hun gider svare tilbage at hun ikke kommer...eller kl bliver 18 og jeg ikke har hørt fra hende...

Skal jeg skrive endnu en besked til hende, f.eks. at hvis jeg ikke har hørt fra hende kl 14, så bliver de givet væk til de andre, eller skal jeg slå koldt vand i blodet og vente lidt længere og håbe på at det bare er fordi hun har lynende travlt, og måske ikke fået aftalt med nogle at de skal komme og hjælpe med at hente - og at det er derfor hun ikke har fået svaret tilbage? Hun har jo været her og hente ting flere gange før, og altid overholdt aftalen de gange
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Hvor længe skal man vente på svar, når man giver gratis ting væk

Indlægaf Pandesteg » 14. dec 2017, 10:37

Jeg ville bare skrive allerede nu, at "Siden du ikke svarer går jeg ud fra du ikke længere er interesseret" og så give tingene bort til næste i køen. Når det handler om ting som jeg giver gratis væk føler jeg absolut ingen forpligtelse over for folk, som ikke kan finde ud af at give besked. Så er det bare videre til den næste i køen.
14
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvor længe skal man vente på svar, når man giver gratis ting væk

Indlægaf kidkomb » 14. dec 2017, 11:21

Jeg ville skrive til hende at hvis hun ikke svarer, så ryger det til næste i kø.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Hvor længe skal man vente på svar, når man giver gratis ting væk

Indlægaf Yuna » 14. dec 2017, 11:26

Har nu skrevet at hvis jeg ikke har hørt fra hende inden kl 14, så ryger det videre
3
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvor længe skal man vente på svar, når man giver gratis ting væk

Indlægaf Studsgaard » 14. dec 2017, 11:27

Jeg ville skrive at du kan se hun har læst din besked men ikke svaret så du går ud fra at hun ikke længere er interesseret. Men der er andre der er så hvis ikke du hører fra hende indenfor 30 minutter så ryger det vidre til næste i køen.
0
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Hvor længe skal man vente på svar, når man giver gratis ting væk

Indlægaf Yuna » 14. dec 2017, 11:30

Denlilleglademy skrev:Jeg ville på INGEN måder vente. Af med tingene med det samme. Jeg kender det godt det med at man væver lidt når man har en halv aftale. Men dem har jeg haft for mange af nu til at jeg giver noget som helst snor. Du skylder ingen noget som helst for noget du giver væk gratis.

Har nemlig også tit siddet og ventet på folk der enten skulle hente gratis ting, eller købe noget, og de aldrig dukker op, eller i det mindste svarer tilbage. Eller at manden pludselig er blevet syg (10 min før aftalt tid), hamsteren skal føde eller at man sidder i kø (selvfølgelig 1 time efter aftalt tid...)

Hende her kunne dog hente 3 ting på samme tid, så derfor jeg stadig håber at hun faktisk dukker op :D
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Hvor længe skal man vente på svar, når man giver gratis ting væk

Indlægaf Yuna » 14. dec 2017, 11:38

Denlilleglademy skrev:
Yuna skrev:
Denlilleglademy skrev:Jeg ville på INGEN måder vente. Af med tingene med det samme. Jeg kender det godt det med at man væver lidt når man har en halv aftale. Men dem har jeg haft for mange af nu til at jeg giver noget som helst snor. Du skylder ingen noget som helst for noget du giver væk gratis.

Har nemlig også tit siddet og ventet på folk der enten skulle hente gratis ting, eller købe noget, og de aldrig dukker op, eller i det mindste svarer tilbage. Eller at manden pludselig er blevet syg (10 min før aftalt tid), hamsteren skal føde eller at man sidder i kø (selvfølgelig 1 time efter aftalt tid...)

Hende her kunne dog hente 3 ting på samme tid, så derfor jeg stadig håber at hun faktisk dukker op :D


Typen der byder 50% af prisen på DBA "Kan hente med det samme". Og så viser det sig at "med det samme" er i aften eller i morgen og man har sagt ok og nej til andre allerede :rulle:

Eller damen der ville have en pose GRATIS marsvine-foder afleveret ude i den anden side af byen...havde også en der ville købe noget til en 10´er som bad mig levere det (har ikke bil og en busbillet koster 20 kr...) eller ham der fik noget reserveret i et par uger, som så kun overfører halvdelen af pengene "og resten når jeg modtager varen" da det blev d. 1...

Mennesker altså... :stoned:
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Hvor længe skal man vente på svar, når man giver gratis ting væk

Indlægaf Yuna » 14. dec 2017, 12:14

Denlilleglademy skrev:
Yuna skrev:
Denlilleglademy skrev:
Yuna skrev:
Denlilleglademy skrev:Jeg ville på INGEN måder vente. Af med tingene med det samme. Jeg kender det godt det med at man væver lidt når man har en halv aftale. Men dem har jeg haft for mange af nu til at jeg giver noget som helst snor. Du skylder ingen noget som helst for noget du giver væk gratis.

Har nemlig også tit siddet og ventet på folk der enten skulle hente gratis ting, eller købe noget, og de aldrig dukker op, eller i det mindste svarer tilbage. Eller at manden pludselig er blevet syg (10 min før aftalt tid), hamsteren skal føde eller at man sidder i kø (selvfølgelig 1 time efter aftalt tid...)

Hende her kunne dog hente 3 ting på samme tid, så derfor jeg stadig håber at hun faktisk dukker op :D


Typen der byder 50% af prisen på DBA "Kan hente med det samme". Og så viser det sig at "med det samme" er i aften eller i morgen og man har sagt ok og nej til andre allerede :rulle:

Eller damen der ville have en pose GRATIS marsvine-foder afleveret ude i den anden side af byen...havde også en der ville købe noget til en 10´er som bad mig levere det (har ikke bil og en busbillet koster 20 kr...) eller ham der fik noget reserveret i et par uger, som så kun overfører halvdelen af pengene "og resten når jeg modtager varen" da det blev d. 1...

Mennesker altså... :stoned:


Jeg har en kæmpe bamse til salg på DBA som er en del af et eller andet spilunivers. Har sat den til en 50ér. En skriver at han gerne vil købe den og hvad en koster at sende. Ja langt over 100kr da den vejer 3 kg og skal have flyttekasse at være i fordi den er så stor. Nå, om jeg så vil gå ned i pris. COME ON!!!!

Jeg har afleveret den i mødrehjælpens butik, så kan de tjene lidt på den.

Inspireret af denne samtale :P
viewtopic.php?f=39&t=9923
1
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Kenneth
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12. dec 2017, 11:25
Kort karma: 0

Re: Hvor længe skal man vente på svar, når man giver gratis ting væk

Indlægaf Kenneth » 14. dec 2017, 14:20

Hej Yuna.

Det er svært at svare på hvor længe man skal vente. Jeg plejer at give folk 1-2 dag afhængig af hvordan det hele er forløbet. Men som regel når jeg skal have solgt noget vil jeg gerne af med det i en helveds fart:) Hvis det er super vigtige og du bare skal af med det, så sælg det dog til en anden. Er du rigtig sød giver du hende lige et hint ellers bare af med det:)
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8583

Re: Hvor længe skal man vente på svar, når man giver gratis ting væk

Indlægaf Raenil » 14. dec 2017, 14:42

Jeg giver stort set kun ting væk til genbrugsbutikker. Jeg orker ikke hele koordineringscirkuaset - som jeg jo ikke rigtigt får noget ud af.
Det er også nemmere, når bunken i garagen bliver tilstrækkelig stor ryger det bag i bilen.
1
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Hvor længe skal man vente på svar, når man giver gratis ting væk

Indlægaf Yuna » 14. dec 2017, 14:57

Hun skrev så ikke tilbage inden 14 - hun har så heller ikke læst beskeden (eller bare ikke åbnet den, men set den på tlf), og nu er kl 16... Er da kommet af med én af tingene til en anden, og må så se om der er nogle der henvender sig mht til de sidste 2 ting senere i dag :/

Om hun så havde rygende ravende travlt og stadig gerne ville hente tingene, så går man i hvert fald ikke indtil kl 16, for at prøve at aftale noget med giver...

Meh, synd for hun ødelægger det lidt for andre i fremtiden

Forresten har der lige været et ungt par for at hente en rumdeler (oplyst at de selv skulle skille den ad, og bære ned fra 3. sal, så ja, hårdt arbejde OG jeg havde skrevet at jeg ikke kunne hjælpe med at bære ned (Det gider jeg altså ikke, når det er gratis :P ))
Jeg gik rundt og lavede andre ting i nærheden, og åbenbart har de båret tingene ned, og så kørt uden i det mindste at sige farvel... eller tak... Altså hvis det er fordi I ikke er tilfreds med tingen eller ikke lige havde indset at det ville blive hårdt, så sig det da med det samme, så den næste der gerne ville hente kunne få en chance...
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvor længe skal man vente på svar, når man giver gratis ting væk

Indlægaf Annione » 14. dec 2017, 15:24

Jeg går meget hurtigt videre til den næste i køen. Jeg mener et "Jeg vil gerne have din gratis ting" forpligter så meget, at folk gider komme og hente det asap - især når du har skrevet, hvornår det senest skal hentes.

Hører jeg ikke fra folk i en time, og den næste i køen kan hente med det samme, så får den næste i køen det. Slut prut.
0
Neverkont
Indlæg: 1891
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2943

Re: Hvor længe skal man vente på svar, når man giver gratis ting væk

Indlægaf Neverkont » 14. dec 2017, 15:28

For 5 år siden flyttede jeg til en mindre lejlighed, og et meget mindre depotrum, så efter en gennemgående oprydning i mit kælderrum satte jeg meget af det på dba som gratis.
Der var bl.a. et klædeskab og en reol, så det var den nemmeste måde at komme af med det på.
De fleste oplevelser var yderst positive, ham der hentede reolen gav mig en flaske rødvin som tak.

Men en kvinde kom for at hente en cykelstol, som var gratis, og så fik hun øje på et par skøjter, der var blevet for små til min søn. Man kunne næsten ikke se,at de havde været brugt, og de kunne justeres i 3 forsk. størrelser, nyprisen var (så vidt jeg husker) 200 kr., så jeg ville have 100 kr. for dem. Det blev hun lettere fornærmet over.

Så sammen med andre småting blev de afleveret i en genbrugsforretning.


Min mor havde købt en badedragt fra Cellbes til 400 kr. Inden hun fik taget den i brug var den blevet for lille. Jeg satte den til salg på dba for 200 kr. Én tilbød 100 kr. for den, hvis jeg betalte forsendelse.
Glem det, så afleverer jeg den hellere i en genbrugsbutik.
0

Tilbage til "Livets forhold"